Korejské vozy | Ploty | Oplocení | Moderní umění | Ofsetový tisk
  
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 20.9.19, 13:45



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
 Nezávislý vypínač ventilátorů chladiče 
Autor Zpráva

Registrován: 31.7.16, 07:52
Příspěvky: 1
Příspěvek Nezávislý vypínač ventilátorů chladiče
Zdravím Vás,
můžete mi někdo poradit, jak lze udělat na mé Octavia 1,8T 20V Turbo (110kW) nezávislý vypínač na ventilátory chladiče?
Někde jsem četl, že ventilátorům chladiče zabrání spuštění to, že není doplněna klimatizace. Moc do tohoto problému nevidím, ale jezdím spíše kratší trasy, kde klimatizace takřka není potřeba. Cca 1 - 2x do měsíce ale jedu přes Prahu, kde často hrozí dopravní zácpy. Pokud stojím v koloně třeba jen 10 min. a popojíždím, tak se mi ventilátory nespustí a teplota nebezpečně stoupá. Chtěl bych to vyřešit tím, že bych si nezávisle na teplotě sám mohl spustit ventilátory a nemít tím obavy z kremace mé ovečky... Máte někdo radu či zkušenost? Děkuji předem za každé rozumné řešení...


6.7.19, 16:16
Profil
Příspěvek Reklama



Registrován: 17.9.06, 14:37
Příspěvky: 12354
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Nezávislý vypínač ventilátorů chladiče
Asi nejjednodušší řešení je od ventilátoru natáhnout do kabiny 1 silnější káblík, alespoň 1,5mm². Ten zapojit na nějaký výkonnový spínač. Druhý káblík stejného průřezu zapojit do pojistkového panelu, buď na výstup 30, pokud chcete mít šťávu do ventilátoru i bez klíčku, nebo na 15, jestli až po zapnutí klíčku. Ale dejte to vždy přes nějakou pojistku(podle příkonu ventilátoru) a diodu, aby nešel proud do originál systému v autě.

_________________
Vůbec autům nerozumím, ale pořád se v nich hrabu

Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW blue


6.7.19, 17:21
Profil

Registrován: 8.6.14, 16:45
Příspěvky: 924
Bydliště: PN
Příspěvek Re: Nezávislý vypínač ventilátorů chladiče
fuuu :D ani by som to nerobil na vypínač, tu sú dve sahary, ktoré idú súčasne. takže odber je celkom fest. ak sa zapne klíma, sahary bežia na 1. rychlost. v prvom rade by som skontroloval poistky na baterke, na 1. rychlost je tam 30A nožovka ktorá rada vyhorí v tom plaste, dost častá závada. 2. rychlost už má poistku plechovú kde je riadny spoj... kontrolka termospínača, odpojit ho a prepojit káblom či idú všetky rýchlosti a ešte kontrola RJ pre sahary. zasa až také zložité to nieje :D

_________________
Felícia 1.9D
Golf IV 1.9TDi - ALH
Leon MK1 1.9TDi - ASV


6.7.19, 20:33
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 8.6.10, 19:59
Příspěvky: 5344
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Nezávislý vypínač ventilátorů chladiče
Taby píše:
Někde jsem četl, že ventilátorům chladiče zabrání spuštění to, že není doplněna klimatizace. Moc do tohoto problému nevidím,

No to nevidíš,respektíve si to nedočítal.To čo chceš urobiť je riadna somarina.Klima tie ventilátory spúšťa pri zapnutí klimy,ale spína ich aj snímač teploty na chladiči.Tak si skontroluj ten, a potom prekontroluj aj jednotku ovládania venilátorov,nachádza sa na nosníku pod baterkou a idú do nej dosť hrubé káble.Stačí prečistiť kontakty na relé vovnútri, skontrolovať,či im tam nezavadzia nejaký debilný roztavený plast a musí to ísť.Stiahni si schémy a študuj.Také blbovinky patrili ešte maximálne tak do favorita a felicie,ale nie do oktávky.Alebo ak chceš vyhorieť,nech sa páči.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/


6.7.19, 20:41
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 25.1.07, 22:48
Příspěvky: 6144
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: Nezávislý vypínač ventilátorů chladiče
povedal by som, ze pokial je vsetko funkcne, tak ziadne rucne ovladanie netreba. treba preverit termospinace, poistky, riadiace jednotky a rele a musi to chodit samo. robit rucne spinanie je lajdacke riesenie, kedy sa rozbite necha rozbite a namiesto toho sa spravi nahradne riesenie, ktore je sice menej pohodlne, ale aspon je zavisle na ludskom faktore.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
OOOO Audi 90 2.3E r.v. 1987 - Made in Western Germany
Skoda 742 Forever Team


7.7.19, 19:10
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 5 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz