Škoda TechWeb
http://skoda.panda.cz/forum/

LNG
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?f=26&t=34642
Stránka 1 z 1

Autor:  Kachnis [ 30.3.17, 20:34 ]
Předmět příspěvku:  LNG

škodéři a škodérky, minulý týden jsem byl na školení, kde nám majitel spolgasu představil jeho dost vizionářkou představu o rozšíření LNG po ČR. maj 1. stanici v Lounech a vyjednává výstavbu nějakýho terminálu kousek od nás.. v tom je budoucnost proti cng.. jen jsem zvědavej kolik budou stát 50L termosky na ten lng..

Autor:  slovacek.milos [ 31.3.17, 14:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: LNG

známý má CNG a plní si doma, jinak by si dal raději LPG ptorože plnirny CNG nejsou, s lng to bude ještě horší

Autor:  CROWACK [ 1.4.17, 18:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: LNG

Hej LNG mě zajímá, ale řekni, jaký parametry má ta nádrž? Jezdím na LPG, dává to smysl, CNG ne, nádrže velky, těžky jako kráva nic se do teho nevleze, dojezd nula nula prd. LNG by mohla byt cesta, když se to zkapalni, vleze se tam toho vic, mohl by byt rozumnej dojezd, ale pokud bude nádrž z kosmickyho materiálu za 40tis, a vydrži 4 roky, tak to asi zustanu u leninovejch prdu :-) Musi mit LNG reduktor nebo se to odpaři samo?

Autor:  Jiří Čech [ 6.4.17, 20:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: LNG

Kachnis píše:
škodéři a škodérky, minulý týden jsem byl na školení, kde nám majitel spolgasu představil jeho dost vizionářkou představu o rozšíření LNG po ČR. maj 1. stanici v Lounech a vyjednává výstavbu nějakýho terminálu kousek od nás.. v tom je budoucnost proti cng.. jen jsem zvědavej kolik budou stát 50L termosky na ten lng..

---
Mezi námi - LNG je zkapalněný zemní plyn za velmi nízké teploty (-162°C), nevím, jak chce někdo provozovat LNG v běžném osobním vozidle. Je to sice lákavé, ale totálně nereálné.

Autor:  slovacek.milos [ 10.4.17, 20:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: LNG

jirko všechno je dávno vymyslené,

a těch mínus 160 to je při atmosferickém tlaku, že když je tlak asi jedna atmosvéra a chceš lng převážet v kýblu musí být nejlépe mínus 170, při vysokém tlaku je všechno jinak,

na sibiři když je zrovna mínus 80 zkapalnovat plyn není až zas tak velký problém, technologie v praktickém využití je známá pomalu 70 let

Autor:  Jiří Čech [ 10.4.17, 20:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: LNG

Milošku, plácáš nesmysly:

CNG je plyn stlačený v nádobách pod tlakem 200 barů, LNG je zkapalněný plyn při mínus 162 °C a tvoří namodralou, průzračnou kapalinu s minimální viskozitou.

Že se to popužívá v USA a Kanadě u několika málo osobních aut ještě neznamená, že se to u nás chytí.

Autor:  slovacek.milos [ 10.4.17, 21:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: LNG

jasně furt dokola osobní automobily na to nemohou jezdit protože to je nereálné

Autor:  Kachnis [ 13.5.17, 22:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: LNG

nevim no, určitě to nejde protože to tady někdo napsal :-), ale když na to můžou jezdit kaminony, proč ne osobáky. u LNG jde jen o to, aby se neohřálo, pak by už nebylo moc kapalné. a protože se skladuje ve vysoké nádrži, princip v autě je stejný.. dvojitá nádrž s vakuem v mezistěně, vakum odizoluje teplo od zimy a je to.. v případě nehody a porušení se plyn vyvaří do pryč a uteče nahoru, takže pohoda..

Autor:  Jiří Čech [ 14.5.17, 06:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: LNG

Kachnis:

CNG je pouze o tlaku, který se dá v běžných podmínkách dobře zvládnout. Ovšem udržet teplotu LNG na úrovni -162°C dostatečně dlouhou dobu při tak malých objemech, které jsou reálné u osobních automobilů evropské velikosti je skutečně problém. Kde koupíš kryogenní nádrž patřičné kvality? Nevím, jestli jsi někdy počítal tepelné ztráty a k nim přiřazoval izolační materiály a jejich tloušťky, mohu tě ujistit, že tuto teplotu udržet minimálně 72 hodin (stojící auto přes víkend) není vůbec jednoduché. Absolutní izolace neexistuje. Vakuum je sice hezká věc, ale to by musela vnitřní nádrž v té vnější nějak plavat na imaginárním polštáři nevím z čeho, jinak tam vždy bude nějaké tepelný most, který izolační schopnost vakua zhorší. A nezapomínej na poměr objemu k povrchu, který je u malých nádrží vždy nevýhodný. I u velkých lodních nádrží na přepravu dochází k únikům plynu během přepravy odpařováním, což je u osobních aut tuplem větší problém. Až bude na trhu profi zaříení pro použití v osobních automobilech, přestanu držkovat... :-)

Víš, to máš tak - něco zkusit do auta namontovat s tím, že to přinese teoretickou úsporu korunu na kilometr a mít s tím neustálé problémy, které člověka jen nasírají, to fakt není asi to, po čem všichni touží... :-) A je otázka, proč si dělat bolení hlavy s LNG, když existují plně funkční a zavedené systémy LPG a CNG.

Autor:  slovacek.milos [ 15.5.17, 11:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: LNG

Kachnis píše:
nevim no, určitě to nejde protože to tady někdo napsal :-), ale když na to můžou jezdit kaminony, proč ne osobáky. u LNG jde jen o to, aby se neohřálo, pak by už nebylo moc kapalné. a protože se skladuje ve vysoké nádrži, princip v autě je stejný.. dvojitá nádrž s vakuem v mezistěně, vakum odizoluje teplo od zimy a je to.. v případě nehody a porušení se plyn vyvaří do pryč a uteče nahoru, takže pohoda..


a proč to řešíš, osobáky na to jezdit nebudou protože na to musí být povolení MDČR, a pokud něco sbalastíš tak tě nikdo nenatočí, pokud by se ti i přesto něco povedlo a tvůj peklostroj zahlédnou benga tak se prohneš ve správním řízení :oops:

Autor:  fatal [ 15.5.17, 16:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: LNG

Kachnis píše:
v případě nehody a porušení se plyn vyvaří do pryč a uteče nahoru, takže pohoda..

Nebyla by z toho náhodou expanze, která by měla k pohodě asi tak blízko jako když ti vychrstne půlka chladícího oběhu při neopatrném otevření expanzky přehřátého motoru?

Autor:  venca.m [ 16.5.17, 09:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: LNG

Nádoby pro uchování kryogenních kapalin se skládají z vnitřní a vnější nádoby, vnitřní nádoba ve vnější visí na pružinách pro zmenšení tepelného mostu, a v meziprostoru je perlit který omezí šíření tepla sáláním a zářením. Pořád jsou tam ale mosty v podobě trubek.

Jak píše pan Čech uchování těchto kapalin po delší dobu v malém množství je problém, protože se plyn stále odpařuje a je třeba ho odebírat. Kamion s větší nádrží který jezdí denně, v tom problém nevidím...

Tady je závislost bodu varu na teplotě/tlaku: http://www.iea-amf.org/app/webroot/files/image/fuel%20info/methane/methane_figure3.jpg

fatal: Tak nějak, ale naopak :lol:

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/