ŠKODA techweb [homepage]
Akce
4. ledna 2000

Mělník 99

článek z června je tu zpět


Úvod
Tak jako obvykle se i letos konal (34.) sraz majitelů vozů škoda kupé a kabriolet tj. typů Felicia(stará) až po Rapid, i přesto zde byly k vidění i ostatní typy vozů, především novějších.

Sraz se konal 19. a 20.6.99 v mělnickém kempu. Značná část škodovkářů se sjela už v pátek (18.) . Co se typů aut, které tu byly k vidění  týká, tak jednoznačně počtem vedla Erka následována Octaviemi a Rapidy. Většina aut byla různě vylepšována ať už z hlediska estetického, nebo z hlediska provozních parametrů, dnes se pro to moderně používá slovo tuning. Naproti tomu se zde našla i vozidla vypadající tak, jako by právě opustila výrobní linku.

Organizátoři zvládli akci vcelku důstojně a ani vstupné 20 Kč (vybírané jen v sobotu) nebylo přehnané. Jen bych jim vytkl jednu drobonost, bylo by vhodné pro přístě umístit na hlavní křižovatky v mělníku směrovky, část lidí se sjela z celé rupubliky a část i ze zahraničí a špatně akci hladali. Pro zajímavost nejvzdálenější registrovaný návštěvník byl z Anglie. Co se atmosféry týče tak ta byla absolutní, to se musí zažít, většina lidí byla sdílná takže se člověk mohl i lecčemus přiučit.

V neděli kolem desáté hodiny akce gradovala vyhlášením nejlepších originálních a nej hezčích vozidel v kategoriích Octavia, Erko, Rapid, Ostatní. Bohužel moc fotek z předávání cen se mi nepodařilo pořídit, neboť mi jedno organizátorské těžítko stínilo.

Něco k rozdělení dalšího článku, část CO BYLO K VIDĚNÍ se zabývá vším zajímavým nestandartním co jsem tam na škodovkách viděl, čáast CO SE DALO SEHNAT se zabývá nabídkou na burze. V tomto článku jsou obsaženy fotky spíše pro nasátí atmosféry. Zbytek fotek je ve fotogalerii v pododdílu Mělník99, v současné době mám asi 1200 fotek z tohoto srazu, ale bude dlouho trvat než je protřídím a i kapacita mého serveru je omezená, takže se budu snažit zprostředkovat vám maximum.

Chipmen

P.S. Těším se zase za rok.
 

Co bylo k vidění
V autech to byly především upravovaná Erka a Rapidy,za zmínku stojí taky jedna tutová Oktávka, kterou bych já sám hádal za nejhezčí vozidlo srazu. Dále se tady našlo GT coupé - prototyp z VUMK, k vidění zde byl i Rapid kabriolet, který měl platné papíry (byl homologován) a kupodivu nebyl z dílny MTX.

Podvozky aut často zjevně nevypadající na originál, většinou snižované,často rozšířené (podložkami), většina aut měla různé typy elektronů a nebyly zde ani vyjímkou pneu 205R14, k vidění zde byla i dvě vozidla se zadnímy kotoučovými brzdami a kapalinouvou ručkou jedno moje a jedno o kterém jsem slyšel jen z doslechu ale bohužel jsem si ho nevšiml.
Design, nejčastěji zde upoutaly různé barevné kombinace vozidel, kompletní nebo částečné ospoilerování, různá křídla, světlomety z jiných typů, fólie na oknech a na pár autech i kouřová skla.

Interiéry, nesou nejvíce vkus majitelů vozidel, občas byly k vidění podomácku vyrobené palubní desky, často byly jen barevně upravené, většinou v barvě vozu. Na třech vozidlech jsem viděl i napřiklad podklady otáčkoměru a rychloměru inverzní, tj. na bílém podkladu černá písmena, vypadaly dooost dobře. V pár vozidlech se také objevily skořepinové sportovní sedačky. Zajímavost jsem viděl v jednom favoritu kde bez nejmenších potíží napasoval dovnitř celou palubní desku z felicie a to tak, že na první prohlédnutí si jí člověk ani nevšiml.

Světla - byly upravovány u hromady aut, začnu hlavnímy světly, na několika vozech byly k vidění čtyři hranatá světla na jiných Rapidech zase čtyři kulatá, na favoritech byly k vidění také čtyři kulatá světla, naopak na jednom erku jsem zase viděl M3 světla ze 120. Variací zde bylo hodně. Párkrát zde byly k vidění i upravovaná zadní světla, např rapid se čtyřmi kulatými, nebo erko se světly ze starého mercedesu. Přední blinkry buď ztmavené, nebo průhledné s barevnými žárovkami, boční blinkry často z felicie. Na pár vozidlech byly k vidění i mlhové projektory.

Motory, težko říct co měl kdo pod kapotou, ale podle zvuků a odhadu výkonů tam většina aut měla zvyšovaný výkon, zvenku bylo k vidění jen často vylepšované sání, ale soudím že většina aut měla ostřejší vačky, trochu vylepšený karburátor a snížené hlavy a tak ty obvyklé úpravy co se dělají, jen u pár vozidel (odhadem tak pěti) to vypadalo na dobrý brus motoru, kterým se zabýval zkušený motorář. K motorům patří i výfuky, často typu RS s výstupem vpravo, několikrát jsem také viděl porůznu navařené výfuky z fáčka a jiných vozidel do škodovek s motorem vzadu.

 

Co se dalo sehnat
Jako obvykle se zde na srazu konala burza náhradních dílů a doplňků. Především v sobotu byla nabídka široká, v neděli už většina lidí ani nevykládala věci na prodej. Byli zde zastoupeni jak fy normálně prodávající pro škodovky (Koša, Ellri, Schrotmann) tak i občani prodávající pár zbylých náhradních dílu. specificky zde bylo zastoupeno pár lidí věnujících se renovacím především Octavií a prodávajících na ně snad všechno.

Těď výběrem nadhodím pár zajímavych věcí, které zde byly k sehnání, např sportovní - ostré - vačky 260 a 280st. za cca 1500 Kč, dálezde byly na prodej RS výfuky s cenou od 2000 do 4000 Kč,dali se zde také sehnat podložky pod kola a to od 1600Kč za sadu (4ks). Na několika stáncích jsem viděl zrcátka "kapky", dali se také sehnat průhledné a kouřové kryty bočních blinkrů za cenu pár/700 Kč. Plasty zde prodávaly dvě fi a výběr byl slušný od plastů na Erka až po nové Octavie. Samozřejmně se dali sehnat i různé samolepky, sportovní pedály, přídavná světla a mnoho dalších doplňků.

Pokud se chcete kouknout také na web kolegy radimba, kde je taktéž článek o setkání a fotky pak klikněte sem!

Z minulých srazů jsou také reportáže a fotky i video stránky M.R. Design. U této adresy musíte dál projít sami, je to v zajímavosti/sraz škodovek.

Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (5):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení