ŠKODA techweb [homepage]
Ostatní
21. prosince 1999

Návštěva Muzea

cesta do Škoda Auto Muzea


Bohužel po výpadku serveru jsem zjistil, že obrázky od tohoto článku prostě nikde na záloze nejsou, takže musíte hodně zapojit fantazii...

Z Prahy jsme vyrazili 17. prosince v 7:30 ráno, počasí bylo ideální. Posuďte sami....

..obrázek z cesty bohužel nemáme, protože byla tma, ale takhle vypadá muzeum zvenku.

Muzeum existuje od roku 1995, tedy od stoletého výročí založení závodu Laurin & Klement.



Celá expozice je tematicky rozdělena do dvou částí.

První z nich mapuje historii firmy od výroby jízdních kol až do současnosti.

Výroba kol a motocyklů například typu Slavia, který byl úspěšný v mezinárodních soutěžích, započala v roce 1895.



Od roku 1905 přešel podnik na výrobu motorových vozidel.
Prvním vyráběným automobilem byla L&K Voiturette.

V této době firma exportovala vozidla do mnoha zemí, mimo jiné i do Japonska, kde byla velmi úspěšná.
Zajímavostí je způsob "balení" automobilu pro přepravu.
Do této doby se řadí také typy Faeton, Landaulet a Škoda 110.

Mezi léty 1925 až 1939 je charakteristické spojení se Škodovými závody,
což znamelo konec značky L&K a nástup známého okřídleného šípu. I přes světovou hospodářskou krizi se Škodě podařilo uspět na mezinárodním trhu s modelem Populár.

V "protektorátním" období (1939-1948) vyráběla firma vojenskou techniku a postupně se přeorientovala na výrobu osobních vozů Favorit.
Škoda se začala v této době orientovat především na výrobu lidových vozidel.
 

V dobách socialistických (1948-1989) se nejprve objevil model 1101, nazávaný Tudor a po něm následovaly modely Spartak, Octavia, Felicia. Následoval první model s motorem vzadu 1000MB, z něhož postupným vývojem vznikly typy Škoda 100, 110, 120 130. Těsně pře revolucí začal vyrábět nový Favorit, který mimo jiné znamenal přechod ke koncepci všecvhno vpředu.

Po roce 1990 došlo ke spojení s německým koncernem VolksWagen a objevují se typy Felicia, Octavie a nejnověji Fabie

Samostatný kout okupují též sportovní vozy mezi nimož neleznete například dnes již legendární Škodu 130RS, která byla úspěšná prakticky ve všech disciplínach a byla postupně nahrazena Škodou 130LR. Je zde k vidění také vyjímečná Škoda 200RS, monopost Formule 3, krásný spider Škoda 1100 a z filmu známý "Ferrat".

V další části expozice nazvané "Jak vzniká automobil" lze shlédnout postup od vývoje až po výrobu vozidla demonstrovaný na modelu Octavia.
 

Škoda Auto Muzeum najdete v Mladé Boleslavi v prostorách bývalé motorárny nedaleko nádraží. Z návštěvy si jistě i vy odnesete cenné zážitky. Bližší informace o možnosti návštěvy se dozvíte zde.

Chtěli bychom poděkovat pracovníkům muzea za ochotu a také možnost podělit se s Vámi o obrázky, které najdete ve fotogalerii.

Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (2):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení