Korejské vozy | Ploty | Oplocení | Moderní umění | Ofsetový tisk
  
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 20.9.18, 17:38



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 zadní trubky Favorit - úskalí? 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.06, 17:44
Příspěvky: 1055
Bydliště: volyně
Příspěvek zadní trubky Favorit - úskalí?
Zdravím, to čeho jsem se bál z jara při STK nyní přišlo... Shnilé brzdové trubky pro zadní nápravu...

Přišel jsemna to tak, že jsem při pravidelné kontrole provzních kapalin zjistil, že je třeba trochu dolít brzdovku.... dolil jsem... jedu z benziny (neměl jsem zrovna doma zásobu dot4) a auto zabrzdilo divně,jako kdyby byly brzdy přehřáté... tak jsem to zkusil znova, zabrzdilo dobře, zkusil jsem to potřetí a prošlápnul jsem brzdy... po našlapání to bylo schopno alepson celkem účinně přibržďovat, ujel jsem takto asi 15km,jenže mi bylío jasné že je zle.... zastavil jsem na světle a několikrát silně prošlapal pedál za běhu motoru (posilovač) a šel hledat louži... Louže byla, levé zadní kolo trubka je děravá v ohybu vedle držáku na nápravnici...

Aby ses autem dalo jezdit, vyřadil jsem tedy okruh zadního levého kola už u válce (kulička pod trubku). S autem se dá jezdit, účinně brzdí (na 3 kola) pedál se nepropadává, únik se nekoná....
pár dní to takhle vydrží, protože kdysi mne vyhodili z STK za to že mi nebrzdilo pro změnu pravé zadní kolo prakticky vůbec a já s tím jezdil kdoví jak dlouho a necítil jsem to...

Přední trubky a hadice jsem dělal pár let zpátky, ty zadní jsou tam něco přes 10 let a jsou shnilé...

Nicméně je nutné to opravit a já tedy přejdu k dotazům na favo-feli zkušenější:

1) dá se to udělat doma v garáži na heveruú podpěrách?

2) jak moc problém je s odvzdušňováním (omezováky, regulátor, křížené okruhy)

3) trubky předpokládám při pokusu o povolení urvu, je obvyklé že půjdou povolit odvzdušňováky a zaměnit za nové, nebo se to obvykle nepovede a mám objednat i prasata? vydrží to ty držáčky plastové na podlaze auta zespodu?

4) Liší se trubky a hadice pro provedení 88-92 od provedení 93-94

5) jaký všechen materiál je tedy zapotřebí objednat co do potřebného a obvykle podlehnuvšímu demontáži?

Předem děkuji za odezvy, zkušenosti, postřehy, rady... Pech.

_________________
R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" :-)
Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.


31.12.17, 19:32
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Příspěvek Reklama


Uživatelský avatar

Registrován: 8.6.10, 19:59
Příspěvky: 5017
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: zadní trubky Favorit - úskalí?
Asi najlepšie a v podstate aj najjednoduchšie bude asi vymeniť celý komplet,od hbv až po brzdový valček.A vymeniť aj rovno valček,a máš to naisto.A keď robíš jednu,musíš aj druhú stranu.Najdebilnejšie spoje-:valček-trubka na nápravnici-prepojovacia hadica,trubka k hbv.To isté druhá strana.Najlepšie je to meniť na jame,ale v núdzi sa to dá aj na zdvihákoch.Tie plastové úchyty sa ti asi polámu,takže nové.Trubky a valčeky nestoja majland,a na brzdách sa neoplatí šetriť.Trubky sú rovnaké pre všetky favority,hadičky z číny nebrať.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/


1.1.18, 09:45
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.06, 17:44
Příspěvky: 1055
Bydliště: volyně
Příspěvek Re: zadní trubky Favorit - úskalí?
tak trubky tam si nevybru všichni mají jen poslké... ani nevím, jeslti jsou surovéa budu je muset nějak natírat,nebo jsou to ty lepší poplastované.... hadice mají na autobyznysu údajně české a čínské... rozdíl v ceně v řádu desetikorun, takže české...

Ty plastové příchytky jsou tam jen na podleza auta vlevo, nebo ještě nějaké další?

budu teda potřebovat:

2 hadice, 1 levou dlouhou trubku, 1 pravou dlouhou trubku, 1 krátkou trubku levou a 1 krátkou trubku pravou, 4 plechová perka, pro jistotu 2 nové odvzdušňováky a 2 prasata, ty plastové příchytky na podlahu nevím kolik a jestli jsou tam nějaké další taky nevím kolik....

Když už se budu hrabat v trubkách - trubky paliva - jsou stejné pro favorit 93 kraburátor a felicii? že bych je objednal spolkem, ale všude uvádí až F94 a já mám zrovna takový mezityp, že je to nové fáčko, ale s karburátorem a zároveň s kotouči, které jsou juiné než na starém fávu ale jsou jiné i oproti felicii.... je to 3/93 a tohle provedení se dělalo jen 1/93-10/93....

A ještě jedna doplňující - má F-93 krátkej zátěžovej regulátor, nebo je to zařízený jen omezovačema co jsou přímo na válci?

_________________
R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" :-)
Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.


1.1.18, 14:32
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Registrován: 8.6.10, 19:59
Příspěvky: 5017
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: zadní trubky Favorit - úskalí?
Trubky na favorita sú rovnaké,nezáleží či je to karburátor,alebo bmm.Ovzdušňováky by mali byť pribalené k brzdovým valčekom,pokiaľ si dobre pamätám.Záťažový regulátor mal iba favorit pickup,ostatné všetky mali iba obmedzováky.K obmedzovákom existuje ešte jedna,resp dva finty,aby to lepšie brzdilo,ale je treba mať urobené komplet brzdy,nie len trubky a valčeky,ale aj predok,nové obloženia a kotúče/bubny,takže to nebudem asi ďalej rozoberať.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/


1.1.18, 14:55
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.06, 17:44
Příspěvky: 1055
Bydliště: volyně
Příspěvek Re: zadní trubky Favorit - úskalí?
Což předek mám fungl novej a brzdí to velmi slušně, omezovák je jeden původní, jeden měněný, protože nefungoval - to byla minulá závada brzd, kdy kvůlivadnému omezováku pro změnu nebrzdilo pravé zadní kolo.... Nicméně o tuning mi v tuto chvíli nejde, potřebuju se jen dobře připravit, abych to byl schopen udělat na jeden zátah bez doobjednávání dalších dílů a čekání několik dní na jejich dodání...To bych byl v prdeli to auto je v denním provozu a nedá se bez něj takřka vůbec obejít, protože práce, děti a chci ho mít v pořádku..... když jsem dělal spojku, odstavil jsem ho na dva dny a to jsem tu spojku dodělal a za hodinu už s tím fičel do práce na přesčas....

Jakým způsobem jsou teda chycené ty krátké trubky po nápravě? nějaké další plastové příchytky,nebo ohnuté plíšky na které když sáhnu tak upadnou? jako to bylo s lanovodama?

_________________
R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" :-)
Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.


1.1.18, 15:31
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Registrován: 8.6.10, 19:59
Příspěvky: 5017
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: zadní trubky Favorit - úskalí?
Existujú aj plechové (v podstate jedorazové) držiaky,ale aj plastové viď tie biele kocky na mojej náprave http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/#SDC15713.jpg
Obmedzováky použi z formana,alebo podlož hlavnú pružinu v každom obmedzovači s O krúžkom z drôtu ø1mm.Až potom zistíš,že máš brzdy aj vzadu.A prebrzdené to nebude.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/


1.1.18, 15:41
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 28.12.07, 15:31
Příspěvky: 11109
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Dlouhé trubky a hadice zbytečně neměň, je to hromada práce a nervů navíc. Vyměnit zadní trubky je práce na půl hodinky.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


1.1.18, 16:23
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.06, 17:44
Příspěvky: 1055
Bydliště: volyně
Příspěvek Re: zadní trubky Favorit - úskalí?
Gokralik: na heveru za půl hodiny? mno ty dlouhý, když shnily ty krátký, ale budou nejspíš shnilý taky ne? Další věcí je otázka, zda půjde povolit spoj trubka/hadice vzadu, sice mám takový šikovný pidihasáčky, ale kdo ví... ty trubky stojí asi 400kč, přinejhorším je odnesu na půdu :-)

_________________
R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" :-)
Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.


1.1.18, 17:56
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Registrován: 8.6.10, 19:59
Příspěvky: 5017
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: zadní trubky Favorit - úskalí?
Postupným ničením zahrdzavetých spojov pri rozoberaní dôjdeš až dopredu.Vymeň to komplet a máš pokoj...

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/


1.1.18, 18:15
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.06, 17:44
Příspěvky: 1055
Bydliště: volyně
Příspěvek Re: zadní trubky Favorit - úskalí?
Však já to mám v plánu, ze zkušeností z předchozího vozidla to bylo vždycky komplet všechno, protože tam byly navíc ty kostičky, tady jsem dělal samostetně předky, protože se to dá, jak jmá každý kolo už od pumpy svojí trubku.... objednal jsem i ty dlouhý trubky a hadice... i kdyby se povedlo tak budou ve forotě, kdyby se to nepovedlo, tutově je budu potřebovat, to je zákon schválnosti...

_________________
R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" :-)
Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.


Naposledy upravil Pech. dne 1.1.18, 20:27, celkově upraveno 1



1.1.18, 20:17
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Registrován: 28.12.07, 15:31
Příspěvky: 11109
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Jak píšu, ty zadní, co jsou na nápravě je práce na půl hodiny. Pokud trubku štípneš a nasadíš očkový klíč, půjde to povolit z válečku i z hadice v pohodě.

Samozřejmě pokud máš shnilé i dlouhé trubky, tak budeš muset měnit všechno, v tom případě přeji silné nervy. Pokud to není nutné, nepouštěl bych se do toho. A když už, pořídil bych si tento klíč:

Obrázek

Hlavně ne tisícihran, ale šestihran.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


1.1.18, 20:20
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Registrován: 4.3.07, 21:36
Příspěvky: 9894
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: zadní trubky Favorit - úskalí?
Stary trubky uštipat, a popovolovat trhákama. Co pude tak nahřát, poklepat. Pokud mužes vracet autodíly, naber si všecko i s válečkama a podle toho co pude a nepude přebytečny vrať. Postupoval bych jako chirurg, opatrně vyřezat jenom co je naprt, protože jak se pustiš do teho co vede pod autem, tak vyměniš všecky ty trubky co vedou vedle sebe aji s tema plastovéma blbincema co je drži. A to je bez diry práca pro vraha. Pokud pude jenom zadek, tak to by snad ze špalku mohlo jit. Ale vyváliš se pod tim.

_________________
Obrázek "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


1.1.18, 21:07
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.06, 17:44
Příspěvky: 1055
Bydliště: volyně
Příspěvek Re: zadní trubky Favorit - úskalí?
Crowack: já mám právě takový malý hasáčky od 9mm (můžu vyfotit) s těma jsem povolil i to na čemjsem protočil i kočkovej klíč....

Gokralik: šestihran dává rozum, tisícihran je dobrej pro málo přístupný místa, ale na ohnilej hlavě se protočí hned...

_________________
R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" :-)
Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.


1.1.18, 21:22
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.06, 17:44
Příspěvky: 1055
Bydliště: volyně
Příspěvek Re: zadní trubky Favorit - úskalí?
Tak už schne barva... Ale mám dojem, že buď mi prodali trubky na feliciu, nebo obě delší.... na druhou stranu ta vracečka na konci bylajen na jedné z nich, jako jeden z mála ohybů, které na nich vůbec byly znatelné že tam mají zůstat.....

Musel jsem udělat na té co má být kratší oblouk,a by to vyšlo na holendr - viz: https://ctrlv.cz/nloV Ta druhá vyšla celkem akorát.
Trochu delší byly i trubky po nápravě, od štítu přes držáčky jsem to musel zachovat, tak jsem opět nad příčkou musel udělat oblouk...

Celkově byly ty trubky naohýbané veeelmi nahrubo, navíc to do balíku na 3x přeložili, takže bylo laborování, která má být delší a která kratší, když jsem to připojil na HBV, tak jsem se neměl čeho chytit až když podle záhybů za předním kolem se začalo jevit, že jsou prohozené, protože záhyb byl přesně o rozteč od sebe, pak už šly souběžně... tak snad je to OK, mno brzdit by to mělo.. prase jsem jedno povolil jak na odvzdušňováku, tak na holendu, zbytek už byl horší, jak jsem na ty trubky sáhnul, začaly se sypat jak čaj z pytlíku a sice jsem povolil spoje hadice/trubka/trubka/hadice ale to je píču platné, když je to na prach shnilé... druhé prase odvzdušňovák šel, holnder ne, tak jsem sundal buben, prase šlo povolit z uchycení, odbloknul jsem samostav, prostor štetcem vyčistil a prase vyměnil, stejně už rosilo, tak žádná škoda... to mne dovedlo k tomu kouknout jestli i druhé prase co šlo povolit nerosí, zkontroloval jsem, nerosí, ponechal jsem ho tam... mám teda jedno prase forotní... při dolování pojistek z držáků na příčce nápravy jsem je samozřejmě jeden částečně a druhý úplně, utrhnul ze svárů, tak jsem to zase přivařil zpátky (svářečka 5cm od nádrže plné benzínu) ošetřil a namontoval... Ty držáčky pod podlahou, některé vydržely, některé ne, tak ty vadné jsem povyměnoval, odvzdušnil, nechám uschnout barvu na trubkách přes zejtra, pak bude zkušební jizda,pedál se zatím jeví tvrdý, nepérující a nepropadající, tak uvidíme.... App - zátěžák to nemá... bratranec mne strašil že má a na to mi neseděl ten materiál :-)

Mno sračkování to bylo poutavé, asi od 16 do 23 hodin včetně pajcování..... Mno co, brzdy musí bejt v pořádku, to se nedá odkládat... Tak můžete držet palce na zejtřejší zkušebku, aby to bylo jak se patří. :-)

Děkuji za podněty....

_________________
R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" :-)
Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.


4.1.18, 00:51
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Registrován: 8.6.10, 19:59
Příspěvky: 5017
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: zadní trubky Favorit - úskalí?
Prasiatko si mal vymeniť aj druhé ,zásada pri oprave brzd je meniť veci aj na druhej strane.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/


4.1.18, 09:41
Profil
Příspěvek Reklama


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz