Korejské vozy | Ploty | Oplocení | Moderní umění | Ofsetový tisk
  
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 16.10.18, 20:19



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Fabia 70A vs. 110A alternátor 
Autor Zpráva

Registrován: 12.5.18, 18:38
Příspěvky: 8
Příspěvek Fabia 70A vs. 110A alternátor
Už jsem tu rešil výměnu alternátoru do fabie. Podařilo se mi náhodou sehnat z bouračky zachovalý bosch 110A altík a měl by mi pasovat do mojeho auta. Mám 1,4 16v a 70A altík. Je otázka, zjistil jsem že je to pro diesolové motory a má volnoběžku která je nepatrně menšího pruměru než puvodní altík. Je to kvuli tomu že má nafták menší otáčky a aby se rychleji točil ma proto menší řemenici? Nebo ho mužu i na ten muj motor použít?A nebo musí tam být ta volnoběžka co kdybych ji vyměnil za tu řemenici z puvodního altiku dá se to? Baterii mam 63A nebude mi ten 110A přebijet nebo něco? Poradí někdo?


1.7.18, 09:58
Profil
Příspěvek Reklama


Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Registrován: 10.1.06, 12:49
Příspěvky: 10534
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Fabia 70A vs. 110A alternátor
Kdyby se jednalo o normalni stary auto, tak ti reknu ze to vůbec nevadi. Ale tyhle novy koncernovy auta nejak snad meri zatez altiku (psal tu někdo o tom v souvislosti s Golfem) a tam si nejsem jistej co na 110A rekne ridici jednotka. Ale zkusit to asi muzes, není pravdepodobny ze bys tim něco znicil, baterka to zvladne.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

+ VW Caravelle Syncro GL 1988 - nejlepší hračka na světě


1.7.18, 10:03
Profil ICQ YIM

Registrován: 12.5.18, 18:38
Příspěvky: 8
Příspěvek Re: Fabia 70A vs. 110A alternátor
Dobře zkusím ho. Jak se pozná špatná volnoběžka?


1.7.18, 10:25
Profil
Online
Uživatelský avatar

Registrován: 8.6.10, 19:59
Příspěvky: 5036
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Fabia 70A vs. 110A alternátor
RJ nezistí vôbec nič.Jelcin-takisto ako špatné ložisko

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/


1.7.18, 11:47
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 17.9.06, 14:37
Příspěvky: 11860
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Fabia 70A vs. 110A alternátor
A není to trošku už úlet? To má ta 1,4ka takové odběry proudu, že potřebujete tak velký altík? Nebo jezdíte na startér? Nechápu. :roll:

_________________
Vůbec autům nerozumím, ale pořád se v nich hrabu

Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW blue


1.7.18, 14:54
Profil
Online
Uživatelský avatar

Registrován: 8.6.10, 19:59
Příspěvky: 5036
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Fabia 70A vs. 110A alternátor
šetrí to baterku... a možno ma to vplyv na spotrebu

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/


1.7.18, 15:06
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 17.9.06, 14:37
Příspěvky: 11860
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Fabia 70A vs. 110A alternátor
Možná tak negativní. Ještě chápu o řadu vyšší, tedy místo 70A altíku dát 90A, to se tak běžně dělá, ale 110? Ale ať zkouší, je to jeho fábka.

_________________
Vůbec autům nerozumím, ale pořád se v nich hrabu

Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW blue


2.7.18, 15:56
Profil
Online
Uživatelský avatar

Registrován: 8.6.10, 19:59
Příspěvky: 5036
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Fabia 70A vs. 110A alternátor
Prečo negatívnu? alternátore s vyšším výkonom pri rovnakej záťaži a odbere ako pri 70A kladie predsa motoru menší odpor,pretože má vyšší výkon a tudiš znesie znesie ešte vyššiu záťaž.V golfe mám tiež okolo 110A,pôvodne tam bol slabší.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/


2.7.18, 20:22
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 25.1.07, 22:48
Příspěvky: 6034
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: Fabia 70A vs. 110A alternátor
To je podla mna hovadina. Mechanicke odpory alternatora budu zanedbatelne oproti reaktivnej sile alternatora pri generovani elektrickej energie. Ak rotor 110A alternatora vazi vyrazne viac ako rotor 70A alternatora, tak moze klast citelne vacsi odpor voci roztacaniu. Ale ani to nebude nejako strasne, pretoze rozdiel bude v radoch stoviek gramov. Alternator vygeneruje len tolko energie, kolko siet potrebuje. Ci tam bude rusky alebo americky, 70 alebo 110A alternator, pusti len tolko A, kolko siet a baterka potrebuju. O to sa stara regulator. To aky je v aute alternator zavisi +- od vybavy. Vyssie motorizacie zvykli mat spravidla aj moznost vyssieho stupna vybavy, tak sa davali silnejsie altiky. Samozrejme dizle potrebuju silne alternatory kvoli zhaveniu a betelnemu starteru.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
OOOO Audi 90 2.3E r.v. 1987 - Made in Western Germany
Skoda 742 Forever Team


3.7.18, 07:46
Profil Zobrazit autorovy stránky

Registrován: 12.5.18, 18:38
Příspěvky: 8
Příspěvek Re: Fabia 70A vs. 110A alternátor
Chlapy myslenka asi dobra ale pozor, neni to tak jednoduche... Zadny regulator v aute ale diodovy mustek s regulatorem na altiku. System meri napeti ne proud podle toho se kontrolka rozina. 70A altik vs 110A. Stejne jak v elektrarne zalezi jak rychle se turbina toci a kolik da kW tak zalezi jak rychle se toci altik... Grafy si muzete najit na netu. Tudiz 70A altik ma pri volnobehu cirka nabijeci proud 20A az pri max otackach cirka od 4000 jde na plno. Ale to jsou otacky zprevodovane altiku ne motoru.. Zkratka aby to davalo 110A musely by jste vtahu jet napriklad rovnomerne 4500rpm motoru, ale protoze otacky kolisaji tak to nikdy nejede naplno. Vzdycky kratkodobe...Nehlede ktomu ze je i elektricky posilovac rizeni ume v aute a dnesni celodenni sviceni atd.. A je to jednoduche odzkouset jak pracuje altik kdyz nema velky odber tak jde lehceji ale pokud zapnete vsechny spotrebice, zkuste si to, nechte v aute volnobeh me staci roznout svetla a vsechny ele. okna kdyz jsou nahore jeste potlacit odber jak prase a otacky jdou dolu protoze z altiku to zacne tahat vice proudu a okmazite se chova jak v uvozovkach magnet a uplne pribrzdi motor a jde s daleko vetsim odporem to same kdyz ten 110A zacnu z nej cucat max tak zvetsi odpor otaceni...A tim snizi vykon motoru a zvetsi spotrebu blabla bla A neni to zadnym regulatorem proudu ale mnozstvim potrebnych Amper ktere zacnou civkamy altiku protekat ! Cim vic Amper potrebujete vyrobit tim vice energie musite vydat na otaceni altiku....Akorat je v aute relle ktere prepina kdy cely system jde na baterku a nebo kdy altik dava dostatek napeti na chod celeho auta a v uvozovkach odpoji baterku a jenom ji dobiji to je ten skok mezi nizkymi otackami motoru kdy altik nestaci vsechno zivit sam..
Jako schanel jsem 90A ale pro muj typ motoru jsem nesehnal,,, tenhle mam rikam z bouracky nahodne jsem ktomu prisel tak jsem ho hned bral.Zkusim uvidim... co to udela.


3.7.18, 16:00
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Registrován: 10.1.06, 12:49
Příspěvky: 10534
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Fabia 70A vs. 110A alternátor
To co pises plati při plnym vybuzeni, v realu bude ten altik normalne regulovat napeti na nastavenou hodnotu a 110A proste davat nebude. Jestli s tim nebude mit problém RJ, jak rikaji kolegove, normalne bych ho tam dal a neresil.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

+ VW Caravelle Syncro GL 1988 - nejlepší hračka na světě


3.7.18, 18:16
Profil ICQ YIM

Registrován: 12.5.18, 18:38
Příspěvky: 8
Příspěvek Re: Fabia 70A vs. 110A alternátor
Pro Viki.. To je vporadku jde mi jen otu remenici. Je mensi aby altik mel vetsi otacky protoze je pro naftaka ktery netoci tolik RPM jak benzinak a tim padem bude ume mit oneco vetsi otacky jestli vtom nebude problem..Muze to byt i o dost...A protoze je starsi a je tam volnobezka nevite jak se pozna ze je spatna?


4.7.18, 16:20
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 17.9.06, 14:37
Příspěvky: 11860
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Fabia 70A vs. 110A alternátor
Volnoběžku nemají jen starší typy, ale všechny pro diesely a nejsem si jistý, ale už i benziňáky ji mívají.

Lamač: nevím, nejsem odborník, ale možná máš pravdu. na druhou stranu, není to potom ekonomické vozit v autě něco, co je využité tak na 50%, možná i méně.

Trošku s prominutím odbočím. Třeba u traf je tomu přesně tak. Kdysy se dělaly velké trafa. Třeba pro výkon nějakých 100W už byla pořádná těžká kostka odhaden z plechů EI 32x32mm. Trafa byly i při delším provozu vlažné. Dnes mívají trafa polovižní rozměry, na ten výkon asi 100W jsou na plechu asi EI 20x25mm. Hřejí se, ale prý je to tak správně. Jsou využité na plno. Alespoň mi to tak bylo řečeno.

U dílů v autě je to to samé. Něco jiného je třeba startér. Ten se dával a dává i do škodovek řady 742, Favorit a jiné už ty nové redukované. mají vyšší výkon, menší spotřebu. Dobré v zimě.

_________________
Vůbec autům nerozumím, ale pořád se v nich hrabu

Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW blue


4.7.18, 17:32
Profil
Online
Uživatelský avatar

Registrován: 8.6.10, 19:59
Příspěvky: 5036
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Fabia 70A vs. 110A alternátor
Vadná voľnobežka sa pozná presne tak isto ako vadné ložisko- chrastí a zadrháva sa.
Varok- to isté platí aj u upravených auto motorov-pri jednakej záťaži a prevádzke je menšia spotreba,pretože nieje potrebné ho tak tlačiť.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/


4.7.18, 19:29
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 25.1.07, 22:48
Příspěvky: 6034
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: Fabia 70A vs. 110A alternátor
Jelcin píše:
Pro Viki.. To je vporadku jde mi jen otu remenici. Je mensi aby altik mel vetsi otacky protoze je pro naftaka ktery netoci tolik RPM jak benzinak a tim padem bude ume mit oneco vetsi otacky jestli vtom nebude problem..Muze to byt i o dost...A protoze je starsi a je tam volnobezka nevite jak se pozna ze je spatna?


Pozri sa, ci na stitku alternatora nie su maximalne otacky. Tipujem, ze budu niekde okolo 10000 ot/min. Zmeraj obvod remenice na kluke, remenice na alternatore a podel ich. Vyslednym cislom prenasob otacky obmedzovaca a budes vediet, ci prekrocis konstrukcny limit alternatora, alebo nie. Pripadne si mozes konstrukcne otacky altika podelit tym pomerom velkosti remenic a zistis do kolko to mozes tocit, aby sa altik nerozpadol.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
OOOO Audi 90 2.3E r.v. 1987 - Made in Western Germany
Skoda 742 Forever Team


5.7.18, 09:15
Profil Zobrazit autorovy stránky
Příspěvek Reklama


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz