Korejské vozy | Ploty | Oplocení | Moderní umění | Ofsetový tisk
  
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 19.12.18, 00:42



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 50 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 Potrebuju udelat tesneni 
Autor Zpráva

Registrován: 5.11.17, 11:32
Příspěvky: 64
Příspěvek Potrebuju udelat tesneni
Ahoj,
vcera jsem uvaril motor a auto musel odstavit na Male skale, Felicii jsem odstavil ve Frydstejne. Spatne jsem utahnul hadici a voda vytekla.
Neznate nekoho v okoli co by umel vymenit tesneni pod hlavou a opravit motor? Voda ted tece vyfukem i z motoru. Bohuzel jsem nalil (horkou) vodu do horkyho nez to vychladlo.
V.

_________________
Felicia 1.3 50kW MPI, r.v. 1997


2.9.18, 07:55
Profil
Příspěvek Reklama


Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Registrován: 10.1.06, 12:49
Příspěvky: 10599
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Potrebuju udelat tesneni
To muselo bejt uvareny hodne dukladne, když ti tece voda z vyfuku. To bych spis cekal vymenu hlavy nebo dokonce motoru, protože muze bejt taky celej zkroucenej.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

+ VW Caravelle Syncro GL 1988 - nejlepší hračka na světě


2.9.18, 09:44
Profil ICQ YIM

Registrován: 5.11.17, 11:32
Příspěvky: 64
Příspěvek Re: Potrebuju udelat tesneni
No,
možná je to jen těsnění v háji co jsem to prolil tou vodou z konvice. Pak jsem to ještě roztlačil a jelo to, začala jít ale pára z výfuku a do kopce to ztratilo tah. Tak jsem to s někym dotáhnul na nejbližší parkoviště. Jasně, že to může bejt i motor. Hlava je tam docela nová, ale kdo ví...

Znáte teda někoho z tý oblasti, kdo by tohle dělal? Liberec, Turnov nebo tak někde. Mám to auto rád :)

Dík Vojta.

_________________
Felicia 1.3 50kW MPI, r.v. 1997


2.9.18, 19:28
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 28.12.07, 15:31
Příspěvky: 11129
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Zas úplně nezoufej. Přítelkyně jednou uvařila motor tak, že při pokousu o start voda cákala zpod hlavy a hadice LPG, která je opřená o horní víko se roztopila. Tehdy na dálnici praskla hadice a voda se vylila načež přítelkyně pokračovala v jízdě dokud to jelo. Vyměnil jsem jen těsnění, nic nerovnal a auto jezdilo dalšího půl roku bez problému, než jsem nechal srovnat hlavu a udělal přesahy vložek. :D

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


2.9.18, 20:03
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Registrován: 17.9.06, 14:37
Příspěvky: 11995
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Potrebuju udelat tesneni
Lidem kteří si nedokážou jednou za čas zkontrolovat olej a chl. kapalinu by neměli ani dávat papíry. Už jsem viděl pár zapečených motorů a hnus.

_________________
Vůbec autům nerozumím, ale pořád se v nich hrabu

Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW blue


3.9.18, 14:53
Profil

Registrován: 5.11.17, 11:32
Příspěvky: 64
Příspěvek Re: Potrebuju udelat tesneni
No jo. Já snad ani nebudu popisovat jak ta závada vznikla protože byste mě zabili. Byla to moje vina, že jsem to uvařil, ale chybama se člověk učí...

Každopádně jsem volal do servisu v té vesnici. Pán nejdřív, že to bude drahý, nemusí se vyplatit, čtyři pět tisíc a když tam něco při sundavání zlomí tak si to budu muset zaplatit. Ať to nechám zlikvidovat. Řekl jsem, že to auto mám rád a rád zaplatím za kvalitní práci. Ptal jsem se, jestli pošle hlavu někam na repasi. Řekl, že hlavu sundá, srovná, pošle na zbroušení, jinak si to udělá sám a dá mi nový pístní kroužky. Na rozvody sahat nebude a broušení ventilů nebo sedel prý také nebude potřeba, bude to stát 5000. Tak se chci zeptat, jestli je to férová cena.

Taky jsem uvažoval, že bych tam přijel s nářadim, hlavu sundal a poslal jí někam na repasi. Nevím ale, jestli bych takovou operaci zvládnul na parkovišti.

_________________
Felicia 1.3 50kW MPI, r.v. 1997


3.9.18, 22:11
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 25.1.07, 22:48
Příspěvky: 6053
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: Potrebuju udelat tesneni
Technicky sa vymena hlavy da zvladnut za jeden den s malou gola sadou, momentobym klucom a imbusom 10. Hoc aj na parkovisku, ak neprsi. Len asi narobis trocha bordelu z prevadzkovych kvapalin, ktore vytecu. Ale vzhladom k tomu, ze si dokazal urobit nejaku trivialnu pouzivatelsku chybu, ktorou si motor znicil by som povedal, ze vymena tesnenia - zvlast v polnych podmienkach - je momentalne mimo tvoje schopnosti.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
OOOO Audi 90 2.3E r.v. 1987 - Made in Western Germany
Skoda 742 Forever Team


4.9.18, 05:39
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Registrován: 28.12.07, 15:31
Příspěvky: 11129
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Proč by ti měnil pístní kroužky proboha? Nespletl sis to s podložkami vložek? Já za srovnání, zabroušení a výměnu gufer dával 1600 kč. Těsnění seženeš do dvou stovek. Dva tisíce za práci by byly celkem adekvátní.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


4.9.18, 06:02
Profil ICQ

Registrován: 5.11.17, 11:32
Příspěvky: 64
Příspěvek Re: Potrebuju udelat tesneni
Jo asi podložky. No, sundával jsem sací potrubí. Když koupím momenťák a přečtu si manuál, tak bych to asi zvládnul. Taky mám nádobu na kapaliny a můžu dovést kanistry, abych neudělal bordel. Jenom asi nepoznám, když bude nějakej problém s motorem. Tak si od servisu slibuju, že najde závady, na který já bych nepřišel. Podívá se na stav výfukovýho potrubí, řekne jak je opotřebovanej motor, mohl by třeba proměřit kompresní tlaky, dekarbonizovat. Možná to vidím naivně, ale chci ať se na ten motor někdo koukne když už bude hlava dole.

P.S: Zlomil se mi T-kus vody na LPG Náhradní díl nebyl v normálních autodílech. Tak jsem ho nahradil spojkou na zahradní hadice ... nový tři kousky jsem koupil za 150Kč, jsou vyztužený kovem a prý už se nelámou!

gokralik: Kde sis tu hlavu nechal dělat? Napiš i do zprávy.

_________________
Felicia 1.3 50kW MPI, r.v. 1997


4.9.18, 09:24
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 25.1.07, 22:48
Příspěvky: 6053
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: Potrebuju udelat tesneni
kvalitny momentak bude stat asi aj viac ako je cena opravy hlavy... nekvalitny nema zmysel kupovat.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
OOOO Audi 90 2.3E r.v. 1987 - Made in Western Germany
Skoda 742 Forever Team


4.9.18, 14:36
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Registrován: 21.1.06, 18:58
Příspěvky: 14781
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Potrebuju udelat tesneni
Na parkovišti v dnešní době zcela nereálné! Už není (bohužel) ta doba, kdy ve volných chvílích byli všichni s vercajkem zalezlí v autech a běžně se montovalo na ulici. Akorát na Tebe nějaký znuděný důchodce pošle policajty..

A navíc, i pokud pomineme výše uvedené, rozsah prací souvisejích s kvalitní výměnou těsnění pod hlavou je značný. Krom demontáže a opravy hlavy samotné bude v ideálním případě téměř jistě potřeba sundat vanu, vyndat písty, válce, udělat přesahy, což je se vším všudy tak den usilovné práce. Nové pístní kroužky jsou při vyndání pístní skupiny standart. V tom horším případě se zjistí i špatný stav kliky/ložisek a oprava se jak značně prodlouží, tak prodraží. Rozvody při sundané olejové vaně nejsou taková práce navíc.

Samozřejmě, běžný servis to bude mít rychleji, protože pochybuji, že by se s přesahy vložek, stavem kliky nebo čistotou vodních prostor dnes někdo vůbec zaobíral, a pokud, ulehčí si to, co půjde. A to je vždy na úkor kvality. Na jednu stranu je to pochopitelné, u Felicie to je ochotno zaplatit jen velmi málo lidí a životnost těhle aut je již z velké části spotřebována. Nějak se to udělá a pojede to, ale osobně by mi vadilo nemít zrovna tohle udělané opravdu dobře.

Pokud máš Feldu jako daily car a neplánuješ ji dostat do stavu veteránského, zamysli se ještě jednou nad tou radou abys to šešrotoval, ona není až tak od věci. Jen v téhle opravě tam můžeš snadno zahučet přes deset tisíc pokud budeš trvat na kvalitě ve všem, a stejně nebudeš vědět jak se to skládalo a z jakých dílů. Pokud by sis to dělal sám tak OK, ale jako službu se za to snadno nedoplatíš a vrazíš do toho tržní cenu celého auta, ne-li ještě více.. :roll:

EDIT : Ještě když čtu druhé téma o problémech s tímhle autem, opravu bych opravdu velmi zvážil..


4.9.18, 15:15
Profil

Registrován: 5.11.17, 11:32
Příspěvky: 64
Příspěvek Re: Potrebuju udelat tesneni
No vlastně zvažuju ještě jednu možnost. Novej motor s převodovkou do toho auta se dá sehnat kolem 2500 na bazos.cz. A kdo má motor doma, tak ho asi umí vyměnit, třeba bych někoho ukecal, že by to celkem za 5000-6000 nebo tak něco se mnou přehodil.

Ten můj motor má najeto skoro 300.000 a hodně z toho asi na LPG, když zařadím dvojku něco divnýho se ozve z převodovky. Nejsem první majitel a najel jsem s tím sotva 50.000. Tohle se stalo, protože jsem se potřeboval zbavit hrozně rezavý vody co byla ve vodním okruhu. Tak jsem jí pořád měnil až byla skoro čistá. Když se to přehřívalo, myslel jsem, že tam prostě jen nemám dost vody. Jel jsem dál a teplota se stabilizovala. A když jsem si uvědomil, že je to kvůli tomu, že voda úplně vytekla, tak bylo pozdě...

Vlastně jsem první řidič v rodině a na tomhle autě jsem se naučil řídit i jak auto funguje. Proto ho mám tak rád a nechci ho úplně dávat pryč. Oprava přes 10.000 už by mě asi zamrzela. Taky se v tom nechci zabít a když to nějak zprovozním, chtěl bych třeba výhledově vyměnit brzdový potrubí, aby neprohnilo a neselhalo...

_________________
Felicia 1.3 50kW MPI, r.v. 1997


4.9.18, 18:08
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 21.1.06, 18:58
Příspěvky: 14781
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Potrebuju udelat tesneni
O důvod víc se toho teď zbavit, aby Ti na první auto zůstaly jen hezké vzpomínky :D

Výměna celé hnací soustavy je jistě možná, musíš jen sehnat správný typ motoru, ale záruku Ti na to taky nikdo nedá. Můžeš to vyměnit a za dva měsíce potřebovat udělat těsnění i na novém motoru, je to pro tenhle agregát typická závada/vlastnost. A pokud se pustíš do brzdových trubek, skončí to celejma brzdama. Jak se začneš šťourat do starý hydrauliky je vysoká pravděpodobnost, že se zhroutí celá.

Za ty roky co dělám servisáka (byť v profi rovině ne přímo v autech) vidím, že lidi, kteří nemají schopnost vyhodit věci zavčasu jsou na tom nejhůř - nechávají si je a mají s nimi jen trápení. Neustále řeší jejich výpadky, opravy, shánějí díly a nepřestávají investovat někdy až astronomické částky v bláhovém domnění že teď už to bude v pořádku.. Většina z nich do roka uzná, že to měli dávno vyhodit jak jim bylo doporučováno a pořídit nové. Jak vypadá Felda po 300 000km si dovedu představit, pár jsem jich taky měl. To auto bude dojetý a zcela spotřebovaný, jeho další provoz bude možný jen za zcela ekonomicky nesmyslných podmínek a s tím, že možnost spolehnout se na něj bude spíš jen přání otce myšlenky než skutečnost ( pokud si pamatuji, psal jsi, že s tím jezdíš do NDR - to bych osobně trochu tý spolehlivosti chtěl).


4.9.18, 18:24
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 17.9.06, 14:37
Příspěvky: 11995
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Potrebuju udelat tesneni
Já bych to zase tak tragicky neviděl. Záleží jak se o to auto člověk stará, jestli mění pravidelně olej atd.
Delší dobu jezdit jen s čistou vodou není dobrý nápad. Chl. kapalina i zabraňuje korozi, posunuje bod varu výše. Normální voda vře při 100°C a chl. kapalina až při 120?
Ještě jedna možnost je sehnat nějakou slušnou hlavu předem a rovnou to vyměnit kus za kus. Nejhorší je to s tím přesahem vložek válců. S tím jedním dnem opravy bych moc nepočítal v polních podmínkách. Já bych počítal alespoň dva. Jeden den demontáž, druhý den montáž.

_________________
Vůbec autům nerozumím, ale pořád se v nich hrabu

Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW blue


4.9.18, 19:53
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 28.12.07, 15:31
Příspěvky: 11129
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Taky bych to vůbec neviděl tak tragicky jako Šemík. Felda není stodvacítka, která má motor na sračku po padesáti tisících. Každopádně bez sunádní hlavy se o stavu nic nedovíme.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


4.9.18, 20:09
Profil ICQ
Příspěvek Reklama


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 50 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Exabot [Bot] a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz