ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Elektronické zapalování
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Elektronické zapalování

zapalování
Datum: 2.12.2006, 23:36
Od: Tomáš Říha <rihovec@centrum.cz>

Ahoj chtěl bych předělat 105 zapalovaní dát tam to z fa mohl by jsi mi asi polopaticky protože jsem laik vysvětlit jak to předělat a hlavně co se tam piluje?Byl bych moc rád a tobě vděčný díky moc a ahoj


cuká
Datum: 20.09.2006, 9:21
Od: denny <***>

Namontoval jsem do své š130 komplet el.zap. z favorita. Motor jde krásně jen při pridání plynu z nízkých otáček do 3000 ot/min cuká a ztratil na výkonu. Pružinky a podtlak jsem nepředělával.Prosím poraďte.Díky


RE: 4 roky po vydani tohoto clanku
Datum: 23.09.2005, 3:57
Od: Touny <anavratil@centrum.cz>

Smankote, jakej 4 kontakt? Mam el. zapalovani ve 120 a na kontaktu civky 15 mam jen 3 draty ( napajeni, cerveny drat, cerny drat ) a jede to v pohode.


4 roky po vydani tohoto clanku
Datum: 29.08.2005, 20:18
Od: dan <paypal@post.cz>

Jsem se dostal k tomuto problemu a musim rict ze je to OPRAVDU znat zadne skubani skodovka ozila atd.Ale duvod proc to pisu je trochu jiny pokud mate podobny problem a chystate se zabudovat elektronicke zapalovani i v roce 2005 mam 2 upozorneni: 1 musite krabicku oravdu dobre uzemnit idealni je zabudovat ji misto odporu na civku jako je na obrazku v clanku 2 !!! o tomto se nikdo nezminuje nasel jsem vicero clanku a vzadnem se o tom nepise a TO JE :pokud mate predadny ODPOR meli by jste nejlepe na civku kontakt 15 udelat tzv trojkontakt a zapojit a ni napajeni ktere slo puvodne naodpor dale cervrny drat ktery tam byl a napajeni krabicky elektronickeho napajeni [popr 4kontakt pokud mate lpg jako ja].Hogw bastlu zdar


Potrzebuję rady!
Datum: 12.12.2001, 8:45
Od: Jacek <soyo@2com.pl>

Chcę zamontować elektroniczny zapłon w mojej 105. Czy na zdjęciu widocznym wyżej moduł elektronicznego zapłonu to ta czarna kostka z lewej? Nie wiem jak się do tego zabrać. Pomóżcie.


super věc
Datum: 20.03.2001, 20:04
Od: Roman Horak <roman.horak@volný.cz>

Toto zapalování používám již přes 1/2 roku. Je to super.Žádný problém se nevyskytl.V zimě to suprově startuje jen na cvaknutí klíčku.Je nutná drobná úprava rozdělovače.Já jsem si to nechal dělat u jednoho chlápka ve východních čechách.Bližší info poskytnu na e-mailu.


RE: Poradte prosim!
Datum: 21.01.2001, 22:30
Od: Džon <s110r@volny.cz>
WWW: http://www.volny.cz/s110r

Aby to jelo nemusi se upravoat nic. Ale aby to melo stejne hodnoty regulace jako puvodni motor, pry staci v podtlaku vymenit pruzinku za tu z puvodniho rozdelovace a to same u odstredive regulace, kde se vymeni pruzinky u zavazicek (nevim jestli nejdou vymenit i zavazi)


RE: Zadost o radu
Datum: 10.12.2000, 22:21
Od: Ing. Josef Honsa <honsa@mbox.dkm.cz>
WWW: http://mujweb.cz/Instituce/skodaklub/index.htm

Já bych to viděl v akcelerační pumpě, ta pravě zajisťuje obohacení systemu při přidávání plynu. Zkontrolujte zda při sejmutém čističi vzduchu (tlumič sání) při přidání plynu stříka s injektoru benzín. Pokud ne, tak vyčistit a také zkontrolovat zda není poškozena membrána alcelerační pumpy. Honsa


Zadost o radu
Datum: 24.10.2000, 9:04
Od: Jan Šmejkal <smejkal.honza@seznam.cz>

Zdravim, stal se mi nasledujici neprijemny problem - pujcil jsem auto svemu starnoucimu otci a on si bohuzel poplet kanystry a misto benzinu mi nalil do nadrze zrejme rozpoustedlo, ci co. Pote samozrejme neslo nastartovat. Musel sem vycistit karburator a vymenit svicky, ale ted mam nasledujici problem - dokud je auto studene, pri razantnejsim seslapnuti plynu chcipne, taktez kdyz dojedu na krizovatku na volnobeh, pripadne i jinak. Pokud vytahnu sitic, auto chcipa taky, pripadne nejde vubec nastartovat. Jestlize slapu na plyn pomalu a opatrne, motor zakolisa, nez se dostane tak do 1500 - 2000 otacek, pak uz je to OK. Po ohrati motoru je to taky OK. Mohl sem vymenou svicek rozhazet predstih? Pripadne muze byt v karburatoru nekde neco ucpane? Diky moc za radu, uz sem z toho na mrtvici. Honza


Poradte prosim!
Datum: 19.10.2000, 11:48
Od: Jaroslav Ottich <Jottich@volny.cz>

Uz dva mesice se stim delam. Jak mam upravit potlakovou a odstredivou regulaci.


RE: Další zkušenosti
Datum: 2.08.2000, 6:47
Od: Čapek Martin <martin.capek@skoda/auto.cz>

Dotaz bych měl.Je potřeba tu odstředivou a podtlakovou regulaci nějak upravovat?


Další zkušenosti
Datum: 25.07.2000, 14:04
Od: Roman FOJTÍK <break@volny.cz>

Takže shodou okolností již od 93 taky montuju známým (a samozřejmě sobě)favoriťácký zapalování do škodovek "120". Hned na začátku jsem celou úpravu konzultoval s konstruktérem zapalování z PALu Magneton a navíc jsem využil cca 15leté zkušenosti se zapalovacími soustavami. Pokud je úprava provedena "pořádně", pak je zlepšení chodu motoru neoddiskutovatelné. Je vhodné použít také "pořádné" svíčky, a nepodlehnout reklamě na 300korunové svíčky od různých firem, které zdaleka nemají efektivní vliv na zlepšení vlastností spalování. Daleko větší efekt má výměna VN dílů jako je víčko , kabely a koncovky + svíčky Brisk z řady Premium. Případné dotazy rád zodpovím. Roman


Otáčky motoru ?
Datum: 11.07.2000, 10:17
Od: Laďa <ladislav.ondrasek@zdarns.cz>

Rád bych vědel jak je to tedy s otáčkami motoru.V předchozím téma jsi uvedl ,že tento rozdělovač má povolené otáčky 3000,tzn.6000 na motoru a tady uvádíš ,že ti točí motor až 7900.Já sám tento rozdělovač mám ve svém Erku a běžně jej točím na cca.6500 a stalo se mi ,že při 7000(podle otáčkoměru)se rozdělovač zachoval jako omezovač otáček-prostě odstavil a nepustil dál.Ten motor je komplet upravený a je schopen točit i více.Poraď(te)čím tento projev je, př.úpravu nebo nastavení předstihu ? Díky.


dotaz
Datum: 18.05.2000, 13:57
Od: Roman Horák <Roman.h@atlas.cz>

Domnívám se,že při výměně zapalování ze Š 105 za zapalování z Škoda Favorit je potřeba upravit rozdělovač a to odstředivou a podtlakovou regulaci,která je u Favorita odlišná.Zašlete mi na e-mail bližší informace.Děkuji.


Kolisani otacek
Datum: 17.05.2000, 9:01
Od: TRT <tucekr@p15.mepnet.cz>

Kolisaji mi pri volnobehu otacky (1000-600) nevite cim to je ? Pokud vite nebo mate napad napiste mi na mail....


RE: 5L blbost
Datum: 20.04.2000, 11:48
Od: max <kg>

Naprosto souhlasim.Je naprosta blbost aby se jakymkoliv zasahem do zapalovani snizila spotreba u 120 na 5 litru.Pokud se to nekomu povedlo,mel by zajit na patentovy urad a zacit vydelavat miliony,protoze by jeho vskutku genialni napad byl naprostym trhakem.Jelikoz takovato alternativa je holym nasmysle,mel by dotycny radsi pestovat mrkev,a jak bylo spravne uvedeno,nedelat si z lidi prdel.


RE: oprava
Datum: 9.04.2000, 1:11
Od: Luděk Pavlus <lpav@peocr.cz>

Pouzijete-li puvodni zapalovaci civku,pak to bude dozajista po elektricke strance fungovat, ale osidite se o cast energie jiskry a to hlavne pri vyssich otackach motoru. Puvodni zapalovaci civka ma vyssi primarni indukcnost a jiny "prevodovy pomer". Koncovy stupen ETZ Favorit muze mit s touto civkou "problemy", ktere se projevi snizenim energie jiskry. Doporucuji nesetrit a koupit originalni civku.


5L blbost
Datum: 4.04.2000, 10:24
Od: Petr <Nemam>

Chtěl bych komentovat dopis pana michala, který má spotřebu "5L" ti kdo mají škodovku určitě ví, že spotřeba nikdy nemůže klesnout pod 6L ani s dokonalým el. zap, protože el zapalovani spotrebu nesníží.Ti kdo naletěli asi nemají ještě dost zkušeností a pan michal ať si dělá "prdel" z někoho jinýho


RE: Jednoduší řešení
Datum: 20.03.2000, 16:26
Od: Maniak <jrambousek@gesto.cz>
WWW: http://gesto.cz

Mohl bych vedet gde se da sehnat?


Pozor !!!
Datum: 14.03.2000, 8:58
Od: Max <Max.svratka@seznam.cz>

Chtěl bych se s vámi podělit o jednu malou zkušenost. Když jsem byl se švagrem na dovolené v Itálii odešla ta malá kruhová cívečka v rozdělovači. Motor se choval tak že na volnoběh jakž takž šel, ale při sebenším zvětšení otáček zhasl. Od kámoše (automechanik) jsem se dozvěděl že je to docela častá závada. Takže jestliže jedete někam dál vemte si jí pro jistotu sebou. Tady stojí zhruba 300,- tam nás stála skoro 3000,-.


RE: Jednoduší řešení
Datum: 3.03.2000, 9:52
Od: Marek <slados@email.cz>

Mohl byste mi napsat, kde se da tato stavebnice koupit ?


zapalovani 93
Datum: 24.02.2000, 15:00
Od: Charlie <charliex@volny.cz>

A co takhle použít komplet se zapalovací cívkou z FA ročník 93 a mladší?


RE: oprava
Datum: 23.02.2000, 7:09
Od: Chipmen <chipmen@panda.cz>

Ad oprava, v autorizovaných materiálech Škoda a.a.s je napsáno že cívka pro provedení Š120 a Favorit není záměnná a tím se řídím. Dále ta věc s kabely, když jsem zkoušel původní kabely 120 tak to bylo v pořádku, ale když jsem koupil nové, tak ty byly o něco kratší a byly napnuté a dva se mi postupem času vytrhli z koncovek(možná to byl nekvalitní kus), takže jsem přišel s tím "pootočením".


RE: Spotřeba 5L
Datum: 14.02.2000, 7:16
Od: Dušan Lederer <dlederer@email.cz>
WWW: http://www.volny.cz/dlederer

Mám Š120 GLS. Chtěl bych vědět něco více k zapalování pana Michala. Mám o něj určitým způsobem zájem. V prní řadě by mě určitě zajímalo jak funguje (bylo-li by možno rád bych viděl schema). Rád bych nějaký bližší popis. Když bych měl úplný popis asi bych se pokusil vyrobit si ho sám. Pokud ne, asi bych si ho zakoupil.


Jednoduší řešení
Datum: 6.02.2000, 23:09
Od: Štěpán Březina <sbrezina@volny.cz>

Já jsem zakoupil stavebnici za cenu 380Kc. Zapalování je vhodné pro jakýkoli 4 dobí motor. Montáž je jednoduchá a nevyžaduje žádné další ůpravy. Moje zkušenosti jsou výborné.


oprava
Datum: 29.01.2000, 17:44
Od: ferbs <rudolf.ferbs@iol.cz>

Do svého vozu skoda Rapid jsem namontoval bezkontaktní zapalování z vozu škoda favorit.Chtěl bych autora článku opravit ve dvou věcech a to 1)není nutné kupovat jinou cívku,protože lze bez problémů použít stávající cívku ze které se pouze sundá předřadný odpor.(sundavat se nemusí,ale je tam k ničemu). 2)není třeba rozdě lovač otáčet protože kabely bez problémů dosáhnou i když se rozdělovač nastaví tak jak byl u favorita.Je dokonce možné použí kterékoli kabely(favorit nebo S120)


dotaz
Datum: 25.01.2000, 16:03
Od: Luboš <stehno.lubos@istrategie.cz>

Pokud se nemylim, tak vymenou rozdelovace se vymeni i podtlakova a odstrediva regulace predstihu, ktera je u Favoritu odlisna. Neni to pak jeste horsi nez s klasickym zapalovanim?


RE: Spotřeba 5L
Datum: 10.01.2000, 12:24
Od: Vlado <laso@emtest.sk>

Mam zaujem spravit si zapalovanie do 120-ky. Uz mam v supliku dve druhy riesena. 1. Fetove aby neopaovalo kontakty 2. Tranzistorove s transformatorom s dlhou iskrou Niekdo tu ponukal za 750 zapalovani a rad by som sa s nim poradil ci ide o riesenie tyristorove alebo ine. laso@emtest.sk


RE: Spotřeba 5L
Datum: 10.01.2000, 9:33
Od: jan sochůrek <jan.sochurek@post.cz>

Mel bych zajem o elektronicke zapalovani. Tech 750Kc je za zarizeni nebo i s montazi?


RE: Spotřeba 5L
Datum: 8.01.2000, 9:13
Od: Lubos Franc <Lubos_franc@hotmail.com>

Urcite bych mel zajem o toto zapalovani. Ozvi se mi prosim na Lubos_franc@hotmail.com, kdy by se to dalo udelat a jestli toto zapalovani nema vliv na vykon Diky Lubo


Spotřeba 5L
Datum: 6.12.1999, 8:17
Od: Michal <Škoda>
WWW: http://007

Mám ve svým autě 120L namontovaný el. zap. vlastní výroby a dosahuju spotřeby 5L/100km máš-li zájem udělám za 750kčs


Popis konektoru
Datum: 26.11.1999, 11:29
Od: Tom Lukeš <tommm@volny.cz>

Z článku nějak vypadly čísla konektorů při popisu připojení drátů. Možná by bylo dobré to tam doplnit pro méně "elektricky zdatné".


Elekt. zapalování Favorit
Datum: 24.11.1999, 16:22
Od: Roman Cahlík <rcahlik@evektor.cz>

S tímto zapalováním ,které mám namontováno v upraveném motoru Š 120GLS jsem nadmíru spokojen pro jeho snadné zimní starty,kultivovanost chodu a lehkost motoru vytáčet se do vysokých otáček(okolo 6000 ot/min).Nevýhodou je nutnost použití kvalitnějších svíček, jelikož se standartními při nižších otáčkách dochází k mírnému škubání.Také optimální seřízení(oproti standartu) předstihu ještě nemám přesně zjištěné.I spotřeba benzínu se snížila na úroveň 6 litrů.



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení