Korejské vozy | Ploty | Oplocení | Moderní umění | Ofsetový tisk
  
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.17, 23:02



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 Motor se drží v otáčkách po seřízení ventilů 
Autor Zpráva

Registrován: 5.11.17, 11:32
Příspěvky: 17
Příspěvek Motor se drží v otáčkách po seřízení ventilů
Ahoj,
mám auto Felicia 1.3 50kW MPI, první generace, přestavenou na LPG. Protáhnul jsem jí technickou a lidi říkali, že to chce seřídit motor, že se hodně klepe a nějaký válce moc dobře nechytaj. Navíc dost špatně startovala i po výměně startéru.

Koupil jsem měrky na vůle ventilů a podle videa na Youtube jsem ventily seřídil. Byly hrozně utažený a nebyla tam skoro žádná vůle, ani pod jeden ventil nešla strčit 0.2 mm měrka.
Ještě musím dodat, že jsem s autem dva roky nejezdil a není vyměněný olej. Chystám se na to.

Po seřízení ventilů startuje perfektně a subjektivně má lepší zvuk. Problém je, že na neutrál se drží v otáčkách jak na benzín tak plyn. Nezahřátý motor ještě spadne někam k 700, ale po zahřátí motoru se na neutrál drží otáčky na 1500-2000 a pořád jede. Nevím co s tím. Možná moc bohatá směs, ale jak jí regulovat?

Díky Vojta.


5.11.17, 11:42
Profil
Příspěvek Reklama


Uživatelský avatar

Registrován: 17.9.06, 14:37
Příspěvky: 11361
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Motor se drží v otáčkách po seřízení ventilů
Na regulaci směsi je Lambda sonda. Buď je špatná přímo sonda, nebo může být fouknuté těsnění nad ní. Tedy buď co je přímo na hlavě, nebo co je mezi litinovým potrubím a parohami, tedy 1. dílem výfuku. Zkontroloval bych konektor, občas bývají piny uvnitř zaoxidované. Musí být i dobrá kostra.
Teoreticky by to mohlo dělat i špatné čidlo teploty chl. kapaliny, u vás asi sdružené v plastovém domečku termostatu.

_________________
Vůbec autům nerozumím, ale pořád se v nich hrabu

Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW blue


5.11.17, 12:04
Profil
rejpal
Uživatelský avatar

Registrován: 26.4.06, 14:18
Příspěvky: 16516
Příspěvek Re: Motor se drží v otáčkách po seřízení ventilů
To by mohl být falešný vzduch, zkontroluj připojení posilovače brzd, zda tam není netěsnost, případně těsnění pod parohama sání.

_________________
Kaskadér a nenapravitelný opravář


5.11.17, 12:07
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Registrován: 8.6.10, 19:59
Příspěvky: 4817
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Motor se drží v otáčkách po seřízení ventilů
A vyčisti klapku..

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/


5.11.17, 16:19
Profil

Registrován: 5.11.17, 11:32
Příspěvky: 17
Příspěvek Re: Motor se drží v otáčkách po seřízení ventilů
Ahoj,
díky za rady. Nejsem žádnej mechanik a teprve nedávno jsem si koupil trochu lepší nůžkový hever.

fatal, varog:
Těsnění u parohů by to mohlo bejt. Před pár lety jsme se v tom hrabali se sousedem, špatně se tam dostávalo a nevím, jestli se mu to povedlo utáhnout úplně. Nejdřív zkusím tohle. Bude stačit vyměnit těsnění u těch parohů nebo mám použít i pastu na výfuky? A jak potom ověřím, že už to těsní dobře?

Lamač:
Vyčistit klapku je skvělej nápad. Ale budu muset koupit VAG sondu, abych mohl všechno pak resetovat. Než dojde z číny, tak to potrvá.

fatal:
Posilovač brzd, to upřímně nevim, jak se kontroluje a jak by se netěsnost mohla projevit v motoru. Mechanik mi měnil zadní brzdy, komplet vyměnil i brzdovku za novou. Tak snad to zkontroloval.

varok:
Až to nebude nic z toho před tím, tak mi nezbyde než jít do výměny tý lambda sondy. To bych asi nechal přece jen na servis. Nedávno se v tom autě měnila celá hlava motoru i s těsněním takže těsnění pod hlavou by to snad být nemělo. Ten konektor co bych měl zkontrolovat to je přímo na tý sondě v motoru?

Díky Vojta.

_________________
Felicia 1.3 50kW MPI, r.v. 1997


6.11.17, 00:14
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 17.9.06, 14:37
Příspěvky: 11361
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Motor se drží v otáčkách po seřízení ventilů
Ze sondy vedou 4 káblíky v bužírce dlouhé odhadem 30cm. Na konci je plastový konektor, tak rozpojit a kovové piny uvnitř zkontrolovat. Někdy jsou modré zaoxidované.

_________________
Vůbec autům nerozumím, ale pořád se v nich hrabu

Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW blue


6.11.17, 04:56
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Registrován: 1.3.06, 12:42
Příspěvky: 15110
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Motor se drží v otáčkách po seřízení ventilů
pokud to dělá ta sonda tak ji pod termostatem odpoj hned zjistíš, jezdi bez ní

podívej se do klapky je dost možné že ji někcdo čistil a pak došlo k problému a budeš potřebovat https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q= ... PDTt3sYex6

někdy se to spraví i tak že jezdíš bez pojistky číslo jedna vytáhni ji zatím ven


6.11.17, 21:04
Profil

Registrován: 5.11.17, 11:32
Příspěvky: 17
Příspěvek Re: Motor se drží v otáčkách po seřízení ventilů
slovacek.milos: Díky. Objednal jsem ten diagnostickej kabel VAG Tacho z číny, tak uvidím, jestli s tím programem bude spolupracovat. Než dojde, tak ale minimálně měsíc. Pak mi budete muset poradit, jestli se to zapojuje při zaplym nebo vyplym motoru...

Ta věc s klapkou se stát mohla, protože se tam vyměňovala hlava a těsnění. Takže jí přitom mechanik musel asi demontovat.

Pojistku 1 můžu zkusit vyndat, ale měla by ovládat "řídící jednotku a vstřikování". Pojede to pak vůbec a jak by to mělo jet bez sondy? Napíšu ti sem co se stalo :o)

Dneska jsem s autem jel a při řazení třeba z trojky na čtyřku najednou vyletí otáčky na 3000-5000 a zařve motor. Nestalo se to poprvý, tak mě napadlo, jestli to nemůže bejt fakt klapkou, která je zanesená a nezavírá.

Vojta.

_________________
Felicia 1.3 50kW MPI, r.v. 1997


6.11.17, 21:52
Profil
karosář
Uživatelský avatar

Registrován: 28.5.07, 12:00
Příspěvky: 3744
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: Motor se drží v otáčkách po seřízení ventilů
Jen jestli se třeba jenom nezasekává lanko plynu... :roll:

_________________
škoda 105S (Blanka) 1984 411 000km - kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš) 1988 70 000km - přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka) 1974 204 000km - tradice a jistota
škoda 110R 1977 152 000km
škoda felicia 1.3MPi 1997 226tk


6.11.17, 22:11
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 8.6.10, 19:59
Příspěvky: 4817
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Motor se drží v otáčkách po seřízení ventilů
Už mi to tiež napadlo.... A s vag tachom tam zistíš akurát tak prd.Vag tacho je určený na načítanie pinu imma a prípadne budíkov,nie na diagnostiku vozidla.Keby si si vyplnil bydlisko,možno by sa našiel niekto,kto by sa ti na to pozrel.
Skontroluj plynové lanko,či nieje rozstrapkané a či sa pohybuje bez drhnutia.Špekulovaním a riešením xy vecí naraz nevyriešiš nič,ešte to akurát dobabreš.
Tesnenia pod potrubiami a pod klapkou si už skontroloval?Konektory tiež?Od počítača sa ti to samo nespraví.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/


6.11.17, 22:17
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Registrován: 1.3.06, 12:42
Příspěvky: 15110
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Motor se drží v otáčkách po seřízení ventilů
[quote="VojtaK"]slovacek.milos: Díky. Objednal jsem ten diagnostickej kabel VAG Tacho z číny,

dej link na ten kabel


7.11.17, 13:57
Profil

Registrován: 5.11.17, 11:32
Příspěvky: 17
Příspěvek Re: Motor se drží v otáčkách po seřízení ventilů
Ahoj,
koukal jsem pod kapotu co může bejt špatně, což je nebezpečný protože to vždycky končí tak, že se musí vyměnit nejeden díl.

Těsnění pod parohama: nějaká rez tam je, ale vypadá, že sedí fest. Ty zarezlý šrouby by se mi fakt nechtělo utahovat. Výměna tak možná s rozbrusem.

Lambda sonda: vypadá zánovně. Nepamatuju si, co se všechno měnilo před zhruba 3 lety při výměně hlavy, ale lambda sonda vypadá mnohem lépe než část výfuku, do který je namontovaná. Konektory jsem ještě nečistil, udělám to o víkendu.

Klapka: vyčistím jí, až mi dojde VAG kabel. Objednal jsem https://www.aliexpress.com/item/Vag-Tac ... 69522.html

Vím, že problém zvýšených otáček byl už delší dobu a taky bych sázel na jednotku jako Miloš a na to, že jí musím resetovat. Vyndám tu pojistku a uvidí se, dneska jsem s tím nejel.

Je tu ještě jedna věc. Když jsem před dvěma měsícema dojel na emise, tak mě vyhodili, že netěsní výfukový potrubí. Vyměňovali jsme to svépomocí se sousedem. Když pominu, že zamontoval střední díl, ve kterym rachtal kámen do výfukovýho potrubí a že i přes všechnu hrubou sílu, kterou využil aby utěsnil ty dva plechy na sebe jsem musel vygooglit, že se na to používá pasta a koupit jí to nejvýhodnější půlkilový balení. No tak mě vyhodili i poté co jsme to smontovali s pastou a bez kamene. Tak jsem zajel do nějakýho servisu, aby to přetěsnili a protože jsem tentokrát emisema prošel, tak jsem už nic nezkoušel. Teď jsem ucpal výfuk rukavicí, jako ten technik co mě poprvý vyhodil z emisí, abych zjistil, jestli nefouká z podparoží a zjistil jsem, že tu ruku tam pořád udržím a že to někde dole pořád syčí. Takže netěsnost výfuku tam pořád je, ale spíš mezi druhým a třetím dílem nebo mezi kat a druhým dílem. Budu to muset dát na hever a pořádně zjistit, kde to fouká.

Vojta.

_________________
Felicia 1.3 50kW MPI, r.v. 1997


7.11.17, 20:19
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 8.6.10, 19:59
Příspěvky: 4817
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Motor se drží v otáčkách po seřízení ventilů
Porieš ten výfuk.Ako som už spomínal s tým káblom neurobíš nič,ani načítanie chýb,je určený na niečo iné,takže zbytočná investícia.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/


7.11.17, 21:49
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 17.9.06, 14:37
Příspěvky: 11361
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Motor se drží v otáčkách po seřízení ventilů
Občas to fouká jak je ten uhlíkový kroužek u toho pružného spoje.

_________________
Vůbec autům nerozumím, ale pořád se v nich hrabu

Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW blue


8.11.17, 05:06
Profil

Registrován: 5.11.17, 11:32
Příspěvky: 17
Příspěvek Re: Motor se drží v otáčkách po seřízení ventilů
Ahoj,
vytáhnul jsem pojistku a přišlo mi, že to nestačí. Tak jsem odpojil i lambda sondu a auto se chovalo trochu jinak a při volnoběhu se nedostalo nad 800. Tachometr zde
Obrázek Níž ho nedostanu

Tak jsem zapojil pojistku a lambdu a bylo to pořád stejný. Jenže zachvíli otáčky vystřelily nad 1000. Tak jsem si řek, jo, je čas odpojit pojistku a lambdu, jestli se to spraví. Vypnul jsem motor, odpojil pojistku a lambdu a po nastartování se to drželo zase v otáčkách.
Obrázek

Natočil jsem i video motoru tady.

Teď o víkendu chci vyměnit olej, tak se chci zeptat, jestli budu potřebovat náhradní těsnění a šroub vany. To jsou jediný dva díly, co ještě nemám. Dá se tam dát i obyčejný šroub a těsnění ze železářství nebo musím mít něco speciálního?

Dík Vojta.

_________________
Felicia 1.3 50kW MPI, r.v. 1997


10.11.17, 18:40
Profil
Příspěvek Reklama


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz