Korejské vozy | Ploty | Oplocení | Moderní umění | Ofsetový tisk
  
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 20.9.19, 13:02



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 130 vs. favorit - spotřeba 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Registrován: 5.10.08, 19:25
Příspěvky: 9032
Bydliště: Jihlava
Příspěvek 
Protože je to všechno záležitost vnímání. Nelíbí-li se mi favorit, tak je to proto, že mi připadá nevzhledně hraný. Oproti škodovce je pro mě neatraktivní. Z mnou vnímané hranaté neatraktivní hranatosti vychází zdání menší aerodynamiky tohoto vozu.
Uvedení příkladu Suzuki bylo spíše zastáním se předohrabů jako konceptu uspořádání hnané nápravy a uložení motoru, ale současně taky rýpnutím do do favoritích nudných motorů 136.


9.11.10, 16:48
Profil
Příspěvek Reklama


Uživatelský avatar

Registrován: 15.6.09, 02:10
Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek 
Já bych něco napsal... Něco co jednou o řadě 742/743 řekl člověk těsně spjatý s AZNP a kterému byl design škodovek velmi blízky ...ale raději to nenapíšu. Jednak nechci zbytečně rozpoutávat flame a taky si nechci kvůli takové prkotině zdejší členy znepřátelit. A navíc celá tahle debata líbí nelíbí je mimo mísu vzhledem k diskuzi o kterou tu šlo především. A ať se na mě nikdo nezlobí tak většinou spíš sleduju, že zadohrabové mají potřebu se strefovat do předohrabů, ale naopak už to vidět defacto není a to i přesto že "nám" se zadohraby třeba taky nelíbí a to nejen po stránce designu.

_________________
Favo 135 (G)LX '93


9.11.10, 16:55
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 5.10.08, 19:25
Příspěvky: 9032
Bydliště: Jihlava
Příspěvek 
Klidně to napiš, myslím, že by to tady lidi spíš zajímalo než naštvalo:) Navíc nikdo to tady nebere tak vážně, aby si myslel, že škodovka je technicky dokonalá a urazilo ho to.


9.11.10, 16:59
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 15.6.09, 02:10
Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek 
Není to nic extrovního, ale ve spojení s debatou, která tady vznikla by to vůči tomu kdo to napíše (tedy mě) mohlo vyznít špatně a tak že k řadě 742/743 chovám vyloženě zášť a přejímám za své a po svém i interpretuji slova onoho dotyčného což tak vůbec není. Půl roku jsem jezdil se Š125L a i jsme měli doma Š120L a prostě mi jen zadohraby k srdci nepřirostly nic víc. Ale k věci... v jednom z rozhovorů pro Svět motorů Jiří Dufek (autor technických nákresů apod.) prohlásil, že řada 742/743 raději ani neměla spatřit světlo světa. Už je to pár let, ale snad bych ten výtisk ještě někde našel. Opakuji že to píšu jen jako zajímavost.

_________________
Favo 135 (G)LX '93


9.11.10, 18:41
Profil
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 8.6.06, 10:31
Příspěvky: 9854
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 
to rikalo vic lidi, kolega z prace dokonce tvrdi ze je oskliva, ze to musi vedet protoze ji nejakou dobu mel..nadruhou stranu si chvalil, ze v zime dobre topila,startovala, opravy lehke,udrzba levna :) takze byl asi objektivni :) me favorit neprijde osklivej,je takovej svuj,proste prvni predohrab.nic proti favu,nemam rad predohraby obecne :)

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


9.11.10, 18:51
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Registrován: 16.11.06, 11:44
Příspěvky: 441
Bydliště: ČR, Letovice
Příspěvek Re: 130 vs. favorit - spotřeba
Začínám s Formanem jezdit do práce pravidelně, tak se vracím ke stejné otázce... a nebudu zakládat nové téma..
Říkal jsem si ještě, že jedna z posledních věcí může být výfukový systém... Ten Forman má určitě větší odpor, nemůže to být tím?
Zkusím vyhodit prostřední díl a místo něj jen rovný propoj... jen na zkoušku, na vyjetí jedné nádrže..
Dík za názory, Svíťa.

_________________
Škoda 120L, r.v. 1987 (prodáno)
Škoda 130L, r.v. 1986 "silver style" , motor favorit, lpg
Škoda Forman r.v. 1992, 140tis. km, garážované, servisované
Ford Escort 1,6 16V 1996 silver (na prodej)


8.5.13, 12:46
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Registrován: 25.1.07, 22:48
Příspěvky: 6144
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: 130 vs. favorit - spotřeba
ak by to malo byt vyfukom, tak by ti zralo viac aj na benzin. osobne si myslim, ze to bude v nastaveni zmesi na LPG.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
OOOO Audi 90 2.3E r.v. 1987 - Made in Western Germany
Skoda 742 Forever Team


8.5.13, 15:47
Profil Zobrazit autorovy stránky

Registrován: 17.9.06, 14:37
Příspěvky: 12354
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: 130 vs. favorit - spotřeba
Jestli je ve 130ce i ve fávu stejný motor i stejný systém LPG to nemůže podle mě dělat takový obrovský rozdíl.
Ono to není o tom, že jsou dva stejné motory a proto musí mít stejné nastavení karbecu a LPG. Každý motor potřebuje své. Možná měl ale někdo pravdu a ta 130ka možná opravdu nejela dobře, protože měla hodně přiškrcený přívod plynu. Zkusil bych to u toho favorita jemně přiškrtit tím šroubem na hadici. Podle mě to je ale plus mínus dobrá spotřeba, pokud chce člověk s Favoritem jezdit alespoň trošku normálně.

_________________
Vůbec autům nerozumím, ale pořád se v nich hrabu

Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW blue


8.5.13, 17:49
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 16.11.06, 11:44
Příspěvky: 441
Bydliště: ČR, Letovice
Příspěvek Re: 130 vs. favorit - spotřeba
Chlapi, už bych se nevracel stoprocentně k mému původnímu popisu, vzneseným zhruba před pár lety...
Ale fakt je ten, že škodovka prostě bere osm a favorit/felda/escort - deset... To beru jako dogma...
Není to jen moje pozorování, ale i spousty kamošů a určitě to není nastavením směsi.. dlouho jsme se v tom vrtali a experimentovali.... Jen ještě podotknu, že se jedná o ten starý systém s "růžicí" v sání..
Takže, to může být buďto rozložením kvaltů - 4,22 vs. 3,9, ale tomu dávám minimální šanci, protože je úplně jedno, jakým způsobem se s těmi auty jezdí, pořád berou stejně...
Další možnost je sání... ale to je i v tom Escortu, co jsem to měl, jiný a stejně to žralo deset...
Takže zbývá snad jen výfuk... A u škodovky to jde skoro z motoru rovnou ven.. bez nějakýho většího utlumení... Ale s tímto asi budu experimentovat..

_________________
Škoda 120L, r.v. 1987 (prodáno)
Škoda 130L, r.v. 1986 "silver style" , motor favorit, lpg
Škoda Forman r.v. 1992, 140tis. km, garážované, servisované
Ford Escort 1,6 16V 1996 silver (na prodej)


8.5.13, 20:35
Profil Zobrazit autorovy stránky

Registrován: 17.9.06, 14:37
Příspěvky: 12354
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: 130 vs. favorit - spotřeba
Ano, ale když dáš místo středového dílu jen trubku, to bude kravál jak prase. Píšu z vlastní zkušenosti.
Jediné co je schopné trošku omezit spotřebu u Favorita je systém řízený Lambda sondou u BMM motoru. U starého fáčka s karbecem jsem měl taky spotřebu plus mínus 10 litrů. Od té doby co mám Favorita BMM by nebyl problém jezdit kolem 7,5-8,5L. Teď to mám ale rozmrdané, tak je spotřeba vyšší. Taky kolem 10, ale vyndali mi ten servoventil na hadici a dali klasický škrťák manuální. Až našetřím, musím to nechat opravit.

_________________
Vůbec autům nerozumím, ale pořád se v nich hrabu

Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW blue


10.5.13, 18:28
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 7.5.06, 19:16
Příspěvky: 9043
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Re: 130 vs. favorit - spotřeba
No ono čo tak pozorujem, tak LPG je niekedy dosť alchýmia...kamarát má Astru 1,4 60kW r.v. 93 na LPG, niečo opravoval na motore a azbadal v saní (na sacom nátrubku nejakú kvázi zátku, čo veľmi škrtila sanie...tak myslel, že je to tam omylom, dal to preč. Poskladal o pár dní motor a auto ani za boha nechcelo ísť na LPG, stál ekukckalo...už nevdel, čo s tým a vtedy ho napadla tá kvázizátka...vrátil ju späť a motor šiel ako za mlada. Inak spotrebu má 6,5l LPG/100 km, jazdí trasy okolo 15 km a jazdí dôchodcovským štýlom...ale či má ten starý typ a či sekvenčné vstrekovanie, to neviem...

A čo som chcel tým vlastne povedať? LPG je chúlostivé na nastavenia a tiež na jazdenie...akákoľvek väčšia záťaž sa enormne prejaví na spotrebe...takže aj zmena SP z 4,22 na 3,9 môže znamenať značné zaťaženie motora.

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka Zmenila majiteľa...
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 1,9 JTD


10.5.13, 20:39
Profil

Registrován: 17.9.06, 14:37
Příspěvky: 12354
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: 130 vs. favorit - spotřeba
Abych doplnil moji předchozí odpověď. Já bych taky dokázal jezdit za nějakých pěkných 8L i teď, když to mám zprzněné, ale to bych musel přívod plynu hodně přiškrtit. To potom auto sice jede, ale nemá to pořádnou akceleraci, do kopců to skoro vůbec netáhne.
Přitom předtím jsem něměl se spotřebou problémy kolem 7,5-8,5L/100km jak jsem už psal, podle stylu jízdy. Dokonce nebyl ani skoro rozdíl mezi benzínem a plynem.

_________________
Vůbec autům nerozumím, ale pořád se v nich hrabu

Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW blue


11.5.13, 13:02
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 28.11.12, 20:53
Příspěvky: 209
Příspěvek Re: 130 vs. favorit - spotřeba
asi záleží jak s tim kdo jezdí... mě felda MPI 50kW žere asi 8,5l plynu podtlak, když sem jezdil převážně po okreskách dostal jsem se na 7,9l. Táhne dobře stejně jak na benál takže ochuzený to neni... BTW i když s tim nejezdím přes 90 vadí mi krátká převodovka.


9.7.13, 13:21
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 8.6.10, 19:59
Příspěvky: 5344
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: 130 vs. favorit - spotřeba
Neviem ako to kto robí..,ale na fave som mal najvyžšiu spotrebu cca 11l na 100vku a to s tým,že motor a karbec boli dodrbané.Po poriadnej oprave (nie úprave) nieje problém na fave dlhodobo jazdiť za 7l -a nie dedkoštýlom.Ono je to hlavne na stave motora,auta,ostatných blbostí a vodičovi.Takže nech mi tu nikto netvrdí,že favo nedokáže ísť pod 9 litrov.Po viacmenej zložitejšej úprave motora a hlavne karbeca teraz chodím v pohode za 6,5 litra (podotýkam nie dedkoštýlom) a keby som veľmi chcel,tak to dám aj za 5,5.. No a teraz čo?!Karbec upravíš do spotreby vždy skôr ako bmm..Stačia detaily na niektorých veciach (aj konštrukčných) zmeniť a je to hneď vidno.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/


9.7.13, 22:15
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 16.11.06, 11:44
Příspěvky: 441
Bydliště: ČR, Letovice
Příspěvek Re: 130 vs. favorit - spotřeba
Chlapi, fakt jsem čekal odpovědi stylu: "je to tím, jak šlapeš na pedál nebo stavem motoru".
Já mám zkušenosti prostě jiné a už jsem přišel na to, jak spotřebu rapidně snížit... S těmi, co zjistili problém jen v noze na plynu, bych si ale každopádně rád osobně promluvil..:-)

_________________
Škoda 120L, r.v. 1987 (prodáno)
Škoda 130L, r.v. 1986 "silver style" , motor favorit, lpg
Škoda Forman r.v. 1992, 140tis. km, garážované, servisované
Ford Escort 1,6 16V 1996 silver (na prodej)


9.7.13, 22:26
Profil Zobrazit autorovy stránky
Příspěvek Reklama


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz