Korejské vozy | Ploty | Oplocení | Moderní umění | Ofsetový tisk
  
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 22.4.19, 13:11



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Studený start favorit 
Autor Zpráva

Registrován: 14.3.08, 15:50
Příspěvky: 1357
Bydliště: Teplice
Příspěvek Studený start favorit
Ahoj, co by mohlo způsobovat, že když nastartuju favorita karbec 135 třeba po 3 dnech a zvýšim otáčky na víc jak 2000 při stání na místě, tak je slyšet že cca 1-2min běží na 3 válce? Svíčky nový, předstih ok, rozdělovač bez vůlí..zároveň nejde uplně dobře "sytič"..drží to cca 1100 otáček a až po chvíly po prošlápnutí se chytne třeba na těch 1500 co má..pak už to funguje ok..jinak auto startuje hned..prošlápnu plyn a bez plynu chytí..jde jen o ten začátek..díky za rady

_________________
Škoda Favorit 135 GLX, 1993, najeto 35 000 km


13.3.19, 12:49
Profil
Příspěvek Reklama


Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Registrován: 10.1.06, 12:49
Příspěvky: 10723
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Studený start favorit
A ty stary svicky vypadaly vsechny stejne nebo byla nektera divna?

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

+ VW Caravelle Syncro GL 1988 - nejlepší hračka na světě


13.3.19, 16:49
Profil ICQ YIM

Registrován: 14.3.08, 15:50
Příspěvky: 1357
Bydliště: Teplice
Příspěvek Re: Studený start favorit
Všechny stejně cihlový..auto jezdí normálně..jde jen o chování toho motoru po startu právě

_________________
Škoda Favorit 135 GLX, 1993, najeto 35 000 km


13.3.19, 17:08
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Registrován: 10.1.06, 12:49
Příspěvky: 10723
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Studený start favorit
Mne tohle delal motor kdyz mel prasklou hlavu na vyfukovym ventilu - do vody to nefoukalo, ale utikal tomu tlak prasklym sedlem, ale hlinikova hlava by tohle delat nemela.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

+ VW Caravelle Syncro GL 1988 - nejlepší hračka na světě


13.3.19, 17:24
Profil ICQ YIM

Registrován: 14.3.08, 15:50
Příspěvky: 1357
Bydliště: Teplice
Příspěvek Re: Studený start favorit
No hlavně to má kulový najeto..tak to snad ne..kór když to dělá jen cca minutku..pak to jezdí krásně..dám karbec Kratochvílovy na repas a snad to bude ok

_________________
Škoda Favorit 135 GLX, 1993, najeto 35 000 km


13.3.19, 17:32
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 17.9.06, 14:37
Příspěvky: 12171
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Studený start favorit
A jede to opravdu na 3 válce? Někdy když nefunguje (sytič) tak to má podobný projev. Bude nejspíše špatný objemový ovladač na karbecu. Sundal bych filtrbox a kouknul se, jestli je vzduchová přívěra po nastartování zavřená s mezerou asi 1mm. Podle mě bude zavřená úplně bez mezery a motor se uchlastává.

_________________
Vůbec autům nerozumím, ale pořád se v nich hrabu

Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW blue


14.3.19, 04:53
Profil

Registrován: 14.3.08, 15:50
Příspěvky: 1357
Bydliště: Teplice
Příspěvek Re: Studený start favorit
Ovladač sem zkoušel namontovanej na karbecu pusou..těsnil a malou a velkou mezeru sem kontroloval spároměrkou..byla ruplá podtlak hadička do jeho spodního přívodu, myslel sem, že když jí vyměnim, bude ok..ale furt je to stejný..přívod sem profoukával pusou a ucpanej neni..už sem ale přesto objednal novej ovladač i termoventil (co se zdá ale taky ok)..za 2 kila co sem sehnal nový origo to zkusim..na 3 válce mi to přijde..možná se to jen zdá..ale je to takovej nepravidelnej uprděnej chod

_________________
Škoda Favorit 135 GLX, 1993, najeto 35 000 km


14.3.19, 11:53
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 17.9.06, 14:37
Příspěvky: 12171
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Studený start favorit
No ony ty favority, když nefunguje sytič měly takový divný dunivý zvuk a nepravidelný chod. Ale většinou to drželo hodně nízké otáčky, třeba 600.
Když startuješ, šlápneš po plynu až na podlahu a pomalu povolíš? To zkoušení pusou je na nic. Studený motor nastartuj buď pomocí kousku drátku přímo nebo ať ti někdo nastartuje. Přívěra by měla být skoro zavřená s mezerou do 1mm. Po pár vteřinách přepne ten termospínač a přívěra se otevře na mezeru asi 2mm. Dobře seřízený sytič by měl motor točit kolem 2000ot./min a po jemném sešlápnutí pedálu spadnou otáčky asi na 1500. Je to jen přibližně. Jestli motor po naskočení točí jen kolem 1200, to je málo. Zkus mu přidat na tom spodním šroubku, co se dotýká st. vačky.

_________________
Vůbec autům nerozumím, ale pořád se v nich hrabu

Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW blue


14.3.19, 20:49
Profil

Registrován: 14.3.08, 15:50
Příspěvky: 1357
Bydliště: Teplice
Příspěvek Re: Studený start favorit
Prošlápne se plyn - ne až na zem, to je zažitá blbost, stačí cca do půlky a nastartuje na cvrnk bez plynu - při tom šlápnutí na plyn se přívěra uplně zavře a vačka je na nejvyšším zubu...po nastartování se hned udělá mezera..prostě přívěra chodí jak má..po nastartování to má točit 2200-2400 otáček (to se ostatně seřídí při teplym motoru na druhym nejvyšším zubu - tyhle otáčky tam mám při seřizování za tepla jak se má, ale za studena už ne) a po prošlápnutí jak řikáš spadnout na 1500 otáček..ale prostě já to nastartuju, drží to 1100-1200 otáček, při přidávání plynu to dělá ten dunivej zvuk a po chvíli (cca 1-2 min) to po dalšim přidání plynu už stabilně drží těch 1500 ot jak má, po postupnym prohřátí 1100 a ve finále už volnoběh...ta přívěra/stupňovitá vačka jde po těch zubech postupně jak má...kontroloval sem to podle Andrta a vše se mi zdálo ok..nicméně jak řikám, je na cestě novej objemovej ovladač a termoventil..objemovej ovladač si myslim stačí ověřit pusou, když držim nasáto, přívěra drží v poloze co má - kontrolováno i spároměrkama..

_________________
Škoda Favorit 135 GLX, 1993, najeto 35 000 km


14.3.19, 21:23
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 17.9.06, 14:37
Příspěvky: 12171
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Studený start favorit
Aha, ty otáčky přes 2000 mají být za tepla? To jsem nevěděl. Ale i tak se mi zdá 1200 otáček málo u studeného motoru. Jestli to zlobí až po přidávání plynu, tak to bude ale asi něčím jiným.

_________________
Vůbec autům nerozumím, ale pořád se v nich hrabu

Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW blue


15.3.19, 04:43
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 8.6.10, 19:59
Příspěvky: 5247
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Studený start favorit
PJDefort píše:
Prošlápne se plyn - ne až na zem, to je zažitá blbost, stačí cca do půlky..
Zažitá blbosť to nieje,je to dokonca aj v návode.A to preto,že polovičné stlačenie plynu ti nenastrekne akceleračnou pumpičkou toľko benzínu,koľko má,mimochodom.Za studena na najvyššom bode vačky 2200-2400 nebudeš mať nikdy,pasivny odpor studeneho motora nepustí,a navyše nebolo by to pre studený motor ani veľmi "zdravé".Objemový ovládač sa nastavuje na dva fázy,a to malé otvorenie a veľké otvorenie,jedna skrutka malý inbus vpredu,druhá veľký na vičku zozadu.Vadný termoventil som ešte nevidel,tam sa nemá čo pokaziť.
Každopádne karburátor vybrať vonku,vyčistiť,pomeniť hadičky a krok za krokom nastaviť.Podľa origo servisnej priručky od jikovu to ide dokonca nastaviť tak presne,že na motore to už nieje potrebné vôbec došteľovávať.Samozrejme mať vhodne a presne nastavenú zmes je podmienka,pak blbne aj ten poloautomatický sýtič a všetko okolo.
Ešte skontroluj podložku pod karburatorom,pri privretých klapkách je tam riadny podtlak a môže to prisávať falošný vzduch.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/


15.3.19, 11:37
Profil

Registrován: 14.3.08, 15:50
Příspěvky: 1357
Bydliště: Teplice
Příspěvek Re: Studený start favorit
2200-2400 otáček se nastavuje na druhým nejvyšším zubu vačky podle Andrta..nepsal sem na nejvyšším..nastavoval jsem při nasátí pusou jak malou, tak velkou mezeru, to jsem psal taky..obojí ale bylo ok a nebylo třeba do toho sahat..karbec sem venku měl, ale nepůlil jsem ho, jen sem povyměňoval hadičky a zkoušel jestli je průchozí ta podtlaková tryska co přivádí vakuum k objemovýmu ovladači..podložka pod karbecem vypadá ok, zpuchřelá neni vůbec, nevylučuju ale, že v ní může bejt problém co neni okem vidět..favority co smě měli v rodině vždycky (i novej po dědovi) fungovali tak, že se prošlápnul plyn do půlky, motor chytil na těch cca 2200-2400 otáček a hned po prošlápnutí spadli na 1500...takhle se chovali tři favority s řádně fungujícíma karbecema co sme měli..a z toho vycházim

Mimochodem v návodu stojí, že studenej motor se startuje jedním pomalým sešlápnutím pedálu akcelerátoru a startuje se bez něj... ne že se šlape až na zem

u horkýho motoru je totiž konkrétně napsáno že pedál akcelerace se sešlápne zcela!

_________________
Škoda Favorit 135 GLX, 1993, najeto 35 000 km


15.3.19, 15:31
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 8.6.10, 19:59
Příspěvky: 5247
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Studený start favorit
Nechytaj ma prosím za slová,dobre vieš akú polohu vačky som myslel.Pre mňa zamňa si to stlač len centimeter.Návodov bolo viacero,tak sa aj tam môžeš hrať so slovíčkami a teoretizovať :)
studený motor,stlačiť a pustiť plyn potom štartovať
teplý motor sa štartuje,že počas štartovania stláčaš pedál,po naštartovaní okamžite púšťaš
horúci motor,pedál nadoraz,po štarte pustiť
A mimochodom,u Andrta aj tak niesu všetky veci ohľadom nastavenia karburátora.Modrá knižka uprostred hore https://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo#SDC15650.jpg

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/


15.3.19, 15:56
Profil

Registrován: 14.3.08, 15:50
Příspěvky: 1357
Bydliště: Teplice
Příspěvek Re: Studený start favorit
Tak nakonec byl opravdu špatnej objemovej ovladač..pusou sice těsnil, ale když sem si vzal karbec do práce a připojil ho na vývěvu, tak pomalou pouštěl a nedržel podtlak..takže se dal novej ovladač, seřídila se malá a velká mezera, rovnou sem dal novej termoventil, když se podařilo sehnal novej origo za 40 kč a motor chytnul krásně na 2200 otáček, po prošlápnutí 1500..žádný vynechávání, stabilní běh..díky za rady

_________________
Škoda Favorit 135 GLX, 1993, najeto 35 000 km


21.3.19, 14:58
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Registrován: 10.1.06, 12:49
Příspěvky: 10723
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Studený start favorit
Parada! :-)
Tak at jezdi. :D

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

+ VW Caravelle Syncro GL 1988 - nejlepší hračka na světě


21.3.19, 15:40
Profil ICQ YIM
Příspěvek Reklama


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz