Škoda TechWeb
http://skoda.panda.cz/forum/

Favorit - pokles otáček, nefungující blinkry
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=35121
Stránka 1 z 1

Autor:  LiquidScale [ 25.7.18, 15:23 ]
Předmět příspěvku:  Favorit - pokles otáček, nefungující blinkry

Zdravím všechny,

mám Favorit 136L karbec 1989, 46 kW - poctivě najeto 63 000. Dlouho se na něm nic nedělalo, tak měl více závad. Nicméně teď má vyměněno celé brzdové ústrojí, některé části rozdělovače (palec, cívka, snad i další), vyčištěný karburátor a vyměněný plovák karburátoru, vyměněna membrána obohacovače, všechny svíčky.

Jedna svíčka odešla hned po třech týdnech - motor jel na 3 válce, tak se pro jistotu vyměnily všechny za jiné - za NGK mám pocit. Navíc to ještě při jízdě hodně cukalo při plném sešlápnutí plynu. Proto to servisák dal staršímu pánovi - známému, který vše doseřizoval.

Auto jelo perfektně jako už 20 let ne, nicméně po třech dnech jsem tam dal novou baterii Exide za dosluhující 5 let starou baterii. A ejhle => při jízdě to párkrát zase cukne a občas se i stane, že nejde ani jeden blinkr. Prostě zvednu páčku a nic. Varovné jdou. Taky když stojím na neutrál a motor je zahřátý a prudce a krátce šlápnu na plyn a pustím, tak volnoběžné otáčky velmi krátce klesnou až někde k 200/min a pak se vrátí zpět (toto dělalo před celou generálkou taky, motor navíc volnoběh ani neudržel).

Možná je to jen náhoda, ale může to snad mít nějakou souvislost s novou baterií? Špatně dotažené kabely na svorkách, popř. něco takového?

Bohužel nejsem ani elektrikář, ani mechanik :cry: . Servisák je teď velmi vytížený a toho staršího pána nechci zase otravovat po týdnu.

PS: Někdy když vypnu motor, vystřelí otáčkoměr mírně nahoru a pak zas dolů. Před výměnou baterie to nikdy nedělalo.

Děkuji za případné rady - auto mám jako hlavní vůz na svatbu, tak bych ho chtěl ještě doladit.

Autor:  varok [ 25.7.18, 15:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit - pokles otáček, nefungující blinkry

Změřte kolik dobíjí alternátor. Ideálně kolem 14V, ale počítá se rozmezí 13,5- 14,2V. To že vám občas nejdou blinkry je podle mě náhoda a zlobí levá páčka. Motor může zlobit z mnoha důvodů. Nejsem motorář, tak nebudu psát nesmysly.

Autor:  ventYl [ 27.7.18, 16:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit - pokles otáček, nefungující blinkry

treba sa zamerat na dobijanie. a pozriet, ci ta nova bateria nie je vadna. ako napisal varok, dobijanie musi byt niekde nad 13,5 az do 14,25V. baterka s vypnutym zapalovanim musi mat ak je nabita aspon 12,5V.

poskakujuci otackomer pri vypinani je znakom toho, ze je baterka slaba.

osobne by som to tipol na nejaku prerazenu diodu, alebo regulator. ak sa v aute hrabalo viac ludi je mozne, ze je niekde porusena izolacia nejakeho kabla a nieco niekde skratuje. da sa zmerat aj kludovy odber prudu. u takehoto typu auta musi byt bez radia kludovy odber snad rovna 0.

packa moze, ale nemusi byt podobna zavada.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/