ŠKODA techweb [homepage]
Technická data
23. dubna 2004

Banham 130 Spyder

replika Porsche 550 Spyder na bázi Š130


Kdo se trochu zabral do škodováckých stránek v zahraničí, asi na tuhle perličku narazil.
Jedná se o přestavbu Škodovky na repliku Porsche. Oficiální stránky firmy Banham, ktera kit vyrábí, se o tom sice nezmiňuje (zřejmě z důvodu autorských práv), nicméně několik neoficiálních stránek ano, a to především stránky fandů Porsche 550 Spyder, kde je Banham 130 Spyder jako replika běžně uváděn.

Materiál na stavbu:
- Škoda 742, doporučuje se 130,135,136, ale jsou i kusy postavené ze 120LS
- Banham Spyder kit - díly a návod na přestavbu podvozku
- Banham Spyder kit - díly karoserie

Ze Škodovky jsou použity všechny důležité díly:
- Motor, převodovka, nápravy (podvozek je snížený pomocí pružin dodaných v kitu)
- Celá spodní část karoserie (doplněná trubkovým rámem)
- Části přístrojové desky a interiéru

Vzhledem k tomu, že se auto dodává jako stavebnice, existuje spousta různých verzí, je možné dokoupit i demontovatelnou laminátovou střechu, je možné vyrobit jak pravo- tak i levostrannou verzi (viz. foto).

Většina Škoda-nadšenců jistě tuší, co taková "úprava karoserie" provede s jízdními výkony, nicméně udávám několik přibližných údajů (získaných z různých zdrojů na webu) pro verzi postavenou ze sériové Š130:
- Počet míst: 2
- Pohotovostní hmotnost: cca 600 kg
- Zrychlení 0-100: 9-10 s
- Max. rychlost: 180-190 km/h
- Obutí: obvykle 15-ti palcové disky VW Beatle, tedy vlastně shodné s původním Porsche

Existuje ještě upravená verze s motorem Alfa Romeo 1.8, která je spíše zbraň, než dopravní prostředek, vzhledem k tomu, že má původní převodovku Škoda, zřejmě lehce dosahuje rychlosti přes 200 km/h, uváděné zrychlení z 0-100 se pohybuje kolem 6s. Tuto verzi zmiňuje firma Banham i na svém webu v sekci fotogalerie (odkud jsou i použité fotografie).







Ještě před pár lety bylo o tomhle autě na webu informací mnohem víc, bohužel některé stránky jsou už zrušené, tenhle článek slouží pro první seznámení a "inspiraci" tunerů, kdo má zájem, může hledat.

Autor článku: Viky (Viktor Valenta)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (212):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení