ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Převodovky a rychlosti
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Převodovky a rychlosti

prevodovka
Datum: 28.07.2006, 2:02
Od: fefo <nemam>

chtel bych poradit či sa dá pri felicii 1,3 50kw ROčNíK 96 nahradiť stáli prevod 4.2 za favoriťácki 3.8


Převodové poměry
Datum: 29.05.2006, 14:26
Od: Jakub Dostál <Bikeman880road@seznam.cz>

Víte někdo jestli je rozdíl mezi převodovými poměry v převodovkách od 105L a od 120L?měním motory a jestliže jsou převodový poměry jinak,přepokládám že na 105ce jsou víc do síly,pak je to docela blbý,protože už tak mi na tý starý stodváce chyběla pětka:(


RE: RE: 4,22 nebo 3,9???
Datum: 7.12.2005, 13:28
Od: Luki <a@a>

I na seriovou 120ku, ktera je v poradku, je lepsi 3,9, pokud clovek jezdi s prumernym nakladem (2-3 lidi + par veci) a ne zrovna po horach. Jezdil jsem na obou prevodech (nejdriv 4,22, pak 3,9). Vic je to poznat na hlucnosti nez na sile, nikdy se mi nestalo, ze bych na nejaky kopec musel jet o kvalt nize s 3,9, nez predtim s 4,22. Navic ctyrka na to jak je dlouha, tak tahne jeste hodne slusne (D1 z Prahy do Brna 130km/h kopec nekopec). Prusvih ale byl, pokud jsem auto nalozil na maximum (4 lidi, 4 lyze a plny auto veci vsude, kam to slo). Tam je to znat dost. Pak to na petku nejede ani do mirneho kopce...


RE: 4,22 nebo 3,9???
Datum: 17.10.2005, 13:23
Od: kachnis <green.devil6seznam.cz>

kdyz mas silnej motor tak 3,9


4,22 nebo 3,9???
Datum: 9.09.2005, 6:52
Od: Jan Kalod <honza.kalod@centrum.cz>

Potřeboval bych radu. Chci přestavovat svoji škudku 120M,vlečka,kotoučě i v zadu a mnoho dalších úprav. Bude v tom řekl bych dost silnej motor(na škodovku) cca 100 koní a nevím jestli dát 5q s převodem 4,22 nebo 3,9. Předem díky za radu a váš názor.


Problém s Favoritom
Datum: 17.07.2005, 19:23
Od: Štefan Korma <digsat@atlas.sk>

Všetkých zdravím! Pri prudkom cúvaní z miesta sa spod auta ozýva divné rapčanie(radiaci mechanizmus).Nemáte niekto skúsenosť s takouto závadou? Ďakujem za každú radu.. Štefan


Oprava
Datum: 18.06.2005, 10:13
Od: LoriBee <Lori.Bee@seznam.cz>

...ten komentar som chcel dat k clanku: Výměna 4-stupňové převodovky za 5-ti stupňovou u vozidel řady 742.xxx se starším provedením karoserie


5kvalt do S120/1978
Datum: 18.06.2005, 10:09
Od: LoriBee <Lori.Bee@seznam.cz>

Prevodovku som kupoval za 2000Kc, s tym ze boli menene loziska v prevodovke. Vymena trvala asi 1,5 dna so sikovnym opravarom:-) Problem nastal pri prvej jazde.Neslo vyradit 1.rychl. stupen pocas jazdy,az po zastaveni a potlaceni auta dozadu!?Tak som skusal rozjazd na 2. . Podradenie z3. na 2. islo len s pocitanim zubov ... Pri zaradenej 3.ke a 5.ke hucalo lozisko.neprijemne. Tak sme to museli vymontovat , a dat to opravit. Oprava stala 1700Sk.Prevodovka udajne bola zle poskladana, bolo treba vymenit synchrony na 1. a 2. stupni. Problem s hlucnym loziskom na 5. zostal , teraz pocut prevodovku(loziska?) vzdy.Hucat prestane po vytlaceni spojky.Na 5.ke pri 90 viac pocut prevodovku ako motor. Olej v prevodovke samozrejme mam... Na vymenu prevodovky ma inspiroval tento clanok, ale o tomto probleme nepise nikto a nikde.ani v komentaroch.Tak asi mam smolu...:-(


Favorit
Datum: 4.04.2005, 17:08
Od: Radek <kolonicnyR@seznam.cz>

Problem proc vypocet nevychazi na Favorita je v tom ze ma jine prevodove pomery.Napr.petka-0,717 a staly je 3,895.Plati pro Facka do r.v.92.Vycteno z prirucky.Jinak pri 100Km/h mi vyslo 2663ot.Nemam otackomer.Kdo ho ma at napise jestli to je pravda.Diky


RE: řazení ztuha
Datum: 29.05.2004, 15:42
Od: Drak <drak@chupila.cz>

Musíš se dostat zespodu auta, tyčky od fofrklacku vedou přes silonový kroužky a v těch je zádrhel. Jestli se do nich dostala sůl, tak je musíš vyměnit, jestli ne, stačí je vyčistit. Hlavně NEMAZAT! Silon nabobtná a pak už s tím ani nehneš.


řazení ztuha
Datum: 29.04.2004, 10:57
Od: Jirka <jiri.hirs@bosch.com>

Mám velikej problém, u Felicia 1.6MPI. Po zimě jde řazení (šaltrpáka) velmi ztuha. Známí mi říkali, že je potřeba něco promazat. Nevím co, nevím kde a hlavně jak. Dejte mi vědět, fakt jsem v háji


vzorec
Datum: 10.11.2003, 21:01
Od: Marko <MKollar@post.sk>

chcel by som sa spytat co vo vstahu v=0,06*a*o/(ip*is) kde: v – rychlost(km/h) a – otáčky motoru (1/min) o – obvod kola(m) ip – převodový poměr is – stálý poměr robi to 0,06? Ja by som tam dal (1/60) ako prevod z otacok motora za minutu na otacky za sekundu. Tiez by som sa chcel spytat ci neviete podobne prevody pre FABIU a OKTAVIU, popripade aky je vztah medzi Vykonom motora, otackami a krutivym momentom, ake maju tieto auta hmotnosti, dlzku, sirku, vysku podvozku, polomer kolies,.. Alebo aspon poradit, kde by sa taketo informacie dali zohnat. Vdaka.


převodovka 120 LE
Datum: 20.12.2002, 8:05
Od: Honza Bouša <jan.bousa@roedl.cz>

Ahoj všichni, nevíte nahodou někdo o převodovce ze Škody 120LE. Nechce se mi dávat do auta 5q, tak schánim něco alespoň trochu podobnýho. Dík. (tel.603314843)


RE: RE: Lidičky PROSÍM!!!!PORAĎTE!!!POMOCTE!!!!
Datum: 25.11.2002, 15:37
Od: Honza <ziegelbauer@seznam.cz>
WWW: http://garde.virt.cz

postup zastavby do starsi kastle najdes u me na webu v sekci upravy prevodovka. Jinak tenhle clanecek by se mel brzy obevit tady na techwebu.


Stálý převod
Datum: 1.11.2002, 10:38
Od: maniak <tuningmaniak@post.cz>

Nevíte někdo, kde se dá sehnat stálý převod 4,22 nebo 3,9 na pětikvalt, přinejhorším 3,9 na čtyřkvalt? Mám doma motor favorit a chtěl bych ve své stodvacítce trošku srazit otáčky, když už přibude pár koní. Ve Škodovce mi totiž řekli, že stálé převody na pětikvalty už nevyrábějí.


RE: Prepocet
Datum: 8.10.2002, 2:28
Od: Peter <p9954@zoznam.sk>

Obvody pneumatik su udane v dokumentacii vyrobcu, ja som si to stiahol na www.matador.sk, je mozne ze aj ini vyrobcovia poskytuju podobne udaje. pri opotrbovani dezenu ale stracas 2*3,14*opotrebenie z obvodu takze to tiez nieje presne ale asi je to lepsie nez meranie spagatom.


PROSIM POMOC
Datum: 19.09.2002, 7:24
Od: Dark.lort <Dark.lort@seznam.cz>

Chtel jsem se zeptat,jestli má 105 jiny prevodový pomer než 120.A jestli se to da poznat,jestli to je na prevodovce někde napsany.Mam 105 r.v 83.Předem moc diky.


RE: Lidičky PROSÍM!!!!PORAĎTE!!!POMOCTE!!!!
Datum: 14.08.2002, 21:32
Od: Dalibor Klemsa <klemsa1@post.cz>

Nejdřív mi napiš jakou převodovku tam chceš montovat jestli 4 kvalt nebo 5kvalt, jaký je to rok výroby jestli je to typ M nebo starší typ. Potom ti napíšu podrobný popis pro daný typ. Ahoj Dalibor


RE: RE: RE: 5-ti kvalt a 105 L typ M
Datum: 10.06.2002, 14:12
Od: V. <vaclav.kramar@tiscali.cz>

Tak uz nejaky cas jezdim s S105 + 5q/3.9 + pneu 165/70R13, a jde to. Je to sice o dost linejsi, ale ty 3000 ot. pri 100 km/h jsou docela prijemny.


RE: Lidičky PROSÍM!!!!PORAĎTE!!!POMOCTE!!!!
Datum: 4.06.2002, 11:24
Od: Martin <ahoj.lidi@atlas.cz>

Jeste pro upresneni je to "uzovka" 120L z roku 1981!!!Predem moc dekuji za odpovedi a rady!!!


Lidičky PROSÍM!!!!PORAĎTE!!!POMOCTE!!!!
Datum: 4.06.2002, 11:13
Od: Martin <ahoj.lidi@atlas.cz>

Nemate nekdo,nahodou presnej popis jak udelat vymenu prevodvky u 120L???Nebo nejake rady,kde bych to mohl sehnat!!!Ja jsem slysel,ze se musi vyriznout kastlik na baterku,ale nevim co je k tomu jeste za potrebi!!!Jestli mate nekdo navod nebo radu poslete mne to moc prosim na email:(ahoj.lidi@atlas.cz).Predem Vam moc dekuji a vsem preju hezky den!!! P.S:Jsem laik,proto prosim,jestli bude nekdo tak hodny a poradi,jak na to,co je zapotrebi kromne prevodovky!!!Nebo jestli nekdo nevi kde je na internetu popis prace,ja to nikde nenasel!!!


RE: RE: 5-ti kvalt a 105 L typ M
Datum: 28.02.2002, 7:20
Od: Vaclav <vaclav.kramar@tiscali.cz>

Myslim, ze pri stalym 4.22 by to melo byt OK. "Problem" by mohl byt se stotricictkovym prevodem 3.9.


RE: 5-ti kvalt a 105 L typ M
Datum: 27.02.2002, 21:44
Od: Bla <bla@bla>

No rychlost se ti určitě nezvýší. Motor na to nemá. Je i možné že ti maximální rychlost klesne. Na 4 bys to moc točil a na 5 už nebude stačit výkon. S montáží by neměly být problémy. V 85` už byly karoserie upravený na 5-kvalt. Co ti to udělá se spotřebou to netuším, ale asi nebude vůbec záležet na existenci 5-kavaltu, ale na tom jak moc budeš mít těžkou nohu. Já bych to tam nedával. zjistil bych si jak to teď je doopravdy s registrací či neregistrací motorů a když už se chystáš vytahovat celej agregát, zauvažoval bych o výkonnějším motoru.


5-ti kvalt a 105 L typ M
Datum: 5.02.2002, 17:32
Od: Petr Stoudek <Petr.Stoudek@seznam.cz>

Chtěl bych se zeptat na možnost výměny převodovky na 5-ti kvalt u 105 L r.v. 1985. Půjde tam bez úprav? A taky jde o to, jest-li to motor zvládne a sníží se spotřeba a zvýší rychlost. Díky za informace.


RE: 5ti-kvalt a uzovka
Datum: 28.01.2002, 20:43
Od: Baghira <zach.m@volny.cz>

K pětikvaltu patří jiná nádrž a jiné trubky na vodu. Dělal jsem tutéž úpravu na užovce a musel jsem si všechno sehnat. Jestli to, ale jde napasovat na stávající nádrž, nevím. Pokud jde o nosnou část karoserie, prostě jsme vyřízli místo pro převodovku a pořádně to kolem ovařili plechama (trochu prasárna). Mám to už dva roky a zatim je to bez problémů.


RE: Prosba o pomoc
Datum: 24.01.2002, 11:33
Od: Alfons <A>

Podle mne jsou dve moznosti.Bud mas spatnou hridel vystupu z prevodovky (opotrebeny konec pro olozeni do loziska v klice),nebo ti pri montazi poloos upadl jeden kamen.


5ti-kvalt a uzovka
Datum: 23.11.2001, 19:00
Od: Radim Svatek <radimsvatek@seznam.cz>

Mam 5ti-kvalt a uzovku, uz sem ho tam dal (narval) ale po nandani motoru se opre o karoserii (5ti-kvalt je proste moc dlohej), chtelo by to tam asi nejspis vyriznout???. No ale ja nevim co to udela jak s nosnou karoserii tak s nadrzemy co jsou pobliz. Takze jestli mi muze nekdo poradit byl bych mu moc vdecny.


RE: 5ti kvalt
Datum: 9.10.2001, 18:19
Od: Dinslaken <Dinslaken@seznam.cz>

Petikvalt je delsi to poznas. je tam takovej mezikus.


5ti kvalt
Datum: 15.09.2001, 11:45
Od: Jirka <jirik_rasco@seznam.cz>

Ahoj, chtěl bych si dát do Škůdky pětikvalt 4,22. Jsou na první pohled nějaké rozdíly mezi 4,22 a 3,9 ? Nebo jsou zvenku stejné. Dál bych potřeboval vědět jak od sebe odliším čtyř- a pěti stupňovou převodovku. Když jí budu kupovat vyndanou z auta abych si nepřitáh domů zase čtyřkvalt. Předělat 4 na 5ti stojí (mi řekli v servisu) 15000,-. Takže koupím jetou a nechám jí vyměnit ložiska a synchrony. Čau a Díky. Jiří


Prosba o pomoc
Datum: 8.09.2001, 21:09
Od: roman <roman.horak@volny.cz>

Ahoj, mám následující problém,po přestavbě ze 4 na 5 kvalt společně se zadní vlečenou nápravou se velmi chvějě řadící páka,nejvíc je to patrné při rozjezdu na 1.rychlostní stupeň.To chvění je tak intenzivní,že na řadící páce nelze udržet ruka.Prosím poraďte mi čím je to způsobeno a jak to odstranit.Díky za každou radu.


RE: Mám tak trochu jinak otacky.
Datum: 11.08.2001, 15:49
Od: bobacik69 <bobacik69@hotmail.com>

mam taky isty problem ako ty...mam favo z roku 94 - motor 136x a na 4 tak isto 1500 na 3. pri 2000 ot. 60, pri 95-100 na petku 2000..na 2. pri 6000 cca 100....tiez mi dobre funguje tacho aj otackomer....neviem cim to je ale ak ti niekto poradil prosim posli mailik...diky


5 kvalt 130 do 110L
Datum: 21.05.2001, 18:17
Od: Rosta <rosta00@centrum.cz>

zdar. mel bych par dotazu.jak jde primontovat 130 5ti kvalt na motor fa. a to cely do 110L. mam pocit, ze se tam ta prevodovka nevejde, bude prekazet kaslik na baterku, nebo kus podlahy. kdyz dam dozadu normalni kyvku ze 120M, predelavat hundrtku na vlecny ramena by asi dost dobre neslo, nebudou odchazet kameny? poradte co vsechno je treba. diky Rosta


RE: RE: 5ti kvalt na 120 M
Datum: 2.05.2001, 12:41
Od: classic <classic@centrum.cz>

Dá se vůbec ještě fungl nový pětikvalt sehnat? Osobně jsem byl svědkem v jedné mototechně, jak na dotaz na nový pětikvalt prodavač odpověděl, že už to nejde, že se už nevyrábí. Že prý jde sehnat jedině repasovaný.


RE: 5ti kvalt na 120 M
Datum: 27.04.2001, 11:33
Od: Matěj Kryndler <matsoft@accracomp.cz>

Cena nového pětikvaltu je mezi 25 a 30 tisíci. starší od 3500,-, což je vcelku nepoměr...


RE: Řazení Favo?
Datum: 26.04.2001, 12:58
Od: jack <vomela@gymnachod.cz>

Něco podobného se mi stalo už 2x. Pokud je to stejná závada, odstranění je jednoduché. Dole v uchycení řadící páky na táhlo do převodovky je spona a když jí vynáš, tak by tam měla být taková podložka - trubička. Ta může být prasklá nebo zdeformovaná a to způsobuje vůli řadící páky. Stačí kus nějaké trubičky. Problém je, že bývají většinou měkké a za čas se závada opakuje. Zkus autodíly nebo škodovku-servis - originál nebude drahý a vydrží. čau


5ti kvalt na 120 M
Datum: 19.04.2001, 14:01
Od: Mariuss <mariuss@atlas.cz>

Na kolik asi tak prijde 5ti kvalt na emkovou 120 z '87. Zajima me cena nove prevodovky, stare prev., pripadne rozdil oproti 4kvaltu.


RE: Dotaz na montaz prev.
Datum: 6.03.2001, 11:57
Od: Frant.Masek <Masekf@post.cz>

Sám jsem nedávno měnil převodovku u s 120 (1987) a nikdo mi nedokázal pořádně říct,jaké jsou při tom problémy a jak to pasuje.Teď po vlastní zkušenosti už to vím.5-st.převodovka pasuje na montážní otvory (příruba,příčka) do všech vozidel s120.Ale s montáží do L typu(do 1984) jsou velké problémy.Jednak musíš vyměnit nádrž za Mkovou (je víc vykrojená) a musíš trochu upravit podlahu a nosník kastle (cca o 3cm,starý typ není uzpůsoben pro delší převodovku).Takže práce jak na kostele. Jinak do nových typů (od1985) by měla pasovat normalne (mně tam šla dobře).Pak už stačí jen sehnat řadicí tyč ze s 125,popř kulisu řazení a můžeš řadit za 5.


Řazení Favo?
Datum: 2.03.2001, 8:50
Od: joot <info@msgroup.cz>

Teď se mi stala divná věc na řazení u Favorita. Šaltpáka se v neutrálu kinklá ze strany na stranu, řadit jde, ale musím táhnout hodně do strany, hlavně na 1.a 2.stupeň. Řadit jde ale zlehka. Když je zařazeno, tak se páka kinklá jenom na střed k neutrálu. Nevíte někdo v čem problém? Možná se tam něco utrhlo, hlavně aby to bylo jenom u konzoly řazení a ne v převodovce :(


Zmena stáleho prevodu
Datum: 26.01.2001, 13:10
Od: tibini <tnestak@email.com>

Je možné zmeniť stály prevod na Š 110 L zo 4,44 na 3,9? Prosím popis úprav. Ďekuji.


Dotaz na montaz prev.
Datum: 30.11.2000, 12:32
Od: Jaroslav Sidlo <sidloj@student.fsid.cvut.cz>

Chci do sve skody 120 z roku 79 dat petirychlostni prevodovku, shoduje se uchyceni novejsi petistupnove prevodovky s uchycenim te stare? Dik za odpoved. Jarda


RE: Poradte
Datum: 13.11.2000, 8:23
Od: Frant. Masek <Masekf@post.cz>

Prestavba samozrejme mozna je, potreba je jiny diferencial a staly prevod, ktery se montoval do kyvadla 4,22. Dle meho nazoru a zkusenosti je ale daleko lepsi pro motor vetsiho vykonu montovat vlecenou napravu. U kyvadlove totiz pri vetsi zatezi okamzite odchazeji vodici hranolky poloos.Ja bych doporucil misto prestavby prevodovky sehnat vlecenou napravu, cena bude obdobna a vydrz a jizdni vlastnosti lepsi.


Poradte
Datum: 10.09.2000, 19:57
Od: Pavel Malina <rtl@cbox.cz>

Mam Skodovku 105sp nyni motor Favorit135+turbo caa 100 koni chci odpovidajici prevodovku,tak jsem sehnal 5kvalt na vlecenou napravu. Je mozne ji prestavet na kyvadlovou a co je potreba. Predem diky za odpoved.


Mám tak trochu jinak otacky.
Datum: 7.08.2000, 15:36
Od: Bareščáček <baresacek@yo.cz>

Ten prepocet je fajn, ale nejak jsem tam nenasel to svoje facko. Na ctyrku mam pri 1500ot/min 50km/h. A to favo je z 90r. Fakt to nechapu. Jo a tachometr i otackomer jsou v poradu, nechal jsem je schvalne v servisu preskouset. Aby nekoho nenapadlo rikat, ze mi to blbe ukazuje a ze jsem teda blb, coz doufam, ze nejsem. :o)


Prepocet
Datum: 7.03.2000, 14:26
Od: PetrP <petous>

U pneumatik 165/80 R13 mi vychází obvod 186,67cm výpočtem. Jak si spočítal těch 188cm ?


vypocet
Datum: 28.02.2000, 13:05
Od: Petr Hála <halap@mail.fce.vutbr.cz>

ten vypocet je sice pekny, ale v konferenci se objevil uz asi tak pred 2 mesici, a navic to pocita rychlost kdyz tam je 4kvalt a zadas rychlost na petce ... :-((


výpočet
Datum: 28.02.2000, 12:31
Od: Eda FEIFER <eda.feifer@post.cz>

Ten výpočet je super.Mohl by jsi ho zkusit doplnit o stálý převod 4,44?



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení