Korejské vozy | Ploty | Oplocení | Moderní umění | Ofsetový tisk
  
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.2.18, 15:42



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
 Felicia 1,3 MPI těsnění pod hlavou? 
Autor Zpráva

Registrován: 6.2.07, 00:22
Příspěvky: 66
Bydliště: Brno
Příspěvek Felicia 1,3 MPI těsnění pod hlavou?
Dobrý den, obracím se na Vás zkušené z dotazem, abyste mi potvrdili moji domněnku, než rozdělám celý motor. Mám podezření na těsnění pod hlavou, ale chci to vědět jistě. Vypíši tedy věci, kterých jsem si stačil všimnout.
- ztrácí se voda, jen ale po velmi malém množství, za půl roku zmizí množství mezi ryskou min a max
- voda smrdí po spalinách a v nádržce jsou na stěnách tmavé usazeniny
- na víčku nalévacího otvoru oleje je jen velmi malé množství vysrážené emulze
- motor za jízdy občas škubne, v létě za horka se toto děje podstatně častěji než v zimě, kdy se tento jev skoro vytratí. Když motor škubne, často to bývá po přidání plynu po delší jízdě setrvačností, kdy motor nespaluje
- začal mi prosakovat olej kolem hlavy i kolem ventilového víka, ještě před rokem byl motor čistý, teď je celý zapatlaný olejem
- při jízdě pod plynem s více vytočeným motorem např. do kopce nebo na dálnici začne za chvíli v kabině smrdět zvláštní zápach, asi od vody s fridexem. Po ubrání a návrátu do normálního jízdního režimu se smrad za chvíli vyvětrá
- startuje naprosto v pohodě studená i teplá, výkon je taky v pohodě
- motor se ohřeje na provozní teplotu během asi 10 km jízdy
- problémy podle mého odstartovalo letní popojíždění v kolonách, kdy se motor dostával do vysokých teplot

Děkuji za vaše postřehy a rady

_________________
Škoda 120L, r.v. 1986


11.2.18, 19:12
Profil
Příspěvek Reklama


Vývojář
Uživatelský avatar

Registrován: 27.3.14, 22:26
Příspěvky: 3709
Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
Příspěvek Re: Felicia 1,3 MPI těsnění pod hlavou?
Podle toho, co píšeš, bych si těsněním pod hlavou úplně jistý nebyl. Drobná emulze na víčku oleje je naprosto běžná. Drobný únik chladící kapaliny je normální, dolévá se jen destilovaná voda, která se trochu odpařuje. Smrad v kabině při ostřejší jízdě bych viděl na drobné netěsnosti radiátoru topení. Škubání za tepla po deceleraci může mít na svědomí zapalovací lišta, bolest mpi felicií. Také svíčky už nemusí být ve formě. Sáknutí oleje nemusí být spojeno s těsněním pod hlavou.

Takže z toho vyplývá jediná rada- jezdi dál, pokud by to snad bylo načnuté těsnění pod hlavou, brzy bys to poznal. Voda by ubývala rychleji, možná by byla voda v oleji nebo obráceně a auto by silně bíle kouřilo. Navíc bys měl gumové hadice po jízdě tvrdé jako kámen. Nemyslím si, že máš těsnění v háji.

_________________
Renault Megane II combi 1.6 16V '05
Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03
Ex auta:
Peugeot 106 1.1 '02
Fáčko 136L '89 Bělouš
Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka
Š Felda 1.3 MPI Combi '97
Fáčko 1.3 Lxi '93
Š 120 LS '78 Beruška


12.2.18, 06:49
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 17.9.06, 14:37
Příspěvky: 11476
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Felicia 1,3 MPI těsnění pod hlavou?
Ten olej může prosakovat z toho bočního víka na hlavě, jak je ze strany od chladiče, tak to často teče. Potom nahoře z víka ventilů. Zkusil bych vyměnit těsnění které stojí jen pár korun a chvíli jezdil, jestli bude motor pořád zgychaný od oleje. Únik chl. kapaliny může být i někde z hadic, u motoru je spoustu spojů kde to může prosakovat.

_________________
Vůbec autům nerozumím, ale pořád se v nich hrabu

Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW blue


12.2.18, 12:09
Profil

Registrován: 6.2.07, 00:22
Příspěvky: 66
Bydliště: Brno
Příspěvek Re: Felicia 1,3 MPI těsnění pod hlavou?
Děkuji za odpovědi. Zkusím to teda nechat prozatím být, povyměňuju ty těsnění a uvidím, co se stane po čase.

_________________
Škoda 120L, r.v. 1986


12.2.18, 15:35
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.06, 10:30
Příspěvky: 1447
Bydliště: Košice
Příspěvek Re: Felicia 1,3 MPI těsnění pod hlavou?
Ak olej nepribuda a voda nevari, hladaj uniky vody inde.


12.2.18, 20:27
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 25.1.07, 22:48
Příspěvky: 5928
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: Felicia 1,3 MPI těsnění pod hlavou?
To je strasne maly unik vody a ak by bolo zhnite tesnenie pod hlavou tak by sa podla mna za pol roka ten unik zhorsil na uroven spotreby 1 litra vody na 1 liter benzinu. S chladenim to ale moze mat ten problem, ze bude cely chladiaci system zasvineny sajrajtom z fridexu. Asi by pomohlo system vysusit, propagacne preplachnut (v zaujme zachovania celistvosti radiatora, chladica a tesnenia by som asi nepouzival ziaden speci cistit chladiacich sustav, len prud vody) a naplnit novou nemrznucou (na hlinikove motory). Predpokladam ze to nejake tie netesnosti odhali ak nebol fridex dlhsie meneny. A asi bude treba dotiahnut spoje, alebo vymenit spuchrele hadice okolo kurenia. Nie su konce hadic pri sponach popraskane?

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
OOOO Audi 90 2.3E r.v. 1987 - Made in Western Germany
Skoda 742 Forever Team


12.2.18, 20:51
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 6 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz