Korejské vozy | Ploty | Oplocení | Moderní umění | Ofsetový tisk
  
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 19.11.18, 01:49



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 50 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 Potrebuju udelat tesneni 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Registrován: 4.3.07, 21:36
Příspěvky: 9929
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Potrebuju udelat tesneni
Pokud to nechceš mit nafurt, tak je starej figl jak ojebat přesahy - než bys vyndával vložky co jsou utopený v přehřátym bloku a podkládal je podložkama, můžeš ty podložky nalepit sekunďákem nahoru na vložku a o těch pár stovek až desetin si pomoct. Životnost takového řešení pak samozřejmě bude o něco nižší.
Co se týče výměny na parkovišťu, je to punk, ale jde to. Počítej ale s tím, že zarveš jedinej šroub, a bude to asi stopka.

_________________
Obrázek "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


4.9.18, 20:39
Profil
Příspěvek Reklama



Registrován: 5.11.17, 11:32
Příspěvky: 64
Příspěvek Re: Potrebuju udelat tesneni
Přemýšlel jsem o tom a udělám následující. Koupím si nějaký jiný auto pro denní ježdění, jako novopečenej otec by mě jinak asi umlátili, že s tím chci vozit dítě, uvažuju o Roomsteru 1.2, že bych ho nechal předělat na LPG. Felicii nesešrotuju, ale zaplatím si odtahovku k sobě na chatu (130 Km). A až na to budu mít čas, tak se pustím do toho motoru. Tohle se mi zdá jako docela dobrý názorný video:
https://www.youtube.com/watch?v=X5c9V1_wnyQ

Vojta.

_________________
Felicia 1.3 50kW MPI, r.v. 1997


5.9.18, 19:18
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 21.1.06, 18:58
Příspěvky: 14766
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Potrebuju udelat tesneni
Moudré rozhodnutí.

_________________
Život je krásný bez francouzských vozů!


5.9.18, 20:43
Profil

Registrován: 5.11.17, 11:32
Příspěvky: 64
Příspěvek Re: Potrebuju udelat tesneni
Ahoj,
jak jsem říkal, dotáhnul jsem auto na chatu. Nemám garáž a opravu musím dělat venku. Ale můžu používat elektrické nářadí a s věcma co nezvládnu sám mi pomůže soused. Kopil jsem momenťák.

Sundal jsem hlavu. Problém bylo prasklé těsnění, pohledem jsem nenašel žádné praskliny na bloku motoru nebo na hlavě.

Všude je hnusná emulze a bohužel dost rzi. V okruhu vody je ještě voda a musím si pospíšit než začne mrznout.

Hlavu vyčistím a nechám srovnat. Jde o to co víc můžu udělat. Poradíte prosím.

1/ Vyměnit ventily? Motor má najeto 280.000 a se sundanou hlavou je k ventilum dobrý přístup. Je to LPG, měl jsem problémy se střílením do sání. Ventily stojí docela málo, ale nikde jsem nenašel návod, jak to udělat. V nejhorším bych je mohl jenom koupit a dát do dílny spolu s hlavou ať mi je tam nastrojí. Nechat brousit sedla se mi nechce, protože hlava je nová, najeto do 50.000 z favorita.

2/ Přesahy válců? Dost se o tom tady mluví, že to je potřeba, ale nikde jsem nenašel jak se to vlastně dělá. Mám spárové měrky. Musel bych vyndat válce a nějak je podkládat? Dělá se to zespoda válců, že se vyrazí ta miska? Čím? A kde seženu vymezovací podložky? Jak to vůbec změřím, jestli to je potřeba? Stačí točit pravým kolem při zařazené 5 jako u seřízení ventilů? Mají válce v horní úvrati přesahovat blok motoru nebo být rovně s blokem? O kolik?

3/ Rozvody? Dělaly se před ~5 lety. Nechci to dělat, musí se rozebírat celý motor. Budu předpokládat, že jsou v pořádku.

4/ Pístní kroužky? Dá se vyndat písty bez vyndání motoru? Nikde jsem to nenašel jak na to, dělá to vůbec někdo? Mám podezření, že nefungovalo zapalování dvou válců a když válce vyndám, můžu je vyčistit od rzi.

5/ Jak odstranit emulzi z motoru? Vyčistím hlavu, můžu sundat olejovou vanu a pročistit jí. Mám olej ve spreji. Ale nevím, jak tu emulzi dostat z bloku motoru? Mám použít nějaký čistič? Nebo prostě nalít olej, pojezdit a pak na jaře vyměnit znova? Dokážu si představit, že ta emulze bude úplně všude a abych se jí zbavil, musel bych rozebrat motor do posledního šroubku. Sundání hlavy mi přišlo docela v pohodě, ale na hrabání se v motoru mám maximálně dva víkendy, musím to dělat venku a už mi to příde docela hardcore. Pokaždý, když si čtu dílenskou příručku tak tam je něco jako budete potřebovat: přípravek na zvednutí a zajištění motoru, přípravek na sundání ventilů, přípravek na vyndání válců ... obávám se, že není v mých silách tyto přípravky sehnat a tak si musím vystačit s kladivem, heverem a šroubovákem.

Taky je možnost, že tam prostě dám tu palici až bude srovnaná a zkusím jestli to pojede.

Ještě jsem Vám chtěl ukázat pár obrázků. S tou rzí v bloku motoru nevím co dělat. Je to normální, mám to čistit, pojede to?

Vojta.

Obrázek
Obrázek
Obrázek

_________________
Felicia 1.3 50kW MPI, r.v. 1997


29.10.18, 10:48
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 28.12.07, 15:31
Příspěvky: 11121
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
1. Ventily neměň. Dobrý hlavař by ti ji měl srovnat, maximálně vyměnit gufera a otlakovat. Pokud bude OK, nemá smysl do toho více rýpat.

2. Sundej hlavu, sundej staré těsnění, blok i vložky válců pořádně očisti a pak ocelovým pravítkem a spárovýma měrkama změř u každého válce přesah. To znamená pravítko položit na vložku a zjistit o kolik desetin mm vystupuje nad blok motoru. O kolik to má být ti z hlavy neřeknu, ale vygooglit by to mělo jít snadno. Vložky navzájem mezi sebou taky nesmí nějak vyčnívat. Pokud jsou vložky v bloku utopené, je třeba sundat vanu, povolit ojnice a válec s pístem vyklepnout ven. Podložit potřebnou podložkou, vrátit zpět a znovu přeměřit. Podložky se dají běžně sehnat v různých tloušťkách.

3. Rozvody není třeba. Pokud nějak brutálně nechrastí.

4. Pístní kroužky taky nejsou třeba, pokud nemáš do válců vyryté drážky.

5. Normálně bych tam nalil nějaký levný olej (ale dodržel specifikaci), pojezdil pár tisíc a pak ho vyměnil. Špínu co máš ve válcích bych teda vyčistil hadrou a pořádně vyfoukal.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


29.10.18, 12:20
Profil ICQ
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 8.6.06, 10:31
Příspěvky: 9789
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek Re: Potrebuju udelat tesneni
hlava z favoritu nebyla nejlepší volba.. minimálně než hlavu nasadíš z5, slícuj otvory na hlavě s otvory v těsnění paroží.. Většinou se na favority dávaly hlavy z MPI, protože byly opracovanější..

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, combifelda, TAZ 1500, škoda ForMan
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


29.10.18, 14:53
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky

Registrován: 5.11.17, 11:32
Příspěvky: 64
Příspěvek Re: Potrebuju udelat tesneni
Kachnis:
OK, takže radíš nasadit nejdřív na hlavu parohy nebo jak přesně bych to měl slícovat?

gokralik:
Takže když ty vložky budou blbě, tak musím demontovat celej píst z klikový hřídele? Vytáhnu ho spodem nebo dolem? A vložku vytáhnu pak horem?

_________________
Felicia 1.3 50kW MPI, r.v. 1997


29.10.18, 19:24
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 17.9.06, 14:37
Příspěvky: 11948
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Potrebuju udelat tesneni
Spodem nebo dolem? :D Není to stejné? Musí se sundat olejová vana a povolit dva šrouby na spodu ojnice. Sundá se spodní díl, je dobré si označit jak tam šálek byl. Když je hlava sundaná, stačí jemně pootočit klikovkou a válec vyjede ven i s pístem. Raději bych to dělal postupně po jednom, potom se nepletou šálky, šrouby apod.

S tím slícováním potrubí ne. Když přiložíte těsnění na hlavu kde má být potrubí, otvory v hlavě by měly lícovat s otvory v těsnění. To samé když přiložíte to těsnění na sací a výfukové potrubí. Otvory by měly lícovat.

_________________
Vůbec autům nerozumím, ale pořád se v nich hrabu

Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW blue


29.10.18, 20:20
Profil
karosář
Uživatelský avatar

Registrován: 28.5.07, 12:00
Příspěvky: 3860
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: Potrebuju udelat tesneni
Spodem vytáhnout nejde, jen ze spodu nahoru.

_________________
škoda 105S (Blanka) 1984 420 000km - kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš) 1988 70 000km - přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka) 1974 204 000km - tradice a jistota
škoda 110R 1977 152 000km
škoda felicia 1.3MPi 1997 233tk + 1.3 MPi Kombi LPG 342tk


29.10.18, 20:30
Profil

Registrován: 5.11.17, 11:32
Příspěvky: 64
Příspěvek Re: Potrebuju udelat tesneni
Takže jestli to dobře chápu, tak rozpojím ojnici a vyndám horem celý válec i s pístem, přitom s pístem ve válci nijak nepohybuju, dám podložku a vrátím to zase na místo? Kdybych chtěl vyrazit píst z válce tak by to asi ani nešlo bez speciálního nářadí nebo poškození.

Ten přesah má být 0.07-0.12, nejmenší vymezovací podložka je 0.1, mezi sebou pak mají mít válce rozdíl maximálně 0.05. Ono to před pár lety na tom autě někdo dělal, tak doufám, že to ještě nebude moc utopený. Asi bych musel vyndat ty podložky co tam už jsou a dát nový. Musí se brousit/čistit dosedací plocha?

Těsnění by lícovat mělo, když jsem to sundaval tak vše lícovalo. Mám ho tam nalepit silikonem na motory nebo radši nasucho? Jasně, že při dotahování matek se ta těsnění o pár mm asi hnou.

Vojta.

_________________
Felicia 1.3 50kW MPI, r.v. 1997


29.10.18, 21:55
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Registrován: 1.3.06, 12:42
Příspěvky: 15436
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Potrebuju udelat tesneni
zbytečně si přidáváš práce vydřenou vložku jsem neviděl a když pořádně oškrábeš blok budeš v přesahu


30.10.18, 08:03
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 17.9.06, 14:37
Příspěvky: 11948
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Potrebuju udelat tesneni
Jak koukám na ten obrázek, to už muselo hodně dlouho jezdit s prdlým těsněním. Vypadá to jen na ty dva prostřední válce.

_________________
Vůbec autům nerozumím, ale pořád se v nich hrabu

Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW blue


30.10.18, 12:04
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: 4.3.07, 21:36
Příspěvky: 9929
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Potrebuju udelat tesneni
Na ventily ser.
Na kroužky ser.
Na rozvody ser.
Vyndávat vložky je zatim pičovina.
Škrabákem pořádně očisti blok od bordela a zbytku těsněni, přes vložku polož šupléru a spároměrkou měř mezeru mezu šuplérou a blokem. Pokud tam nějaká vůbec nějaká je, je to +- OK :-D. Kdyžtak si pomož kroužkem na vložku přilepeným sekunďákem - u závodních motorů je to regulérní metoda dovymezení přesahů :-D Leda by byly vložky fakt pod blokem, pak asi vyndat vložky a vypodkládat odspoda. Ale to zase asi nemá cenu, protože pokud se ti vložky utopí takovým nehorázným způsobem, tak už je asi zdeformovanej i blok od přehřátí, a ty se s tím teď budeš srát, a motor ti stejně do roka zakuká na klice...
Poskládej to s novym těsněnim, nali vodu a nejlevnějši olej, pojezdi, vyli to, a pak tam nali to co tam patří. Pokud tomu chceš jo echt dopřát, sundej vanu a vyčisti to od emulze odspoda - hlavně sací koš olejovýho čerpadla.
A abys předešel dalšímu prožrání těsnění, měň chladící kapalinu co dva roky. Obsahuje antikorozní přísady, který když se vyčerpají (=nemění se kapalina včas), tak začnou žrát kovový díly a těsnění.

_________________
Obrázek "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


30.10.18, 20:25
Profil

Registrován: 5.11.17, 11:32
Příspěvky: 64
Příspěvek Re: Potrebuju udelat tesneni
OK, dám na Vás a pokud to trochu půjde, tak to zavřu bez rozebírání čehokoli na klikovce.

Mám kompletní sadu těsnění na motor, obsahuje i gufera, tak bych je moh dát těm co mi budou dělat hlavu, jestli to tam dají. Tu vanu taky vyčistím. Čerpadlo je kde?

No a našel jsem toto http://jumicar.cz/cenik tak mi poraďte, jestli ta služba za 400 je dostačující. Jsem z Prahy a dal bych to tam.
Vojta.

_________________
Felicia 1.3 50kW MPI, r.v. 1997


30.10.18, 22:20
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Registrován: 19.7.06, 19:40
Příspěvky: 26733
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek Re: Potrebuju udelat tesneni
plně dostačující, do přesahů se nepouštej dokud to neočistíš a nezměříš

_________________
Passat 96kw
Golf III 1,9 tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Felda 1.3BMM combi LPG


30.10.18, 22:47
Profil ICQ
Příspěvek Reklama


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 50 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz