Škoda TechWeb
http://skoda.panda.cz/forum/

Nejde nastartovat (zkrat, svíčky, ...)
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=35204
Stránka 3 z 4

Autor:  Viky [ 6.8.18, 09:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nejde nastartovat (zkrat, svíčky, ...)

Sice jsem rad, ze ti auto funguje, ale sance, ze tohle zpusobujou svicky, je asitak podobna, jako to, ze budes na start používat tazneho dinosaura co zije pod zadnim naraznikem.

Pocitej s tim, ze to stejne budes muset nakonec opravit.

A jestli mas automechanika, co ti ordeze steft z převodovky, tak je bud dement, nebo prase. A jestli je prase, tak muzes ještě pocitat s tim, ze tu tvoji zahadu v elektrice bud zpusobil nebo o ni vi a nechava te trpet, abys platil vic.

Autor:  VojtaK [ 6.8.18, 09:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nejde nastartovat (zkrat, svíčky, ...)

No já myslim, že to, že se to stalo souběžně s tím jak odcházely svíčky a to, že tam byl problém se světlama při zapnutym zapalování a to, že se to vyřešilo po výměně svíček napovídá, že by to mohly být svíčky.

Nechci to úplně zkoušet, ale myslím, že když odpojím kabel ke svíčkám, tak že se startér taky neroztočí.

V.

Autor:  Šemik [ 6.8.18, 17:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nejde nastartovat (zkrat, svíčky, ...)

S tím relé X je to tak, že pro svou funkci za jízdy vyžaduje připojený startér alespoň na svorku 50 (žlutý), cívka relé se kostří přes solenoid startéru. Během startu, kdy je svorka 50 pod napětím ze spínací skříňky, má z obou stran plus a není silový kontakt sepnut. Pokud jsi jel se zcela odpojeným startérem, nemělo relé kde vzít minus pro cívku.

Svíčky problém nebudou 100%, jejich výměna vozu jistě prospěla, ale příčinou/následkem tohoto problému být nemohou.

Autor:  Lamač [ 6.8.18, 21:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nejde nastartovat (zkrat, svíčky, ...)

VojtaK píše:
....
Nechci to úplně zkoušet, ale myslím, že když odpojím kabel ke svíčkám, tak že se startér taky neroztočí.

V.

Radšej nemysli...pri takom myslení a technických znalostiach ti to auto nakoniec zhorí.Sorry,ale po tejto vete evidentne nevieš ako elektrika v aute funguje.

Autor:  VojtaK [ 7.8.18, 09:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nejde nastartovat (zkrat, svíčky, ...)

Šemik píše:
S tím relé X je to tak, že pro svou funkci za jízdy vyžaduje připojený startér alespoň na svorku 50 (žlutý), cívka relé se kostří přes solenoid startéru. Během startu, kdy je svorka 50 pod napětím ze spínací skříňky, má z obou stran plus a není silový kontakt sepnut. Pokud jsi jel se zcela odpojeným startérem, nemělo relé kde vzít minus pro cívku.


Díky za vysvětlení, teď už úplně chápu funkci toho relé. Je teda správně, že při zapnutym zapalování jsem naměřil 12V mezi mínusem baterie a (odpojeným) žlutým drátem startéru? Tohle mi přišlo divný. Když tam přes tu cívku relé X dosahuje kladnej pól, jak to, že se startér neroztočí už při zapnutym zapalování?

Ono by to, co říkáte dávalo smysl, jenže já jsem vyměnil startér a zapojil novej funkční. A relé X nespínalo. Pak jsem vyměnil svíčky a začlo spínat, žádnej jinej zásah jsem mezi tím nedělal. Tak si říkám, jestli problém nemohl být někde ve spojení vodičů 30 a 15, nějaký přechodový odpor co by se vyřešil výměnou nefunkčních svíček.

Vojta.

Autor:  Šemik [ 7.8.18, 14:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nejde nastartovat (zkrat, svíčky, ...)

VojtaK píše:
Díky za vysvětlení, teď už úplně chápu funkci toho relé. Je teda správně, že při zapnutym zapalování jsem naměřil 12V mezi mínusem baterie a (odpojeným) žlutým drátem startéru? Tohle mi přišlo divný. Když tam přes tu cívku relé X dosahuje kladnej pól, jak to, že se startér neroztočí už při zapnutym zapalování?


Ano, to je správně. Protože jsi měřil multimetrem jehož vstupní obvod má velký odpor, naměřil jsi 12V přes cívku relé X která v danou chvíli představovala v měřeném obvodu jen kus drátu. Pokud bys to měřil s připojeným startérem, naměřil bys 0.000V.

S tím solenoidem startéru to funguje na principu poměru vodivostí, cívka relé X je z jedné strany připojena na svorku 15 (spínaný plus klíčkem), druhou stranou k solenoidu startéru a svorce 50 (výstup spínací skříňky na start). Za jízdy je tedy cívka relé a solenoid v sérii, obvodem protéká proud kolem 200mA určený v podstatě pouze impedancí cívky relé X. Relé je plně sepnuto a zároveň je tento proud tak malý, že nemá šanci solenoid ani zdaleka uvést v činnost. Během startu se na solenoid přivede tvrdých 12V ze spínačky (proud zhruba 20A), startér se rozjede a relé X rozepne (z obou stran plus).

S těma svíčkama je to podivný, skoro bych si myslel že může být někde proseklý / proklepaný svazek a tím, jak si tam hýbal se svorkovnicemi a vším jiným to zrovna chytlo kontakt.. Upřímně nevím co poradit a mít aspoň jakous takous jistotu, chtělo by to vidět a měřit v době, kdy to nefunguje. Možná by mohla být KO spínací skříňka, ale to by se zas neměly resetovat hodiny jak píšeš v prvním příspěvku. Jak se vlastně chovaly kontrolky na palubce během těch pokusů o start, kdy to nechtělo spolupracovat?

Autor:  VojtaK [ 12.8.18, 21:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nejde nastartovat (zkrat, svíčky, ...)

Jak se to chovalo při pokusech o start? Poprvý se to stalo po ujetí 300km po dálnici a zastavení na benzínce. Chtěl jsem nastartovat a nešlo to. Podržel jsem chvíli klíč ve startovací poloze a pohasínala všechna elektrozařízení včetně těch hodin. Přitom cvakalo nějaký relé. Myslím, že to bylo to relé kontaktu X. Tak jsem počkal asi 10min jestli budu mít dost silnou baterku a pak jsem normálně nastartoval. Je to LPG a někde jsem si přečetl, že ty svíčky občas probíjí...

Po té výměně svíček už se neopakovalo, že by auto nestartovalo. Mám ale další problém. Několikrát mi to střelilo do sání. Vynechávání motoru ani výměna svíček zcela nespravila (po 1500Km začal vynechávat znova). Dneska jsem seřídil ventily a střílí to míň. Při studeném motoru se to nestane. Ale když je zahřátý a zařadím otáčky pod 2000 (dvojka, trojka, čtyřka) tak občas vynechá a občas vystřelí. Po seřízení ventilů je to lepší, střílí jemněji a ne tak hlasitě. Na některých výfucích nebyly už žádné vůle.

Dneska jsem taky měřil nějaké úbytky napětí na spotřebičích. Zajímavé je -0.8V mezi plus baterie a plus nějaké kontrolky co sedí na filtru kapalné fáze LPG. Vodní okruh dost smrdí. Nevylučuju, že v autě je víc závad co spolu nemusí úplně souviset. Dík za nápady. Jinak jsem z Prahy a kdyby jste někdo měl čas se na to v týdnu podívat, byl bych rád.

Vojta.

Autor:  ventYl [ 13.8.18, 05:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nejde nastartovat (zkrat, svíčky, ...)

Na to, aby sviecky vobec teoreticky mohli prebijat, by sa musel motor vobec tocit. To co si pocul cvakat bola kotva startera, ktora odpadla v momente, ked sa starter pokusal dostat do zaberu a palubne napatie kleslo tak, ze pohasli aj obycajne ziarovky. Ale kedze sa ti motor netocil, sviecky nemohli prebijat. QED.

Jedina "zahada" na tomto probleme je, ze sa ti potom este podarilo nastartovat a odist.

Co treba spravit je skontrolovat regulator dobijania, pripadne alternator. Podla potreby bud vymenit regulator, alebo dat zrepasovat alternator a potom asi bude treba vymenit aj baterku, pretoze ju mozno jazda s pokazenym regulatorom znicila.

Nedokazem pochopit, ze su tu tri stranky prispevkov a ty si to este nespravil. Namiesto toho tu vytahujes konspiracne teorie o uplnych blbostiach.

PS: Preventivne upozornenie: Nakup druheho alternatora naslepo bez premerania toho, co je v skutocnosti zle sa nemusi vyplatit.

Autor:  VojtaK [ 13.8.18, 07:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nejde nastartovat (zkrat, svíčky, ...)

ventYl píše:
Co treba spravit je skontrolovat regulator dobijania, pripadne alternator. Podla potreby bud vymenit regulator, alebo dat zrepasovat alternator a potom asi bude treba vymenit aj baterku, pretoze ju mozno jazda s pokazenym regulatorom znicila.


Skoro měsíc potom alternátor normálně dobíjí baterku a auto startuje. Klidně ještě něco proměřím, ale s tím už problém nemám. Zato motor jezdí trhaně a občas střílí.
V.

Autor:  Viky [ 13.8.18, 07:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nejde nastartovat (zkrat, svíčky, ...)

VojtaK píše:
..... a někde jsem si přečetl, že ty svíčky občas probíjí...

Po té výměně svíček už se neopakovalo, že by auto nestartovalo. Mám ale další problém. Několikrát mi to střelilo do sání. Vynechávání motoru ani výměna svíček zcela nespravila (po 1500Km začal vynechávat znova). Dneska jsem seřídil ventily a střílí to míň. Při studeném motoru se to nestane. Ale když je zahřátý a zařadím otáčky pod 2000 (dvojka, trojka, čtyřka) tak občas vynechá a občas vystřelí. Po seřízení ventilů je to lepší, střílí jemněji a ne tak hlasitě. Na některých výfucích nebyly už žádné vůle.

Dneska jsem taky měřil nějaké úbytky napětí na spotřebičích. Zajímavé je -0.8V mezi plus baterie a plus nějaké kontrolky co sedí na filtru kapalné fáze LPG.....


1) to, ze zapalovaci svicky probijeji, ma vliv akorát na cukani a ne na startovani.
2) zajimavy, mam na Formanovi uplne stejnej problém s cukanim, ale tedka jedu pryc, takze to budu resit az se vratim.
3) 0.8V není uplne malo, chtelo by to najit pricinu

Autor:  ventYl [ 13.8.18, 07:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nejde nastartovat (zkrat, svíčky, ...)

Ja tu na troch stranach kecov nevidim, ze by sa urobilo zakladne meranie a to je meranie palubneho napatia pri nastartovanom aute. Vzhladom k tomu, aka je povaha problemu, nestaci prist k studenemu autu, nastartovat ho, odmerat na baterke 13,8V a meranie tym odbit. Treba dobijaciu sustavu zatazit a idealne aj zohriat. Mal som podobny problem s regulatorom a niekolko krat ma to vytrestalo, pretoze zavada regulatora sa prejavila len v teplom pocasi a po dlhsej (cca >1,5h) jazde. Prejavovalo sa to tiez tendenciou skapinat pri nizsich otackach.

Ak to napatie bude OK, tak moze byt problemom zapalovaci modul, ktory je slabym clankom zapalovacej sustavy na Feliciach. Bohuzial jeho vymena za vrakovy kus problem nevyriesi, pretoze vsetky jete kusy budu na tom zhruba podobne. Nove moduly stoja raketu. Istou cestou teoreticky moze byt nakup modulu z Fabie 1.4, ktora ho ma montazne kompatibilny a jety modul by mal byt mladsi. Totalne riesenie to ale asi nebude.

edit: opravene info o elektrickej kompatibilite. nie je to plug & play

Autor:  Viky [ 13.8.18, 08:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nejde nastartovat (zkrat, svíčky, ...)

Jo vono je to MPi!

Ja teda si o palubnim napeti u mne nedelam iluze, moje auto jezdi trvale na 13,2V.

Autor:  Lamač [ 13.8.18, 10:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nejde nastartovat (zkrat, svíčky, ...)

Elektricky kompatibilny modul z 1.4 do 1.3 nieje ani náhodou,ma ináč zapojený konektor.Niekto to prečíta,zapojí a potom tu budú dalšie 4 strany kecov...

Autor:  VojtaK [ 14.8.18, 08:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nejde nastartovat (zkrat, svíčky, ...)

Zapalovací modul by byl debilní závada, dá se nějak zjistit, jestli je v pořádku nebo ne?

Jinak se preventivně snažím najít kostry všech spotřebičů a dát tam nové nezoxidované šrouby. Jsem u kostřícího bodu E3 na hlavě válců. Vůbec ho nemůžu najít, můžete mi prosím poradit kde ho mám na tý hlavě hledat? Žádnej kabel co by vedl na hlavu jsem zatím nenašel.

Dík Vojta.

Autor:  VojtaK [ 15.8.18, 08:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nejde nastartovat (zkrat, svíčky, ...)

Taky jsem se dostal k přeměření napětí v soustavě po 30min jízdy se zapnutým motorem.
13.8V ... nezatížený systém
13.6V ... když svítí světla, 13.5 ... když svítí dálková

Stránka 3 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/