ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Přestavba motoru 135 na 136 potřetí
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Přestavba motoru 135 na 136 potřetí

RE: Vačka 136x
Datum: 12.01.2007, 14:28
Od: Jan Svoboda <jan.svoboda@volny.cz>

E-mail:autodily@2r.cz zde se dá vačka sehnat kolem 2000Kč, potřebujete i rozdělovač ze 136x, má jinou charakteristiku.Zabívám se ůpravamy motorů Škoda.Svoboda, kdyby něco, tak se ozvěte.


RE: Rozdíl ve vačkách
Datum: 9.10.2006, 18:05
Od: kachnis <green.devil@seznam.cz>

bud rad vacka pro 136B je ostrejsi, ma 254/254, puvodni do 136X ma 248/248


Rozdíl ve vačkách
Datum: 6.05.2006, 21:13
Od: Vlado Mathew <vlado.mathew@seznam.cz>

Protože jsem se rozhodl, motor podle těchto článku přestavit, začal jsem postupně shánět jednotlivé díly. První vážnou překážkou bylo, že ve většině autodílů vůbec nevěděli, že nějaký motor 136x existuje. Jako první jsem objednal vačku a z výše uvedených důvodů jsem objednal podle čísla uvedeného v tomto článku. Bohuže pokud není chyba v odborné literatuře nebo v barvě která byla na vačce (a o tom dost pochybuji), jedná se o vačku z motoru 136B 50kW (Fav/Fel), která ale není stejná jako u motoru 136X.


136X vs. rozdelovac
Datum: 1.07.2005, 18:10
Od: Ultim <Ultim.inc@seznam.cz>

Zdravim, chtel bych se zeptat jestli je mozne v domacich podminkach upavit rozdelovec z typu 860 <135 a 136> na typ 880 <136x> popripade jak jinak upravit regulaci pro ostrou vacku 260/260 ??? Diky za odpoved na e-mail.


RE: RE: RE: RE: Vacka 240 vs 254
Datum: 27.03.2003, 22:45
Od: Michal <kuldas@atlas.cz>

já vyměnil standartni vačku za 280 ku, Upravene sani..nic neni lestene, protoze stejne efekt lesteni se za rok ztrati a muzu to delat znovu, sportovni vyfuk tridy A vyhody 280 vacky : mnohem lepsi akcelerace 0 - 100 kmh 8 sec. Maximalni rychlost na 5 prevodovy stupen 170 km/h. motor je mnnohem zivejsi a rad se necha tocit do otacek. Akcelerace je pro porovnani trosicku lepsi nez u octavie 1.6 GLX 74 kw , ovsem do 110 km pak urcuje uz tempo Octavie. nevyhody : problematicke serizeni predstihu, vyssi spotreba paliva pri 90 km/h......6.5-7 litru 140 kmh 8.5 litru...mesto ( dle nohy a nalady ) 8 - 11 litru . Krouitici moment graduje pri cca 3900 - 4200 ot/ min., velikost nevim nebyl jsem na brzde. Nejvetsi vadou na krase cukani pri nizsich otackach ... pokud je motor studeny neda se snim jezdit pod 1700 ot/min ..Pri zahratem motoru vyuzivat otacky od 1500 - 4500 ot. / min. Od 2 800 ot/min lze citit mnohem mohutnejsi zatah nez je znam u seriovych favoritu ... PS : nejvetsi problem je hlucnost motoru 742.135 :(((


Help!
Datum: 15.04.2002, 9:57
Od: samo <skoda@volja.net>

Hello! I have a Skoda Favorit 135 and I started tuning it a year ago! I have already fitted a 295° cam shaft and soon I will replace the original carb with a Dellorto DRLA 36 carb, now I need to know how much can I lower the head? Do I need harder valve springs? How do I get a shorter differential, has anybody got any experience with kits for 1411ccm,1450ccm... .... Please help me with suggeestions!


RE: RE: Proč mi tak bere!
Datum: 2.04.2002, 11:18
Od: ntpt <ntpt@centrum.cz>

mam jiny tipek. Kdysi jsem byl nucen dojet ve s 105 na benzin do strunove sekacky. byl 1:50 s olejem husquarna pro malou zahradni mechanizaci (takovej zelenej previt). nalil jsem tam cca 3 litry. Na tohle sel motor o poznani tiseji ,kultivovaneji, netrhal a lip tahnul. Spotreba sla dolu o cca 0.5 l po meste, Efekt pretrval cca 2500 km po vyjeti...... Jo, a cela lahev toho sajrajtu stoji cca 150 kc.


RE: RE: RE: RE: RE: Vacka 240 vs 254
Datum: 27.12.2001, 2:48
Od: Radek <petric@post.cz>

No, tak původně to byl motor 135 karburátor z roku 90. Protože se mi nechtělo ho rozebírat (a navíc jsem tomu zastolik tenkrát nerozumněl), tak jsem dal na radu mého otce a nechal jsem si sniížit hlavu původně o 1mm a pak jinou hlavu (taky z Felicie 136MPi) o 1,3mm. Pak jsem leštil a lícoval kanálky a spalovací prostory, na ventyly jsem se víceméně vy..jenom jsem je odhranil. Osadil jsem dodatečně Al rozvodový tyčky k sacím ventilům a sešteloval vůle. Vačku jsem osadil 254/254 z Felicie 136BMM (stejná jako 136MPI do 97, liší se v průměrech ložisek) Je to "nejostřejší" seriová vačka. Nezvpomínám si na označení, ale NENÍ to písmeno "K", ta je z 135 Felicie do 98 a 136X Favorit 50kW. HLučnější se mi to nezdá, spíš naopak, ale měnil jsem vytahanej rozvoďák :-) Tak to je asi tak všechno. Zatím čau.


RE: RE: RE: RE: Vacka 240 vs 254
Datum: 21.12.2001, 7:09
Od: kryton <denycek@seznam.cz>

Muzes se trosku rozepsat. Komprese 10:1 ? To jsi snizoval hlavu. Co jsi mel za motor? Je to hlucnejsi??? Dej vedet co a jak, prave takova uprava na kolene co ma smysl me zajima.


RE: RE: RE: Vacka 240 vs 254
Datum: 11.12.2001, 21:38
Od: Radek <petric@post.cz>

Jo, vačku už jsem vyměnil dávno. Znát to je. S kompresem 10:1, upraveným karburátorem atd mi nestačí 50kW Felicie. Má to teď něco přes 55kW a 115Nm. Spotřeba stoupla o 0,7l/100km (ale víc to teď honím :-). Jako levná úprava doma na koleni je tohle to nejlepší, co se dá.


RE: RE: Vacka 240 vs 254
Datum: 19.11.2001, 8:17
Od: kryton <n>

uz jsi tu vacku vymenil? Je to znat???


Jak tedy na to?
Datum: 13.09.2001, 14:47
Od: Petr Krejčí <pe_krejci@post.cz>

Vážení motorističtí šílenci! Jsem navnaděn vašimi diskusemi na úpravu své ŽELVY Favorit 135 r.v.94 se vstřikováním, ale stále se nemohu nikde dozvědět jak vačku přendat, na co si dát bacha a co na to řekne řídící jednotka. To snížení hlavy je velice lákavé, ale jen bych chtěl ubezpečit,že to neodnesou po čase ložiska či jiná součástka! Ještě jeden dotaz mám a to, jak prochází takto upravené vozy emisemi a co je k tomu potřeba? Za každou dobrou věcnou radu či kontakt děkuji!!!


RE: cukani motoru
Datum: 9.08.2001, 22:28
Od: Pato <pato_garzuik@svuba.sk>

Takze problem sa vyriesil. Jedneho dna sa mi pri spojke utrhol zadny tlmic vyfuku.(Bol uz trocha chyteny :-) Auto dostalo zrazu super zvuk, subjektivne citelne zvysenie vykonu (lepsi tah) a hlavne prestalo cukat s motorom pri tych nestatstnych 2000 rpm. Asi po tyzdni ma prestalo bavit jazdit s RAMUSOM a tak tam isiel cely novy vyfuk (predne koleno, stredny tlmic z facka a zadny tlmic z feldy. Zvuk to ma teraz normalny a NECUKA TO !!! Co z toho vyplyva? Ked vam cuka s motorom skustze s pozriet na vyfuk! Neviem ci to je usadeninami, alebo dierami ale pomaha to!!!


136 a X a spotreba
Datum: 8.07.2001, 13:46
Od: Filip <phi.ll@worldonline.cz>

Muj favorit je typ 136 vyrobeny 12/89. Spotreba od zabehu byla dlouhodobe kolem 6,75 l . Vloni v lete jsem do nej osadil vacku 136X. Spotreba se temer nezmenila, rozhodne nestoupla. Upozornuji, ze pri jizde motor tocim mezi 2000-3000 ot/min, (krome razeni a predjizdeni samozrejme). Letos zjara jsem se zase zameril na rozdelovac. Pred par lety jsem dal pod pruzinu podtlakoveho regulatoru asi tri podlozky, aby regulace zacala zabirat podle tabulky. Ted jsem upravil rozsah regulace. Na kousek preklizky jsem prekreslil cast stupnice uhlomeru a okolo stredu vyrizl otvor tak, aby se stupnice nechala nasadit na rozdelovac se sundanym vikem. Na privod podtlaku jsem nasadil hadicku a z ni vycucaval vzduch. Rozsah byl asi 13 stupnu na rozdelovaci, to je 26 st. na klice. Upravil jsem ho tak, aby byl maximalne 5-6 st. na rozdelovaci (tj. 10-12 st. na klice). Subjektivni dojem pri jizde bylo odstraneni klepani ventilu, vetsi pruznost motoru a narust vykonu srovnatelny jako pri osazeni vacky 136X. (mezi 2000-3000 ot.). Je to ale jen subjektivni dojem, zadne mereni nebylo. Spotreba vypada ze je o nejake deci mensi, ale je velmi brzo na definitivni zaver. Upozornuji, ze se to nemusi tykat vsech motoru, mozna ze u novejsich rozdelovacu je uz rozsah upraveny nebo jsem mel smulu na nejaky smejd. Take to nemusi byt prinos u upravenych motoru se zvysenou kompresi, nebo pro toho, kdo bezne toci motor kolem 4000-5000 ot/min. Take to je znat hlavne pri prazdnem aute, plne nalozene nema zadnou vykonovou rezervu (to ale nema zadna Skodovka pred VW-Octavii).


RE: Vacka 240 vs 254
Datum: 7.06.2001, 12:14
Od: Radek <petric@post.cz>

Ted na tom pracuju. Předpokládáný nárust výkonu je cca 5-6kW.


Vacka 240 vs 254
Datum: 6.06.2001, 12:15
Od: kryton <kryton@atlas.cz>

Nevite nekdo, co tim ziskam, kdyz vymenim v motoru Fav. 135 vacku z 240st. na vacku 254st??? Bude tam nejaky rizdil?


Vacka 240 vs 254
Datum: 6.06.2001, 12:14
Od: kryton <kryton@atlas.cz>

Nevite nekdo, co tim ziskam, kdyz vymenim v motoru Fav. 135 vacku z 240st. na vacku 254st??? Bude tam nejaky rizdil?


RE: RE: RE: Vačka 136x
Datum: 1.06.2001, 0:50
Od: Štěpán Březina <sbrezina@volny.cz>

Vačka pro motor 136x je stejná s motorem 136M (MPI)do 7. 97, protože má stejné katalogové číslo.


RE: RE: RE: RE: Proč mi tak bere!
Datum: 31.05.2001, 12:49
Od: Radek <petric@post.cz>

To cukání může skutečně dělat chudá směs.


cukání motoru
Datum: 31.05.2001, 12:06
Od: Aleš Klicman <ales.kica@email.cz>

Často cukání motoru způsobují špatné zapalovací kabely, u kterých se přerušil (přepálil)kontakt středního uhlíkového lanka s kovovou koncovkou, nejčastěji u svíček. Dá se to zjistit ohmmetrem, stačí obyčejný digitální multimetr. Odpor kabelu je řádově v kiloohmech asi 3-8 kiloohmů podle délky kabelu. Když kabel je špatný, odpor je neměřitelný. Dají se i opravit, ale lepší je koupit celou novou sadu. Čau Aleš


RE: RE: RE: RE: RE: Vačka 136x
Datum: 31.05.2001, 10:45
Od: Radek <petric@post.cz>

Tak sem se na to mrknul a je to takto: Vacka z motoru 136x a vacka z motoru 135B MPi je stejná (248/248) a vacka 254/254 je stejna v motorech 136B BMM a 136B MPi. Vacky z motoru 135/136 a 135 BMM jsou shodne. Vacky z MPi motoru od 8/97 maji vetsi prumer lozisek o 1,5mm a tudiz je mozno montovat vacky do starsich motoru jen starsi tohoto data. Zdroj Skoda Favorit(Andrt), Skoda Felicie(Cedrych) a take suplera na vrakovisti a v mototechne.


RE: RE: RE: Proč mi tak bere!
Datum: 31.05.2001, 6:25
Od: Filip <phi.ll@w>

To cukani je asi bezne. Kdyz jsem posteloval termostat v sani, aby to bralo studenejsi vzduch, tak to cukalo vic, ale zlepsilo se to po zahrati motoru. Jednou to melo strasnou cukaturu po serizeni na emisich. Pomohlo pridat ctvrt nebo pul otacky na bohatosti ...


RE: RE: RE: Proč mi tak bere!
Datum: 31.05.2001, 0:47
Od: myval <myval>

Ahoj, muj Forman mi dela presne to same, v servisu mi menili svicky a snimac v rozdelovaci, za hrisny prachy, ale efekt zadnej... kdyz se dostanu na cca 2300 otacek, jede to jako drak, volnobeh je uplne OK, pri rozjezdu muzu trhat asfalt, ale kolem tech 2000 bych se zblaznil ;-( Ma nekdo nejakou radu, co by se s tim dalo delat ? Myval


RE: RE: RE: RE: Vačka 136x
Datum: 30.05.2001, 20:29
Od: vici <vici@centrum.cz>
WWW: http://www.vici.wz.cz/favo.html

no nevim.. ale vacka 136x vychazi po presnem zmereni a vypoctu 247/247 a MPI 254/254.... mozna na pohled a pri zmereni suplerou nekomu stejne muzou pripadat....


RE: RE: Proč mi tak bere!
Datum: 30.05.2001, 19:08
Od: Pato <pato_garzik@svuba.sk>

Chcem poziadat o radu s podobnym problemom. Vsetko je na motore v najlepsom poriadku, motor ma cca 8kkm po GO (vlozky, piesty, kruzky, kluka + vsetky puzdra) karburator, rozdelovac ma cca 20-25 kkm, sviecky BRISK PREMIUM LPG (po vymene za original robi to iste). Problem je takyto: pri zabere (rozbiehanie a pod.) pri cca 1800 - 2200 otackach motor trha. Ked sa dostane na cca 2500 ide jak slak, pod 1500 dole a na volnobeh pekne drzi otacky a nevadi mu ani prudke prislapnutie. Ked nie je zatazeny tak ide pekne aj okolo 2000. Spotreba je normalna, motor pravidelne udrzovany (Castrol GTX3, pravidelne menene vsetky filtre) V servise mi povedali, ze su to sviecky a hodili tam predpisane BRISK CLASIC ale robi to furt, a vidi sa mi ze este viacej. Dik moc.


RE: RE: RE: Vačka 136x
Datum: 30.05.2001, 16:41
Od: David OTÁHAL <otahal.david@seznam.cz>

Vážený příteli, Tvé znalosti nejsou úplné. Mám Felicii 1.3 MPI 50 kW, r.v. 03/1997. Vačka z tohoto motoru je skutečně STEJNÁ s motorem 136x. Větší průměr ložisek (jak uvádíš) tento motor resp. vačka skutečně má, ale jedná se o modely vyráběné od 08/1997. Já, když jsem vačku měnil (mám 270/260), měl jsem ji možno porovnat s vačkou z motoru 163x a zdály se mi být po hrubém proměření stejné. Tuto moji myšlenku mi potvrdili i přímo ve škodovce. Tolik na vysvětlenou.


RE: RE: Vačka 136x
Datum: 30.05.2001, 13:56
Od: vici <vici@centrum.cz>
WWW: http://www.vici.wz.cz/favo.html

vacka pro karbec 163x a MPi 50 kW (136M) urcite shodna neni, protoze MPickova ma minimalne jiny (vetsi) prumer lozisek. Casovani techhle vacek (seriovky me celkem nezajimaji...) si z hlavy nepamatuju ale pokusim se zjistit a napsat...


RE: RE: Proč mi tak bere!
Datum: 29.05.2001, 23:23
Od: Martin Cankář <probull@seznam.cz>

Dík Vám za info.


RE: Proč mi tak bere!
Datum: 29.05.2001, 16:45
Od: Radek <petric@post.cz>

Jestli na to mas penize, tak tam zkus nalejt plnou nadrz shell V-Power. Jinak musim potvrdit domenku, ze je spatne serizenej nebo spinavej karburator. Tez to chce zkontrolovat sviciky a zapalovaci kabely. Zdar.


RE: Proč mi tak bere!
Datum: 29.05.2001, 14:35
Od: Favoritman <imi41ae@hotmail.com>

Zasranej a spatne serizenej karbec. Delalo mi to presne tohle. Spotreba je vysoka, protoze to musi mit vic stavy, ale v mym pripade byl taky jetej sytic. Nech to vycistit a seridit. Taky si pokud mozno nech zkontrolovat, jestli nemas zarezly bowdeny rucni brzdy, ja se hrozne dicil, proc to malo tahne a ono to probrzdovalo zadnima kolama. Po opravach, serizeni a vycisteni mi to bere tak od 5 do 7 litru mimo mesto podle stylu jizdy a podminek. Ve meste vic. Uvedena spotreba je od oka, nemeril sem to. Pokud by tyhle veci nemely uplne efekt, muze byt zaneseny palivovy filtr (staci ho rozdelat, vytahnout vlozku a vyprat v benzinu) nebo slaby palivovy cerpadlo, ale spis to bude tim karbecem a syticem. Nepravidelnej chod muze byt navic spatne serizenym predstihem a bohatosti smesi na volnobeh - tak to nech omrknout. Mozna je i varianta, ze uz je zakarbonovana hlava valcu, zvlast pokud jezdis na potvorstva misto benzinu. Hodne stastnych kilometru. :)


Proč mi tak bere!
Datum: 28.05.2001, 23:40
Od: Martin Cankař <probull@seznam.cz>

Mam 136 z roku 89. Má nepravidelnej chod, chcípá to, když to dýl nechám běžet, v určitej chvílích se mi zdá, že vůbec nejde za plynem, asi čeká než ho víc přikrmim. Žere přes deset litrů na sto a jede to 130km/h olej, to nebere. Umíte mi někdo poradit než to dám někam do servisu a oni mě klasicky oškubou!! Dík moc


RE: Vačka 136x
Datum: 27.05.2001, 1:39
Od: Štěpán Březina <sbrezina@volny.cz>

Vačka pro 135/136 a 135B je bez označení. Motor 136x má vačku označenou zeleně a 136B žlutě. Označení je mezi vačkami. Nový hřídel lze sehnat kolem 1600,- včetně DPH.


Vačka 136x
Datum: 25.05.2001, 13:26
Od: Radek <petric@post.cz>

Jak poznám vačku 136x na vrakovišti?t.j. jak je označená? Nebo má ji někdo na prodej? Dikes



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení