ŠKODA techweb [homepage]
Technická data
28. ledna 2000

Škoda 130LR

informace o změnách oproti sériovému vozu


Automobil Škoda 130 LR vychází z typu Škoda 130 L. Motor celohliníkový kapalinou chlazený řadový čtyřválec o obsahu 1295 ccm ( vr. 75,7 mm x zd. 72 mm ). Výkon 95 kW ( 130 k ). Osmikanálová hliníková hlava komprese 11,5 : 1,  dva dvojité karburátory Weber 45 DCOE 2 s velkoplošným čističem vzduchu, speciálně naladěné výfukové potrubí vedené přímo od hlavy válců do tlumiče s maximální povolenou hranicí hlučnosti 100+1 dB umístěného podél zadního čela vozu. Vačkové hřídele se používaly s časováním 300/280, 300/300, 320/300 dle potřeby naladění motoru. Třikrát uložený klikový hřídel v suché klikové skříni. Mazání z nádrže 7 l s plnoprůtokovým čističem a chladičem oleje. Dvě elektrická palivová čerpadla umístěná společně s nádrží v zavazadlovém prostoru. Rozdělovač a alternátor fy. BOSCH. Jednokotoučová suchá spojka Fichtel&Sachs s membránovou pružinou, průměr 190 mm, obložení FERODO VG95. Pětistupňová synchronizovaná převodovka doplněná o samosvorný diferenciál s odstupňováním 3,083 – 2,125 – 1,571 – 1,261 – 1,08, stálé převody dle charakteru tratě 4,5-4,2-3,9. Zadní vlečná náprava je tvořena dvojicí trojúhelníkových ramen s osou kývání 10°. Příčka na které je u sériové 130 L uchycena převodovka a úchyty vnitřní části ramen je odstraněna, ramena nápravy jsou uchycena přímo do skeletu karoserie, stejně tak i převodovka je zavěšena pomocí speciálního držáku v karoserii. Ta je v kotevních místech nápravy i převodovky dodatečně vyztužena. Další specialitou je odpružení zadní nápravy. Spodní lůžko pružiny není umístěno na rameni, jak jsme zvyklí ze sériových vozů, ale na tlumiči ( jako u náprav typu Mc.Pherson ). To umožňuje umístit spodní oko tlumiče do jedné ze tří výškově rozlišných poloh a tím nastavovat světlou výšku zadní části vozu . Přední náprava je vyztužena a doplněna o zdvojené spodní dorazy, tužší stabilizátor a strmější hřebenové řízení. Brzdy jsou kotoučové na všech kolech s možností regulace účinku mezi přední a zadní nápravou, bez posilovače, vpředu s vnitřním chlazením. Ruční brzda kapalinová. Ocelová karoserie s povrchovými plechy z hliníku, všechna okna „zasklená“ netříštivou hmotou Makrolon kromě předního okna z vrstveného skla ( - 21 Kg ). Všechny antivibrační hmoty odstraněny  ( - 18 Kg ). Zadní kapota doplněna rozměrným laminátovým spoilerem a větracími otvory pro přívod čerstvého vzduchu. Těmito otvory je doplněno i zadní čelo. Interiér zbaven všech čalounění a koberců a vybaven bezpečnostním prostorovým rámem, dvěma anatomickými sedadly MTX a čtyřbodovými pásy MORAVAN ( -34 Kg ). Sériová palubní deska nahrazena panelem z hliníkového plechu a vybavena rychloměrem, otáčkoměrem, tlakoměrem oleje, teploměry oleje a vody a nezbytnými kontrolkami ( mazání, dobíjení, světla, ukazatele směru ).

Autor článku: Mára (Marek Imlauf)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (2):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení