Korejské vozy | Ploty | Oplocení | Moderní umění | Ofsetový tisk
  
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 20.10.17, 00:51



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 191 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Další
 Karátek - Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.07, 20:00
Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
Příspěvek Karátek - Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Zdravím všechny lidičky,

na úvod bych rád Vám představil 1 kus z 9 elektro Favoritů jezdící u nás (v zahraničí jezdí několik kusů), bohužel zbytek byl sešrotován, existuje 5 kusů pickupů a 4 osobní verze u nás. Přestavby probíhali v Ejpovicích od roku 1992 do roku 1993 a celkem vyrobeno 1100 kusů.

Začneme technickými údaji:

Rok výroby: 1992. Výkon elektromotoru je 15,4Kw PŘIS2/60, kroutící moment 49 Nm, napětí pro elektromotor je 84V proud 220A, max. otáčky el. motoru je 5000 ot/min. Spotřeba 20 až 25 kWh/100 km (až 350 A, podle stylu a zatížení). Baterie na pohon: Trakční baterie 14 kusů po 6V 180Ah + jedna palubní baterie 12V 40Ah až 55Ah. Nabíjení trvá max. 14 hodin podle stupně vybití. Kola jsou stejná, jen je potřeba pneumatiky 165/70 R13 XL nafouknout vyšším tlakem. Dojezd cca 80 km na jedno nabití a max. rychlost 80 km/h. Vše přepsané z velkého TP.

Převodovka má 4 kvalty a upravený stálý převod v rozvodovce (4.412).

Vyrábělo se více verzí, první neměli rekuperaci, od roku 1993 s rekuperací a s kapacitoměrem. Postupem času zjištuji, co kus to originál, jsou rozdíly u kusech (např. elektrické topení a spousty jiných drobností).

Co se týká baterií, dneska jsou jiné technologie, takže není problém zvýšit dojezd i na 200 km a rychlost je až 80 km/h po rovince (s odblokovaným 5 stupněm a s lehčími bateriemi i 100 km/h). Také nabíjení může trvat jen 2 hodiny, i méně. Z důvodu slabšího elektromotoru je zablokovaný 5 stupeň na převodovce. I přesto že je motor slabší, má účinnost cca 92% oproti benzínové verzi, kde je jen 20% účinnost. Stejnosměrný elektromotor má největší točivý moment nízkých otáčkách a pak nepatrně klesá. Proto jízda je klidná a "měkká", člověk si musí zvyknout na jiné řazení, naprosté ticho, jen takové slaboučké pískání je slyšet, ale např. jízda po sněhu vše schová, je slyšet jen křupající sníh.


Co všichni znáte z klasické verze, tak skoro všechno je jiné. Zapomeňte i na chladič, výfuk a jiné. Při setkání s elektromobilem Favoritem není na oko patrný žádný rozdíl oproti verzi s benzínem. Po podrobném zkoumání zjistíte chybějící známku po emisích a výfuk. Když sednete do auta, všimnete si hned první věci a to je přístrojová deska, otáčkoměr ani hodiny nejsou a místo nich je ampérmetr, který je upravený z otáčkoměru. Také je na palubovce hlavní odpojovač od elektriky (hlavně pro odpojení regulaci motoru), nabíječka pod rádiem a místo zapalovače je spínač na nezávislé benzínové topení, jinak je vše stejné jak znáte, v novější verzi uvidíte kapacitoměr nad popelníkem. Po zapnutí klíčku do první polohy se ozve z motorového prostoru "prdící" zvuk z elektrického malé elektrické podtlakové vývěvy, který dává tlak do posilovače brzd. Ozve se vždy po sešlápnutí brzdového pedálu, aby se dofoukal tlak. Také cvakne regulace motoru.

Na jízdu stačí první poloha klíčkem, zařadíte a sešlápnete proudový pedál a auto se potichoučku rozjede. Po dosažení určité rychlosti se přeřadí kvuli eco jízdě, atd. Není možné elektromotor přetočit. Na motoru je malý ventilátor, který chladí hlavní motor, který by se mohl přehřát v případě velké zátěže, vše vidíte na přístrojovce, ukazatel „teplota“ vody je opět předělaná na ukazatel teploty elektromotoru a podle toho se spíná malý chladící ventilátor.
Elektromobilu je dost elektroniky, např. nabíječka z 230V na nabíjecí napětí 100V 22A, nabíječka nabíjí baterie 84V a přes DC/DC měnič je dobíjená palubní baterie 12V. Dále je tam rozvod všech napětí, regulace motoru.
Jinak elektromotor nepotřebuje zvláštní opravy, stačí vyměnit občas uhlíky a jede se dál. Jde o spolehlivější provedení než u benzínu, prakticky tam není dost věcí.
Napsal jsem obecné informace, snad jsem na nic nezapomněl, když tak se ptejte.

_________________
Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Elektromobil. Rok výroby: 1992.
Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5).
Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km.
Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.


Naposledy upravil Karátek dne 18.1.11, 08:19, celkově upraveno 11



30.1.10, 19:50
Profil
Příspěvek Reklama


Ignorant pravidel
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.09, 21:46
Příspěvky: 8896
Bydliště: Kolín
Příspěvek 
fotkyyy

_________________
otec: Škoda Felicie 1,3 GLXi LPG r.v.1995 "vehykl"
m o j e: Citroën Evasion 2,0i > Evík velké auto pro velké kluky
a ještě Saxík pro manželku


30.1.10, 19:56
Profil

Registrován: 20.12.09, 13:02
Příspěvky: 100
Bydliště: Planá nad Lužnicí
Příspěvek 
Pěkné... Nějaký fotky by byly?

_________________
Škoda 130 L 1988, Felicia 136 BMM 1995


30.1.10, 20:00
Profil
Dezertér
Uživatelský avatar

Registrován: 19.11.06, 16:11
Příspěvky: 12371
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Super raritka. Blahopřeji k vlastnictví a sem velice rád, že tu eletro Fávo máme. Kde si k němu přišel prosim tě ?

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


30.1.10, 20:00
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Registrován: 31.10.08, 15:00
Příspěvky: 11865
Příspěvek 
ako je na tom dojazd (mas este original baterie alebo nejake nove?) co vsetko treba udrzovat oproti klasike? a hlavne ako to vychadza s prevadzkovymi nakladmi?

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


30.1.10, 20:01
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.07, 20:00
Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
Příspěvek 
Fotky budou brzo, dneska už nestihnu je sem dát.

Znám i další tři majitele, jednoho osobně a zbytek doufám poznám brzo. :) Tak si vyměnujeme zkušenosti. :) K elektrofavvoritku jsem přišel po dlohém hledání a přemlouvání původního majitele, aby mi ho prodal, nakonec se povedlo. :D

Baterie jsou momentálně pryč, byly už špatné a na jaře dám nové, stačí mi trakční Banerky na dojezd 100 km. Až odejdou, tak koupím jinou technologii, která už bude levnější.
Náklady jsou akorát baterie a nabíjení, mám tarif 20 hod levného tarifu, takže km vychází na 20 hal.

_________________
Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Elektromobil. Rok výroby: 1992.
Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5).
Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km.
Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.


30.1.10, 20:11
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 28.12.07, 15:31
Příspěvky: 10968
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Tiše závidím. :shock: S tím by se panečku jezdilo. Moje každodenní cestování by vyšlo na 6 kč. :)

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


30.1.10, 21:47
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Registrován: 26.1.08, 19:02
Příspěvky: 8621
Bydliště: Praha 13
Příspěvek 
Hlavně s tim nejezdi na sraz, to by se chtěl každej projet. :lol:

_________________
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule
Škoda 105S -> 135S Konec již brzy
Škoda 105L Začátek snad již brzy


30.1.10, 21:49
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Registrován: 20.6.06, 16:43
Příspěvky: 17634
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Tyjo husty :-) Asi nema tazny coz? To by se na vlek dala dat elektrocentrala a pak by byl dojezd neomezeny, pricemz by se nezasahovalo do samotnyho unikatu :-) Nejaky fotky no...

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


30.1.10, 21:54
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Registrován: 26.3.08, 10:26
Příspěvky: 5224
Bydliště: Veselí nad Lužnicí
Příspěvek 
Parádní kus :shock: :wink:

_________________
Škoda 105L, r.v.1983
Peugeot 306 HDi Break


30.1.10, 22:22
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 21.1.06, 18:58
Příspěvky: 14680
Bydliště: Czech
Příspěvek 
Velice zajímavé. Šlo by napsat něco víc o typu el. motoru? Předpokládám, že to bude sériový motor, ale kolika pólový atd atd.. :)
Ještě by mě zajímalo na kolik vyjde "sada" akumulátorů a jakou vyžadují údržbu? A ještě jedna věc, nevím jestli jsem to pochopil správně, opravdu ta původní sada akumulátorů z výroby vydržela až do loňska? :shock:
Děkuji a blahopřeji k velmi zajímavému vozu :)

_________________
Život je krásný bez francouzských vozů!


30.1.10, 22:22
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.07, 20:00
Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
Příspěvek 
Fotky budou, jen je musím pak vložit. Jinak si dělám přestavbu na černý interiér a dostane světla na denní svícení, abych ušetřil co nejvíce a zvýšil se mi dojezd. Také už dostal LED žárovky do světel a nic není poznat. Kvuli tomi jsem musel vyměnit přerušovač. A spousty drobností chci vylepšit, dokonce jsem si nechal udělat podsvětlenou řadící páku Nakonec vše hodím do nového laku.

Obrázek

Obrázek

_________________
Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Elektromobil. Rok výroby: 1992.
Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5).
Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km.
Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.


30.1.10, 22:31
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 12.10.08, 20:56
Příspěvky: 6725
Bydliště: Slezsko
Příspěvek 
jednoho funkčního elektromobila maji na VŠB TUO v Ostravě,
je dokonce i někde na webu školy.
jinak se připojuji ke gratulaci, paradní vůz


30.1.10, 22:35
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 21.1.06, 18:58
Příspěvky: 14680
Bydliště: Czech
Příspěvek 
:lol: Ten ampérmetr je úžasnej :lol: Jak je to s praktickou využitelností auta, dá se to využívat jako běžný pick-up?

_________________
Život je krásný bez francouzských vozů!


30.1.10, 22:36
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Registrován: 20.6.06, 16:43
Příspěvky: 17634
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Ale ta hlavice radici paky neni origo to si koupil na aukru :)

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


30.1.10, 22:52
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Příspěvek Reklama


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 191 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Kachnis a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz