ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Kontrola předních brzd
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Kontrola předních brzd

RE: RE: Desticky prirezle ke kotouci
Datum: 28.04.2010, 9:58
Od: J.M.62@seznam.cz <J.M.62.seznam.cz>

Nezatahuj ručku za jízdy jinak jsi v prdeli


dokonalý popis
Datum: 28.04.2010, 9:54
Od: J,M.62 <J.M.62@seznam.cz>

Tak do detailu by to nepopsal ani soudruh učitel Jampílek (uspavač hadů) Jirka


Brzdy z Fa na 120
Datum: 23.02.2008, 20:12
Od: JohnnyH7 <johnnyH7@seznam.cz>

Zdravim všechny škodovkáře, nepřemýšlel jste někdo z Vás o výměně klasických dvou pístkových škodováckých brzd za favoriťácké? Vím, že je tam jiné uchycení, ale brzdový kotouč by mohl vyhovovat a brzdový účinek musí být rapidně lepší. Každou radu uvítám. Díky


RE: Prosím o radu.
Datum: 5.12.2007, 13:44
Od: Martin <mbly@zmail.sk>

Momentalne riesim podobny problem (S120L) a som uz z toho zufaly. Odvzdusnovanie nepomaha, brzdit to sice brzdi,ale ziadna slava,najhorsie ze to zacne zaberat cca v polovici drahy pedalu. Brzdovy valec-menene gumicky,nepomaha,brzdovka nikde neunika, brzdove oblozenie je este v poriadku. Velmi rad by som vedel odpoved,kde je chyba...???


RE: Desticky prirezle ke kotouci
Datum: 28.11.2007, 0:05
Od: tommy <garot@seznam.cz>

neni to spis tim ze se ti prilepi pakny na buben? ono totiz jak je jizdou a brzdenim buben zahraty, roztahne se a kdyz potom zatahnes rucku, zabrzdis a jak buben schladne, jeste se ty pakny sevrou vic a pak to nekdy nechce hned povolit


Pískanie bŕzd
Datum: 27.06.2003, 13:30
Od: Branislav Lupták <luptak.b@zoznam.sk>

Mám problém s pískaním bŕzd. Myslel som si že sa prehriali keď som mal zaseknutý brzdový válček. Potom som brzdové platničky vybral a prečistil som ich . Po zložení my už nepískali. Po cca 14 dňoch sa to znovu objavilo. neviem či mám kúpiť nové platničky alebo hodiť celé auto do šrotu. Vopred ďakujem za radu.


RE: RE: Ked sa utrhne odvzdusnovak
Datum: 18.02.2003, 11:04
Od: Mirek Svoboda <touker@seznam.cz>

Neni od veci ty šrouby den předem, nejlíp několikrát nastříkat uvolňovacím sprejem na šrouby. Udělal jsem to a neměl jsem problém.


RE: Desticky prirezle ke kotouci
Datum: 17.01.2003, 10:34
Od: Tomáš Černý <cerny_tomas@seznam.cz>
WWW: http://www.nejedly.com/cerny-tomas

Tak to si teda já myslim, že 1mm je ažaž. Taky jsem vůbec netušil, že je třecí materiál rezuschopný. Já jsem problém nikdy neměl vždy mám problém jen se odtrhnout od země ( v zimě gumy přimrzlé k vozovce) ale pravda myslel jsem si vždy že te to tak, že bych měl přirezlé brzdy mě nikdy nenapadlo. Protože to v létě nedělá (pravda to je sucho, takže tobě asi taky ne.


Desticky prirezle ke kotouci
Datum: 17.12.2002, 15:34
Od: Ondra Koukol <ok-soft@volny.cz>

Zdravicko, nevite nekdo kolik by mela byt vzdalenost mezi destickou a kotoucem? Stava se mi totiz ze i po par dnech stani mi desticky prireznou ke kotouci (mam tam tak 1 mm), a musim tomu trochu pridat, abych se vubec utrhl. Kdyz se to stalo poprve tak jsem jel par metru se zablokovanym kolem... :-) Diky za rady..


RE: Ked sa utrhne odvzdusnovak
Datum: 5.08.2002, 8:35
Od: Zajo <zaic@best.tuke.sk>

Nazdar. Tiez mam 130tku a tiez som minule hresil jak pohan... a tiez mi prve 2 odvzdusnovaky ostali v ruke.. :-)) Takze finta sa vola autogen, resp. ledlampa (mam taku,kt. je urcena skor na pohon - najvacsia aka sa vobec vyrabala) a nou to treba nahriat ako to len ide - suverenne aj do cervena a vtedy treba skusit tie odvzdusnovaky uvolnit - odporucam nastavec na golu - je to 9mm s tym, ze si treba kupit specialny nadstavec,kt. je predlzeny-aby Ti tam vosiel cely odvzdusnovak, lebo do standardu Ti to nevojde..! Inak pre vsetkych, co maju 130tky, resp. stvorpiesty - finta na urvate odvzdusnovaky sa vola Wartburg 353W - na nom boli tiez rovnake stvorpiestikove strmene, takze staci zohnat strmene z Wcka - aj sada manziet je uvadzana ako na Skodovku + na Wartburga - je tam aj uvedene od kt. roku. Zohnat nove strmene je aspon tu v KE NEMOZNE!! takze odporucam pohrat sa s autogenom, alebo ledlampou, lebo vas to moze vyjst nechutne draho... (1 strmen cca 1700 Sk)


Výměna destiček
Datum: 25.05.2002, 20:21
Od: cerny tomas <cerny_tomas@seznam.cz>

Protože si otec stěžoval, poté co se asi po roce dostal k volantu našeho rodiného vozu, že "to nějak nebrzdí" přemýšlel jsem, jak na to proboha přišel. Mě se nezdálo, že by to nebrzdilo, ale otec, který s autem, jak jsem již řekl rok a něco nejel, tak byl zvyklý na jinou reakci brzd. Koupil jsem tedy nové destičky, těsnění, hadice, hadičky, rozvodku, kapalinu a zvedl jsem vůz na hever. Když jsem viděl, jak to všechno doopravdy vypadá, tak jsem zase těsnění, hadice, hadičky, rozvodku, kapalinu donesl domů a nechal si u auta jen destičky. Podle návodu, ke kterému teď jakoby píšu reakci, tedy "Kontrola předních brzd" na < http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=141 > od pana Petra Váni (Chipmena), jsem odďelal závlačky, krycí plech, vzal jsem do ruky kombinačky a chtěl vytáhnout brzdové destičky. Nešlo to. Tak jsem zabral a pořád to nešlo. Chvilku jsem na to koukal a pak jsem se rozhodl experimentovat. Vzal jsem kombinačky a takový ty pacičky, za který se vytahují destičky jsem kombinačkami roztahoval od sebe, jeden píst trošku zajel, takže jsem jednu destičku vytáhl a druhou pak páčil asi deset minut. Normálně stisknout kombinačkama a táhnout to zaboha nešlo, tak jsem je páčil šroubovákem (nákres je na < http://www.sweb.cz/s120l/Download/PKB.jpg > ), šlo to lehce, prostě jsem lehce zapíchl šroubovák do boku destičky dole a naštěstí se šroubovák už nevím o co dal zapřít. Pak nahoře milimetr, pak zase dole milimetr.... Když byly destičky venku, začala hra s písty. S údivem jsem zjistil, že je druhý přirezlí, tak jsem dle návodu na < http://skoda.panda.cz/komentare.php3?id=141&all=1 > , reakce: "Zaseknute pisty prednich brzd..." od pana Mrky začal rozhýbávat ten druhý. Nedovolil jsem si ale vysunout písty až na kotouč! Vždy tak maximálně na na šířku kombinaček, tedy cca 7mm od kotouče. Za začátku šli špatně vysouvat, tady musel jsem nejdříve kombinaškami, pak kombinačkami a kapesníkem a pak takovím tim věcí nebo co to je na odendavání kol, která se standardně dodávalo k Škodovkám. Ta rukojeť měla průměr, kterej se mi parádně hodil mezi kotouč a píst. Jo ještě jedna věc. Ten píst, co se nechtěl hnout tak nešel ani o milikousíček ničím zezačátku posunout, tak pomohlo dlouho stát na pedálu, pak párkrát dupnout. Byl už předtím samozřejmě nastříkanej WD 40. Pak jsem postupoval přibližně podle pana Mrky. Než jsem tam dal nové destičky, tak jsem se benzínem alespoň trošku pokoušel vyčistit kotouč od WD 40-ky. Kamárad si kotouč omylem polil olejem a dodneska mu to pořádně nebrzdí, asi to byl nějakej dobrej olej :-) takže bacha. Poté jsem nasadil kolo a jel to projet. Opatrně jsem popojel a sešlápl-zabrzdilo, víc sem to rozjel a sešlápl-zase zabrzdilo. Tak jsem to zase zaparkoval a šel na druhé kolo. Tam to bylo úplně stejné, jako na prvním kole, tedy píst blíže autu byl zarezlej a „píst“ vnější šel pěkně, stejně jak na prvním. Brzdil jsem selou dobu na jeden a jeden píst! Postup jsem opakoval. Teď to brzdí jedna báseň (věci padaj ze sedaček na zem). Co na závěr dodat, leda jen, že děkuji Chipmanovi a panu Mrkovi za rady, že doufám, že jsem něco nedbalostí nepoškodil, že jsem úplný ňouma, takže tenhel komentář neberte až tak vážně. Mám od aut daleko, poprvé jsem dnes viděl jak ty píst vůbec vypadaj. Tomáš


RE: Záhada brzdová
Datum: 28.03.2002, 5:43
Od: Tomis <lysinat@seznam.cz>

Mel jsem stejnej problem. Zavada je v pretlakove hadici,ktera vede zezadu od karburatoru, dopredu k brzdovymu bubnu. Asi mas nejspis, jako ja kdysi ucpanou hadici. Staci vzit kompresor, hadici vzadu a vepredu povolit a dukladne profouknout...Uvidis toho bordelu.


RE: Ked sa utrhne odvzdusnovak
Datum: 9.11.2001, 9:49
Od: Webking <webking@centrum.cz>
WWW: http://mujweb.cz/zabava/skoda.rapid

Nejlepší je to trošku nahřát autogenem a hlavně já dělám tu věc,že cca každé dva roky měním brzdovku a vždy tam dám nové odvzdušňováky. Při práci doma doporučuju použít WDspray a mít při ruce tzv. vytahováky.Což je vlastně něco jako šroub s opačným stoupánim a upne se do držáku závitníku a pomalm dotahováním se to většinou podaří vytočit. Pokud máte strach nechte si v nějakým servisu ty šrouby uvolnit a pak už je GO brzd docela pohoda.


Záhada brzdová
Datum: 3.08.2001, 6:04
Od: Petr Zástěra <p.zastera@centrum.cz>

Mám velkej problém a prosím o radu někoho, kdo se s něčím podobným setkal. Včera jsem chtěl odjet od domu (auto mi stojí venku před domem) po nastartování jsem zjistil, že se auto nerozjede a brzdový pedál je natvrdo. Závada se odstranila až povolením odvzdušňováku. Byl bych vděčen za radu, neboť odjíždím v neděli s rodinou na dovolenou a nemám z toho dobrý pocit. Předem všem moc děkuji. Petr


Prosím o radu.
Datum: 22.07.2001, 16:10
Od: Borek <BorivojK@seznam.cz>

Mám Š 105 L a to pouze krátkou chvíli, takže sbírám zkušenosti kde se dá. Můj problém je v tom, že mi při brzdění jde pedál pomalu až k podlaze. Trochu začne přibržďovat tak v půlce dráhy ale úplně brzdí až dost nízko. Asi by to nemělo bejt ale nevím čím to je. Odvzdušněný brzdy mám, kapalina mi nikde neutíká a obložení a destičky ještě zdaleka nepotřebujou vyměnit. (jo a brzdy mám bez posilovače). Je to normální nebo se s tím taky někdo setkal a odstranil to? Předem dík za pomoc.


RE: Dotaz
Datum: 16.07.2001, 12:12
Od: Chipmen <chipmen@skoda.panda.cz>

Postup vicemene ano, az na to ze u facka je pouze jeden pist a plovouci trmen, ktery se da tusimze odklopit a tim celou operaci usnadnuje. Desticky ze 120 se na facko pouzit nedaji.


Dotaz
Datum: 16.07.2001, 11:32
Od: Filip Landr <landrfil@ckddiz.cz>

Da se stejny postup pouzit i u Favorita? A mohu tam pouzit brzdove desticky na 120, ktere jsem koupil, nez nase milovana skodovka odesla do nebe? Jinak clanek super, pochopil jsem ho i ja a brzdy opravdu po vymene fungovaly.


Re:Ked sa utrhne odvzdusnovak
Datum: 17.05.2001, 15:11
Od: Eraser <eraser1@post.cz>

Ha,chystal jsem se na výměnu brzdové kapaliny,ale po tom,co jsem si tohle přečetl na to kašlu.Namám za potřebí aby mně něco zůstávalo v ruce :-)


Zaseknute pisty prednich brzd...
Datum: 18.05.2001, 19:44
Od: Mrky <mrky@centrum.cz>

Zdarek chlapi, nevim jestli je to samozrejmosti nebo to vsichni umej, ale ja sem tendle vikend menil predni desticky a pri ty prilezitosti me napadlo, ze by si mohla pritelkine sednout do auta a macknout mi pedal a ja se kouknout, jak mi hezky vylejzaj pisty. Jaky bylo moje prekvapeni dys sem zjistil, ze na jedny strane funguje jen jeden a na druhy strane dva. Vzhledem k tomu, ze sem nenasel ani na tomdle webu neco o tom dal jsem se do experimentovani. Podotykam, ze uspesne. Berte to jako navod vy, kdo jste to este nedelali nebo vy kdo nevite co s tim, ostatnim se omlouvam. Netvrdim, ze to bude spravne, ale me se to presne takle povedlo. Navod je na jeden pist. Vsechny ostatni se delaji stejne. Zacnete na jedny strane. Jedna brzdova desticka se vynda a druha necha na miste. Ted vam nekdo zmackne brzdu a bude mackat opakovane tak dlouho, dokud pisty nevijedou na obou stranach az na kotouc. Me pri tom brzdova kapalina nevytekla, ani se to nezavzdusnilo. Kdys budete mit jeden pist z tech dvou zarezlej a nebude se hejbat, vemte nejakej sprej na korozi, kterej nezere gumu a postrikejte to. Pist potom zasunte zpatky. Tady sem objevil zradu. Pokud mate brzdy neudrzovane jako ja, tak vam zpatky nepude. Trvalo mi pres ctyri hodiny, nez sem prisel, ze se musi pouzit dva sroubovaky, kterymi se pist rovnomerne zasune co to da. Potom se pouzijou obracene kombinacky a zasune se uplne. Pokud ne, nic se nedeje a postup opakujeme tolik krat, nez de pist pomerne volne cely zatlacit jenom sroubovakem. Samozrejme k uplnymu zatlaceny je nutny pouzit kombinacky, ale jde asi jen o dva posledni milimetry. Nezapomente pokazdy dys pist vyjede uplne oba dva postrikat protikoroznim zprejem. Ten zaroven promazava a nici korozi i uvnitr. Pokud vam de pist volne doporucuju stejne tak aspon trikrat postup zopakovat. Pokud se vam mezi tim nepovolil pist druhy, jako ze asi tezko (aspon u mne) tak dejte mezi opraveny pist a kotouc kombinacky na sirku, aby vam pist nevyjizdel a stlacujte opakovane brzdu do te doby, nez pist povoli. Potom opakujte postup uvedeny vyse pokud mozno co nejvice krat. Je to sice otrava, ale ja sem to udelal asi sedum krat a pist mi beha jako novy. Potom zkuste oba pisty vysunout najednou (nemuseji jit oba dva stejne rychle, pri odporu desticky se sila vyrovna). Zandejte desticku a vyndejte tu druhou a postup opakujte, potom i na druhem kole. Pro me, auto analfabeta to byla prace na sest hodin, protoze sem nevedel o tom vubec nic, ale ted to brzdi vitecne. Podotykam, ze auto je parkovane normalne venku a nez jsem ho koupil od vlastniho otce tak nemelo asi tak sest let zadnou udrzbu, ani brzdy. Je to Skoda Rapid 136, r.v. 1989. Doufam ze tento obsahli prispevek aspon nekomu pomuze a usetri mu hodne nadavani a nervu. PS: podle me byste meli neco podobnyho dat do normalni rubriky Brzdy, nebo tam zaradit tendle prispevek. Ja bych to povazoval nez jsem to delal za velice prinosne. Tim se urcite nevnucuju. Mozna bych byl radci dyby to napsal nejakej fundovanej technik. Ja sem naprostej lajk. S pozdravem Mrky...


Ked sa utrhne odvzdusnovak
Datum: 30.12.2000, 10:39
Od: Feri <waine.g@post.sk>

Chcel by som sa spytat na dost osemetny problem. Kupil som rapida 130 a dostal som k nemu aj novu sadu valcekov, tesneni a dosticiek na predne brzdy. (4-piestove) Vsetko som vymenil a dal som sa do odvzdusnovania. Avsak aky vesely bol moj usmev, ked mi prvy odvzdusnovak ostal v ruke. Vsemoznym sposobom sme sa zlomenu cast snazili uvolnit, ale nakoniec sme museli prevrtat otvor v strmeni na M10 a vyrobit specialny srob, na konci zaspicateny. Nevypada to najlepsie, ale funguje to. (trochu to unika ale nieje to nic strasneho, tak ci tak to povazujem iba za docasne riesenie). Na dalsi som uz isiel opatrne a snazil som sa ho uvolnit poklepavanim.Ale uletel aj ten. :-D Tak sme ho prevrtali na M8 a novy ventil, ale tiez by som hlavu do lisu nedal, ze to drzi 100 percentne.Ostatne uz isli celkom OK. (Je ich tam jak nasratych, vsade trcia same odvzdusnovaky- to sa nedalo vyriesit jednoduchsie? Basnicka otazka...) Napodiv brzdy slapu perfektne (vsetky 4 flekuju). Rad by som vedel, jak si s tym lesom odvzdusnovakov poradia profici (vy! :-))) Ako to robite? Je na to nejaka finta?


Pííííískání
Datum: 3.08.2000, 14:05
Od: Petr <petr584@seznam.cz>

Minulý týden mi vyměnily kotouče, brzdové obložení a trubky.Po ujetí asi 10 KM začaly brzdy nepříjemně pískat.Po dalších asi 50 KM to začalo dělat ještě něco horšího.Jemně přibrzdím, ozve se pískání, uvolním pedál a ještě to chvíli píská. Otázka:Je to normální? Když sem to zvednul na hever,zjistil sem,že trvá dost dlouho než se po uvolnění pedálu uvolní kotouč.


Pískání kotoučových brzd.
Datum: 22.06.2000, 8:38
Od: Adam Neumann (Adas25) <nea@crc.cz>
WWW: http://www.crc.cz

Vlastním "Fáčko" r.v.1993 a po výměně destiček mi začly pískat za jízdy kotoučové brzdy. Při jemném sešlápnutí brzdového pedálu okamžitě stichnou. Kotouče jsou v pořádku a auto brzdí výborně! Chtěl bych se zeptat, zda je to normální jev a jak dlouho trvá než to přejde? Díky za radu(Adas25)


RE: Pískání brzd
Datum: 21.05.2000, 10:57
Od: Jan Mucek <Jan_Mucek@post.cz>

Zavada u piskani brzd nemusi byt nuntne v brzdovem oblozeni. Nekdy se vyskytuje zavada primo u brzdoveho kotouce nebo dokonce bubnu. Vetsinou pomuze prebrouseni na soustruhu, ale neni to jiste. Muze se stat, ze jste zakoupil spatnou serii brzdoveho oblozeni. Tuto zavadu, jsem mel take na S Favorit, odstranil jsem ji zakoupenim kvalitniho oblozeni fy Lucas se specialni folii proti piskani. Hodne zdaru preje Honza


Pískání brzd
Datum: 10.05.2000, 16:04
Od: JARDA <relaxuj@post.cz>

Po výměně brzdových destiček na S125 se ozývá velmi ostré pískání při dobržďování.Ani jemný přebrus smirkovým papírem nebo odmaštění zatím nepomohlo.Čím to může být způsobeno???


RE: Od 2 ke 4
Datum: 4.05.2000, 7:26
Od: Chipmen <chipmen@panda.cz>

Pracne to celkem je musis vymenit nejenom trmeny brzd ale i kotouce (jina sirka), dale pak nove rozvody, tj trubicky, roztrojky, hadicky, pridelat uchyceni druhe hadice atd. Vzhledem k financni narocnosti se to nevyplati delat.


Od 2 ke 4
Datum: 1.05.2000, 13:12
Od: Standa Klima <sklima@volny.cz>

Jak moc pracné je přehodit brzdy 2pístové za 4pístové a co je vše k tomu třeba?


skoda 100
Datum: 20.04.2000, 13:29
Od: smrcek <roman.smrcek@post.cz>
WWW: http://www.volny.cz/roman.smrcek

pri jake tloustce jsou desticky na skode 100 sjete?? Jinak clanecek supr.


Re: Pochvala
Datum: 19.04.2000, 14:21
Od: P <ppleva@post.cz>

Ja pro zmenu zacatecnik jsem, a i proto se mi clanek libil, protoze je to jeden z tech, kterym rozumim... :-)))


Pochvala
Datum: 19.04.2000, 7:30
Od: Lubos franc <Profin2000@skofin.cz>

Ahoj Nejsem (doufam), zadnej zacatecnik, ale tento clanek je velice pekne napsanej a s prilozenym obrazkem je to proste dokonalost ( a zvladne to proste kazdej ) Takze chvalim a zaroven dekuji Lubo



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení