Korejské vozy | Ploty | Oplocení | Moderní umění | Ofsetový tisk
  
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 17.9.19, 15:36



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Problém s podřazováním u Škody 105L 
Autor Zpráva

Registrován: 2.2.10, 21:56
Příspěvky: 144
Bydliště: Praha 5 Barrandov
Příspěvek Problém s podřazováním u Škody 105L
Zdravím.Mám Škodu 105L r.v.1985 a mám následující problém.Nedávno jsem měnil manžetu na poloose, tím pádem jsem upustil převodový olej.Dolil jsem ho olejem Carlson gear PP90 SAE 90- http://e-carlson.cz/univerzalni-oleje/c ... 0-179.html.

Když jsem auto poté projížděl tak obzvlášť když se auto zahřeje jde špatně podřazovat ze 4-3 a hlavně ze 3-2.Nahoru jdou rychlosti jako po másle, ale dolu je to horší.Také jsem zpozoroval další jev, je možné že tam byl i dřív a já si ho nevšiml...Když vyšlápnu spojku a mám zařazeno tak je slyšet motor že se trochu točí, méně než když není vyšlápnutá, ale přece což by podle mě neměl při vyšlápnuté spojce..Spojku jsme zkoušeli odvzdušňovat, seřídit vůli a zdvih spojky se zdá být dobrý.

Tak Vás chci poprosit o radu.Já sám si myslím že by to mohlo být tím olejem ale než ho vypustím a vyměním za jiný tak se radši chci zeptat jestli s těmito jevy nemá někdo z Vás zkušenost.

Předem moc děkuji za odpovědi :)


10.8.15, 16:49
Profil ICQ
Příspěvek Reklama


Vývojář
Uživatelský avatar

Registrován: 27.3.14, 22:26
Příspěvky: 3812
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: Problém s podřazováním u Škody 105L
Nejak jsem te nepochopil s tim tocenim motoru,vice a mene...Napis to srozumitelne...

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Ex auta:
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


10.8.15, 17:03
Profil

Registrován: 2.2.10, 21:56
Příspěvky: 144
Bydliště: Praha 5 Barrandov
Příspěvek Re: Problém s podřazováním u Škody 105L
no ono se to špatně popisuje.zkusím to jinak..Když mám zařazenou rychlost a jedu setrvačností tak slyším normálně motor..ale když šlápnu na spojku tak by spojka měla motor úplně odepnout od převodovky nebo ne?..Ale právě že ja mam zařazenou rychlost a šlápnu na spojku a slyším jak se lehce ozývají otáčky motoru a jde ztuha řadit.V podstatě je to jako by málo vypínala spojka ale vůli mám seřízenou zhruba podle předepsaných hodnot a vzduch tam podle všeho také není tak co to může být?


10.8.15, 17:11
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Registrován: 25.1.07, 22:48
Příspěvky: 6143
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: Problém s podřazováním u Škody 105L
za predpokladu, ze otacky motora su pri vytlacenej spojke, ale zaradenej rychlosti vyssie ako volnobezne, niet pochyb o tom, ze je vo vypinacom mechanizme spojky niekde nejaka zrada. model 85 este nema tanierovu pruzinu, je mozne, ze su vytlacne packy na pritlacnom tanieri deformovane a aj ked je valcek nastaveny spravne, tak sa spojka riadne nerozpoji.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
OOOO Audi 90 2.3E r.v. 1987 - Made in Western Germany
Skoda 742 Forever Team


10.8.15, 17:20
Profil Zobrazit autorovy stránky
karosář
Uživatelský avatar

Registrován: 28.5.07, 12:00
Příspěvky: 3903
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: Problém s podřazováním u Škody 105L
Pokud jsi si stoprocentně jistý odvzdušněním a seřízením tak potom už jedině špatný přítlačák, nebo zadřené ložisko pro uložení mrkve v klice.
Nicméně ani jedno z toho nemá s převodovým olejem nic společného...

_________________
škoda 105S (Blanka) 1984 429 000km - kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš) 1988 70 000km - přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka) 1974 204 000km - tradice a jistota
škoda 110R 1977 152 000km
škoda felicia 1.3MPi 1997 233tk + 1.3 MPi Kombi LPG 354tk


10.8.15, 17:22
Profil

Registrován: 2.2.10, 21:56
Příspěvky: 144
Bydliště: Praha 5 Barrandov
Příspěvek Re: Problém s podřazováním u Škody 105L
Aha.no vzpomínám si, že když jsem projížděl to auto poprvé po té výměně té manžety ,tak jsem po jízdě zjistil, že jsem měl na jedné straně tu manžetu málo staženou a olej mi poměrně dost unikal..takže myslíte že je pravděpodobné že jsem během těch cca 20km co jsem to projížděl mohl přidřít to ložisko a tím pádem mohly následovat tyto problémy?


10.8.15, 17:36
Profil ICQ
karosář
Uživatelský avatar

Registrován: 28.5.07, 12:00
Příspěvky: 3903
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: Problém s podřazováním u Škody 105L
Ne, alespoň ne to ložisko o kterém mluvím, to je naražené v klikovém hřídeli a je mazáno stálou tukovou náplní.

_________________
škoda 105S (Blanka) 1984 429 000km - kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš) 1988 70 000km - přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka) 1974 204 000km - tradice a jistota
škoda 110R 1977 152 000km
škoda felicia 1.3MPi 1997 233tk + 1.3 MPi Kombi LPG 354tk


10.8.15, 17:39
Profil
Vývojář
Uživatelský avatar

Registrován: 27.3.14, 22:26
Příspěvky: 3812
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: Problém s podřazováním u Škody 105L
No,tak ted uz jsi to popsal srozumitelne.Pokud mas spravnou vuli na spojkovem pedalu tj.cca 4 cm na slapce a odvzdusneni je dobre,pak je jeste moznost vadneho spojkoveho valce nebo prasatka.Pokud je i toto dobre,pak motor ven a koukni na spojku,oritlacak....

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Ex auta:
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


10.8.15, 17:39
Profil

Registrován: 2.2.10, 21:56
Příspěvky: 144
Bydliště: Praha 5 Barrandov
Příspěvek Re: Problém s podřazováním u Škody 105L
Cca před půl rokem jsem měl špatné gumičky na zadním válečku, gumičky jsem vyměnil a zase to bylo ok..Navíc brzdová kapalina dle mého příliš neubyla..a když by to bylo v hlavním spojkovém válci tak to už se mi jednou stalo a to by opět ubývala brzdová kapalina ne?


10.8.15, 17:43
Profil ICQ
Vývojář
Uživatelský avatar

Registrován: 27.3.14, 22:26
Příspěvky: 3812
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: Problém s podřazováním u Škody 105L
Jo,ubyvala by.Zkontroluj teda taky,kolik oleje mas v prevodovce,kdyz ti to po oprave teklo.

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Ex auta:
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


10.8.15, 17:47
Profil

Registrován: 2.2.10, 21:56
Příspěvky: 144
Bydliště: Praha 5 Barrandov
Příspěvek Re: Problém s podřazováním u Škody 105L
to už jsem se koukal.Je tam přibližně do poloviny té měrky co je v motoru :)


10.8.15, 17:49
Profil ICQ
karosář
Uživatelský avatar

Registrován: 28.5.07, 12:00
Příspěvky: 3903
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: Problém s podřazováním u Škody 105L
Olej v převodovce se kontroluje kontrolním šroubem na převodovce..
Když lehneš pod auto, které stojí na rovině tak na pravé straně va směru jízdy, zhruba uprostřed převodovky v poloviční výšce z boku je výpušťák. Hladina oleje má být po tenhle šroub. Prostě když máš oleje moc, tak po vyšroubování tohoto šroubu teče, když málo tak neteče.
Laborovat s měrkou z motoru se dá jen v tom případě, když víš, že máš právné množství oleje, pak si na ní uděláš rysku a máš to už na kontroly pro příště.

_________________
škoda 105S (Blanka) 1984 429 000km - kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš) 1988 70 000km - přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka) 1974 204 000km - tradice a jistota
škoda 110R 1977 152 000km
škoda felicia 1.3MPi 1997 233tk + 1.3 MPi Kombi LPG 354tk


10.8.15, 17:56
Profil
karosář
Uživatelský avatar

Registrován: 28.5.07, 12:00
Příspěvky: 3903
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: Problém s podřazováním u Škody 105L
Prostě položka 23 http://skoda-katalog.eu/ekatalog-105-12 ... 284q%29-p2

_________________
škoda 105S (Blanka) 1984 429 000km - kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš) 1988 70 000km - přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka) 1974 204 000km - tradice a jistota
škoda 110R 1977 152 000km
škoda felicia 1.3MPi 1997 233tk + 1.3 MPi Kombi LPG 354tk


10.8.15, 17:58
Profil

Registrován: 2.2.10, 21:56
Příspěvky: 144
Bydliště: Praha 5 Barrandov
Příspěvek Re: Problém s podřazováním u Škody 105L
Aha o tom už jsem někde četl ale teprve teď jsem pochopil jak to funguje, děkuji..Já to vyzkouším..Ale nemyslím si že by ho tam bylo málo.Nahoru jdou rychlosti celkem normálně ale dolu je to děs ..To mi nejde na rozum..Že by z ničeho nic odešly synchrony tomu se mi nechce věřit :)


10.8.15, 18:02
Profil ICQ
karosář
Uživatelský avatar

Registrován: 28.5.07, 12:00
Příspěvky: 3903
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: Problém s podřazováním u Škody 105L
Se nauč řadit s meziplynem :D

_________________
škoda 105S (Blanka) 1984 429 000km - kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš) 1988 70 000km - přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka) 1974 204 000km - tradice a jistota
škoda 110R 1977 152 000km
škoda felicia 1.3MPi 1997 233tk + 1.3 MPi Kombi LPG 354tk


10.8.15, 18:04
Profil
Příspěvek Reklama


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz