Korejské vozy | Ploty | Oplocení | Moderní umění | Ofsetový tisk
  
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 13.12.17, 10:02



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 Altík 90A 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Registrován: 17.9.06, 14:37
Příspěvky: 11379
Bydliště: Havířov
Příspěvek Altík 90A
Chlapi, má prosím vliv kontrolka dobíjení na nabuzení altíku i u novějších aut? Altík 90A Bosch.
A když altík dobíjí řekněme 14V, tak je vše v pořádku. Okolo 12,5V začíná altík dobíjet. Když má ale baterie kolem 12V naprázdno a po nastartování mám na altíku i baterii jen asi 11,5V? Vím že je to altíkem, ale co to může být? Přestala svítit kontrolka dobíjení, bude to jen kontrolkou nebo na to může mít vliv i altík?

_________________
Vůbec autům nerozumím, ale pořád se v nich hrabu

Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW blue


2.11.17, 19:17
Profil
Příspěvek Reklama


Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Registrován: 10.1.06, 12:49
Příspěvky: 10234
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Altík 90A
Bosch = regulator s uhlikama v jednom modulu?
Vymena dva krizovy sroubky, ne? Delal jsem to loni na nejaky Felde. Jinak ta dobijeci kontrolka se da taky zkusit, staci s kabelem tuknout o kostru.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

+ VW Caravelle Syncro GL 1988 - nejlepší hračka na světě


2.11.17, 19:19
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Registrován: 17.9.06, 14:37
Příspěvky: 11379
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Altík 90A
Nee, myslím ten kulatý altík co má ten plastový zadek. Dávaly se na octávky, golfy, audiny apod. Regulátor není vidět, asi je skovaný pod tím plastovým krytem. A kontrolky na dobíjení bývají myslím zapojené trvale na 15, a rozpojuje se kostra, že? Vzadu je silový kabel a konektor s dvěma tenkými káblíky. To je asi ke kontrolce. Jak ale poznám, který je plus a který mínus? Barvy jsou zaze lážo plážo, ale podle normy by měla být kostra hnědá, ne?

_________________
Vůbec autům nerozumím, ale pořád se v nich hrabu

Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW blue


2.11.17, 19:36
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Registrován: 10.1.06, 12:49
Příspěvky: 10234
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Altík 90A
Hele moje první odpověď je, ty na to nesahej. Ale druha asi bude, ze se musíš mrknout pod ten dekl. Ale podle myho kontrolka je pripojena jednom jednim dratem a rozsviti se když je drat uzemnenej. Na ty Felde jsem ten dekl myslim nejak omylem rozlomil a pod tim byl uplne stejnej altik jako ty stary.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

+ VW Caravelle Syncro GL 1988 - nejlepší hračka na světě


2.11.17, 19:42
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Registrován: 17.9.06, 14:37
Příspěvky: 11379
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Altík 90A
Tak potom nevím kam vede ten druhý káblík. U starých Magnetonů 55 a 70A byl pro kontrolku jeden káblík, ale tady je konektor se dvěma.

_________________
Vůbec autům nerozumím, ale pořád se v nich hrabu

Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW blue


2.11.17, 20:28
Profil
Ignorant pravidel
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.09, 21:46
Příspěvky: 8930
Bydliště: Kolín
Příspěvek Re: Altík 90A
pro naftaky na otackomer

_________________
otec: Škoda Felicie 1,3 GLXi LPG r.v.1995 "vehykl"
m o j e: Citroën Evasion 2,0i > Evík velké auto pro velké kluky
a ještě Saxík pro manželku


2.11.17, 20:33
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 8.6.10, 19:59
Příspěvky: 4841
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Altík 90A
Druhý funguje na signál záťaže alternátora.A pokiaľ signalizácia nieje zapojená,tak je ukostrený.Pokiaľ je,ide do rj motora.Pokiaľ je záťaž príliš vysoká,zvyčajne odpája veci nepotrebné pre chod motora,napr.u fabie ohrev skla.V dieselovom golfe podľa potreby nezapne /zapne žhaviče vody.A podobne.Zaťaženie je možné odsledovať v meraných hodnotách motora,údaj je v %.
A otáčky si rj berie z motora...

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/


2.11.17, 21:06
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 17.9.06, 14:37
Příspěvky: 11379
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Altík 90A
Aha. Vím že na podobném principu to pracuje s klimou, ale jestli to je přímo tohle nevím. Taky se zapne klimachladič, otáčky motoru jemně spadnou a jednotka to dorovná.
No, opravil jsem jedno a rozsypalo se mi další. :evil: Takže kámoš má pravdu, to auto je celé PODVOD!!!
Dnes jedu do ostravy a najednou zhasnou přední světla. Potom začne pomrkávat kontrolka dobíjení. Po chvíli už svítí. Po nějaké době se rozsvítí ABS, kontrolka airbagu a poto začne blikat i kontrolka brzd. Tak auto odstavím, vypnu motor a chvíli počkám. Znovu nastartuju, kontrolky zhasnou kromě airbagu. Po chvíli opět ABS, potom zhasne. Dobíjení opět pomrkává. Světla stále nesvítí. Pozom začne cvakat nějaké relé v pojistkovém panelu a konec. Všechno zhasne. Vypnu klíček, znovu nastartuji a jedu. Znova cvakání relé a drzhý, definitivní konec. Kamarád mi přivezl náhradní baterii. Vyměna a jedeme. Vše se tváří OK, ale tlumené světla nejdou pustit, jen dálkové a obrys. Přijedeme k mému baráku. Po změření multimetrem má baterie naprázdno asi 12V, po nastartování to spadne asi na 11,5V. Měřeno jak na baterce tak altíku. Zkoumáme přední světla a nakonec prdly obě žárovky naráz. :shock:
Ten altík nevím, ale přestala svítit žárovka dobíjení po zapnutí klíčku, tak nevím, jestli odešla jen žárovka, nebo to dělá ten altík. Proto jsem se ptal na tu kontrolku dobíjení, nevím který drát je ke kontrolce.
Altík asi zkusím sehnat na vrakecu.

_________________
Vůbec autům nerozumím, ale pořád se v nich hrabu

Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW blue


2.11.17, 21:31
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 8.6.10, 19:59
Příspěvky: 4841
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Altík 90A
Tam už žiarovka nieje,len ledka.Modrý konektor,pin č.12.Poistku nad baterkou si skontroloval?Multimetrom,nie len vizuálne,rozobrať,vyčistiť,a pak poriadne dotiahnuť.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/


2.11.17, 21:49
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 17.9.06, 14:37
Příspěvky: 11379
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Altík 90A
Myslíš v tom plastovém boxu na baterii? Tam vypadají všechny dobře, ale ještě je všechny propípnu pro jistotu. Je jich tam myslím 6. 3 klasické plastové nožové a 3 plíšky.
Aha, na přístrojovce už jsou LED diody? Tak to by nemělo jen tak odejít, ne? Tak buď ta kontrolka nesvítí protože na ni nejde napětí, nebo to dělá altík. A spíše bych potřeboval vědět který drát na altíku, budíky zatím neumím sundat.

_________________
Vůbec autům nerozumím, ale pořád se v nich hrabu

Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW blue


2.11.17, 22:12
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 8.6.10, 19:59
Příspěvky: 4841
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Altík 90A
Hej v tom boxe,často vyzerajú,že sú ok,ale opak je pravdou..Budíky sa vyberajú úplne jednoducho,volant spustíš dole,plast pod budíkmi nad volantom vycvakneš k sebe a pod ním sú dve skrutku na torx t25.Tie vyberieš,a budíky vytiahneš smerom k sebe.Na demontáž konektorov už prídeš sám.Nic zložité.
Najprv by som sa ale pozrel po tom poistkovom boxe a jeho poistkách,na altik tuším 150tka,vadné budíky ohľadom dobíjania som ešte u g4 a podobných ešte nezažil.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/


2.11.17, 22:30
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 17.9.06, 14:37
Příspěvky: 11379
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Altík 90A
To je tak jedoduché, já už se bál, že se musí nějak složitě sundávat celá palubka. Tak je zatím sundávat nebudu, ale návod na demontáž se hodí. Ty pojistky propípám a uvidím. Moc děkuji.

_________________
Vůbec autům nerozumím, ale pořád se v nich hrabu

Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW blue


3.11.17, 04:48
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Registrován: 10.1.06, 12:49
Příspěvky: 10234
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Altík 90A
Ja bych se teda s dovolenim pridal s dotazem.
Mam ve VW altik z Favorita tedka, ale kdybych tam naahodou chtěl dat zase z VW, existuje nejakej se signálem na otackomer nebo ne? Ja ze mam smerem k altiku jeden drat volnej a nevim kam vede. Otackomer v palubce nemam, ale nevylucuju ze bych zkusil sehnat jinou.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

+ VW Caravelle Syncro GL 1988 - nejlepší hračka na světě


3.11.17, 05:50
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Registrován: 25.1.07, 22:48
Příspěvky: 5879
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: Altík 90A
Mal by, zo starych dizlov, nie?

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
OOOO Audi 90 2.3E r.v. 1987 - Made in Western Germany
Skoda 742 Forever Team


3.11.17, 12:48
Profil Zobrazit autorovy stránky

Registrován: 8.6.14, 16:45
Příspěvky: 886
Bydliště: PN
Příspěvek Re: Altík 90A
napr. Altík z feldy 1,9D alebo z 1,6 má tiež dvojpinový konektor (od r.97/98) a je tam zelený D+ ku kontrolke a potom zeleno/žltý W pre otáčkomer a RJ

_________________
Felícia 1.9D


3.11.17, 16:44
Profil
Příspěvek Reklama


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz