Korejské vozy | Ploty | Oplocení | Moderní umění | Ofsetový tisk
  
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 30.9.14, 16:49



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
 Naj antikorozny nater 
Autor Zpráva
Příspěvek Naj antikorozny nater
chcel by som vediet, co je podla Vas najlepsi nater na cisty plech.
Osobne som bol celkom spokojny s epoxidovou zakladovkou od Body.
Ale malo by este lepsie fungovat: zakladovka polyuretanova so zinkom, polyuretanova vrchna, polyuretanovy lak - len neviem ci je stavany na teploty karoserie v lete, ale kazdopadne polyuretanovy lak som natrel na spodny "spoiler" na starej skodovke a je to fest odolne, nie ako tie vselijake sartajty na baze akrylatov v spreji.
Ak sa nemylim - vysledkom je - ze mam v podstate poplastovanu karoseriu, momentalne neviem, co je odolnejsie.


6.2.06, 10:36
Příspěvek Reklama


Moderátor

Registrován: 11.1.06, 18:03
Příspěvky: 897
Příspěvek 
Vůbec nejdůležitější je mít perfektně připravený podklad, tedy plech čistý, bez koroze a mastnosty. Potom nějaký základ, ale jaký - toť otázka do pranice. Na karosérii působí silné vibrace, tedy nátěr musí být dostatečně pružný jak na tepelnou roztažnost, tak na otřesy. Já nevím, ale epoxidovky žádná fabrika na karosérie nepoužívá, nebo se pletu? Polyuretan bych bral jako lepší volbu.

_________________
J.


6.2.06, 13:51
Profil
Příspěvek poznamka:
Epoxidy asi nepouzivaju, pokial viem.
Iba z ostatnych oblasti "ludskeho hmyrenia" by sa to dalo porovnat.
A neobaval by som sa aplikovania inych oblasti na veci o aute.

V praxi by to vyzeralo takto:
- ako lak na parkety a drevo (ohybny to material) je najodolnejsi (povrchovo) epoxid alebo polyuretan.
(mohlo by to byt lepsim naterom na karoseriu aj po stranke chemickej odolnosti - problem je mozno iba ta teplota (?), pokial viem tak polyuretany maju lepsiu prilnavost ako syntetika)
- na utesnenie v kupelni silikonovy tmel
(supr material - da sa dobre pouzit na utesnenie vselijakych krytiek (smerovky, okolo zrkadla na 742, okolo primontovanej anteny, ... - inak sa voda vsade dostane - najma pod "gumove" tesnenie)
- na vyplnenie nepristupnych miest a izolaciu - montazna pena
(na techwebe dost rozsirena diskusia o nej - hodi sa najma tam, kde urcite nebudete "varit", doporucoval by som este tiez prednu kapotu na 742., to miesto nad svetlami, furt tam kondenzuje voda a je tam blby pristup a rado to hnije)
- na radiatory a okna su lepsie vodourieditelne farby
(v poslednom obdobi sa brut zlepsili, okrem toho, ze lepsie drzia odtien, su dost nepriestupne pre vodu a vacsinou dost ohybne - a najma neagresivne - napr. na podbehy ako prva opravna vrstva (na 742 na plastizol) naj.
- ako mirelon sa da pozit aj stara karimatka, najma tie "poctive" su dost huste na napr. jemne odhlucnenie
(vyborne sa to lepi rubber nejakym shitom XXX od Body)
- neviem cim sa lepi folia na dvere zvnutra proti zatekaniu (chemicke lepidla idu aj s farbou podkladu) - ale dobre posluzi obojstranna paska - lepi sa tym aj folia pod sadrokarton,...
- a mala rada: na starych skodovkach hniju zadne lemy podbehov aj zvnutra, takze ked Vam nejaka farby ostane, otvorte kufor a vylejte ju do tej hrany, a tak vzdy, ked najaka farba zostane, mlaku, co vznikne po chvili, ked to stecie po tom udoli, samozrejme prec.

zdar


7.2.06, 10:46
Příspěvek 
Kouknete na tenhle clanek.
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=383

Inspiroval jsem se jim a natrel dve skodivky polyuretanem. Nejlepsi je dat ACP 10-00 jako zaklad a na to ACP 10-FE. Drzi to skvele, neopryskalo to na prazich ani zadnich lemech u fava. S akrylem se to neda srovnavat, ten si muzete dat na vrch jako ozdobu, ale stejne je za zimu pryc a musite striknout znova. A to jsem mel akryl s tvrdidlem.
Pokud byste chtel pouzit vynilbutyrálový reaktivní základ tak ten se ted jmenuje VIN 20-00
ale me se to moc neosvedcilo. Rozhodne na cistem plechu nebo na dilu s elektroforeticky nanesenou cernou zakladovkou drzi lepe ACP 10-00.
Take jsem zkousel kvuli odolnosti jako vrchni barvu dat ER 30-00, ale to se mi taky neosvedcilo, asi jsem to spatne namichal. Vytvrzene v troube na kratke brzdove trubce to bylo OK, ale vytvrzene za normalni teploty to zustalo mekke a loupe se to i s vrstvama pod tim :-((((


Barvy dodava http://www.industrycoats.cz/
Je to ta sama firma zminovana v clanku akorat s jinym jmenem. doporucuji pana Zitterbarta.


9.2.06, 19:26
Příspěvek 
Jako antiabrazivni nater na spodek proti kaminkam se mi osvedcil bitumen - bud od Soudala (drahy) nebo Body 930 (to same levnejsi).
Urcite na aute nepouzivejte silikonove nebo acetatove tmely, vubec se na to nehodi. Spatne snasi vibrace, UV, rozdily teplot, sul. Kdyz Vam v servisu daji levny silikon na karoserii, tak to pod tim silikonem do dvou let poradne shnije - vlastni zkusenost :(
Velmi se mi osvedcil polyuretanovy konstrukcni tmel Soudal.
Polyuretan velmi dobre drzi, je odolny proti chemikaliim i proti vibracim, nevadi mu mraz ani horko.


9.2.06, 19:37
Příspěvek 
to Miroslav Svoboda:
diky, nevedel som, ze existuje aj polyuretanovy tmel.
Inak cital som ten clanok na webe uz davnejsie - jeden z mala takych, ktore su fakt uzitocne a nie su v knihach.
Na Slovensku nejake podobne farby vyraba Chemolak (www.chemolak.sk)
( Lak polyuretánový CHEMOPUR L U 1051
Farba polyuretánová základná CHEMOPUR G U 2061
Farba základná 1K polyuretanová plnená zinkom CHEMODUR G U 2072
Penetračná základná farba 1K polyuretanová CHEMODUR P U 2073)...
Su tam aj nejake katalogove listy, viac ich vsak (co je pre mna nepochopitelne aj z Chemolaku) je na http://www.trigacolor.cz/eos/dokumentac ... cke_listy/, maju novy web - neoveroval som znovu.

Pozriem, ci je nieco v cislach aj na http://www.industrycoats.cz/.
porovname, udivime.

zdar


10.2.06, 09:52
Příspěvek Rezivění zadních dveří do kufru Felicie
Mám Felicii Combi Mysteri z roku 2000. Jezdím celoročně. Letos ještě v průběhu zimy se mi objevila prorezivělá dírka na zadních dveřích do kufru Felicie, asi 10 cm nad černým plastovým pásem. Jelikož v létě na slunci z odvzdušňnovacích otvorů vytéká konzervační hmota myslel jsem si, že vnitřní antikorozní úprava je dobrá. Z toho vidím, že není. Má s tím někdo zkušenosti, jak demontovat tuto část a jak opravit?
Za radu děkuji.


24.2.06, 09:02
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.06, 10:30
Příspěvky: 1372
Bydliště: Košice
Příspěvek Re: Rezivění zadních dveří do kufru Felicie
Jiří píše:
Mám Felicii Combi Mysteri z roku 2000. Jezdím celoročně. Letos ještě v průběhu zimy se mi objevila prorezivělá dírka na zadních dveřích do kufru Felicie, asi 10 cm nad černým plastovým pásem. Jelikož v létě na slunci z odvzdušňnovacích otvorů vytéká konzervační hmota myslel jsem si, že vnitřní antikorozní úprava je dobrá. Z toho vidím, že není. Má s tím někdo zkušenosti, jak demontovat tuto část a jak opravit?
Za radu děkuji.
V tej situacii uz je asi najlepsie dvere vymenit. V rannejsich stadiach pomoze natriet spoj pod listou obojstranne hrubo vazelinou na loziska.


20.3.06, 14:35
Profil
Příspěvek Reklama


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 8 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz