Korejské vozy | Ploty | Oplocení | Moderní umění | Ofsetový tisk
  
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 7.12.19, 10:21



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
 Subwoofer 
Autor Zpráva

Registrován: 17.12.06, 18:19
Příspěvky: 10
Příspěvek Subwoofer
je lepší uzavrená nebo bassreflexová ozvučnice reproduktoru pro použití
v autě


11.1.07, 21:38
Profil Zobrazit autorovy stránky
Příspěvek Reklama


Uživatelský avatar

Registrován: 7.5.06, 19:16
Příspěvky: 9043
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Re: Subwoofer
Wayn píše:
je lepší uzavrená nebo bassreflexová ozvučnice reproduktoru pro použití
v autě


Môj názor je taký, že sub repro by mal mať max 25cm membránu, mal by mal uzavretú ozvučnicu a mal by smerovať do kabíny (= zdné plato a pod ním ozvučnica)

Myslím, že dobrá bassreflexová ozvučnica dá viac basov...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka Zmenila majiteľa...
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 1,9 JTD


14.1.07, 21:20
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 16.1.07, 19:16
Příspěvky: 18
Příspěvek Re: Subwoofer
Wayn píše:
je lepší uzavrená nebo bassreflexová ozvučnice reproduktoru pro použití
v autě


Pokud chceš kvalitu - zavřená, pokud chceš basy a rachot - basreflex. Musíš při uzavřené dát pozor na litráž, průměr basreflex se taky počítá ... já sem se trefil - 20 cm Alpine v uzavřené, dobře odhlučněné a hraje to nádherně


16.1.07, 20:13
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 16.11.06, 11:44
Příspěvky: 441
Bydliště: ČR, Letovice
Příspěvek 
Zdarec.
Jestli bassreflex nebo ne, je hrozně individuální.... Záleží na návrhu celého boxu a nedá se jen tak říct, co je lepší...
Pokud si děláš nějaký box a chceš, aby to hrálo, tak se všechno počítá... né odhaduje! :D

_________________
Škoda 120L, r.v. 1987 (prodáno)
Škoda 130L, r.v. 1986 "silver style" , motor favorit, lpg
Škoda Forman r.v. 1992, 140tis. km, garážované, servisované
Ford Escort 1,6 16V 1996 silver (na prodej)


25.1.07, 21:01
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Registrován: 7.5.06, 19:16
Příspěvky: 9043
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
SM píše:
Zdarec.
Jestli bassreflex nebo ne, je hrozně individuální.... Záleží na návrhu celého boxu a nedá se jen tak říct, co je lepší...
Pokud si děláš nějaký box a chceš, aby to hrálo, tak se všechno počítá... né odhaduje! :D


To je ale práve o, že uzavretá ozvučnica sa predsa len lepšie navrhuje...bas reflex je kapánek zložitejší (objem bedne, primere a dĺžka bassreflexu, umiestnenie bassreflexu....)

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka Zmenila majiteľa...
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 1,9 JTD


27.1.07, 11:08
Profil
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Registrován: 12.9.06, 20:33
Příspěvky: 9753
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek 
ferrari píše:
SM píše:
Zdarec.
Jestli bassreflex nebo ne, je hrozně individuální.... Záleží na návrhu celého boxu a nedá se jen tak říct, co je lepší...
Pokud si děláš nějaký box a chceš, aby to hrálo, tak se všechno počítá... né odhaduje! :D


To je ale práve o, že uzavretá ozvučnica sa predsa len lepšie navrhuje...bas reflex je kapánek zložitejší (objem bedne, primere a dĺžka bassreflexu, umiestnenie bassreflexu....)


drviva vacsina bassreflexov co sa robi, je len kvoli vacsim basom pri mensom objeme/vykone ale ani zdaleka to neznie tak pekne ako uzavreta ozvucnica. vlastne este som nevidel dobre znejuci bassreflex... ma to prilisny zdvih na nejakej konkretnej frekvencii, a sice to huci ako blazen ale amni zdaleka nie tak prekne ako uzavreta.... :roll:

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


27.1.07, 13:02
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Registrován: 24.3.06, 18:10
Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
No nedá se to říct takto obecně. Pokud se podíváš na křivku citlivosti reproduktoru v závislosti na frekvenci, tak směrem k nízkým frekvencím citlivost zvolna klesá. Správně naladěný basreflex dokáže zvednout citlivost v místě, kde již citlivost reproduktoru klesá a tím protáhne citlivost k nižším kmitočtům. Následný pokles je ale mnohem větší než u uzavřené ozvučnice. Největší problém je naladit nátrubek. Pokud bude naladěn příliš vysoko, tak to bude zdůrazňovat některý kmitočet a na nižším už nebude prakticky hrát a pokud bude příliš nízko, tak už je citlivost reproduktoru natolik nízká, že to nátrubek nezachrání. Pokud je nátrubek dobře vyladěný, tak to pomůže k lepšímu zvuku, ale jelikož je velký problém ho v amatérských podmínkách naladit, tak je většinou lepší uzavřená ozvučnice.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


27.1.07, 13:26
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Registrován: 12.9.06, 20:33
Příspěvky: 9753
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek 
Martin píše:
No nedá se to říct takto obecně. Pokud se podíváš na křivku citlivosti reproduktoru v závislosti na frekvenci, tak směrem k nízkým frekvencím citlivost zvolna klesá. Správně naladěný basreflex dokáže zvednout citlivost v místě, kde již citlivost reproduktoru klesá a tím protáhne citlivost k nižším kmitočtům. Následný pokles je ale mnohem větší než u uzavřené ozvučnice. Největší problém je naladit nátrubek. Pokud bude naladěn příliš vysoko, tak to bude zdůrazňovat některý kmitočet a na nižším už nebude prakticky hrát a pokud bude příliš nízko, tak už je citlivost reproduktoru natolik nízká, že to nátrubek nezachrání. Pokud je nátrubek dobře vyladěný, tak to pomůže k lepšímu zvuku, ale jelikož je velký problém ho v amatérských podmínkách naladit, tak je většinou lepší uzavřená ozvučnice.


no neviem, co mam skusenost tak je vzdy lepsi kvalitny reproduktor s dobrou citlivostou ako repro s nizsou a pomocnou barlickou v podobe bassreflexu :D
neviem proste aj ked to nehra zle mne sa to nepaci :D
asi som si uz zvykol. napr. aj stuiove monitory vo vyssej cenovej kategorii s bassreflexom ani nie su! preco asi... :roll:

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


27.1.07, 13:59
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Registrován: 24.3.06, 18:10
Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Samozřejmě, že je lepší reproduktor s větší a vyrovnanou citlivostí. Basreflex nenahradí špatný reproduktor. To jsem ani netvrdil, basreflex jenom trochu posune zlom poklesu citlivosti k menším hodnotám frekvence. Pokud budeš mít dva stejné reproduktory ve stejně velkých ozvučnicích a u jedné bude dobře naladěný basreflex, tak bude bedna s basreflexem mnohem lépe hrát nejnižší kmitočty. Samozřejmě ideální je nekonečně velká ideálně tuhá ozvučnice. A takový plastový čínský bedýnky s dírou a nápisem SUPER BASSREFLEX jsou jenom hračka pro děti.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


27.1.07, 20:12
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Registrován: 13.11.06, 14:45
Příspěvky: 134
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
necetl jsem si prispevky takze nevim co ti ostatni radi ale jestli chces mit cisty zvuk z basaku tak bych volil uzavrenou ozvucnici a jestli to chces na tlak a o zvuk ti moc nejde tak si tam dej natrubek. cau

_________________
Nyní Favo 135LS po smrti (nyní jen porad zlobi elektrika)


29.1.07, 22:05
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Registrován: 20.1.07, 13:53
Příspěvky: 88
Bydliště: Hradec Králové
Příspěvek 
No já zírám.... :shock:
Podle mýho (a všech doprovodnejch plánků značkových reproduktorů), musí mít každý subwoofer odpovídající bassreflex!!!
Průměr a délka bassreflexu, se liší podle : výkonu reproduktoru, zdvihu reproduktoru a samozřejmě podle velikosti "bedny", nebo tuby.V případě, že budeš mít dobře vytěsněný box, dobrej reprák a budeš do toho tlačit výkon bez bassreflexu, tak jediný, co uslyšíš, bude to, jak se ti v bedně mele vzduch (divně bručí).Sice to bude basovat, ale nebude to mít tu hloubku.A taky si ten reprák utrhneš ze závěsu a to je většinou dost drahá oprava.Pošli mi údaje o repráku a já ti spočítám velikost boxu, průměr a délku bassreflexu.

Pro příklad...
Bedna, co vozím v autě přes zimu (abych si vlhkostí neodkouřil drahý věci), má obsah 48,75litrů.Je osazena 25" subwooferem RODEK se zdvihem 4,5cm a výkonem 300W Rms (Rms, je čistý hudební výkon.Ne ty nápisy na reprákách, jako je 1500w a podobný nesmysly).No a podle tabulek je osazena dvema bassreflexi o průměru 95mm a délce 18,5cm.Někomu se to může zdát moc, ale pravidla pro výrobu hudebních boxů jsou nekompromisní.A taky zaručujou nejlepší možné využití hudebního výkonu.

Takže, pokud máš zájem, pošli mi údaje a rozhodni se, jestli chceš klasickou bednu, nebo truhlu na SPL a já ti to spočítám.(SPL=tlaková muzika - není to moc na poslouchání a chce to vysoký výkony).
Pár aut už mám za sebou, no a to moje,....... :twisted: :twisted: :twisted:

Zdarec

_________________
"Fanánek"
Obrázek
BMW 750il r.v.97, plná nálož
Ford Mondeo 2.2TDci DURAtorq r.v.04


30.1.07, 17:18
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 20.1.07, 13:53
Příspěvky: 88
Bydliště: Hradec Králové
Příspěvek 
Jo a blbě spočítanej bassreflex, jako že je malej, poznáš tím, že "píská".Vydává takový vysoký tóny.To jak se v bedně mele natlačenej vzduch a snaží se procpat příliš úzkým bassreflexem ven.A opravdu platí, že když budeš mít malej, nebo dokonce žádnej bassreflex, tak si ten reprák utrhneš.Už to mám taky za sebou :( .

_________________
"Fanánek"
Obrázek
BMW 750il r.v.97, plná nálož
Ford Mondeo 2.2TDci DURAtorq r.v.04


30.1.07, 17:22
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 20.1.07, 13:53
Příspěvky: 88
Bydliště: Hradec Králové
Příspěvek 
deekay píše:
Martin píše:
No nedá se to říct takto obecně. Pokud se podíváš na křivku citlivosti reproduktoru v závislosti na frekvenci, tak směrem k nízkým frekvencím citlivost zvolna klesá. Správně naladěný basreflex dokáže zvednout citlivost v místě, kde již citlivost reproduktoru klesá a tím protáhne citlivost k nižším kmitočtům. Následný pokles je ale mnohem větší než u uzavřené ozvučnice. Největší problém je naladit nátrubek. Pokud bude naladěn příliš vysoko, tak to bude zdůrazňovat některý kmitočet a na nižším už nebude prakticky hrát a pokud bude příliš nízko, tak už je citlivost reproduktoru natolik nízká, že to nátrubek nezachrání. Pokud je nátrubek dobře vyladěný, tak to pomůže k lepšímu zvuku, ale jelikož je velký problém ho v amatérských podmínkách naladit, tak je většinou lepší uzavřená ozvučnice.


no neviem, co mam skusenost tak je vzdy lepsi kvalitny reproduktor s dobrou citlivostou ako repro s nizsou a pomocnou barlickou v podobe bassreflexu :D
neviem proste aj ked to nehra zle mne sa to nepaci :D
asi som si uz zvykol. napr. aj stuiove monitory vo vyssej cenovej kategorii s bassreflexom ani nie su! preco asi... :roll:

To je právě ono.STUDIOVÉ.......
AUTOHIFI je úplně někde jinde.A mimochodem, studiové reproduktory nejsou subwoofery.I studiový woofer má basreflex.Jen není kulatej,´jak jste všichni zvyklí, ale je to normální hranatá díra do bedny.Jako kdyby blbě spočítali jednu stranu bedny a udělali kratší desku.Je tosamozřejmě trochu složitější.Používá se to v autohifi zejména na SPL- tlaková hodba, ale rozšiřuje se to i jinam-hlavně kvůli masivnějšímu designu :lol:

_________________
"Fanánek"
Obrázek
BMW 750il r.v.97, plná nálož
Ford Mondeo 2.2TDci DURAtorq r.v.04


30.1.07, 17:28
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 24.3.06, 18:10
Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Tak to si dovolím tvrdě oponovat. V žádném případě nemusí mít každý Subwoofer basreflex!

Reproduktor se ideálně chová v nekonečně velké ozvučnici - má impedanční charakteristiku a rezonanční frekvenci udávanou výrobcem. Nekonečně velká ozvučnice se nahrazuje konečně velkou a tady platí úměra, že čím menší ozvučnice, tím vyšší rezonanční frekvence a úměrně velikosti dochází k tlumení nejnižších kmitočtů. Jelikož je v autě velice málo místa a je potřeba udělat malou ozvučnici, tak se basreflexem "zesilují" nejnižšší kmitočty způsobem, který jsem popsal v minulém příspěvku. Ideální uzvučnice by byla bez basreflexu a dostatešně velká. Basreflex trochu zlepší chování reproduktoru v malé ozvučnici, ale zdaleka není tak kvalitní zvuk jako s uzavřenou velkou ozvučnicí.

S tvrzením, že s basreflexem je reproduktor méně namáhán, také nesouhlasím. Nebál bych se říci, že je to právě naopak.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


30.1.07, 18:23
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Registrován: 2.2.06, 22:27
Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Ono je to tak, že je-li bassreflex v rezonanci, tak vzduch v něm kmitá ve fázi se vzduchem před membránou a v tomto okamžiku poklesne i výchylka... horší je to pod rezonancí, kdy reproduktor nic nebrzdí.
Jinak jestli použít BR nebo uzavřenou ozvučnici záleží na parametrech ozvučnice (objemu) a na paremetrech reproduktoru, né všechny reproduktory jsou vhodné na použití v BR ozvučnici a někdy to platí i opačně. Proto neexistuje jednoznačná odpověď jestli je lepší uzavřená, nebo s bassreflexem. Záleží co máš za měnič a jaký prostor (objem) máš k dispozici.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


30.1.07, 18:59
Profil ICQ
Příspěvek Reklama


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 15 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz