Škoda TechWeb
http://skoda.panda.cz/forum/

Potrebuju udelat tesneni
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=35220
Stránka 3 z 5

Autor:  Šemik [ 31.10.18, 14:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Potrebuju udelat tesneni

Já bych ty přesahy tak rychle do koše neházel. Samozřejmě nejdřív změřit jak bylo psáno výše, ale ještě jsem snad nedělal Škoda OHV motor, který by je nepotřeboval.

:!: DŮLEŽITÉ :!:

Přesahy je nutno měřit ve staženém stavu, tzn. na šrouby hlavy dáš nějaký podložky či něco v tom smyslu a přitáhneš je tak, aby válce byly zatlačeny do bloku. Bez hlavy a šroubů, kdy jsou válce volné, naměříš větší přesah než je pak ten reálný. Platí to zejména v situaci, kdy očištěné válce nově usazuješ do bloku s novými kroužky.

Honit ty setinky milimetru je po letech trochu bláhové, blok bude provozem mírně zkroucen, zkus se ale držet horní hranice - 0.12mm. Samozřejmě s nějakou tolerancí, 0.15mm neznamená problém (snad spíše naopak). V praxi měrka 0.10mm je volná, 0.15mm vázne.

Kroužky pod válce se ještě stále dají koupit běžně v různých tloušťkách, u většiny motorů mi vycházelo přidat kroužek 0.10mm pod každý válec, to ale musíš změřit. Aby se to dalo udělat, musí válce ven z bloku. Znamená to sundat vanu, povolit na každé ojnici dvě matice, sundat spodní díl oka ojnice a celý pístní komplet (válec, píst, ojnice) vytáhneš horem nahoru. Může to být zarostlé nějakým bordelem, lze si pomoci například poklepáním na hranu válce odspodu (samozřejmě přes měkké dřevo). Při tomhle rozebírání je životně důležité si popsat které oko ojnice patří které ojnici a zejména si popiš kluzná ložiska (mezi ojnicemi a klikou), jak číslo válce tak horní/spodní polovina. Klika bude ojetá a pokud bys tyhle ložiska (šálky) zaměnil při zpětné montáži, je pravděpodobné, že konec motoru by na sebe nenechal dlouho čekat.

Při zpětné montáži je důležitá čistota, zejména pak dosedacích ploch pro válce a hlavu. Kluzná ložiska se musí namazat olejem, aby to při prvním startu nešlo nasucho než bude tlak oleje.

Můžeš ještě vyfotit vnitřní povrchy válců? Je potřeba, aby tam bylo stále zřetelné honování (stopy po obrábění, čáry jakoby do křížů). Pokud tam bude něco jiného, nejčastěji svislé vrypy, jsou válce znehodnoceny.

Výměna pístních kroužků je sranda, kromě kusu drátu na to v podstatě nic nepotřebuješ a osobně bych je doporučil vyměnit pokud budeš dělat přesahy.

Autor:  varok [ 31.10.18, 16:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Potrebuju udelat tesneni

Já bych ty vložky válců taky vyndal, jak už jsem psal, ale raději po jedné. Ten motor je tak zprasený tou rzí, že to podle mě nepujde vyčistit dostatečně bez rozebrání.

Autor:  slovacek.milos [ 31.10.18, 19:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Potrebuju udelat tesneni

no toto jestli je rez tak bych ten motor vůbec neřešil do šrotu, pokud motor napadne rez už se ji nezbavíš, co vidím jsem si myslel nějaká emulze nebo co

Autor:  CROWACK [ 31.10.18, 20:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Potrebuju udelat tesneni

Než se s tím srát a-la šemík, to radši jinej motor. Leda by to byla leštěnka, ale toto je podle mě auto na prácu...

Autor:  Šemik [ 1.11.18, 13:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Potrebuju udelat tesneni

A dyť to teď má bejt leštěnka, ne?

Autor:  VojtaK [ 1.11.18, 20:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Potrebuju udelat tesneni

Abych to uvedl na pravou míru. K tomu autu mám vztah, že ho nechci vyhodit pokud mě bude stát jednotky tisíc ročně, když ho budu muset vyhodit, nebudu si vyčítat, že jsem do něj nějaký peníze dal, vždycky mě potěší, když si řeknu co by asi stála taková oprava u novýho Pasata. Má tažný, plyn a rád bych ho používal i na delší cesty.

Dneska jsem nechal přebrousit hlavu. Jsou tam nová gufera, ale písty a pružiny původní. Mám na opravu tuhle sobotu a kus neděle.

Přesahy byly dělaný nedávno a nemám nakoupenej materiál, tak bych nejraději přebrousil blok a zavřel to. Ale když uvidím, že je to utopený tak mi nezbude než to řešit. Pístní kroužky měnit nebudu, protože pokud by to bylo až tak nepoužitelný tak potom https://www.autobyznys.cz/x20265/sada-v ... -115000311 je za skoro stejnou cenu a je tam všechno. Ale tentokrát zkusím použít stávající válce a pokud to budu muset otevřít znova, tak to zvážím. Než na to půjdu tak si zkusím sehnat čtyři podložky po 0.1 a možná i sekunďák :)

Chtěl bych se zeptat na toto:

Můžu vnitřek motoru čistit něčím jako https://pemi.cz/motip-cistic-motoru-omy ... l/p/153963 ?

K přebroušení bloku motoru mám použít jemný brusný papír nebo brusnou houbičku? Jako 150, 300, 600? Můžu hranu bloku vzít měděným kartáčem (nebo nylonovým) na vrtačce?

Moc nerozumím tomu, když bych musel oddělat nějaké oko na ojnici. Jasně, budu to dělat po jednom, abych to nepomíchal. Jak se to ale dává zpátky? Tam je nějaké ložisko a záleží na tom jak je natočený?

A ano Miloši, je to rez! Ale můžu doufat, že se tam dostala třeba z reduktoru LPG vodním okruhem.

Vojta.

Autor:  varok [ 1.11.18, 22:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Potrebuju udelat tesneni

Milošu, rez tam je, každý s dobrým zrakem to vidí, ne? Je tam vyteklá chladící emulze, ale ta ti udělá co? I když by měla být antikorozní, vím jak to v dnešní době je s tímto slovíčkem, třeba i u barev.

Autor:  Viky [ 2.11.18, 02:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Potrebuju udelat tesneni

Presahy byly delany nedavno a takhle to dopadlo?!
Tak to je bud blok v hajzlu (propada se) nebo ty presahy někdo poradne zku*vil!

Tu prebrousenou hlavu bych dal radsi na jinej motor v tohle pripade.

Autor:  gokralik [ 2.11.18, 07:02 ]
Předmět příspěvku: 

Motor se uvařil kvůli spadlé hadici od chladiče. Já bych to tak tragicky neviděl. Srovnat hlavu, zkontrolovat přesahy a jede se dál.

Autor:  Jarda S. [ 2.11.18, 17:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Potrebuju udelat tesneni

VojtaK píše:
Pístní kroužky měnit nebudu, protože pokud by to bylo až tak nepoužitelný tak potom https://www.autobyznys.cz/x20265/sada-v ... -115000311 je za skoro stejnou cenu a je tam všechno. Ale tentokrát zkusím použít stávající válce a pokud to budu muset otevřít znova, tak to zvážím. Než na to půjdu tak si zkusím sehnat čtyři podložky po 0.1 a možná i sekunďák :)

Chtěl bych se zeptat na toto:

Můžu vnitřek motoru čistit něčím jako https://pemi.cz/motip-cistic-motoru-omy ... l/p/153963 ?

K přebroušení bloku motoru mám použít jemný brusný papír nebo brusnou houbičku? Jako 150, 300, 600? Můžu hranu bloku vzít měděným kartáčem (nebo nylonovým) na vrtačce?

na ty čínský válce raději zapomeň a nech starý :lol: blok klidně vem nylonovým kartáčem hlavně at je to čistý

Autor:  Jarda S. [ 2.11.18, 17:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Potrebuju udelat tesneni

ps do chlazení pak dej čistou vodu a flašku octa ohřej a vypust, tohle párkrát zopakuj než poteče čistá voda, pak dej nový fridex

Autor:  Šemik [ 3.11.18, 08:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Potrebuju udelat tesneni

Přesahy jsou asi nejdůležitější věcí u tohohle motoru, nelze je odbýt - pokud to zavřeš s malými přesahy, bude to za chvíli KO.
Přijde mi, že na to moc spěcháš - doporučil bych to nechat tenhle víkend být, nakoupit/sehnat vše potřebné a složit to správně abys v podstatě nevyhodil všechny dosud investované prostředky. Čínské válce opravdu nebrat, nejsou na ně dobré reference.
Srovnaná hlava s novými gufery je OK, ventily a pružiny se nechávají, málo kdy jim něco je. A pokud bys ten blok chtěl brousit nějakým smirkem, musíš to velmi pečlivě vyčistit od špon (což je stejně válce ven), nadělaly by paseku.

Sundání ojnice je opravdu triviální záležitost, jak to uvidíš pochopíš na první dobrou. V podstatě musíš rozebrat spoj oka ojnice (2 matice každá ojnice) kterými jsou připevněny ke klikovce. Jak sundáš spodní 1/2, bude v ní vložen takový půlměsíc což je vlastní ložisko (šálek). V horní 1/2 je to samé. Pokud si na to fixem napíšeš jak to bylo složeno, není se čeho bát a není tam co pokazit. Napadá mne ještě myšlenka, máš momenťák? Na zpětnou montáž je potřeba.

Opravdu to skládání neurychluj za každou cenu, nevyplatí se Ti to.

Autor:  ventYl [ 3.11.18, 10:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Potrebuju udelat tesneni

zlozit ojnicne loziska a pokial ma neklame ani ojnicne vika naopak nejde. lozisko vacsinou zoskane vo viku a ojnici, takze si v podstate staci poznacit, ktore viko bolo na ktorej ojnici.

pred zlozenim vsetko dobre namazat a ocistit od bordelu.

ja by som inac vlozky vybral este z toho dovodu, aby som skontroloval, ci nie je nasadany bordel okolo vlozky posledneho valca. minimalne pri ulozeni vzadu na to tieto motory trpia a ked sa vlozka neocisti, tak to bude viest k skoro tak istej opatovnej zahube motora ako keby sa neurobili presahy.

Autor:  VojtaK [ 7.11.18, 21:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Potrebuju udelat tesneni

Tak jsem se do toho o víkendu pustil. Přijel kamarád prudič co už několik motorů rozebíral. Že to nemám skládat, že tam je hrozná rez. Tak jsem teda odpojil písty od klikovky a vyndal válce.

Kamarád vyndal jeden píst a povídá, že ty kroužky vypadají v docela dobrym stavu a klikovou hřídel taky chválil. Tak jsem dal měděný kartáč na vrtačku a odstranil rez z bloku motoru. Jinak musím pochválit toho garážníka co mi to dělal minule. Všechny válce byly v přesahu a jenom pod první šla 0.1 měrka ztuha. Je pravda, že to nebylo zaklopený. Jsou tam dost precizně odměřený podložky. Zjistil jsem, že v sadě na motor mám čtyři podložky co mají tloušťku 0.1. Tak nevím jestli do toho hrabat nebo ne. Ale to je ten nejmenší problém.

Teď mám doma válce a nevím co s nima. Rozebraný mám teda jen jeden, ale minimálně ten druhý co byl v dolní úvrati bude vypadat stejně. Myslíte, že se s tím dá ještě něco udělat? Kamarád tvrdil, že když to budu moc brousit, tak mi poteče olej do vody. No ale pokud je chci použít, tak to budu muset nějak obrousit stejně. Jsou asi dva přístupy. Buď to vezmu nějakým smirkem nebo zase kartáčem na vrtačce (to by asi bylo fakt moc) nebo to nechám louhovat v nějakym odrezovači. Máte s tím někdo zkušenost?

Obrázek
Obrázek

Autor:  Lamač [ 7.11.18, 22:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Potrebuju udelat tesneni

Použi toto: https://www.uni-max.sk/honovaci-pripravok-standard-4/d/

Stránka 3 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/