ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Stroboskopická lampa
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Stroboskopická lampa

RE: kam připojit
Datum: 23.02.2008, 0:46
Od: Neper <nepeeer@centrum.cz>

Jeden na kostru, další na + a poslední na sondu na kabel 1. nebo 4. válce.


kam připojit
Datum: 8.02.2008, 18:40
Od: Marda 90 <Marda90@seznam.cz>

prosím potřebuji poradit kam se připojuje stroboskop....jeden kontakt se dá na kostru a druhý na?... díky za odpovědi


kam připojit
Datum: 8.02.2008, 18:35
Od: Marda 90 <Marda90@seznam.cz>

prosím potřebuji poradit kam se připojuje stroboskop....jeden kontakt se dá na kostru a druhý na?... díky za odpovědi


RE: Uplne nejjednodusi reseni
Datum: 19.10.2006, 10:41
Od: nameu <nameu@seznam.cz>

Vážení tady se vám dost pletou názvy součástek třeba vaše "Tlumivka" se jmenuje "Doutnavka"! Tlumivku jsem teda ještě svítit neviděl.


LED diody
Datum: 24.11.2004, 18:48
Od: Stanislav Néper <neper@centrum.cy>

Nešlo by místo výbojek, zářivek, doutnavek atd. použít vysoce svítivé LED diody? Napájení by bylo samozřejmě 12V.


RE: Trochu jednoduchsie riesenie
Datum: 3.05.2004, 2:53
Od: SpaiN <nedam>

jezte jednodusi reseni je vykaslat se na tech 350v uplne a nacpat na vybojku rovnou tech nekolik kV z civky. Energie jiskry je dost vysoka na to aby se ten zablesk udrzel dost dlouho. Dokonce jsem to kdysi videl na nejakem komercnim pristroji... Tcko, kostra a vybojka, nic vic. Pokud ale neni pristup ke kabelum vysokeho napeti tak s fotografickym bleskem, ind. cidlem a trandakem se da udelat to samy.


Trochu jednoduchsie riesenie
Datum: 17.12.2003, 12:04
Od: RTO <r.vystavel@pobox.sk>

Rozhodol som sa spravit si taketo zariadenie. Od konstrukcie ma vsak odradilo to, ze bolo potrebné vyrobit transformatorcek. Obvod som preto trochu zjednodusil-vynechal som celú cast menica. Namiesto neho mam privedené sietové napatie cez snuru zo zastrcky. Toto napatie som potom jednocestne usmernil + pridal som kondenzator(hodnotu si teraz nepamatam, ale keby mal niekto zaujem tak sa pozriem). Vsetko ostatne som ponechal tak ako bolo. Toto zariadenie nieje sice prenosne, ale svoj ucel plni aspon u mna bez problemov. Naklady na stavbu boli minimalne kupil som len vybojku a zapalovacie trafko ostatne bolo zo suflikovych zasob.


RE: Ako vylucit ostatne iskry?
Datum: 23.05.2002, 9:18
Od: jirka <jirka.o@email.cz>

Problem je asi v tom ze jsi nevyrobil civku ale jen jeden jeji zavit.Ty draty by meli byt lakovane, pouzivaji se na vinuti matoru a transformatoru, zvonkovy drat pokud vim lakovany neni, akorat ma izolaci a ta je v tomto pripade nanic.


Ako vylucit ostatne iskry?
Datum: 23.04.2002, 11:25
Od: PPP <ppp_skoda@yahoo.com>

Skusal som si urobit taketo volaco, ale akosi mi to berie absolutne vsetky iskry to je jedno na ktoru sviecku. Kedze osm nemal feritove jadierko, pouzil som ocelove podlozky pod matice, ktre mali dostatocny vnutorny priemer aby som cez ne este mohol prestrcit zapalovaci kabel. Nedodrzal som asi ani pocet zavitov. Myslite ze by to mohlo byt tym? Navyse neviem akym drotom ovinut to jadierko. Ja som pouzil obycajny zvonkovy. Nemusi byt tieneny? Navyse mi nedozhadza ako sa podla toho moze zistit predstih, ked predsa iskra na prvy valec ide raz za jednu otazku motora a to zakazdym protilahlym vycnelkom na vacke v rozdelovaci. No a bud sa mi uz za tych 5tkm razvody tak vytahali, alebo mam rozdiel medzi iskrou v prvom a stvrtom valci asi 5 stupnov.


UPLNE NEJJEDNODUZSI RESENI
Datum: 21.03.2002, 9:09
Od: NTPT <ntpt@centrum.cz>

tak napad ze sveho minuleho komentare jsem si vyzkousel..... Stroboskop za 0 kcs (v nejhorsim za stovku). Vzal jsem malou zarivkovou trubici (Osram 4w/25) ,v hornbachu asi za cca 90 Kc, dva stare zapalovaci kabely.... Vyrobil jsem "rozdvojku" z jednoho stareho zapal kabelu tak, aby ji bylo mozno strcit jednim koncem do rozdelovace,do druheho konce strcit kabel vedouci ke svicce. Do tretiho konce jsem pak strcil ten nejdelsi zapal kabel ze stare sady. Rozsiril ten gumovy nesmysl tak ,abych do nej mohl strcit oba vyvody jednoho konce zarivky (tim zaroven slouzi jako izolace ). Vyvody druheho konce zarivky jsem spojil na kablik a dal na nej krokodylka pro ukostreni. a voila ,stroboskop je tu. Napeti ze zapalovani je dost velke aby zarivkou bliklo dost jasne na vznik stroboskop efektu. Nepocitejte, ze si tim ale neco seridite na beznem dennim svetle, nicmene obecne pritmi garaze ci dilny staci aby bylo vse dost pohodlne videt. Klidne na tohle nemusite kupovat novou zarivku, staci i zarivka s jednim nebo obema prepalenymi vlakny a tedy vlastne za dekuju......


RE: RE: Uplne nejjednodusi reseni
Datum: 14.03.2002, 10:09
Od: NTPT <ntpt@centrum.cz>

Tlumivka je skutecne cika. Jenze onen clobrdazcela zrejme mysli TLEJIVKU (po slovensky) neboli cesky DOUTNAVKU. to jest takove to cervene ocko ,kter blika treba na bojleru :o) . Mimochodem, napad to neni vubec spatny. Co takhle vyvest napeti z prvniho valce primo do nejake vybojky (nebo zarivky)........


RE: RE: RE: Uplne nejjednodusi reseni.
Datum: 1.07.2001, 21:20
Od: Yetti <piposek@post.cz>

Cesky se te zarovicce rika doutnavka.


RE: RE: Uplne nejjednodusi reseni.
Datum: 18.06.2001, 13:06
Od: Vena <Big.Bozzz@worldonline.cz>

Zapojeni je uplne jednoduche. Proste do rozdelovace, kam ma prijit kabel pro prvni valec zapojis (strcis) kabel, ktery pripojis na jeden kontakt tlumivky (mam za to ze se tomu tak opravdu rika ... proste takova vybojka nebo "zarovka" na 220V a k bliknuti staci el. indukce ... je to ve starych troubach jako osvetleni) a z druheho kontaktu vyvedes druhy kabel, ktery pripojis ke svicce. Proste zapojis tu tlumivku do serie na kabel mezi rozdelovac k prnimu valci a svicku prvniho valce. A jak s timhle "vynalezem" seridis predstih ti uz doufam popisovat nemusim :)).


RE: Uplne nejjednodusi reseni
Datum: 15.06.2001, 11:32
Od: Jeff <zs_nagy@pobox.sk>

Myslím, že je to vcelku zaujímavý komentár (ak to ovšem naozaj funguje) ale cez to všetko sa domnievam, že chce to v niektorých bodoch upresmemie: TLUMIVKA : čo to preboha je ??? Pokiaľ sa dobre pamätám z čias štúdia elektroniky, tak "Tlumivka" je vinutie urobené na feritové alebo iné magnetické jadro a len ťažko si viem predtaviť tlumivkou svietit. Najskôr mi to vychádza na tlejivku (taký drobný dzindzík - výbojka čo sa občas používa na indikáciu zapnutia sieťového napätia. ZAPOJENIE: chcelo by to možno presne vysvetliť kde sa to zapája "na kábel medzi prvú sviečku a rozdelovač" (využíva sa úbytok napätia na kábli či čo ??


RE: Uplne nejjednodusi reseni
Datum: 15.06.2001, 11:20
Od: Jeff <zs_nagy@pobox.sk>

Myslím, že je to vcelku zaujímavý komentár (ak to ovšem naozaj funguje) ale cez to všetko sa domnievam, že chce to v niektorých bodoch upresmemie: TLUMIVKA : čo to preboha je ??? Pokiaľ sa dobre pamätám z čias štúdia elektroniky, tak "Tlumivka" je vinutie urobené na feritové alebo iné magnetické jadro a len ťažko si viem predtaviť tlumivkou svietit. Najskôr mi to vychádza na tlejivku (taký drobný dzindzík - výbojka čo sa občas používa na indikáciu zapnutia sieťového napätia. ZAPOJENIE: chcelo by to možno presne vysvetliť kde sa to zapája "na kábel medzi prvú sviečku a rozdelovač" (využíva sa úbytok napätia na kábli či čo ??


Uplne nejjednodusi reseni - bacha
Datum: 23.04.2001, 16:18
Od: Vena <Big.Bozzz@worldonline>

Jo jeste jedna vec. Vsechny spoje peclive a hlavne dostatecne oizolujte. Jinak to totiz straslive probiji!!! Kdyz jsem to zkousel poprve tak mi to velice slusne zmydlilo. :-))


Uplne nejjednodusi reseni - bacha
Datum: 23.04.2001, 16:13
Od: Vena <Big.Bozzz@worldonline>

Jo jeste jedna vec. Vsechny spoje peclive a hlavne dostatecne oizolujte. Jinak to totiz straslive probiji!!! Kdyz jsem to zkousel poprve tak mi to velice slusne zmydlilo. :-))


Uplne nejjednodusi reseni
Datum: 23.04.2001, 16:10
Od: Vena <Big.Bozzz@worldonline>

Pri zastavbe motoru S136 s kompletnim elektronickym zapalovanim do me S105 jsem mel problem v presnem nastaveni predstihu a protoze jsem v tu dobu nemel zadneho znameho se stroboskopickou lampou a ani jsem nemel zbytecne penize na servis poradil jsem si uplne jednoduse. Ze stareho sporaku jsem demontoval tlumivku, kterou jsem zapojil na kabel prvniho valce mezi svicku a rozdelovac a bylo hotovo. Sice jsem musel predstih serizovat vyhradne za tmy (za denniho svetla tlumivka dostatecne nesvitila) ale jinak s tim jde nastavit pri trose sikovnosti a cviku predstih velice presne za behu motoru. A to hlavni je ze naklady a cas na vyrobu jsou temer nulove. Skodovkam zdar. Vena


Opravdu?
Datum: 7.09.2000, 6:48
Od: Lubomír Řehoř <zop@CESA.cz>

Opravdu platí uvedené tabulky předstihu? Např. pro škodu 105 při 4000ot/min má rozdělovač 2000ot/min, odstředivá regulace přidá max. 17 stupňů, základní předstih je 3 stupně plus něco málo podtlaková regulace - to může být tak 20-25 stupňů ale ne více než 40 jak uvádí tabulka. Nebo jsem něco trapně nepochopil?


RE: Na nic
Datum: 9.05.2000, 6:55
Od: Vlado <x>

Mozes zdovodnit preco DEBILOVINA ???????


Na nic
Datum: 14.03.2000, 13:14
Od: XXY <XXY@VY.vy>
WWW: http://wq.ewd.dc

DEBILOVINA



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení