Korejské vozy | Ploty | Oplocení | Moderní umění | Ofsetový tisk
  
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 15.11.19, 13:15



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 117 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
 Temac-těsnení pod hlavu-shit 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.06, 17:44
Příspěvky: 1095
Bydliště: volyně
Příspěvek Re: Temac-těsnení pod hlavu-shit
Nevěděl jsem že se to má odvzdušnit přes čidlo... Ono po naplnění to ani netopilo, hadice byly sice teplý, ale topení nic.. asi taky bublina, protože topení je nejvyšší bod systému asi.. až když teplota přelezla nad půlku, pak spadla zpátky na půlku (patrně otevření termostatu) to postupně topit začalo... Udělal jsem teď večer ještě druhej výplach, bylo to furt kalné a v expanzce odkud jsem vyháněl usazeniny poprvé byly i znova a skoro hned... Auto jsem zatím nechal v garáži, do vlažného motoru jsem pomaličku naplnil fridex - 4L, 3 litry se mají dávat standardně, ale jak je to na plyn, tak je tam o dost víc vody, hustoměr ukazuje -40 v expanzce, takže to ještě není moc dobře promíchaný, motor jsem měl nastartovaný chvíli... podle poměru by to mělo vycházet na -30. Zejtra už pojedu do práce místo půjčeným autem Favoritem a uvidím jak to dopadne, jestli to pojede normálně a bude topit a jestli voda zůstane čistá. když jsem to měl nastartované v garáži, tak šla z výfuku voda, ale to je snad zase jen kondenzát, kyby tolik vody přišlo do válců, tak by to snad ani nemohlo běžet... Já zatím nikdy vodu z motoru na fávu nevypouštěl, výměny fridexu jsem dělal tak, že jsem odsál expanzku a z hadice pod ní, potom se tam vlezly minimálně dva litry čistýho fridexu aby tam byla ta additiva proti hnilobě a mrazu...

_________________
R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" :-)
Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.


27.11.18, 23:35
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Příspěvek Reklama


rejpal
Uživatelský avatar

Registrován: 26.4.06, 14:18
Příspěvky: 16635
Příspěvek Re: Temac-těsnení pod hlavu-shit
Tak u Fáva má být v termostatu nahoře dírka s ventilkem pro samoodvzdušnění, jenže ze zkušeností vím, že to nefunguje stoprocentně. Felina se mi neodvzdušnila sama ani s pootevřeným termostatem. A světe div se, když se termostat otevřel, místo aby bubliny vylezly do expanzky, vylezla tam kapalina. :roll:


28.11.18, 01:41
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.06, 17:44
Příspěvky: 1095
Bydliště: volyně
Příspěvek Re: Temac-těsnení pod hlavu-shit
Jo tak tyhle přesuny byl po prvním naplnění.. taky... uvidíme časem až se bude jezdit dýl, mně přijde že mám pořád částečně zavzdušněný topení... Jeho výkon je v čas proměnlivý. Teplota zpočátku jízdy kolísá, vyleze na střed budíku, termostat patrně v tu chvíli otevře, spande na 1/3, vyleze na půlku a pak zase na 1/3 a takhel to trvá několik kilometrů, než se to ustálí.. mám tu ještě novej termostat, můžu ho tam zkusit dát, jestli ten starej není nějakej pomalej...

_________________
R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" :-)
Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.


28.11.18, 16:50
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Registrován: 11.2.06, 14:19
Příspěvky: 19065
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Temac-těsnení pod hlavu-shit
Neviem od kiaľ ste prišli na to jazdiť s povoleným viečkom? Systém je stavaný na pretlak ktorého max udržuje ventil vo viečku. Tomu je prispôsobené aj samočinné odvzdušnenie celého systému. Čo urobí bublina ak sa zvýši tlak? Samozrejme radikálne zmenší svoj objem, o to viac vody môže odvádzať teplo, či už do chladiča, alebo radiátora spolu s vodou idú aj malé bublinky cez prepad expanzky. Viečko otvorené max za studena na voľnobeh na chvíľu ako kontrola prepadu a či vôbec voda cirkuluje.
Tak a teraz ma môžete kameňovať...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


28.11.18, 18:30
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 4.3.07, 21:36
Příspěvky: 9997
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Temac-těsnení pod hlavu-shit
nevím co to je za hovadinu odvzdušňovat felinu bez víčka. Mi pokud víčko nebylo nebo bylo netěsný, tak neotevřel termostat. A když neotevře, neodvzdušníš nic...

_________________
Obrázek "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


28.11.18, 18:51
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.06, 17:44
Příspěvky: 1095
Bydliště: volyně
Příspěvek Re: Temac-těsnení pod hlavu-shit
Tak počátek zkušební jízdy s povoleným víčkem jsem udělal tak jako na š742, kde to umožnilo vycirkulovat první největší bubliny než se otevře termostat, možná je to jen placebo... pak jsem ho zavřel.

Přepad mezi termostatem a expanzkou vidím, ale přepad z topení nevím kde je, jde jedna střední hadice do topení, druhá z topení... A v topení se nejspíš nějaký vzduch ještě schovává, protože to sice topí, ale poněkud proměnlivě... Když to popoženu, topí to dost, když auto postává, topí méně... Možná to bylo termostatem, možná vzduchem.. Termostat co jsem vyndal byl za studena zavřený.

_________________
R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" :-)
Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.


28.11.18, 19:03
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Registrován: 8.6.10, 19:59
Příspěvky: 5365
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Temac-těsnení pod hlavu-shit
Je to placebo,presne ako píše Michal,systém je bezúdržbový a samoodvzdušňovací.Dôležité je len správne natočenie termostatu (tou dierkou hore) a pojaziť hore dole.Jazdiť bez vička je totálna somarina.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/


28.11.18, 19:09
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.06, 17:44
Příspěvky: 1095
Bydliště: volyně
Příspěvek Re: Temac-těsnení pod hlavu-shit
což ten ventilek jsem dal tak jak se sluší a patří. Kupodivu jsem odsud vytáhl wahlera, nicméně s termostatem už kdysi kdosi cosi dělal, protože dosedací plocha mezi domkem termostatu a hlavou byla zdrápaná jak prase a dosedací plochy pro těsnění mezi domkem a víčkem termostatu taky.. Tak je tam Wahler novej, ten starje jsem si nechal, provozushopnej je....

_________________
R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" :-)
Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.


28.11.18, 19:14
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
rejpal
Uživatelský avatar

Registrován: 26.4.06, 14:18
Příspěvky: 16635
Příspěvek Re: Temac-těsnení pod hlavu-shit
CROWACK píše:
nevím co to je za hovadinu odvzdušňovat felinu bez víčka. Mi pokud víčko nebylo nebo bylo netěsný, tak neotevřel termostat. A když neotevře, neodvzdušníš nic...

Sice je to hovadina, ale pokud ti bez víčka termostat neotevřel, měls něco špatně. U 742 jsem dlouho provozoval beztlakový systém, bez problému. U Feliny jsem zkoušel totéž, v důsledku vyšší pracovní teploty to nejde, ale termostat nemá důvod neotevřít. To jen tak na okraj. ;-)

Pech. píše:
Když to popoženu, topí to dost, když auto postává, topí méně...

Tak když máš větší otáčky a teplejší motor, dostane se do radiátoru více teplejší vody, normálka docela...


28.11.18, 20:36
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.06, 17:44
Příspěvky: 1095
Bydliště: volyně
Příspěvek Re: Temac-těsnení pod hlavu-shit
Mně teda termostat taky otevřel i bez víčka, jináč by se to muselo uvařit... U 742 jsemjezdil bez tlaku více než rok, protože jí tenkrát také pomalu odcházelo těsnění a při tlaku se ty bubliny nedostaly ven... Bez tlaku to takhle polovykurvené najezdilo skoro 20000km... než to skáplo úplně, začalo to vařit a muselo se to udělat hned...

Pokud mu termostat bez víčka neotevřel, mohlo to být způsobené klidně jen velkou bublinou v domku termostatu, po naplnění...

Někdo tady výš mi radil domek odvzdušnit čidlem, pak by se to stát nemělo...

_________________
R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" :-)
Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.


28.11.18, 21:41
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
rejpal
Uživatelský avatar

Registrován: 26.4.06, 14:18
Příspěvky: 16635
Příspěvek Re: Temac-těsnení pod hlavu-shit
Zrovna dnes jsem měnil část kapaliny (vysátí části staré směsi a dolití nového koncentrátu), odvzdušněno přes čidlo, nastartováno a prohřáto, hladina v expanzce pak nevylezla ani o centimetr, žádné bublání ani velké kolísání teploty, pohoda. Totéž u Fabie pár dní zpět. Je fakt že při úplném vypuštění může být bublin v okruhu více...


29.11.18, 22:26
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.06, 17:44
Příspěvky: 1095
Bydliště: volyně
Příspěvek Re: Temac-těsnení pod hlavu-shit
Tohle oživení kapaliny jsem dělal každej druhej rok, to probíhalo bez problémů, ale když to bylo zcela vypuštěné a navíc palice dole, to bylo bublin nespočet...

_________________
R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" :-)
Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.


29.11.18, 22:47
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Registrován: 1.3.06, 12:42
Příspěvky: 15636
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Temac-těsnení pod hlavu-shit
[quote="fatal"]Zrovna dnes jsem měnil část kapaliny

není to ale dobré co tři roky vypustit a nalít novou, pak je furt krásně čistá a koroze motoru která je pak už nezastavitelná nehrozí


30.11.18, 21:05
Profil

Registrován: 17.9.06, 14:37
Příspěvky: 12396
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Temac-těsnení pod hlavu-shit
Miloši, to tam má být teda ta kapalina třeba 10 let? Vždyť i výrobci doporučují kapalinu měnit myslím co 2 nebo 3 roky, už nevím přesně. Po těch 3 letech už kapalina stejně nemá ty vlastnosti co má mít a když najezdíš za rok hodně, tak je i dost špinavá. Mám známého, který má pažouta 308, diesel 1,6Hdi. Jestli to je dobrý nebo špatný motor nevím, ale má to od novoty asi 10 let, má nalítané asi 30 tisíc. Mění snad jen olej, myslím zatím jen jednou. Kapalinu má původní. Řeší jestli má měnit rozvody atd.

Já bych alespoň po té opravě co Pech dělal párkrát chl. kapalinu vyměnil.

_________________
Vůbec autům nerozumím, ale pořád se v nich hrabu

Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW blue


1.12.18, 15:05
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.06, 17:44
Příspěvky: 1095
Bydliště: volyně
Příspěvek Re: Temac-těsnení pod hlavu-shit
Tak já jsem to vypustil vyčistil co se dalo (vysál bordel z bloku, vypucoval expanzku po každém výplachu, vypláchnul hlavu, kanál v sacích svodech kam jsem viděl, jediné co jsem nerozebíral je topení a reduktor plynu), pak napustil prohřál, vypustil a pak ještě 2x, až potom jsem dal stálou náplň... i po procirkulování je zatím čistá... pokud by se tam ještě něco vymylo, tak bych do toho holt ten kanystr fridexu taky mohl obětovat... to auto najede za rok tak 10kkm, a kastli tipuju že má před sebou tak 5 let... takže to auto, pokud se nic nepředvídatelného nestane, ujede nějakých 50kkm, než shnije a mezitím ten fridex ještě jednou oživím....

_________________
R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" :-)
Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.


1.12.18, 20:53
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Příspěvek Reklama


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 117 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz