ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Spínač ruční brzdy
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Spínač ruční brzdy

RE: Kontrolky
Datum: 14.11.2005, 12:41
Od: Lukáš <L.Forezby@seznam.cz>

Mě by to taky zajímalo jak to udělat pokud budeš nebo budete někdo vědět tak mi prosím zašlete popis a schéma zapojení a vše co je pro to potřeba !! Předem děkuji Škodě zdar L.Forezby@seznam.cz


RE: RE: RE: Kontrolky
Datum: 14.11.2005, 12:38
Od: Lukáš <L.Forezby@seznam.cz>

Máš pravdu !!!!!pásy jsou důležité a kdo tvrdí opak asi to nezažil a nikomu to nepřeju!!!Kdo tomu nevěří klidně mu zašlu prezentaci 0,7 sekundy za volantem bez pásů!!!!Celkem síla a od té doby se poutám protože vím co to dělá každý si řekne na nic ale kdyby to bylo na nic tak to tam asi nebude !!!! Škodám zdar !!!!!!!!§ L.Forezby@seznam.cz


RE: magnetický snímač!
Datum: 14.11.2005, 12:26
Od: Lukáš <L.Forezby@seznam.cz>

zájem by byl jen jen jestli by jsi mi to mohl poslat emailem L.Forezby@seznam.cz Mám zájem o co nejjednodušší zapojení ale spolehlivé v tomto případě jde jednoduchost stranou!!! předem děkuji !!! Fozezby Škodě zdar!!!


RE: Favorit
Datum: 29.08.2002, 0:33
Od: Petr <@>

Facko ma ve svorkovnici v A sloupku uz vse pripravene. Staci koupit spinac a a konektorovy kolik a zapojit.


Spínač Kontrolky sitiče
Datum: 2.07.2002, 19:34
Od: KÓDL-GSXR <K.Jurasek@worldonline.cz>

Nemohli byste mě někdo poradit jak zapojit kontrolku sitiče,popřípadě jaký spínač se tam dává? Děkuji za odpověď Karel


Favorit '94 - spinac
Datum: 18.02.2002, 23:27
Od: impact <impact@mail.cz>

Muze mi nekdo poradit kudy ve Favoritu '94 vede kabel od onoho spinace na rucni brzde do pristrojovky, pripadne ktery pin ve ktere svorkovnici u pristrojovky to je?


RE: magnetický snímač!
Datum: 16.01.2002, 20:31
Od: Morrison <zdenek@ssakhk.cz>
WWW: http://www.ssakhk.cz/home/zdenek

Bezva, ještě bych se rád zeptal, když je to jazýčkový relé (chápu tvoje označení magnetický spínač správně?) v dolní poloze páky rozpojený, nedochází tam vlivem otřesů k náhodným sepnutím? No každopádně abych rozšířil sbírku všech možných postupů při realizaci týhle kontrolky, vymyslel jsem si čistě mechanický řešení. Podrobnosti zatím nebudu zvěřejňovat, protože je to zatím jenom nápad, nevím jestli to vůbec bude realizovatelný.


magnetický snímač!
Datum: 25.11.2001, 11:20
Od: Jenda <jan.bezdeka@email.cz>

Ahoj, existuje jeste jedno snadne reseni. Pokud pouzijete mag. snimac /da se bez problemu koupit v el .soucastkach asi za tri koruny,ale je s nim celkem prace, nebo snimac pro zabezpecovaci techniku tzv. dverni spinac,ktery stoji cca. 30kc,ale je to mnohem spolehlivejsi a snadnejsi/. Na tistenem spoji 130kove palubky neni treba delat zadne upravy a celkova montaz spociva pouze v tom, ze se na rucku nalepi magnet a pridela se zmineny spinac /vzhledem k tomu, ze jeho rozmery jsou 10x10x50mm je to celkem snadne-delaji se i mensi/. Jo a zarizeni ma v klidu nulovy odber :-). Pokud by mel nekdo zajem o podrobnosti, rad je zdelim, ev. napisu cely navod. Skode zdar!


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: opticke snimani
Datum: 24.10.2001, 11:33
Od: SiMi <-->

Puvodne jsem mel orignalni, takovy jaky tam neni osazen. Ted mam fastony - nejtovaci.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: opticke snimani
Datum: 23.10.2001, 19:31
Od: Morrison <zdenek@ssakhk.cz>
WWW: http://www.ssakhk.cz/home/zdenek

A kam je nastrcenej? Nebo myslis faston s montazi pod sroubek?


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: opticke snimani
Datum: 23.10.2001, 17:07
Od: SiMi <->

Ja to mam pres konektor.....


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: opticke snimani
Datum: 22.10.2001, 20:33
Od: Morrison <zdenek@ssakhk.cz>
WWW: http://www.ssakhk.cz/home/zdenek

No jasne, ale myslim, ze kdyz to udelas pres kablik, tak si nic nekomplikujes. Jeden kabel stejne bude muset jit az od mista snimani a druhej kablik se da prichytit pod sroubek na tom plosnym spoji.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: opticke snimani
Datum: 22.10.2001, 11:15
Od: SiMi <->

OK, jo pokud privedes napajeni LEDky kablikem, tak nic pilovat nemusis....


RE: RE: RE: RE: RE: opticke snimani
Datum: 19.10.2001, 19:51
Od: Morrison <zdenek@ssakhk.cz>
WWW: http://www.ssakhk.cz/home/zdenek

Podle me to neni o velikosti proudu, ktery stale potece, ale je to otazka principu, no budiz. A k tomu plosnaku, ja nevim, jak jsi ty zapojoval LEDku do orig. patice, ale ver, ze kdyz se z puvodni patice odstrani medene kontakty a napajeni ledky se privede kabilkem, tak plosnak pilova NEBUDE treba pilovat. Ver mi. Mam takhle udelanou kontrolku na pasy a taky spinam minus LEDky (a to je jeste na ni plus pres odpor).


RE: RE: RE: RE: opticke snimani
Datum: 19.10.2001, 11:58
Od: SiMi <->

Velikost toho proudu je NAPROSTO zanedbatelna v porovnani s tim co odebira treba zapalovani nebo dokonce svetla a rozhodne nicemu nevadi. Mechanicky spinac do toho zanese akorat nespolehlivost. Kdyz jsem o tom premyslel, bylo zaver jednoznacny - optozavora, a to jsem take zrealizoval. Pilovat plosny spoj je treba, pokud k mech. kontaktu nepovedes +12V, nebot zarovka je ve stitu pripojena na zem (ledka v jeji patici by rovnez nesvitila). Pokud ke kontaku povedes +12V pak se veskere vyhody (i kdyz jsou podle meho zdanlive) mechanickeho reseni stiraji.


RE: RE: RE: opticke snimani
Datum: 18.10.2001, 19:28
Od: Morrison <zdenek@ssakhk.cz>
WWW: http://www.ssakhk.cz/home/zdenek

To jsme si nerozumneli. To, ze by se napajeni vedlo od pojistky c.2 je jasna vec, preci mi tam nebude permanentne sviti kontrolka... Ale myslel jsem spis, ze je to napajeny pri zapnutym zapalovani neustale. Tzn. ze i kdyz jedes trasu treba 300 km a odbrzdis ihned po nasednuti do auta (pokud bylo zabrzdeny), tak proud do cidla jde neustale, coz se mi i vzhledem k tomu, ze bude nepatrny zda zbytecne. Zkratka mi mechanicky spinac prijde vhodnejsi. Pilovat plosny spoj neni treba, staci misto zarovky pouzit LED diodu a z puvodni patice na zarovku odstranit medene kontakty.


RE: RE: opticke snimani
Datum: 15.10.2001, 11:43
Od: SiMi <->

Samozrejme, ze to lze zapojit tak, aby ji to melo :-))). Ale pokud to budes napajet z polohy 1 klicku, tak to pri vypnutem zapalovani nebude mit spotrebu zadnou (a ani to nebude nic indikovat). Dalsi vyhoda tohohle je, ze se ve finale nemusi delat prasarny typu brouseni desticky plosneho spoje na pristrojovce (v pripade sdruzeneho pristrojoveho stitu). No a mimochodem, kdybys to nemel pres klicek, tak ti to bude svitit behem parkovani furt, ne?


RE: opticke snimani
Datum: 13.10.2001, 11:59
Od: Morrison <zdenek@ssakhk.cz>
WWW: http://www.ssakhk.cz/home/zdenek

Ale ma to klidovou spotrebu ne? To je pro me neprekousnutelna prekazka, protoze je to neefektivni. Nejde o to, ze to bere treba jen par miliamper a ze to altik dobije, ale proste by se podle me takovyhle veci mely konstruovat tak, aby to v klidu nic nebralo. Proto bych tam radsi videl nejakej mikrospinac.


opticke snimani
Datum: 12.10.2001, 12:25
Od: SiMi <sindelm@post.cz>

Mne se osvedcilo snimani pomoci opticke zavory. Desticka se zavorou a nekolika soucastkami se namontuje mezi uchyceni paky rucni brzdy a vyrez v tunelu (zevnitr samozrejme). Stinici clonka se prilepi k ploche casti tahla - pri lepeni je mozne polohou clonky naprosto presne nastavit na kterem zubu se zacne kontrolka rozsvecet. A co hlavne - nikde nic nestrasi a je to velmi spolehlive.


RE: spínač pásů
Datum: 1.09.2001, 15:26
Od: Morrison <zdenek@ssakhk.cz>
WWW: http://www.ssakhk.cz/home/zdenek

Ta samá kontrolka je i v nejnovějším typu přístrojového štítu (např. v Rapidech). Asi před třema nedělema jsem si ji zprovoznil a stále funguje tak jak má. Mrkni se na moje stránky, mám tam o tom článek. P.S. je to poměrně jednoduchá úprava, žádný zásah do konstrukce zámku pásů.


RE: RE: RE: Kapalinova brzda
Datum: 23.04.2001, 15:52
Od: Vena <Big.Bozzz@worldonline>

Spousty dotazu a komentaru ohledne kapalinove rucni brzdy me nenechali v klidu a tak vam to snad alespon "trochu" objasnim. Kapalinova rucni brzda se pouzivala na vozidlech Skoda 130 L/A (upravena S 130L do divize A s vykonem motoru 66kW) a to k projizdeni zatacek a ne jako parkovaci brzda (s vypnutym motorem po case ujde tlak a prestane brzdit!). Dodatecna montaz na ostatni starsi skodovky je mozna pouze v pripade ze mate vlecnou zadni napravu a vyzaduje spoustu uprav. Nejdulezitejsi asi je ze zadni bubnove brzdy jsou nahrazeny kotoucovymi. Pak je tam jeste dalsich spousty vychytavek jako napriklad ovladani brzdnych sil mezi predni a zadni napravou pomoci vahadla primo z kabiny ridice atd. Takze ve skratce to znamena prekopat cely brzdny system (+ mit na technicke kontrole znameho :-) ). Bez podrobneho navodu a planu nedoporucuji ani tem hodne sikovnym se do neceho takoveho poustet. Takze skodovkam zdar. Vena


Kontrolka rucky
Datum: 9.12.2000, 18:15
Od: Speedy <speedy.hvr@worldonline.cz>

Asi pred tydnem sem to podle clanku uspesne namontoval a je to opravdu dobre!! Mam podobny problem asi jako ostatni ze nekdy ridi i vase draha polovicka a kdys sedite vedle ni a ona se rozjizdi s rucni brzdou rve vam to slachy.Ted je vse ok bo ta kontrolka fest sviti a nejde jen tak prehlidnout. Doporucuju ale umistit spinac na profil pred pakou a ne na tunel nemusi se potom delat ta gumova vlozka do rucky. Zdarec


RE: Kontrolky
Datum: 28.08.2000, 12:12
Od: Psenda <psenda@yahoo.com>

Ja ji mam pripojejou na ventilator chlazeni. Rozsviti se kdyz ho zapnu sam rucnim vypinacem, i kdyz se zapne sam termospinacem.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Kontrolky
Datum: 2.07.2000, 9:45
Od: Jan Ziegebauer <jziegelb@atlas.cz>

Ad anatomy...jestli vis kde k nim prijit taxe mi prosim ozvi Honza


RE: RE: Kapalinová ruční brzda
Datum: 20.04.2000, 10:54
Od: WindM@N <rapcan@b-h.sk>

No kua, je to totalny ojeb, pretoze to napisal kolega namiesto mna ked som mal otvorene okno explorera, My si totiz obcas robime zo seba dobry den.... a az teraz som na to prisiel, no kua teraz vyzeram ako debil... Mimochodom Ladu nepoznam, vobec ak neratam to ze som ju soferoval tak raz za uhorsky rok.. tak sorry...


Originál!
Datum: 4.03.2000, 15:50
Od: Miki <mzilka@post.cz>

Nenajde se někdo, kdo napíše, jak jsou všechny ty kontrolky "navíc" zapojeny v originále, tj. kde a jaký jsou spínače. Předpokládám že to měly 120 GLS a výše. Jedná se o kontrolku pásů, sytiče a parkovačky.


RE: Kapalinová ruční brzda
Datum: 23.02.2000, 18:55
Od: dfg.svida <dfg.svida@seznam.cz>

Velice by mě zajímalo, z které LADY máte tu ruční kapalinovou brzdu. Maximálně může být až z některých modernějších typů, ale i tak se tomu divím. Co vím tak starší LADY nikdy nic takového neměly, ani mi není jasné , jak by se to dalo bez velkých úprav udělat. Ale kdo ví. Díky...


spínač pásů
Datum: 22.02.2000, 15:50
Od: jacky <jacky@centrum.cz>

U Favorita je kontrolka zapnutách pásů, neví někdo jak je zapojen spínač a jestli to jde nějak dobře udělat ze starého?


RE: RE: Kapalinová ruční brzda
Datum: 21.02.2000, 11:20
Od: cody <codymouc@email.cz>

Zdravím všechny Škodovkáře.Chtěl bych se zeptat, jestli by se našel nějaký " šikula", který by napsal úplný postup přestavby lankového mechanismu ruční brzdy na kapalinový.Předem děkuji.Kdo máte možnost sehnat stará dveřní světla z Lady ( mají je pouze v předních dveřích) sežeňte si 4 kusy a po odvrtání do bočních částí všech čtyřech dveří u vaších Škodovek a namontování dvou dveřních spínačů do zadních dveřních sloouků a následného jednoduchého zapojení plusového kontaktu na pojistkovou skříň, získáte originální osvětlení otevření dvěří (ocenil jsem to při večerním stání na neosvětlené silnici) a můžu vám říci, že je to SUPER.Potřebujete pouze 4 dveřní světla z Lady (ne všechny je mají) a asi 4 metry kabelu -průměr 1 milimetr.Mějte se a doufám, že se dočkám na odpověď týkající se ruční kapalinové bzdy.Cody


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Kontrolky
Datum: 21.02.2000, 6:18
Od: Chipmen <chipmen@panda.cz>

Ad anatomy, coz takhle original skorepiny metalex ? Jeste se daji sehnat. <br>Ad kapalinova rucka, napisu na tohle tema clanek, pokud to vyjde, bude to do tydne.


RE: Kapalinová ruční brzda
Datum: 19.02.2000, 9:14
Od: luk <neni>

Jo s tema upravama jen tak dale. Pokud jde o to jezdit pripoutany, tak to vsem doporucuju, protoze sem jednou cca ve 30km/h vrazil ze zadu do stojiciho auta /naledi je svinstvo/ a nebyt pripoutany, tak bych mel asi rozbite celni sklo, hlavu a muj hrudnik by si potykal s volantem.


Sedačky z 205.
Datum: 18.02.2000, 12:51
Od: Pivson <j.bond007@seznam.cz>

Údajně jdou do Škůdek sedačky z PEUGEOTA 205(i GTi) a ani se prej nemusí moc vrtat.Potvrdilo mě to několik lidí,ale stopro si jistej nejsem.Viděl jsem to a je pak mín místa vzádu,sedačky maj jinej sklon.Zdar


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Kontrolky
Datum: 18.02.2000, 9:27
Od: troud <troud@email.cz>
WWW: http://asclitvinov.zde.cz

Je to asi 3 mesice, co jsem prodaval skorepinove sedacky METALEX, obe jsem daval za 6 tisic. Jeste mam doma 2ks 4 bodovych pasu, kdyby nekdo chtel, dam je za 2000Kc.


RE: RE: Kapalinová ruční brzda
Datum: 18.02.2000, 9:25
Od: milan <jestrab@email.cz>

dotaz - jestli sem to dobre pochopil, tak pises ze zigul ma kapalinove ovladani rucni brzdy ? mohl by si upresnit ktery? rad bych si to potom namontoval do sveho VAZ 21011, misto lanovodu. diky.


RE: RE: RE: RE: RE: Kontrolky
Datum: 17.02.2000, 19:11
Od: Honza <jenik3@post.cz>

Do skodovek se daji sehnat poradny sedacky? To bych rad vedel kde! Je mi jasny ze se daj vzit z jinaci kary ale to vrtani?!?!


RE: RE: RE: RE: Kontrolky
Datum: 17.02.2000, 19:03
Od: U-Geen <u.geen@atlas.cz>
WWW: http://skoda.virt.cz

a co takle anatomy a pasy, efekt by byl dvojnasbnej... :-) jo, anatomy, ty bych rad, jenze nejsou momentalne prasuile a vzhledem k tomu, ze nejsem vydelecne cinnej ... :-)


Ma to smysl?
Datum: 17.02.2000, 9:50
Od: Forejt <honza@kolin.cz>

Smysl to ma a to z jednoducheho duvodu: jezdite-li svym autem sami, asi to nepotrebujete. Ale uz jste nekdy sverili auticko treba sve pritelkyni?? Nerikam, ze jsou takove vsechny, ale ta moje jela se zatazenou ruckou az do Prahy (tj. cca 60 km). Takze jeste jednou: MA TO SMYSL! Hned odpoledne se na to vrhnu :-))


RE: RE: RE: RE: Kontrolky
Datum: 17.02.2000, 8:17
Od: mára <rs-system@volny.cz>

neříkám že jezdim nepřivázanej, ale je fak že se vážu jenom když pospíchám nebo když si jdu zařádit na poligon.


RE: RE: RE: Kontrolky
Datum: 17.02.2000, 7:38
Od: Maniak 120 <jrambousek@gesto.cz>

Zdravim UUUU-Geene! Co takhle anatomy místo pásů. Mimochodem taky se přivazuju.


RE: RE: Kontrolky
Datum: 16.02.2000, 23:47
Od: Tomas Trzil <panda@panda.cz>
WWW: http://panda.cz

Nelze nez souhlasit s U-Geenem, i kdyz bych to rekl trochu jinak. Ano, jezdime priputani, protoze vime, jak moc pasy v pripade nehody pohomou.<p> Koukam, ze by bylo dobre publikovat nejaky clanek tykajici se bezpecnosti.


RE: RE: Kontrolky
Datum: 16.02.2000, 21:38
Od: U-Geen <u.geen@atlas.cz>
WWW: http://skoda.virt.cz

jenom blbci jezdej neprivazany. me aspon pasy drzej v sedacce v zatacce :-)


RE: Kontrolky
Datum: 16.02.2000, 17:00
Od: mára <rs-system>

připoj ji na tvrdo!!!!! nebo ty jezdíš přivázanej?? :-)))


Kontrolky
Datum: 16.02.2000, 16:52
Od: Bišop <srbl@post.cz>

Taky nemám rád nevyužité kontrolky na přístojovce, proto by mě zajímalo jak by se dala využít kontrolka bezpečnostních pásů ve voze š105-136 (přístr. panel od r.v. 1987).


RE: Kapalinová ruční brzda
Datum: 16.02.2000, 16:06
Od: WindMAN <rapcan@b-h.sk>

Ta kvapalinova, je napríklad v Lade, a po drobných úpravach sa to dá nahodit aj do nasich skodoviek.


Kapalinová ruční brzda
Datum: 16.02.2000, 14:29
Od: Oldřich Starý <staryo@students.zcu.cz>

Zdravim, mě by docela zajímala ta kapalinová ruční brzda o které byla ve článku řeč. Bylo by možné uveřejnit na ni návod?



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení