ŠKODA techweb [homepage]
Karosérie
9. ledna 2004

Jde tam dát pětikvalt?

zjistíte snadno a rychle...



1. odklopit sedák zadních sedaček

2. strčit prsty do jedné ze dvou obdélníkových děr kterou uvidíte přímo uprostřed před sebou (znázorněno na prvním obrázku), jsou v nosníku na kterém jsou přišroubované panty sedaček (uvnitř děr jsou, v případě že je jimi vůz vybaven, přichyceny zámky bezpečnostních pásů pro zadní sedadla), a pokusit se je prostrčit směrem ke druhé díře (znázorněno na druhém obrázku)


díry v nosníku, zkouška průchodnosti, zkouška průchodnosti, část tunelu

pokud prsty půjdou prostrčit skrze (úplně prostrčit nepůjdou protože je střední část nosníku poměrně dlouhá) tak máte karoserii pouze na 4stupňovou převodovku, pokud narazíte na plech který vám nedovolí strčit prsty dále (ten plech je část tunelu nad převodovkou a zvedá se hned na začátku prostoru kudy se snažíte prostrčit prsty - znázorněno na třetím a čtvrtém obrázku), máte karoserii s přípravou na montáž 5stupňové převodovky.



Protože v debatě k tomuto článku docházelo k nedorozumění, přidávám ještě následující výčet možností montáže 5q převodovky do různých variant vozů Škoda 742 a 743 ...

Pokud máte zadní nápravu KYVADLOVOU ÚHLOVOU - s šikmými vlečenými rameny (lidově "vlečku" - vozy GARDE a Rapid) je potřeba použít příčku pro 5stupňovou převodovku. Existují totiž dva druhy příček pro "vlečku", jedna je jen na 4stupňovou převodovku a druhá i na 5stupňovou převodovku (ta má uprostřed mezi kozlíky na upevnění silentbloku takovou prohlubeň). Dále je potřeba vyměnit táhlo převodovky a kulisu pro tuto určené. Jako další je potřeba vyměnit palivovou nádrž za typ z "eMka" (model 85´), ta je také určena pro použití 5stupňové převodovky a má proto trochu jiný tvar.


Pokud máte zadní nápravu KYVADLOVOU (lidově "kejvačku" - vozy Š105 a Š120) stačí převodovku vyměnit a použít i táhlo převodovky a kulisu pro tuto určené. Jako další je potřeba vyměnit palivovou nádrž za typ z "eMka" (model 85´), ta je také určena pro použití 5stupňové převodovky a má proto trochu jiný tvar. Při použití převodovky pro kyvadlovou nápravu (montováno do Š125) není nic jiného potřeba vyměňovat.


Pokud budete u vozu se zadní nápravu KYVADLOVOU montovat 5stupňovou převodovku pro nápravu KYVADLOVOU ÚHLOVOU musíte vyměnit všechny tyto díly:
- zadní nápravu včetně domečků, tlumičů a pružin (místo "kejvačky" použít "vlečku")
- táhlo převodovky a kulisu (místo původní 4q pro 5q)
- palivovou nádrž (typ z "eMka" - model 85´)
- hrdlo a esíško nádrže (hrdlo nádrže je při použití "vlečky" jiné než u "kejvačky")
- silentbloky podélných ramen (při použití "vlečky" jsou jiné a jinak otočené)
- kastlík a plastový kryt pro baterii (při použití "vlečky" musí být baterie méně utopená)


původní nezměněný článek zde

Autor článku: M a r c e l (Martin Fabian)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk


Stránky autora:


Komentáře k tomuto článku (168):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení