ŠKODA techweb [homepage]
Motor
16. prosince 1999

Vyčistění karburátoru

Škoda 120


Pracovní pomůcky které budete potřebovat

  • klíč 8,10,13,15
  • očkový klíč velikosti 12
  • jeden šroubovák 6mm široký a pěkně hubenej
  • jeden menší šroubovák na malé trysky


Materiál, který je vhodno předem nakoupit

  • 2 těsnění pod karburátor doporučuju to tlustší, ne to papírový (á 2Kč)
  • 1 těsnění pod víčko karburátoru (á 7 Kč)
  • sítko do ústí benzínové hadice
  • v případě dost peněz doporučuju membránu (asi 2x2 cm cca40Kč)
  • také rovnou výměnu vzduchového filtru (60 Kč)
  • popřípadě gumu mezi držák vzduchového filtru a karburátor

Postup demontáže

Sundáme držák vzduchového filtru, jeden šroub shora (10), jeden na víku ventilů (10) jeden vedle karburátoru (13), v případě novejšího vozu je jeden šroub zastoupen pružinou. Při výměně filtru sundáme boční kryt držáku, uvnitř je motýlková matice (nebo dvojice matic), pak vyměníme filtr, případně vyměníme gumu na držáku (jestli je zpuchřelá). Odpojíme sytič povolením šroubu na lanko (8) a taky na bovden (8). Bovden i s lankem vytáhneme aby nepřekážel, odpojíme kabel od elektromagnetické jehly běhu naparázdno. Povolíme šroub na lanku od plynu (8) a sundáme pružinku držící plyn v nulové poloze, vzadu povolíme očko držící přívod paliva a vytáhneme hadici.Povolíme všechny čtyři matky držící karburátor na sání. Sundáme uchycení bovdenu od plynu a vytáhneme bovden vpravo ať nepřekáží.
Karburátor vyndáme ven, POZOR je v něm benzín, můžete ho otočit a benzín chytit a nalít do nádrže. Povolíme dva šrouby držící komoru podtlaku druhého stupně a dále povolíme 6 šroubů shora  karburátoru a sundáme vičko, těsnění půjde taky ven. Zespoda víčka visí plovák, ten se sundá, když vytlačíme hřídelku, co ho drží. Poté povolíme šroub u ústí hadice na benzín (15) vyndáme sítko, vyčistíme a vrátíme (popřípadě dáme nové). Očistíme dosedací plochy víčka a vyměníme těsnění pod víčkem a zase nasadíme plovák (pozor na doraz plováku ať se neztratí), teď vyndáme trysky a je třeba si zapsat, kde jste kterou vzali. Některé karburátory nemají vylisované označení první a druhé komory první je ta, kde je takovej pindík, co stříka benzín dovnitř. Trysky jsou na dně plovákové komory, nebo šikmo u dna, dle typu karburatoru (takové mosazne čepičky s dírkou a číslem průměru v mm). Vzdušníky jsou nahoře u difuzéru (ty dvě díry skrz karburátorem) vzdušníky jsou na dva kousky, čepicka (jako tryska, ale jemnější závit), spodní pindik s dírkama (asi 3cm dlouhý). Při povolování by to mělo jít celé ven, jestli ne, tak to nevadí, jak čepička, tak spodek, mají rýhu pro šroubovák, jestliže to půjde spolu, tak čepičku sundáte tak, že spodek chytnete za širší místo do svěráku a povolíte - POZOR! nesmíte to moc stáhnout a musíte to obalit, třeba kůží, nebo plátnem (bacha závit). Sundejte ten pindik, kterým stříká benzin do difuzoru (pozor může být pod ním kulička /dle typu/) dále můžete vyndat postranách volnoběžné trysky, jsou schované pod šroubem. Dále povolte čtyři šrouby držící páčky sytiče. Také povolte čtyři šrouby na karburátoru vpravo, tam je schovaná membrána, pozor na pérko a váleček. Sundejte magnetický odpojovač (13) také můžete sundat seřizovací vzdušníky běhu naprázdno a kvality směsi
zepředu mosazné (velkej a malej, u starších typů je velkej zprava a malej šikmo zleva) než je ale sundáte, tak je pomalu zatočte až nadoraz, ale ne na krev a zapište si kolik otočení to bylo, pro pozdější nastavení do stejné pozice. teď je možno sundat všechna pérka kvůli vyčištění (vše si zapište kde to bylo) teď máte holý karbec a můžete ho pořádně vyčistit. Doporučuju vzít ho normálka vodou a profouknout všechny dírky, co uvidíte (ehm to si neodpustím místo vody bych na čištění spíše použil např. technický líh - Chipmen). Zvenku můžete karburátor klidně očistit nitro ředidlem, dobře odmasťuje.

Postup při montáži

Nasaďte vpravo novou membránu, nasaďte pérko a válecek a našroubujte na karburátor. Přidělejte páčku sytiče čtyřmi šroubky nasaďte pérka (pokud jste sundávali). Našroubujte všechny trysky a zvdušníky a pindik na benzín. Našroubujte zpátky vzdušníky pro seřízení otáček a povolte je podle zapsaných údaju při demontáži,  nasaďte víčko karburátoru a utáhněte šest šroubů shora (pozor aby dobře sedělo). Přidělejte podtlak druhé komory dvěma šrouby. Našroubujte zpět magnetický ventil. Pořádně očistěte plech pod karburátor a sání. Nasaďte karburátor v pořadí ze spodu, těsnění, plech, těsnění, karburátor, nasaďte úchyt bovdenu plynu zleva a utáhněte čtyřmi matkami karburátor (ne na krev, jinak bude sát falešný vzduch) přidělejte lanko plynu i sytiče (8) vzadu připojte hadici od benzínu, připojte kabel od mag. ventilu. Nasaďte vzduchový filtr, utáhněte ho šrouby 10 na víku ventilů, 13 vedle karburátoru. Horní šroub (10) (u novějších nahrazen pružinou) utáhněte pouze rukou na doraz a pak o 180 stupňů klíčem (ne více, jinak se prohne víčko karburátoru).

Autor článku: LITR (Tomáš Roud)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk


Výroba SW za rozumný peníz

Komentáře k tomuto článku (12):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení