ŠKODA techweb [homepage]
Elektrika
10. května 2011

Oprava centrálního zamykání Felicia

nejednodušeji - výměnou


Ve Felicii, r.v.99(facelift) jsem řešil následující problém centrálního zamykání. Zamykání fungovalo 100%, odemykání spíše náhodně, s klesající teplotou funkčnost odemykání rapidně klesala.


Doporučuji odmontovat víko schránky, je to jen osm šroubů a usnadní to celkový přístup.

Jednotka centrálního zamykání Autron KZ-5, je umístěna za schránkou u spolujezdce. To je dobrá zpráva, je velmi lehce a rychle dostupná. Zkontroloval jsem přívodní kabely, pojistky, změřil, zda přívodní napájení kvůli nějakému problému na cestě neklesá. Napájení i zem byly v pořádku, tak jsem jednotku odpojil a zkusil přivést v krátkém intervalu napájení a zem přímo k servům (cca 0,5sec), všechna serva ve dveřích fungovala bez problémů a spolehlivě. Takže za problémy byla odpovědná jednotka.

K jednotce není žádné schéma, je postavena na jednom integrovaném obvodu, jednom dvojrelé a cca 50 pasivních součástkách. Relé je zatavené a nerozebiratelné, výrobce siemens a jen toto relé samotné stojí více než kolik stojí použitelný jiný typ jednotky. Kvůli počtu pasivních součástek mě nenadchlo ani případné jejich měření, pro zjištění která součástka např. časem vykazuje jiné hodnoty. Řešení pro mne mnohem jednodušší a efektivnější bylo koupit za 100,-kč novou univerzální jednotku pro ovládání centrálů a její montáž.

Univerzální jednotka dorazila poštou za tři dny, její součástí bylo jednoduché schéma i kabeláž. Zapojení originální jednotky je pin1 +12V z aku přes pojistku, pin2 zem, pin3 výstup k motorům šedá, pin4 výstup k motorům modrá, pin5 vstup z dorazů v předních motorech (zavření), pin6 vstup např. z alarmu (zamčení), pin7 vstup z dorazů v předních motorech (odevření), pin8 vstup např. z alarmu (odemčení).

Původní konektor jsem odstřihnul a kabeláž s novým konektorem zkrátil na 10cm a připojil pomocí přímých lisovacích spojek. Rychlospojkám jsem se v tomto případě vyhnul, proudy při činnosti jsou poměrně velké a průřezy kablíků jen tak akorát, takže rychlospojky nejsou vhodné, časem by mohly omezit protékající proud.

Napájení a serva jsem připojil "natvrdo" a pak teprve vyzkoušel připojit řídící signály od serv, po vyzkoušení správné funkce připojil napevno a stejně tak výstupy z alarmu.

Nakonec jsem vše zaizoloval, v tomto případě tepleně stahovatelnou izolací a následně zafixoval celou skupinu kabelů pomocí vázacích plastových pásků.

Funkcionalita centrálního zamykání po výměně jednotky je opět 100% a přítom investice do opravy byla 100,- kč za jednotku a cca hodina práce.

Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (9):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení