ŠKODA techweb [homepage]
Elektrika
30. listopadu 1999

Elektrické stahování oken

pro vozy Škoda Rapid


Elektrické stahování oken do Š Rapid

Možností kterak zabudovat do škodovky elektrické stahování oken je několik první je použití univerzálních stahování, které se přidělají na stávající mechanismy, ale za ty prachy ???
Druhá možnost je použití kompletních mechanik z jiného auta ideální je Alfa Romeo 33 protože délka i tvar jsou uplně stejné a navíc nejsou moc drahý, ale jde to i z jiných aut.

Postup který popíšu se týká právě mechanismů z Alfy 33.
Abych popsal jak asi vypadají je to trojúhelník kde jedna strana je dráha s vodítkem, prootilehlý vrchol je motorek s převodovkou a zbylé dvě strany jsou bowdeny. Vevnitř je lanko na kterém je vodítko a motorek ho tahá nahoru a dolů toť základní myšlenka.

Základem úspěchu je sehnat co nejlevněji mechaniky - mě přišly na 1000Kč 2 kusy i se spínačema. Postup je asi takový, že se vyndá stará mechanika, okno se podepře nebo nějak připevní aby nespadlo dolů a přidělá se nová mechanika. Je důležité, aby dráha vodítka byla stejně nakloněná jako u starých mechanik.
Mechanismus se přidělává tak, že se vyvrtá jedna dírka do spodní hrany dveří nasadí se mechanika - pozor je potřeba mezi ni a dveře vložit kousek gumy jednak pruží a jednak je šroub moc dlouhý a škrábe do prahů. Nahoře se musí udělat úhel a vyvrtat dírku zevnitř do rámu dveří mechanika se přišroubuje (vypodloží, posune) tak, aby vodítko šlo přidělat ke sklu a sklo se nekřížilo. Pak už stačí jen přidělat motor a spínače. Motor drží dva šrouby, které je nejlepší přišroubovat k rámu dveří podle toho jak vycházejí (Italové si s tím moc hlavu nelámou tak bývají různě bowdeny dlouhý). Spínače je dobrý dát někam aby byly dobře po ruce já jsem je dal do dveří nad madlo dveří (pozor na spínače z boku jsou konektory, který vzadu truchu koukaj a mě se dotýkali rámu dveří a skratovávali elektriku) od řidiče se ovládají obě okna od spolujezdce jen jeho. Spínač by šel dát i na palubní desku, ale dost vzroste počet drátů které vedou do dveří, takhle vedou do každých dveří vedou jen 3 dráty (napájení a dva ovládací mezi pravými a levými dveřmi) což je třeba pro mě dost důležitý protože víc bych jich už neprotlačil (světýlko, centrály, reproduktory). Je důležitý dráty dostatečně dimenzovat protože mechaniky mají značný odběr. A ještě jedna věc na elektroinstalaci připojte mechaniky přez "dvojku" tedy přez klíček protože spínače jsou podsvětlený, neberou sice moc, s prázdnou baterkou se špatně jezdí :-)

 
Kompletní sada stahování oken.

Uchycení okna.

Autor článku: Zazaa (Radek Záleský)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (69):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení