ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Úprava krytu vzduchového filtru
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Úprava krytu vzduchového filtru

Úprava krytu vzduchového filtru
Datum: 15.03.2010, 19:54
Od: Karel M. <karaj.h@seznam.cz>

Takto upravene sani jke naprd, origo snai nasava studeny vzduch od zadni diry v kapote, takto otevreny filtr nasava veškere teplo z motoru a navic jke hned zaspinenejk, mel sem to na aute cca rok a moc ne to nenadchlo.


az take skvele to zas neni
Datum: 14.03.2008, 20:30
Od: millano <mipu@zoznam.sk>

takuto upravu filtrboxu som spravil asi pred 5 rokmi. vysledok- motor mal dravejsi zvuk. super. na zvuk vsak auto nejde. kym bol motor pomerne studeny, sla skodlica o dost lepsie. ale ked sa zohrial, vykon bol omnoho mensi. cely motor bol lemravy az strach. tak som nahodil povodny tubus. v zime s odmontovanymi susplechmi spod motora, to uz bola ina pesnicka. samotna tato uprava nestaci, treba poriesit privod studeneho vzduchu k saniu.


GO!!!
Datum: 11.08.2006, 21:46
Od: Radek AtA <ata130rs>

Zdar! Upraveni je dodrá vec , ale ma to svoje negativa ! Při vyších otáčkách se bude pomaleji , později otvírat druhá klapa ! protoze otevřením sání se v karburátoru vyvíjí menší podtlak na ktery podtlaková membrána zvedá druhou klapu . To je spatne , je třeba i upravit zvedáni táhla druhé klapy ( pružiny ) ZDAR


A čo tak nasávač v pravom blatníku?
Datum: 1.06.2006, 13:05
Od: JurrO <jurro77@azet.sk>

Ja som na to išiel inak. ja som zobral karbinu, spravil som otvor na nasávanie vzduchu za vekom nádrže asi 20cm pod ním a 20cm za ním. Zvnútra som to opracoval vyrobil nasávač. Z tej plastovej trubky som odrezal asi tretinu, u krbárov som si kúpil teplo vzdornú ohybnú trubku, spravil som úchyt a trubku som upevnil od nasávaču k tej zrezanej trubke a funguje to super!!!!!! S pozdravom :o)


Uprava filtru
Datum: 13.03.2006, 13:40
Od: JohnII <111@seznam.cz>

Dobrej: Skodovkari nez vlitnete na upravy skuste nejdrive neco nastudovat o tom co chcete tunit. Na int.je toho hodne treba tady.Nebo na www.faann.net. Ja se snazim toto dodrzovat i kdyz mi to taky moc nejde(nebo neleze do hlavy). O teto uprave jsem slysel(pry ji dokonce otiskly nekde v motor.magazinu ale nevim jen jsem to slysel) ale myslim ze to neni dobrej napad ten filtr se bude urcite rychlejc zanaset prachem a co je hlavni motor bude nasavat vzduch z nejvysiho mista v motorovem prostoru a tedy nejteplejsi to znamena vetsi objem vzduchu a mene kysliku a mene vykonu a o ten nam jde. Jenze studenej vzduch taky neni dobrej protoze kdyz uz pomineme ze vyradime smesovac na plast.vedeni a mavnem rukou nad tim ze se nam motor bude dele ohrivat na provozni teplotu(dele sytic a vetsi spotreba)tak kdyz jde do tepleho motoru hodne studeny vzduch tak vlivem velmi rozdilnych teplot mezi nasavanym vzduchem a sacim potrubim kondenzuje palivo na stenach sac.potrubi a to taky neni dobre. Nasavany vzduch by mel mit konstatni teplotu. A ten ventilator bych tam taky nedaval natlacis tam moc vzduchu a malo paliva a bude ztoho chuda smes a malo vykonu. Sorry vic jsem to nestlacil.


Otazka
Datum: 12.12.2005, 11:47
Od: tomik <tomino6@azet.sk>

Zdravim ako sa tak tu dívam vydel som celkom zaujmave riešenie filtra je na obrazku na tejto stranke.Ale zase ma zaujalo že či bude mať motor vetší vykon v kw a ak hej tak asi o kolko?Lebo ja rozmýšlam kupiť z obchodu ten filter a mám to bez niakých úprav.V lete budem jazdiť na ten športový a v zime na original aj tak sa da.Alebo zoženiem niekde z vrakača další obal na filter a urobím to ako je to na obrazku.Hmm a ku temu karburatoru že máš otvaranie druheho stupne mechanicky.Chcem sa spýtať aku to ma potonm spotrebu ked ja mám 120L a prvej komore mám 112 a druhej 135 trysku ja som to predelal na 120 GLS.A ako sa to da spraviť zaslal by si my foto alebo popis ako si to robil na moj e-mail?


RE: Nesmysl
Datum: 2.11.2005, 11:36
Od: Pete <P.Achs@seznam.cz>

Myslet u škodovek znamená=nevím nic=je třeba vyzkoušet!Jelikož zmíněná úprava má spíš trvalý charakter a v zimě motoru škudky vyloženě chybí teploučko,řešil jsem to zdvojením vložky filtru.Podrobnější info a i náčrtek na: http://morrison.mysteria.cz/default.htm a článek se jmenuje:Úprava držáku vzduchového filtru III Po třech letech tuto úpravu používám jen na letní období. P.S.nelekněte se hvízdání při zapnutém sytiči a zbrunátnění zvuku motoru při plném plynu!


Nesmysl
Datum: 29.10.2005, 16:17
Od: Šemik <XXX>

Osobně si myslím že tato úprava spíše uškodila. za prvé bude nutno mnohem častěji měnit vzduchový filtr a neboť je takto vyřazeno z provozu předehřívání bude zejména v zimě zamrzat karburátor a Škoda nepojede. jedinou výhodu spatřuji v tom že bude snažší kontrola zanesení vzduchového filtru.


praskou vložky
Datum: 19.04.2005, 11:32
Od: jirka <jiri.balsanek@seznam.cz>

pokud v zimě budou velký mrazy a ty budeš mít ohřátý motor a vjedeš do údolí, kde bude ještě chladnějc, tak filtr vpustí do spalovacího prostoru tolik ledovýho vzduchu že to vložky nemusej vydržet! kámoš už takhle udelal 120tku a letos i favo!


Športový filter
Datum: 13.04.2005, 11:23
Od: jozky <jozky@pobox.sk>

Ja som odrezal z plastoveho dielu celu cast kde sa nachadza klapka na uzatvorenie privodu tepleho vzduchu. Dieru som potom zalaminoval a spravil som nový otvor kde som uchitil novodurovú rúru a cez koleno som ju dotiahol az dole do odkladacieho priestoru vedla alternátora kde mam nahodeny sportovy filter. Motor sa rychlo dostava do otacok. Len sa treba trochu pohrat s nastavenim karbecu. Oproti pouzitiu klasického filtra dost velky rozdiel. Este mam aj prerobene otvaranie druhej komory na mechanick. Druhá komora sa otvára niekde za polovicov zošliapnutia pedála.


RE: Teoreticky....
Datum: 13.04.2005, 11:01
Od: jozky <jozky@pobox.sk>

Ztim ventilatorom si moc nepomozes lebo ma male otacky takze toho vzduchu tam viac nedostanes


Naporove sani
Datum: 2.04.2005, 20:47
Od: Ultim <ultim.inc@seznam.cz>

Zdravim skodovkare, taky ted resim myslenku naporoveho sani a dosel jsem k tomuto: 1}Privod vzduchu zpod auta-Pokud mate auto znizene na predek a ten nasavac nebude "vykukovat" ze spodniho profilu tak si myslim ze tam moc vzduchu nedostanete. 2}Privod ze strany blatniku-neco na zpusob 130RS by bylo asi nejlepsi protoze ten vzduch co ide okolo auta by se bral do kapsi bylo by to.Snad jen problem s policii,kvuli precnivani hrany z profilu vozidla 3}Privod z kapoty-zase neco na zpusob 130LR viz. http://www.sweb.cz/stylrs/zk130lr/zadní_kapota_130_lr.htm a k tomu jeste zvisite pritlak na zadni kola. Kdyztak pokud budete mit nekdo pokecat na tohle tema,at se mi ozve.Zatim a skode zdar.


RE: RE: stejne to nepojede
Datum: 2.02.2005, 17:19
Od: Gemini <bigmik@post.sk>
WWW: http://geminiracing.wz.cz

cavte !!! mozem vam zarucene povedat ze to funguje, ak to dobre spravite. Najviac je to poznat na 2-3 cez 3000 ot/m , stym ze musi tam byt privod STUDENEHO VZDUCHU !!! Ja idem spravit na S120 naporove sanie na lavej strane auta , nieco ako 130L/R. plocha sania bude 30 cm^2, v motorovom priestore sa zuzi, vzduch je vedeni v potruby izolovanom AL foliou, cize pred filtrom bude mierny pretlak a za filtrom bude mensi podtlak ako je standardny. To znamena lepsie plnenie motora kvalitnejsou a bohatsiou zmesov.....samozrejme zo sportovymi upravami karburatora, sania, hlavy , vacka 280 , vyfuk , atd..... ked to bude hotove, dam vediet ako dopadli testy.... Skode zdar !!!


RE: stejne to nepojede
Datum: 5.11.2004, 11:10
Od: pro saska <x>

Ty sasku s tim fackem! Upravit se da vsechno a jestli na to nemas koule, tak se na to vyser...


Řezat se nemusi
Datum: 12.02.2004, 11:50
Od: Pete <P.Achs@seznam.cz>

Jelikož zmíněná úprava má spíš trvalý charakter a v zimě motoru škudky vyloženě chybí teploučko,řešil jsem to zdvojením vložky filtru.Podrobnější info a i náčrtek na: http://morrison.mysteria.cz/default.htm a článek se jmenuje:Úprava držáku vzduchového filtru III Po dvou letech tuto úpravu používám jen na letní období. P.S.nelekněte se hvízdání při zapnutém sytiči


RE: RE: CHYBA!!
Datum: 21.01.2004, 19:03
Od: Petr <dannyse@seznam.cz>

To je ta nejjednodužší úprava co celkem dobře funguje.Trošku náročnější jsem to měl na Š 100 a Š 130.Stovárna měla tubus plechový,ten se trochu poupavil(trychtýř) a udělal se otvor v kapotě v místě vzduchového filtru,který se osadil gumovým těsněním a vzduch se piváděl náporem zhora.Na Š130 to bylo horší jen o to,že se kapota neotevírá "celá"jako na Š 100 Zdar tuningu


RE?RE líp vymakat
Datum: 3.01.2004, 22:06
Od: Borni <xBornerL@seznam.cz>

Toto je docela dobrá ůvaha,ale je třeba vzít druhý filtr a vzít ho,rozříznout.Spojit oba dohromady,takové samé otevření filtru.A zespod nejlíp od převodovky kolem naprav dát nějaké široké hadice se sítkem.PS:Použil jsem z vysavače.Škodnám ZDAR


RE: CHYBA!!
Datum: 26.07.2003, 13:57
Od: Travis <Travis16@email.cz>

Mam to udelany takhle, oddelal jsem tu blbou klapku na prisavani teplyho vzduchu z motoru, do otvoru nasadil tu trubku co privadi teplo z motoru a konec te trubky dal pod auto (ve smeru jizdy). druhej konec toho tubusu jsem zalepil. Cim vyssi rychlost tim vic nasavanyho vzduchu.. Je to ok, protoze mam vzdycky dostatek studenyho nasavanyho vzduchu a v zime jenom dam trubku nazpet. Maximalka se zvedla o 15 km/h a auto jde i po delsi jizde znatelne lip do otacek... Tuningu zdar!!!


CHYBA!!
Datum: 13.06.2003, 1:15
Od: ExPa <expa@zoznam.sk>

Vazeni ... bohuzial ste ale zabudli na jednu vec. Nic Vam nehovori studeny vzduch??? Viete ake teplo to nasava? Tym ze si mu pomohol lapat po sytom vzduchu si ho dvojnasobne zabil tym, ze mu davas horuci vzduch z motora, hlavne veka ventilov.


RE: RE: RE: RE: Zklamání...
Datum: 18.05.2003, 23:07
Od: LIMAK <mail_dve@seznam.cz>

Zdarec skodofkari. Mam pro vas jeden napad: Gdyz uz budete rypat do filtru, zkuste najit jeden z favorita. Takove to kulate neco. Svuj stary modry rozriznete napul,(vodorovne) trochu ho zkratite (svisle). Ale jenom trochu, at vam jde primontit na karbo. Pak vemte kulaty fackovsky a nasroubujte na tu vasi redikci(to co zbylo ze skodofkoveho filtru. somozrejme upravy jsou mozne i tady.... Je to vicemene takovy opticky doplnek. Kdyz zvednu kastlu, 130 motor a na nem kulaty facko filtr, hned to vypada o neci lip... (je tam i vice mista.....) PS: a kdyz se cete podivat do karba, nemusite filtr sundavat, facko ma oddelavaci horni dekl toho filtru, tak staci odcvaknout a vidite trysecky.... Skode Zdar.


RE: RE: RE: Zklamání...
Datum: 1.04.2003, 22:58
Od: Hynek Horák <hynex@volny.cz>

U plynu je tomu opravdu tak, uz proto, ze cim vetsi podtlak, tim vic plynu - kdyz je volnejsi pruchod plynu pres vzduchac, zmensi se podtlak i mnozstvi plynu... Jestli se mylim tak sorac, ale melo by to tak byt!


Můj dojem
Datum: 5.11.2002, 16:10
Od: Tomas <motocvok@seznam.cz>

Taky sem tohle vylepšení vyzkoušel. Souhlasim se zlepšením chodu motoru ve vysokých otáčkách, i když se mi zdá, že v nízkých otáčkách má motor pomalejší nástup. Zvuk motoru se naprosto změnil. Když plynovej pedál moc nezatěžuju je zvuk celkem příjemnej, ale když pořádně sešlápnu kámoši mi tvrděj že mam falešný turbo. Těd na zimu sem ho vyměnil za původní, protože se mi zdálo, že se motor déle ohřívá.


RE: Mám to urobené
Datum: 21.10.2002, 20:42
Od: Mixturko <mixturko@atlas.cz>

Pravda je,ze sa zvysi ramus vyfuku na 2komoru.Mam original skodovacky sportovy vyfuk na skodu 120 a s normalnym sanim to ma o malicko dutejsi zvuk,avsak uz len po odmontovani plastovej casti (kde je reg.teploty vzduchu) vyfuk duni ako blby.Chcem vyskusat aj toto zrezanie kovovej casti,ale az cez leto,pretoze by motor zle isiel (kvoli zime) Mal som toto len v lete a chod motora bol naozaj lepsi!(az na ten hukot na dialnici pri 140-tke ako pri zavodaku). Iste je,ze tym,ze sa zmenil aj zvuk vyfuku,znamena to,ze sa zmenilo ciastocne aj plnenie motora vzduchom.treba len zistit,ci k lepsiemu alebo k horisemu. Zdravim! ONDRO


RE: RE: Vyskúšal som...
Datum: 26.09.2002, 8:22
Od: Miki <miki@euromail.sk>

No mám s tým bohaté skúsenosti. Je všeobecne známe, že kým sa motor zohreje na prevádzkovú teplotu prospeje mu teplý vzduch, naopak keď je už zohriaty znatelne mu prospieva studeny vzduch, Robil som test na trati 300 km, kde som striedavo menil dva kryty sania. Jeden s predhrievačom a druhý čisto len s prívodom studeného vzduchu zo zapchatým otvorom pre predhrievač. Výsledok je jasný - zohriaty motor ak saje teplý vzduch znatelne stráca výkon. To čidlo čo je v tom kryte nepracuje dobre ked sa motor zohreje nezavrie prívod tepleho vzduchu úplne, takže je to na hovno. Dobrou vecou by bola ručná regulácia klapky z kabiny napr. na lanko podobne ako sytic... Toto sú jasné fakty platne teoreticky a potvrdené v praxi ! Mimochod "milujem" puberťákov čo im škodovka robý poriadny rámus a hovno ide - každodenná prax na cestách. Mám 130 GL s upraveným motorom /cca 55 KW/ a je všemožne odhlučnená - stupeň hlučnosti ako felda.Keď niekoho veziem často mi hovoria či mi to nezhaslo, že motor na volnobeh nie je absolutne počuť, to potom ma význam aj mať autoradio. A nie priblblé nálepky a fólie a kravál motoru a keď ešte vydím 120-ku, ktorá sedí ako motorový čln je mi zle. Takého blbečka beriem potom v poriadnom kopci na 4-ku pol plynu, kým on to túruje na 3-ke plný. Inteligentným úpravcom zdar !!!


Teoreticky....
Datum: 19.09.2002, 20:19
Od: Jarek Weiss <jaxx@seznam.cz>

Koukam, ze je tady houf odborniku :-)) Co se stane, kdyz od deklu cistice vzduchu oddelam ten plastikovy kryt s natrubkem a misto toho tam dam redukci na pruznou trubku od ventilatoru topeni ze 100/110 ( vcetne toho ventilatoru )? Bude to fungovat jako turbodmychadlo? Zvedne to vykon a/nebo spotrebu?


Mám to urobené
Datum: 28.08.2002, 21:39
Od: Janša Kazimír <jansa-technik@in.slovanet.sk>

Funguje to perfektne - ak máte 130-tku alebo 136-ku tak zvuk takto upraveného sania je -pri otvorení druhej komory ako z dobrého FORD-MUSTANGA!!!


RE: Vyskúšal som...
Datum: 9.07.2002, 22:38
Od: clipper <x73@post.cz>

Nezbývá mi než souhlasit, udělal jsem to své 130, vypadá to zajimavě, takovej sportovní vzhled ale s tím výkonem je to tak, snížil se a auto míň táhne, tak teď chci vyskoušet co udělá to náporové sání, jestli to dobře do padne tak vám to hned popíšu co a jak. Zatím se mějte


Vyskúšal som...
Datum: 9.07.2002, 10:50
Od: Karol <clarion@post.sk>
WWW: http://clarion.webpark.sk

Zdravim. Vyskusal som zrezany krit vzduchoveho filtra.Vyzera to sice zaujimavo a robi to o dost vacsi ramus, ale vykon isiel rapidne dolu, bolo treba doladit karburato aby palil viac benzinu...takze som dal naspat povodny.


RE: Náporové sání
Datum: 30.04.2002, 18:50
Od: Baghira <zach.m@volny.cz>

Zdárek, udělal jsem totéž a musím potvrdit, že to opravdu celkem pomohlo. Hlavně když se motor ohřeje má stále přísun studeného vzduchu z venku. Akorát je nutno zajistit odvod vody, která se chtě, nechtě do nasavače dostane, aby nešla do sání. Škodě zdar


Náporové sání
Datum: 29.04.2002, 22:05
Od: Bartik <bartik@click.cz>

Zdar škodovkáři, mám 120 překopanou s motorem 130, četl jsem veškeré vaše připomínky a tak mě napadlo udělat nasávač, který jsem upevnil pod plech na pravé straně v motoru. Sehnal jsem takovou samou hadici jaka je pro přívod teblého vzduchu. Vyhodil jsem termostat, který je v tom plastovém deklu a tu díru jsem zalepil na konec delku jsem nasadil tu hadici a dal na nasávač. Filtr jsem nechal původní. A zdá se mi že to jede teď daleko líp než předtím. Škodě zdar


RE: RE: Zklamání...
Datum: 17.04.2002, 22:34
Od: Baghira <zach.m@volny.cz>

No, něco na tom asi bude, protože když uzavřu přívod vzduchu u benzínu, tak jde motor do otáček, kdežto u LPG motor chcípne. To by ale znamenalo, že je pro LPG lepší naopak delší přívod vzduchu nebo...? Vzhledem k tomu, že na plyn jezdim tak z 80 procent, tak pro mě tato úprava asi nebude to pravé ořechové... Škodě zdar


RE: Zklamání...
Datum: 17.04.2002, 20:01
Od: flico <flico@hotmail.com>

No mozno ze je to koli tomu, ze si isiel na LPG (ze vraj tam je treba vecsi odpor vzduchu). Skus to este na benzine (tam by to malo ist lepsie), aspom trochu "premastis" karburator.


Zklamání...
Datum: 15.04.2002, 21:41
Od: Baghira <zach.m@volny.cz>

Vzhledem k tomu, že jsem v garáži našel jeden "odložený" kryt vzduchového filtru, rozhodl jsem se vyzkoušet výše uvedenou ůpravu. No, zázrak jsem nečekal a také se ani nedostavil. Nevím, jestli záleží i na palivu (jezdím na LPG), ale na mé Š-130 se toto výrazně neosvědčilo. Když pominu poměrně velký hluk, který mezi 2000-3500 otáčkami připomínal spíše rallyový speciál jedoucí zrovna nadoraz, výkon mého motoru byl naopak znatelně nižší. Dostat ho do 4000 otáček (na dvojku!) bylo téměř nemožné a i když jsem přiškrtil nebo přidal vzduch, bylo to k ničemu. Takže má zkušenost je... Zbytečná práce... Ale věřím, že to u někoho může fungovat, i když netuším jak. Škodě zdar


Uprava krytu
Datum: 2.04.2002, 22:57
Od: jochec <jcejnek@seznam.cz>

Zkoušel jsem zkrátit kryt podle obrázku a můžu potvrdit ,že motor je o něco živější,jenom při volnoběhu zhasíná a je potřeba poštelovat karbec.Nebo při vyřazení přidat sitič.Spotřebu zatím přeměřuji.


RE: Jen uvaha
Datum: 7.02.2002, 10:54
Od: Tom <sanak.junior@centrum.cz>

Zdur skodovkari, Taky mam pro vas jen takovou mensi uvahu,mozna radu.Hlavne pro ty,kteri vlastni S100.Ja jsem si pridelal jeste jedno topeni(ventilator topeni)vedle toho prvniho po prave strane u motoru,první jen na zimu,at se mi nemlzi sklo,ale pak az jsem si precetl vase komentare me napadlo,ze ho v lete nepotrebuju.Mam prece stahovani oken,ne?Takze na leto nasadim kryt filtru urezaneho (sice ne tak moc,jen lehce,zhruba aby vycnivalo 6 cm filtru a pres umelou trubku vedeni topeni a pres prechodku nasavam chladny vzduch z tadyma.Nemam sice sportovní filtr,ale je to trosku poznat,hlavne od nizsich tocek.Na zymu to zase vratim nazpet at se to sklo nemlzi.Tot vse.Vas tunigar


RE: RE: Blbosti
Datum: 10.01.2002, 8:58
Od: Roman Wojnar <wojnar@atlas.cz>

O co míň se zanáší filtrační vložka bez úpravy?


Jen uvaha
Datum: 7.01.2002, 21:00
Od: Čížek Pavel <Cizek.pavel@seznam.cz>

Tak sem se nad tim zamyšlel a přišlo mi dost zbytečny,hned to řezat.Co takhle zkusit na plastové vyůstění tubusu přidělat kus ohebne trubky a udělat pruduch v kapotě pro nasavani vzduchu z venku?Jediny co je treba vyresit,aby to nebralo vodu,ale to je asi uz jen na zamysleni.Asi to zkusim az se otepli a pak vam napisu jak to dopadlo. P.S. Ten s tim fačkem je fakt dost ujetej.


RE: Blbosti
Datum: 17.05.2001, 14:21
Od: Biker <biker55@post.cz>
WWW: http://biker.hyperlink.cz

Proč by Tě měl někdo kamenovat , ten članek jsem pověsil mimo jiné i pro to , aby jsem získal další zkušenosti s něčím podobným. Připomínky slušnou formou jsou vítané . Mimochodem o hluku a větším znečištění filtru jsem se zmiňoval v článku .


Blbosti
Datum: 14.05.2001, 11:21
Od: Vena <Big.Bozzz@worldonline.cz>

Predem vas chci poprosit aby jste mi za muj nazor hned neukamenovali. Takova uprava vzduchoveho filtru, ktera je popsana v clanku je naprosta blbost. Za prve vam motor bude sat teply vzduch z motorove skrine (drive ho sice sal taky ale v mensi mire) coz snizuje jeho vykon a mozna trochu spotrebu ale rapidne zvysuje hlucnost v kabine. A za druhe jak dlouho vam ten filtr vydrzi cisty. To uz si radsi sezente filtr z WV Golf I nebo II obsah 1.6 benzin, ktery tam padne jak ulity (teda alespon na 136 ve 105kove kasli) a udelejte si vydechy na zadni kapotu a sani studeneho vzduchu z venku. Idealni je jeste kombinace se sportovnim filtrem. Pak teprve muzete ocekavat narust vykonu. Ale moc se neteste jestli to bude 5% tak to bude hodne :}


Můj pokus
Datum: 4.05.2001, 14:25
Od: OK <ondrej.kleveta@seznam.cz>

Na 105 L r.86 sem zkusil jenom sundat ten umělohmotnej konec od tubusu. Mělo to zvuk jak dělo a jelo to lít v nižších otáčkách. Při vyšších to zase vůbec netáhlo, tzn. žě i menší kopec sem muzel brát za tři, protože čtyřka to neutáhla. Na volnoběh to mělo vyšší otáčky a pokud bych chvíli někde stál tak se to hned přehřeje. Zdá se mi že mi to zvedlo spotřebu. Na dálnici místo obvyklejch 120 se mi to podařilo vytočit na 130, řvalo to hrozně. A taky sem měl problémy se startováním.


V provozu .
Datum: 26.02.2001, 8:46
Od: Biker <biker55@post.cz>
WWW: http://biker.hyperlink.cz

Po zkušenostech z provozu jsem dospěl k tomu , že je nejlepší vlastnit dva kryty vzduchového filtru . Jeden upravený na léto a jeden originál na zimu . Přeci jenom v zimě je ten přívod teplého vzduchu od výfuku docela dobrý . Pokud by někdo chtěl originál sportovní filtr který plnění prospěje ještě víc je možné ho zakoupit v Automoto Riegger v Praze na Proseku . Je to filtr Bolt of 56-9168 , stojí 2 562Kč a při jeho použití je potřeba seřídit karburátor . Zkušenosti s ním nemám .


RE: RE: Je to dobré
Datum: 1.02.2001, 12:53
Od: mipr <mipr@mailbox.sk>

Tak som zistil, ze potrebujem sportovy filter od firmy K&N, maju ho vo firme GOODWILL /www.goodwill.sk/, montuje sa priamo na karbec a stoji, a teraz sa podrzte : 4950,- SK To je trosku luxus nie ?


RE: RE: stejne to nepojede
Datum: 1.02.2001, 12:37
Od: vici <vici@centrum.cz>
WWW: http://www.vici.wz.cz/favo.html

Hej,proc hned hazet Facko ze skaly?:o)) To asi nebude tim Fackem..:o)


RE: Je to dobré
Datum: 1.02.2001, 8:47
Od: mipr <mipr@mailbox.sk>

Mam Skodu 130 L, motor ma 20 000 km po gompletnej GO, minuly tyzden som robil na nom tuning: Znizenie hlavy o 1.5 mm, uprava kompresneho priestoru hlavy na freze,lestenie sacieho potrubia,nove vahadla, ventili,4 iskrove sviecky BOSCH s dlhym zavitom. Kompresia 11:1. Motor ma vynikajuci tocivy moment a vykon, ide neporovnatelne lepsie ako Felda 1.3 MPI 50 Kw. Po upraveni som motor skusal chvilu bez fitra, a zistil som ze ide daleko lepsie ako s original filtrom. Takze je jasne, ze je co vylepsovat. Ked je tam original filter motor sa zacne pri vyssom vykone ako keby dusit, takze je zjavny nedostatok nasavaneho vzduchu. Pri nejakej vyjazdenej S 105 to vsak urcite nema vyznam. Citelny vyznam to ma pri silnejsich motoroch, silnejsi motor = vecsia spotreba vzduchu. Rad by som si vymenil skusenosti s upravou sania.


RE: stejne to nepojede
Datum: 12.12.2000, 17:42
Od: aaa eee <trunk@students.zcu.cz>

Jses debil. Nic jinyho Ti rict nemuzu.


RE: Hnmmmmmmmmm
Datum: 30.11.2000, 11:19
Od: sep <sep.>

Chtel bych vedet gde mam sehnat ten sporovni filtr na 120 a jestli to bude znat.jinak jestli negdo pude upravit privod kysliku tomu magorovi s favoritem,du taky.


RE: RE: stejne to nepojede
Datum: 24.10.2000, 23:12
Od: Ilja Pek <aaaabc@seznam.cz>

Ja myslím, že by to mohlo jet líp.Kámoš mě naboural zezadu škodovku 120 a urazil hrdlo sání a vono to fakt jelo líp při vyšších otáčkách, tak proč by to nejelo líp gdyž je to uříznutý. Jo a jestli pudeš rozkopat gsicht tomu teploušovi s tim ružovim fáčkem, tak se mi ozvi a já pudu taky.


RE: stejne to nepojede
Datum: 16.10.2000, 14:26
Od: tom <www.tom@centrum.cz>

Ty debile jestli se chces vysmivat skodovkam, tak napred hod ze skaly to tvy facko ty magore


RE: stejne to nepojede
Datum: 4.10.2000, 8:00
Od: Biker <biker55@post.cz>
WWW: http://biker.hyperlink.cz/

Koukám , že se tu našel pěknej tupoun , pokud ladíš a k ničemu to není , tak to asi děláš blbě . Je mi celkem jedno jestli se ti moje úprava líbí nebo ne , je to jenom pokus , ale nadávat můžeš sám sobě před zrcadlem . Pokud ti to nedá a chceš nadávat mě , dohodnem se kde mi to hezky řekneš do očí , ale na to asi nemáš odvahu . Pokud bys jí náhodou našel , tak doufám , že máš dobrého zubaře .


stejne to nepojede
Datum: 23.09.2000, 22:40
Od: jan drnec <d style@centrum.cz>

jsi hroznej idiot kterej resi picoviny a nema nic poradnyho na praci. vem tu svou šade a hod ji ze skaly,protoze to co delaš nema smysl. ja mam fačko ladim jak mužu a je to hovno platny.a až si koupiš auto jak ma bejt tak uvidiš.


Hnmmmmmmmmm
Datum: 15.07.2000, 22:11
Od: Radek Petrik <petric@post.cz>

Zdravím. je sice fakt, ze by to mohlo mit lepsi privod vzduchu, ale radsi bych doporucil pro zvyseni vykonu mensi vzdusnik na 2. stupen a (nebo) vetsi trysku (opet na druhy stupen). Pro lepsi vzduchove sani si tam dejte sportovni filtr (stoji asi 500 Kc (normalni cca 70 Kc)). Uzijte si rezani tubusu, kamos si tak snicil nejen filtr za 700 a nasledne zacpal trysky, ale navic to zacalo delat vetsi hluk a pri vyssich teplotach to vubec nejelo (nebo hur, vic to zralo). Pro lepsi paleni si tam strcte svicky s medenou elektrodou (pri 4700 a vyse to lip tahne a je to znat). Skodofce zdar.


Je to dobré
Datum: 12.07.2000, 21:45
Od: Michail Gabriel <shadowdancer@atlas.cz>

Abych řekl pravdu, tak něco podobného jsem udělal již před měsícem až na to, že jsem nechal ještě kus plechu na krytí ze spodu (nejen kvůli teplotě, ale též díky špíně). Řekl bych, že to spotřebu rozhodně nezvedlo, zatímco to lépe jezdí ve vyšších otáčkách. Negativum, je startování a hluk. Ale což, to snad je u škodovek normální... :-))


RE: Spotreba
Datum: 12.07.2000, 12:06
Od: Chipmen <chipmen@panda.cz>

Urcite tato uprava nezveda nijak dramaticky spotrebu, dokonce bych rekl ze ji nezveda vubec, nebo max v deckovych rozdilech na sto kilometru.


Spotreba
Datum: 10.07.2000, 13:00
Od: Rácz <racz@pobox.sk>
WWW: http://www.home.sk/web/skodaweb

Ja som si to tento vykend spravil a moc velku radost s toho nemam. Dal som tam takz urezanz tubus a asi na styroch km mi vysli posledne 2 litre benzinu. Jednoducho som ostal vysiet. Dses to vsetko vratim nazad. Mozno som spravil nieco zle ale pochybujem. Nieje co.


RE: Nerozumim
Datum: 7.07.2000, 9:07
Od: Travexr <travex@mujmail.cz>

Musis mit tubus, kde filtr je drzenej sroubem uprostred. JInak tuhle vec zkousim uz pres jeden a pul roku. Urcitej byt pomerne malej prinos to ma. Zvlaste ve vysokych otackach(cca tak kolem 6500 ot uz je tahle vec znat - me se motor kolem 6000 zacal doslova dusit, po uprave se ochotne toci dal - chce to ale upravenej motor). Ma to ale jeden malej hacek, je nutny vyresit privod studenyho vzduchu k filtru. Pokud jenom "otevrete" sani tak budete nasavat teplej vzduch z motoru a snizite tim ucinost. Takze prave v zime to funguje jak ma. Taky zivotnost vlozky filtru se snizuje asi na jednu tretinu. Pro standartni motor nema tato uprava temer zadny vyznam a jsem presvedcen, ze pozitivni pocit z teto upravy je ciste subjektivni.


Délka sání
Datum: 4.07.2000, 15:37
Od: JenyK <jenyk@af.czu.cz>

Je pravdou ,že u některej aut se používá proměnná délka sacího traktu.A je skutečně proměnná v závislosti na otáčkách.Při nízkejch je sání co nejkratší a za vysokejch obrátek co nejdelší (využití kinetiky nassávaného vzduchu). Takže (dle mýho) bude mít tvoje erko (jestli jsem to správně trefil) trochu lepší zátah odspodu a tim budou výhody končit.V případě ,že bys měl něco jinýho ,ses připravil o termostat nasávanýho vzduchu a zima bude to pravý potěšení (zvlášť pro pumpaře).


Hmmmm...
Datum: 4.07.2000, 15:24
Od: Kamil Horák <khorak@mailandnews.com>

Že by zrovna tohle bylo k něčemu...? Mám dojem, že na průtok vzduchu do motoru bohatě stačí trubka, co je na sání normálně a když už by se mělo něco upravovat, tak snad namontovat nějaký řidší filtr. Nehledě na potíže se zanesením filtru hrubší nečistotou a (pokud je to na novější 120 nebo 130) teplotou nasávaného vzduchu v zimě.


Nerozumim
Datum: 4.07.2000, 13:32
Od: Forejt <honza@kolin.cz>

Ja to asi nechapu spravne: jax tam potom pridelal filtr jako takovej? U myho auta se filtr do tubusu chyta takovou rozperkou, ktera se na nej nasadi a zasprajcne se do vyrezu v tubusu. Poku pulku tubusu ufiknu, kam sakra sprajcnu tu rozperku???? Jinak myslim, ze ideali reseni je mit (tak jako spoustu jinejch veci) dva tubusy: jeden upravenej na leto, druhej standardni na zimu.



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení