Korejské vozy | Ploty | Oplocení | Moderní umění | Ofsetový tisk
  
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 22.11.17, 23:10



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 dotaz 
Autor Zpráva

Registrován: 4.9.09, 12:15
Příspěvky: 314
Příspěvek Re: dotaz
Los Karlos píše:
A ještě jde o to, že když oddělám žhavící relé, tak jde stále slabý proud do startéru a to by neměl.

Zřejmě ses nepodíval do schema elektriky nebo tomu nerozumíš, co ti tady říkají.
Pokusím se ti to objasnit, proč tam pořád teče malý proud.
Tady máš příslušné schema
http://imgWorld.cz/uxVH5IwtaY.PNG
Červeně jsem ti tam vyznačil přívod kladného napětí na cívku relé J59(=relé X), zeleně je cesta ukostření této cívky relé X.
Tedy v poloze zapalování spínací skřínky D se dostane kladné napětí cestou 1,2 na spínací skřínku, je-li tato v poloze zapalování, dostane se napětí přes 3,4 na kontakt cívky 1/85 relé X.
Druhý kontakt této cívky 4/86 je přes zelenou cestu ukostřen- cesta 5,6 na startér B, na spínací elektromagnet a dostaneme se na kostru 7(spínací elektromagnet se jeví pro cívku relé X jako zkrat).
Takže při zapnutí zapalování malý proud do startéru jít musí - pochopeno?


Naposledy upravil breta1 dne 11.12.16, 10:51, celkově upraveno 5



10.12.16, 20:31
Profil
Příspěvek Reklama



Registrován: 8.6.14, 16:45
Příspěvky: 878
Bydliště: PN
Příspěvek Re: dotaz
pekné vysvetlenie ;)
len som nepochopil, prečo je na origo schéme také označenie pre spínaciu cievku štartéru, vždy som si myslel že je tam len jedno vinutie a X relé je v serii len s touto cievkou. teda prúd by prechádzal cez X relé a spínaciu cievku štartéra. a nie cez motor štartéru...

_________________
Felícia 1.9D


10.12.16, 21:30
Profil

Registrován: 1.12.16, 16:48
Příspěvky: 15
Příspěvek Re: dotaz
Kluci, většinou, co mi píšete, tak vím, nebo chápu, schéma mám vytištěné, prostudované, ale boužel je tam jiná zrada a na tu svini příjdu, potom vám dám vědět, díky moc.


11.12.16, 10:27
Profil

Registrován: 4.9.09, 12:15
Příspěvky: 314
Příspěvek Re: dotaz
No dobře, ale už ti tedy je jasné, že ten malý proud tam prostě téct musí, že to není závada?


11.12.16, 10:48
Profil

Registrován: 8.6.14, 16:45
Příspěvky: 878
Bydliště: PN
Příspěvek Re: dotaz
keby malo napr. X relé vnútorný medzizávitový skrat na cievke, potom by sa mohol prúd natoľko zväčšiť že by to proste spínalo štartér alebo jemne vysúvalo pastorok :D ale to je iný typ závady a zakial ti to nerobí, tak je dobre.

_________________
Felícia 1.9D


11.12.16, 10:52
Profil

Registrován: 4.9.09, 12:15
Příspěvky: 314
Příspěvek Re: dotaz
jjjano3 píše:
pekné vysvetlenie ;)
len som nepochopil, prečo je na origo schéme také označenie pre spínaciu cievku štartéru, vždy som si myslel že je tam len jedno vinutie a X relé je v serii len s touto cievkou. teda prúd by prechádzal cez X relé a spínaciu cievku štartéra. a nie cez motor štartéru...

Ono je to trochu složitější, pokusím se to vysvětlit - viz můj upravený obrázek.
Elektromagnet startéru má dvojí vinutí - vtahovací (VT) a přidržovací (PŘ) - označil jsem v obrázku jako VT a PŘ.
Při povelu start ze spínačky se přivede napětí na startér (svorka 50). Proud nyní teče oběma vinutími. Přes mechanické táhlo se začne vytahovat pastorek, až po jeho vytažení se sepnou silové kontakty a spojí svorku 30 s rotorem startéru. Tím se ovšem zkratuje vytahovací vinutí (viz obrázek), takže kdyby tam nebylo to druhé přidržovací vinutí, přes které pořád jde proud, pastorek by zajel zpátky.
Snad jsem to napsal trochu srozumitelně....


11.12.16, 11:06
Profil

Registrován: 8.6.14, 16:45
Příspěvky: 878
Bydliště: PN
Příspěvek Re: dotaz
troška rozumiem. ale dá sa povedať že by to fungovalo aj keby tam nebolo vinutie VT. mne to príde trocha ako zbytočnosť :D veď si zoberme že cievka X relé ma omnoho väčší odpor ako cieva PR. takže keď sú v serii, X relé bude zopnuté a PR nie. nemeral som kolko berie cievka PR pri štartovaní (konktakt 50) , ale isto je to rádovo pár ampérov.kdežto X relé berie pár miliampérov

_________________
Felícia 1.9D


11.12.16, 11:37
Profil

Registrován: 4.9.09, 12:15
Příspěvky: 314
Příspěvek Re: dotaz
Cívka X relé má jistě mnohem větší odpor, než cívky PŘ a VT. Pro sepnutí relé X by určitě stačila jen PŘ.
Ale smysl těch cívek je jiný.
Při startu jde více proudu přes VT než přes PŘ - je totiž potřeba dost síly na vytažení pastorku. Ale když už se pastorek vytáhne a sepne se hlavní kontakt 30 a startér točí, je každá ampéra dobrá a velký proud přes VT je už zbytečný, zbytečně by potřebné ampéry při startování užíral - proto se VT zkratuje a tím se odpojí a vytaženému pastorku už stačí jen proud přes PŘ.


11.12.16, 13:19
Profil

Registrován: 8.6.14, 16:45
Příspěvky: 878
Bydliště: PN
Příspěvek Re: dotaz
aha, takže je to taká pomocná cievka. okej dík ;)

_________________
Felícia 1.9D


11.12.16, 13:40
Profil

Registrován: 1.12.16, 16:48
Příspěvky: 15
Příspěvek Re: dotaz
taak kluci, udělal jsem sice prasečinu,ale pomohlo to, psal jsem, že mám startér napojen na přímo ze spínačky a ted jsem ještě odstřihl žlutý kabel do pojistkové skříně. ted už to žhaví a startuje. Není pravda, že by měl jít slabý proud za startéru do spínačky nebo na opak ve žlutém kabelu. tam budu mít nějaký zkrat.


11.12.16, 19:10
Profil

Registrován: 8.6.14, 16:45
Příspěvky: 878
Bydliště: PN
Příspěvek Re: dotaz
ak správne chápem - na kontakte č.50 na spínačke sú dva žlté, jeden ku štartéru a druhý do pojistkovky to vieme.
ty si cvakol-odpojil ten čo ide do poistkovky ? tým si ale vyradil X relé.
fungujú ti vôbec svetlá, výhrev skla, ventilátor kúrenia ?

_________________
Felícia 1.9D


11.12.16, 20:59
Profil

Registrován: 1.12.16, 16:48
Příspěvky: 15
Příspěvek Re: dotaz
chápeš dobře, ze spínačky 50 vede jedním káblem, někde se rozděluje a jde do startéru a pojistek, správně je že x relé je odpojeno, ale dá se obejít. Někde tam budu mít chybu, ale dnes odjíždím na týden za prací, tak na hledání nemám čas. ale moc děkuji.


12.12.16, 08:40
Profil

Registrován: 4.9.09, 12:15
Příspěvky: 314
Příspěvek Re: dotaz
To by ovšem neodpovídalo originálnímu schématu pro FEL 1,9D.
Já tam vidím ze spínačky 50 žlutý drát, ten se pak v propojení v předním kabelovém svazku v bodě D13 rozdvojuje na tři žluté, ten silnější (1,5mm) jde na startér a ty dva slabší (1mm) - jeden jde právě na cívku X relé, druhý do ŘJ kontakt T18a/1 (pravděpodobně jako kontrola, že při pokusu o start se opravdu na startéru objeví +12V).
Nevidím tam žádný drát do pojistek.


12.12.16, 10:42
Profil

Registrován: 1.12.16, 16:48
Příspěvky: 15
Příspěvek Re: dotaz
jo, jde do x relé a ten jsem odstřihnul, je to ve svorkovnici BF 9 tam mi šel stálý proud a tak jsi x relé myslelo, že stále startuji a bylo vyplé, takže mi nešel proud do světel atd.


12.12.16, 12:02
Profil

Registrován: 4.9.09, 12:15
Příspěvky: 314
Příspěvek Re: dotaz
Povím ti, cos provedl, když ustřihneš ten žlutý drát k X relé
nepůjdou
- hlavní světla
- stěrače
- zvuková houkačka
- vyhřívání zadního skla
- zadní mlhovky
a to jsem možná něco zapomněl
Proč to vůbec stříháš, když nevíš, co to udělá?


Naposledy upravil breta1 dne 12.12.16, 15:07, celkově upraveno 2



12.12.16, 12:53
Profil
Příspěvek Reklama


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 53 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz