ŠKODA techweb [homepage]
Ostatní
30. ledna 2003

Testy NCAP Škoda Superb

průměrný výsledek limuzíny od Škodovky


Agentura European New Car Assesment Program (dále NCAP)  testovala s poslední skupině vozidel i vůz Škoda Superb. Hned na začátku nutno řici, že nedopadl špatně tedy alespoň pokud sedíte uvnitř.
Každý testovaný vůz jde projde přesně danými testy, jedná se v první řadě o čelní náraz při rychlosti 64km/h do metr široké (100*54cm) deformovatelné bariéry (na obrázku). Dále následuje boční náraz při rychlosti 50km/h do deformovatelné bariéry (150*50cm). Třetí test se týká čelního nárazu chodce při rychlosti 40km/h.  A konečně čtvrtý test je testem ochrany hlavy, vůz se bočně rychlostí 29km/h pohybuje na kulovou překážku ve výši hlavy (průměr 25cm). V těchto testech se používají figuríny zvané SID, které mají instalovánu spoustu měřících čidel z kterých se pak vyhodnocuje zatížení při nárazu jednotlivých částí těla. Celkově tyto testy dávají jasnou srovnávací hodnotu především při porovnání vozidel v rámci jedné třídy. V praxi "na silnici" však závisí na mnoha dalších okolnostech proto toto hodnocení nelze chápat tak, že při maximálním hodnocení se nám v tomto voze nemůže nic stát.

Vůz Škoda Superb je zařazen do kategorie Large Family Cars (velká rodinná auta)  získal čtyři hvězdičky při ochraně posádky a žádnou při ochraně chodců. Čtyři hvezdičky v ochraně posádky jsou v posledních letech standart, hůře na tom je třeba Peugeot 406 (3*) nebo Hyundai Elantra (3*), lépe zase Renault Laguna (5*) Mercedes Benz C (5*) nebo Saab 9-3 (5*). Pokud by byl vůz zařazen do kategorie Executive Cars, kde jsou např. vozy BMW 5, Audi A6, Opel Omega atd. tak se může rovnat s vozidly testovanými tak v roce 98 ale rozhodně ne s nově uvedenými vozy. Tragický je však výsledek vozu v ochraně chodce při nárazu, zde má nejhorší výsledek ve své kategorii, totiž nulu. Takže když uvidíte Superb radši na přechod nevcházejte... Celkově jen 3 vozy z 146 testovaných získaly stejně špatný výsledek při simulovaném střetu s chodcem.
Při porovnání superbu a passatu vychází superb hůře (26 vs 28 bodů) přičemž je nutno ještě vzít potaz že passat byl testován před dvěma roky.

Grafické výsledky:
                                          
řidič - čelní náraz       spolujezdec - čelní náraz     řidič - boční náraz

Stupeň zatižení dané končetiny trupu je znázorněn barvou, zelená-nejlepší, červená nejhorší  (zelená, žlutá, oranžová, hnědá, červená).

Celkově tedy lze shrnout výsledky jako průměrné.
 

Přesné informace o testech i výsledcích můžete získat v angličtině na stránce www.euroncap.com

Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (73):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení