Korejské vozy | Ploty | Oplocení | Moderní umění | Ofsetový tisk
  
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 18.11.19, 01:45



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 Nesmrtelna Fabie, co vy na to? 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Registrován: 31.10.08, 15:00
Příspěvky: 12028
Příspěvek Re: Nesmrtelna Fabie, co vy na to?
Veteranista píše:
Tak je motor a motor, málo který motor toho zvládne natočit tolik co třeba nafty ve starých Mercedesech, w123, w124, 1.5 milionů kilometrů není problém a pořád krásně startují.


Ano, ale to boli motory co z intergalaktickeho objemu 3 litre mali vykon 60 koni a zrali 10 litrov nafty, tam behom 1.5 miliona kilometrov prerobis na palive to co stoja 4 nove fabie a zabijes 30 rokov zivota kym niekam prides :)

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


28.5.18, 09:12
Profil Zobrazit autorovy stránky
Příspěvek Reklama


Uživatelský avatar

Registrován: 4.3.07, 21:36
Příspěvky: 9998
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Nesmrtelna Fabie, co vy na to?
Lamač píše:
Práveže výpočty a aj celkové spracovanie vtedy boli oveľa presnejšie ako dnes,viď takmer nesmrteľný 1.9 tdi s rotačným čerpadlom..Dnes sa hráme na ultrabrutál materiály,prijebanú ekologiu a čo z toho? Nové auto z výroby zožerie na 1000km viac oleja ako 120tka od výmeny po výmenu.Odchádzajú hlavy,preskakujú rozvody,životnosť áut motorov sa navrhuje max na 250tkm,a to nedajbože že dáš trošku nekvalitnejší benzín,alebo naftu.Dpf filtre zbierajú bordel do seba a pak to vybľujú všetko naraz-dalšie kurvítko... a dalo by sa pokračovať...

To je právě ono, dneska ti to napočítají poměrně přesně na těch +-200 KKm a je... Spotřeba oleje moderních motorů je dána tím, že honí spotřebu - snižujou třecí ztráty. Udělají proto motor s většíma provozníma vůlema, což sníži třecí ztráty, ale do vůli motoru typu "žere to olej jako kráva" zbývá tak malinko, že stačí kapka opotřebení (opomenutá výměna oleje, longlife, špatný zacházení se studeným motorem), a je to tam... První kdo otevřel tuto pandořinu skříňku byli italové s jejich motorama twin spark (ano alfy 156 :-) )
Stejně tak hlavy, když je spočítaná "napřesno", tak tam chybí "maso", stačí zátěž se kterou konstruktér nepočítal (špatný palivo, chip, studenej motor a plnej plyn) a hned pukne jako meloun.
Co se týče kvality paliva, tam je to dáno vysokým kompresním poměrem (protože čím větší, tím větší účinnost motoru) a tlakem paliva na vstřikovači (protože čím vyšší tlak, tím lepší rozprášení, předvstřik, dovstřik), modernější co jsou omezený emisema CO2 i jinejma pak logicky budou na kvalitu paliva náchylnější.
Primitivní motor s mechanickým rotačním čerpadlem a nízkotlakým vstřikem nafty do předkomůrky, ti poběží měkce a sežere i vyfrit nebo trafoolej, ale budou z něj padat brikety a bude mít třetinovej výkon...

_________________
Obrázek "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


28.5.18, 20:58
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 8.6.10, 19:59
Příspěvky: 5368
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Nesmrtelna Fabie, co vy na to?
Ja viem,ide to všetko do prdele...

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/


28.5.18, 21:03
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz