ŠKODA techweb [homepage]
Elektrika
1. prosince 1999

Montáž zadního stěrače

pro vozidla Škoda Favorit do r.v. 8/91


Vozy Škoda Favorit měli zadní stěrač až do 8/91 jen ve výbavě LS.
Dodatečná montáž na tyto vozy ale není náročná finančně, ani  technicky.
Samotný stěrač lze pořídit na vrakovišti za zhruba 350,- Kč. Je potřeba, aby spolu se stěračem jste dostali i matky, kryt matky a zkontrolovali si kabeláž. :-) Je zapotřebí zakoupit i druhé kontakty pátých dveří, abyste mohli zapojit elektriku.
Montáž stěrače je velmi jednoduchá, odstraní se sololitové čalounění pátých dveří a vyndá se gumová záslepka otvoru pro stěrač. Motor stěrače je na dveře upevněn na dvou místech, u otvoru matkou, vevnitř dveří šroubem.
 Motorek je dvoupólový s automatickým dojezdem. Vycházejí z něj 3 dráty, modrý, červený a černý.
Modrý kabel je minus a připevňuje se na kostru.( nejlepší je umístit ho pod šroub motorku stěrače ).
Černý kabel je plus a je potřeba ho připojit na ovládání viz. níže.
Červený kabel je plus, trvale připojen do proudu.
Favority řady L sice neměli zadní stěrač, ale mají  částečně hotovou elektrickou přípravu.
Na páčce pod volantem je fungující spínač ( sdružené ovládání - přední stěrače, přední ostřikovače, zadní stěrač, zadní ostřikovač ), vedou z něj kabely, ale končí u levého předního podběhu, kde jsou umístěny konektory kabelů na světla.
Na zjištění v kterém kabelu je proud z přepínače použijeme zkoušečku na 12V, kabel je zaveden do jedné poloviny konektoru, v druhém je volná zdířka. Na připojení lze použít kolík z konektoru některých lepších reproduktorů ( Sony atd. )
Červený kabel se připojí k trvalému zdroji ( trvalý po zapojení klíčků zapalování ), není to ale nutnost, akorát se stěrač nevrací automaticky. Druhé kontakty se vymění za záslepky, které zakrývají otvory pro ně na pravé straně. Obsazeny budou jen dvě pole, zbývající dvě volná pole lze později využít například pro třetí brzdové světlo.
Jak vidíte, montáž není složitá a zhruba po hodině je stěrač v provozu.

Autor článku: S.L.Y. (Petr Šeda)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (5):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení