Škoda TechWeb
http://skoda.panda.cz/forum/

fabia I 1,4 74kW
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=35024
Stránka 1 z 1

Autor:  varok [ 4.4.18, 19:47 ]
Předmět příspěvku:  fabia I 1,4 74kW

Hezký večer, chtěl bych se prosím zeptat z čistě teoretického hlediska na něco ohledně tohoto 100 koníkového motoru u 1 fábie.
Byly nebo spíše jsou tyhle motory spolehlivé? V práci pár takových fábií vídám a jel jsem, ale....?
Jednu máme služební a jezdí fakt nádherně. Ale ztrácí se hodně chl. kapalina, takže asi těsnění pod hlavou.
Druhou má jeden chlápek soukromou. Jenže jak koukám, motor nějak neposlouchá. Už snad před rokem mě vezl domů a po nastartování motor běžel nepravidelně. Po rozjetí hrozně kuckal. Tak ho majitel chvíli turoval pod plynem, že se to potom zlepší. Celkově špatně táhla. Teď ho vídám občas na parkovišti a motor se mi nezdá v dobré kondici. Už po nastartování má divný zvuk připomínající spíše nízkoobsahový diesel. Majitel tomu ihned dává kouř, což podle mě není správné, stále divný dunivý a jakoby cvakavý zvuk a z výfuku jde tmavě šedý kouř, taky jako u diesla. Co jsem se majitele už kdysy ptal, tak tam lije obyčejný N95. Neměl by se tam lít N98? A co se stane s motorem, když je třeba určený pro benzín 98 oct a někdo tam leje trvale jen 95oct? Děkuji

Autor:  gokralik [ 4.4.18, 20:46 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud tam leje jen N95 tak se nestane nic. Jen to nemá těch sto koníků. S motorem jsem měl taky zkušenost, taky blbnul. Na palubovce se rozsvítila kontrolka a začalo šílené cukání. Pomohlo jen přeřazením změnit otáčky... na chvíli. V servisu si s tím nevěděli rady. Nějaké extra výkony oproti 55 kW verzi jsem nepozoroval. Jedinou výhodu bych viděl v kotoučových zadních brzdách, rychlejší náběh byl opravdu znát.

Autor:  škodovka [ 4.4.18, 21:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: fabia I 1,4 74kW

Ale jo, oproti 55kW verzi je to živější..takový ochotnější mi to přijde..

Jinak ty motory nejsou vyloženě špatný..trpí to stejně jako 55kW na vymlácené pístní čepy a stejně jako každá koncernová blbost s prehistorickým (klidně do aleluja inovovaným) litinovým blokem to má problém ve zdraví dožít aspoň 200tk aniž by to bylo mmrtvý na kroužkách, nežralo to jako tank a nemělo vysokou spotřebu oleje..
Taky tomu jak na běžícím pásu odcházejí zapalovací moduly.
(Většinou to dopadá jako celek zasranou škrtící klapkou ve spojení s blbou jiskrou, odpáleným katem a lambdama, z toho všeho totálně zblblou jednotkou a už se s tím nikdo nedomluví...)
No a jako celek je to samozřejmě odporné zvěrstvo jako každá jiná fobie.. :sick:

Co se týče 95oktanů, tak to není problém..sníží si to předstih adekvátně k oktanovému číslu..

Autor:  varok [ 5.4.18, 04:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: fabia I 1,4 74kW

Aha, takže ten benzín s nižším OČ nevadí.
Mě se tyhle fábie tedy zdají mnohem živější než ty 55kW.
Ten chlápek z práce nevím jestli ji má od novoty, ale jak jsem psal, jen mě udivuje, že má jeho fábka vyloženě velký problém a on to neřeší.

Autor:  Kluci z Paky [ 5.4.18, 07:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: fabia I 1,4 74kW

Takových lidí já znám. Jezdí, dokud to neklekne. A pak se diví....

Autor:  ventYl [ 5.4.18, 08:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: fabia I 1,4 74kW

To je uplne normalne. Existuje velka hromada ludi, ktori beru auto tak, ze pokial sa hybe, nie je pokazene. A uz moc nezalezi na tom, ake ma pri tom prejavy. A potom su velmi udiveni, ze ked sa hybat prestane, tak to nie je "nejaka blbost" ale trebars je motor na generalku + treba platit drahy odtah. A taky pristup im pride normalny.

Autor:  varok [ 19.4.18, 09:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: fabia I 1,4 74kW

Jak jsem do firmy nastoupil, tak motor měl docela normální zvuk, jen mu to po nastartování nějak nepravidelně běželo. To už je podle mě nějaký problém. Ale když to trošku protůroval, tak to už jelo normálně a zvuk to mělo klasický jako tyhle auta mají. Teď mu to prostě hrozně duní, motor jakoby klepe nebo co. Zvuk podobný prostě těm novým dieselům.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/