Korejské vozy | Ploty | Oplocení | Moderní umění | Ofsetový tisk
  
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 12.12.17, 19:12



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 Honzasl - Š 120 - 1980 
Autor Zpráva
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Registrován: 26.1.08, 19:02
Příspěvky: 8621
Bydliště: Praha 13
Příspěvek Re: Honzasl - Š 120 - 1980
Vypínání blinkrů v 80 roce snad měly mít všechny. Moje socka z ´80 teda má.
Jinak to vypadá velmi solidně. Nepřemýšlíš alespoň nad sjednocením zrcátek?

_________________
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule
Škoda 105S -> 135S Konec již brzy
Škoda 105L Začátek snad již brzy


11.7.12, 20:12
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Příspěvek Reklama



Registrován: 12.6.12, 07:55
Příspěvky: 29
Příspěvek Re: Honzasl - Š 120 - 1980
Jo, ty zrcátka by to chtělo, plánuju návštěvu místního "ekologického likvidátora", tak tam snad neco klofnu.
Akorát jsem teď po dovolené trochu finančně unaven, tak se musím chvíli zotavit. Ona ta mrška vypadá pěkně, ale práce by na ní bylo asi dost, jen mít čas. Vono, kdybych manželce řekl, hele já kácím na ty dveře, podlahu, radiátory, malování, já si tejden lehnu pod škodovku a budu si hrát, tak jsem asi mrtvej.

Po týdnu stání zůstává pod autem loužička, volant má vůli a po startu je kolem modrý oblak - takže toho bude časem víc. Strejček, vášnivý opravář (zemědělských strojů povoláním) a dlouholetý škodovkář (100-125-fávo-felda) mi povídá - já ti ji závidím, to bych si s ní tak vyhrál. Tak mu ji asi čase svěřím do péče.....

A to ještě furt není převedená....

_________________
Škoda 120, r.v. 1980, fotogalerie


11.7.12, 21:46
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Registrován: 26.1.08, 19:02
Příspěvky: 8621
Bydliště: Praha 13
Příspěvek Re: Honzasl - Š 120 - 1980
Jo, vypadá to solidně, jen škoda těch lakovaných částí. Ale pokud je to zdravý, tak podvozek, motor a brzdy jsou už pohoda oproti vyvařování.

_________________
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule
Škoda 105S -> 135S Konec již brzy
Škoda 105L Začátek snad již brzy


11.7.12, 22:03
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Registrován: 12.6.12, 07:55
Příspěvky: 29
Příspěvek Re: Honzasl - Š 120 - 1980
Přátelé dotaz:

Nastartuju škoděnku, běží si běží na sytič, běží tak pět mminut a potom začnou otáčky motoru klesat, motor začně prdět a lehounce do černa se zbarví kouř. Cca po deseti minut zhasne. Co je?

_________________
Škoda 120, r.v. 1980, fotogalerie


11.1.13, 09:00
Profil
Dezertér 2
Uživatelský avatar

Registrován: 19.2.08, 14:50
Příspěvky: 8494
Bydliště: Kvasiny - jak už bylo řečeno domov těch nej Škodovek
Příspěvek Re: Honzasl - Š 120 - 1980
uchalstanej... sytič je jen na start a krátkou chviličku na rozjetí ne, aby se na tom motor převaloval minuty. Osobně jakmile nastartuji a rozjedu se vypínám a když to jde tak ho hned vypnu a zapínám jen na nutná zastavení na křižovatkách není li motor dostatečně ohřán.

_________________
V životě je nejhorší srážka s BLBCEM!!

RAPID 130 POWER FOREVER!!!

Vehiklů mám docela dost a ještě víc jsem jich vlastnil.

Karoserie COUPE je mým osudem!


11.1.13, 09:43
Profil ICQ

Registrován: 12.6.12, 07:55
Příspěvky: 29
Příspěvek Re: Honzasl - Š 120 - 1980
Jenže když sytič vypnu, tak mi studený motor neudrží volnoběh.
Ono je to skoro fuk, protože pokud to jde, tak auto neohřívám blafáním na místě a vyrážím záhy po nastartování - a ani bych si tohoto nevšiml, nebýt toho, že jsem doloval auto ze sněhu déle než je zdrávo. Každopádně, děkuji za pomoc.

Přece jenom jsem odchovanec nových aut a v šáde jsem se poprvé v životě svezl deset let poté, co jsem dostal papíry, takže občas zápasím s věcmi, které jsou "samozřejmé". Nemluvě o nebohé mé ženě, která si narozdíl ode mě jízdu škodárnou neumí užít a je z ní spíš na nervy. Už aby mám vrátili pažouta z opravy a užovku uvedeme zpátky do veteránského provozu.

_________________
Škoda 120, r.v. 1980, fotogalerie


11.1.13, 11:27
Profil
Dezertér 2
Uživatelský avatar

Registrován: 19.2.08, 14:50
Příspěvky: 8494
Bydliště: Kvasiny - jak už bylo řečeno domov těch nej Škodovek
Příspěvek Re: Honzasl - Š 120 - 1980
tak motor nastartuj a sytič částečně stáhni.. občas to pomůže...

_________________
V životě je nejhorší srážka s BLBCEM!!

RAPID 130 POWER FOREVER!!!

Vehiklů mám docela dost a ještě víc jsem jich vlastnil.

Karoserie COUPE je mým osudem!


11.1.13, 11:43
Profil ICQ

Registrován: 12.6.12, 07:55
Příspěvky: 29
Příspěvek Re: Honzasl - Š 120 - 1980
No, zdá se, že se sytičem jsem se naučil, každopádně jsem se utvrdil, že pro každodenní ježdění tohle auto prostě není.

Navštívil jsem vrakáč a mám chutě trochu bastlit, resp. využít DODO efektru škodovek pro svou radost.

Zimní provoz ukázal, že je nemožné tohle vozítko používat bez cyklovače stěračů. Mám dilema. V šuplíku mám připravený cyklovač z felicie AEV (který ale vyžaduje přepojení motorku) a na vrakáči jsem ukořistil kompletní spínač stěračů ze Š100.

Nakonec asi použiju ten starý kousek, ať je to aspoň trochu dobové, který asi přebuduju na prostý cyklovač s tím že vyměním přepínač za čtyřpolohový bez možnosti trvalého chodu a ostřikovačů. Jen musím očesat ještě nějakou škodovku o správný spínač.

Také mě napadlo nahradit ošklivý tahový spínač zadní mlhovky tím, že bych spínač předních svetel použil čtyřpolohový (s polohami 0 ó (= (# ). Brání tomu něco? Já myslím že ne, bude to podobné sdruženému spínači současných škodovek a nebude hrozit zapomínání vypnutí mlhovky.

Tohle všechno je ovšem pouhé hraní. Bohužel větší problém je, že se mi ztrácí chladící kapalina a to tak že moc. "Naštěstí" tak, že mi uniká pod autem a u čerpadla zpuchřelými hadicemi, takže mě asi čeká první velká operace pod autem.

_________________
Škoda 120, r.v. 1980, fotogalerie


13.2.13, 13:55
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Registrován: 10.1.06, 12:49
Příspěvky: 10233
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Honzasl - Š 120 - 1980
Doporucil bych upravit nejakej pametovej cyklovac, nejak bastlit do puvodni palubovky by nebylo dobry. Jinak moje manzelka, se v nutnosti dokonce naucila radit s meziplynem. Mam prevodovku uz par let po smrti, ale furt se to hejba.
Uzovky jsou jinak super stroje, jenom je potreba jezdit na pohodu. Pres 100 muzes jezdit jedine v pripade, ze budes mit aspon trochu upravenej motor, aby ti chodil pres 4000 bez velkyho dupani na plyn.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

+ VW Caravelle Syncro GL 1988 - nejlepší hračka na světě


13.2.13, 17:39
Profil ICQ YIM

Registrován: 12.6.12, 07:55
Příspěvky: 29
Příspěvek Re: Honzasl - Š 120 - 1980
Přes stovku s užovkou nejezdím ani na tacháči, natož v reálu, v autě je moc velký kravál a musí se moc "řídit".

S tím cyklovačem nemám v plánu nějaké bastlení do přístrojovky, prostě ho umístím tam kam patří, tj. mezi spínač ventilátoru a varovných světel místo té slepice. Jen upravím polohy spínače, aby to odpovídalo schématu pro GLS. Já nesnáším montování do aut stylem - přestřihneme drát, nalisujeme spojku, omotáme izolačkou. Fastony se dají koupit, kleště mám, konektory mám z vrakáče.

Ještě mě trápí jiná věc - podlahové gumy mám trochu potrhané. Má někdo skušenosti s jejich lepením? Je to opravdu pryž, dá se použít lepení pro duše?

_________________
Škoda 120, r.v. 1980, fotogalerie


13.2.13, 18:35
Profil

Registrován: 12.6.12, 07:55
Příspěvky: 29
Příspěvek Re: Honzasl - Š 120 - 1980
Záhada mizející vody u stodvácy vyřešena, sponka na spoji trubek pod autem to po více než 30 letech neúnavného boje s vlhkostí, solí, horkem a mrazem vzdala...... Nahradila ji nerezová.

Bohužel, oprava je jen provozorní, ostatní sponky a nové spojovací hadice čekají na svou chvíli, jenže v mraze, venku a s autem na cihlách se mi do toho rozhodně nechce. Snad to chvíli vydrží.

Akademická otázka: proč je vedení k chladiči vedeno ocelovými trubkami a ne pryžovou hadicí, stejně jako topení? Nebylo by to spolehlivější a šikovnější?

_________________
Škoda 120, r.v. 1980, fotogalerie


16.3.13, 20:26
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Registrován: 10.1.06, 12:49
Příspěvky: 10233
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Honzasl - Š 120 - 1980
Treba proto, ze gumova hadice je zbytecna tepelna izolace...

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

+ VW Caravelle Syncro GL 1988 - nejlepší hračka na světě


16.3.13, 20:28
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Registrován: 4.3.07, 21:36
Příspěvky: 9794
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Honzasl - Š 120 - 1980
hlavne tehdy byl gumovych casti nedostatek, narozdil od ocele...

_________________
Obrázek "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


16.3.13, 20:59
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 21.1.06, 18:58
Příspěvky: 14682
Bydliště: Czech
Příspěvek Re: Honzasl - Š 120 - 1980
Trochu pozdě, ale snad ještě aktuálně..

Origo cyklovač pro 742 je problém, a to dost velký. Tvá domněnka, že byl umístěn mezi spínači větráku a výstražných blikačů je mylná - origo je jen jednopolohový s fixně daným intervalem, byl (měl být) přišroubován pod palubkou na jednom jejím držáku. Jeho obal vypadá stejně jako obal cyklovače ze Š100 který máš, jen bez ovládacího přepínače. Sehnat jej prakticky nelze, v reálu jím bylo vybaveno jen skutečné minimum vozů. Než přidávat, sic dobově, cyklovač ze stovky upravil bych elektroinstalaci na AEV, bude to méně nápadnější a více funkční.

Mlhovka - doporučuji pro zachování veteránského vzhledu spínač světel ze Š100 - oproti tomu ze Š120 má další funkci tlačítka (stisk) s NO kontaktem, zapojit relé jako samodržené a mlhovka je vyřešena bez nutnosti dalšího spínacího prvku v interieru.

_________________
Život je krásný bez francouzských vozů!


17.3.13, 05:23
Profil

Registrován: 12.6.12, 07:55
Příspěvky: 29
Příspěvek Re: Honzasl - Š 120 - 1980
Cyklovače se mi nakonec sešly doma 3:
- AEV koupený přímo u výrobce
- kompletní spínač světel, vykuchaný ze Š100
- originální cyklovač Mesit, vybraný ze Š125, v modernějším provedení v plastové krabičce.

V rámci jednoduchosti to vidím na využití toho Mesita, kolečko bude mezi spínači. Zapojení mám vymyšlené bez zásahu do stávající elektriky.

Šemik - s tou mlhovkou je to dobrý nápad.

_________________
Škoda 120, r.v. 1980, fotogalerie


17.3.13, 14:45
Profil
Příspěvek Reklama


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Yahoo [Bot] a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz