ŠKODA techweb [homepage]
Motor
26. února 2003

Elektromagnetický ventil

jak zařízení aplikovat na jednokomorový karburátor


K úpravě mě inspiroval článek Spořič benzínu pana Králíka. Nebudu tedy podrobně popisovat funkci tohoto zařízení a jeho účel. Doporučuji přečíst původní článek. Zde naleznete pouze informace, jak zařízení aplikovat na jednokomorový karburátor.

Již z nadpisu je zřejmé, že je třeba na karburátor nainstalovat elektromagnetický ventil volnoběžného systému. Tuto součástku a její protikus, tedy volnoběžnou trysku, je třeba si opatřit. Já je koupil nové pro zabezpečení správné funkce. Cena za ventil 200,- a sadu trysek na EDSR za 80,-, neboť samostatně jsem volnoběžnou trysku nemohl sehnat. Elektromagnet se vyráběl v několika provedeních. Použil jsem tenký podlouhlý typ z EDSR, patrně by šel použít i ten cvalík, to však nemám vyzkoušené. Magnet ze SEDRu, pokud vím, má jiný tvar zakončení tyčky ventilu a bez úpravy se nehodí.

Tak tedy karburátor sundáme z motoru, vylijeme benzín a vyšroubujeme trysku volnoběhu. Je to mosazný šestihran na pravém boku v horní části, při pohledu na karburátor ze strany ovládací páky. Na ní je také vyražená velikost. Pokud je mi známo, všechny typy Š 100 a 110 s jednokomorákem mají 50ku, stejně jako Š120 s EDSRem, kterou jsme si opatřili. Tato tryska je tvarově a způsobem montáže zcela odlišná, avšak velikostí nebo lépe průtokem shodná. Když se podíváme do otvoru v karburátoru po vymontované trysce, vidíme závit, ten je shodný se závitem našeho magnetu, a kónické dno s otvorem. Tento otvor zvětšíme a vyřízneme závit podle trysky (tuším M6). Dbejte na souosost závitu s otvorem. Karburátor vyčistíme a můžeme našroubovat novou trysku. Dotahujte pevně, aby po obvodu těsnila, ale abyste ji nepoškodili. Posuvkou si zkontrolujeme vzdálenost mezi vnitřkem trysky, kam dosedá tyčka ventilu, a okrajem otvoru v karburátoru. Vzdálenost porovnáme s elektromagnetem, s rozměrem mezi koncem závitu a tyčkou ventilu. Vzdálenost na magnetu by měla být asi o 1mm větší. Pokud by byly vzdálenosti stejné, nemusela by tyčka ventilu zcela uzavírat trysku a pokud by byla o moc větší, nemuselo by zase dojít k otevření trysky. Počítejte s fíbrovým kroužkem na závitu magnetu pro utěsnění. Vzdálenost můžeme upravit pomocí podložek nebo kontramatice. V krajním případě zkrácením nálitku na karburátoru. Magnet s těsnicím kroužkem našroubujeme na karburátor. Tím je jedna část úpravy hotová. Karburátor namontujeme zpět na motor. A nyní zjistíme, že čistič vzduchu nejde nasadit, proto ho musíme upravit. Zjistíme si, v kterém místě a označíme si ho. Úprava je trochu problémem. Zvolil jsem ne zcela úplně řemeslnou úpravu, ale účel světí prostředky. Nakonec jsem ani nevěděl, jestli to k něčemu bude. Vzal jsem menší kladívko a začal vyťukávat vybrání v označeném místě. Zdálo se, že to docela jde, ale plech je slabý a vznikly mi tam trhliny. Pokud by se zalily mosazí nebo zavařily, dalo by se říci, že je to i řemeslné. Já je ucpal silikonem. Při vyklepávání dejte pozor, ať si nezkřivíte otvor pro víko filtru.

Nyní už stačí přivést kablík k magnetu od spořiče a vše je hotovo.

Autor článku: LH (Libor Hubálek)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (23):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení