ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Katalyzátor
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Katalyzátor

RE: RE: Ekotronik
Datum: 4.04.2007, 23:07
Od: safy <SAFY@ATLAS.CZ>

Celý problém jsem vyřešil tím,že jsem to překopal na karbec a mám klid. Problém ekotroniku je hlavně v tom,že není žádná dokumentace,seřídit to umí pár lidí a opravit snad nikdo,protože náhradních dílů je pomálu a jsou to většinou výdobitky z vraků. Pár věcí můžeš skusit:vyměnit palivový filtr,prohlídnout halluv snímač,jestli není od oleje-někdy to dělá problémi. No a jsme u problému není dokumentace, určitě to bude mít trisky a sítka protože je to v podstatě karburátor sice zmršený, ale je.Stylem pokus omyl bych to rozebral a vyčistil.Přinejhorším to už nepojede,což tě s tímhle křápem stejně čeká.Mne ten bazmek nechal uprostřed nejfregvetovaněší křižovatky při tom největším dopravním kolabsu v Tetrcity. Ještě teď je mi mdlo, asi založím klub antiekotronik. Přeji Ti hodně úspěchu při řešení většího problému, než je státní rozpočet ČR.Pic


RE: Ekotronik
Datum: 23.07.2006, 17:38
Od: roadrunner <admin@etron.cz>
WWW: http://etron.cz

Nazdar fšeci ecotronika jakož to šílený vůz vlastním zkušenosti s ním mám a poradím na icq 237346292 když budu mít teda čas, jinak katalyzátor nevlastním jelikož jsem ho stratíl už dávno někde v poli, řeba už jich tam vyrostlo víc :-) šak se kdyžtak ozvěte


RE: RE: Vyndání katalyzátoru
Datum: 26.05.2006, 21:27
Od: peter trubka <jepi@extel.sk>

Daj tam este tu ruru do vnutra a bude to dobre.Ja už som sa ich narobil neurekom a každý si to zatial pochvaloval.Jediný problem niekedy je ,ked tam nie je trubka ,že ma potom taky plechový zvuk.


RE: RE: Vyndání katalyzátoru
Datum: 10.08.2005, 21:09
Od: Peter Revi <peto.r@zoznam.sk>

Caute skodovkari. Zaujimalo by ma, ci niekto z vas vyberal katalizator z Octavie 1.6i 74 kw a ake skusenosti s prevadzkovanim auta ma. Znamy na felicii 1.6 kat vybral a pochvaluje si, ale predsa len by ma zaujimal nazor odbornika na tuto problematiku. Peto


RE: RE: Vyndání katalyzátoru
Datum: 8.12.2002, 18:37
Od: BlackSUN <black.sun@centrum.cz>

U tatovyho auta do doslo tak daleko, ze mu to slo misto do vyfuku do sani, a motor ve velkejch tockach chcipnul, protoze nemel kam foukat, jak byl kat nepruchozi. Vzhledem k cene noveho vyndal cely dil (ma dva za sebou), oba otevrel zvrchu, vysypal a zavrel. Jede to ted super, akorat od 4 tisic netahne. Podle me se vyri ty plyny v te prazdne komore. Myslite, ze by pomohlo jeste dovnitr vevarit trubku?


RE: Vyndání katalyzátoru
Datum: 8.11.2001, 14:07
Od: nalim <.>

No pravdepodobne ma Vas problem souvislost s casovanim, resp. nastavenim motoru s katalizatorem. Totiž katalizator pusobi dost velky protitlak takze se nepochybne cast vyfuk plynu dostane zpet do spalovaciho prostoru jeste pri otevrenem vyfuk. ventilu no a problem je v tom ze rezim motoru je nastaven(mimo jine) prave na urcity protitlak, takze po demontazi katalizatoru se vam pri urcitych otackach stane ze motor vykazuje ztratu vykonu oproti originalu, to je zpusobeno napr tim ze diky lepsi pruchodnosti vyfukoveho potrubi dochazi k rychlejsimu pruplachu motoru , ktery diky neupravenemu casovani nedokaze vyuzit energii udelenou po zazehu, protoze pri otevreni vyfuk. ventilu spaliny ochazeji rychleji ven, neexistuje ten protitlak. Pomuze tedy zmena casovani - jina vacka. Nekamenujte me, je to pouze muj nazor nejsem zadny odbornik. Pokud si nekdo mysli neco jineho ma moznost to napsat.


lambda sonda
Datum: 16.10.2001, 23:00
Od: rasto <rzmail@pobox.sk>

ludia mam velky problem, mam auto s riadenym 3 cestnym katalyzatorom (neni to skodovka ale myslim ze problem je ten isty pri vsetkych autach) je na nom zly katalyzator a lambda sonda. novu sondu uz mam ale davat 5 tisic za novy kat alebo 3 tisic za kat z vrakoviska sa mi nechce. niektory servisaci mi hovorili ze pokial je zly kat odide rychlo aj nova sonda. vztahuje sa to aj nato ked kat vyhodim a dam ta len obyc. vyfukove potrubie (o STK sa nebojim - to kamosi vybavia) ide mi o funkcnu lamba sandu kvoli riadeniu optimalizacie spotreby (zla lambda sonda ze vraj zvysuje spotrebu). resp. je mozna taka alternativa - vyhodit sondu uplne von ? ake udaje potom berie riadiaca jednotka ? ako to ovplyvni spotrebu ?. takze v podstate mi ide o to ktora z tychto alternativ je najlepsia: 1. nova sonda + vyhodeny kat (namiesto neho obyc. vyfukova potrubie) 2. nova sonda + nefunkcny kat 3. stara sonda + nefunkncny kat 4. nezapojena sonda + nefunkcny kat 5. nezapojena sonda + vyhodeny kat ktore riesenie je najvyhodnejsie z hladiska spotreby (emisie ma nezaujimaju) ? alebo treba dat aj novy kat (to by som nerad - stoji to vela $$$) auto je mazda 323f ale to myslim neni podstatne. kto vie nech poradi budem velmi vdacny. dakujeeeeeeeeeeeeeem rasto


RE: RE: Ekotronik
Datum: 29.08.2001, 9:56
Od: kryton <kryton@atlas.cz>

Malo jsi specifikoval problem. Potrebuji vic informaci. 1. Drzi ti to otacky pri prerazovani? 2. Co kontrolka Test na palubovce. Zhasina po nastartovani motoru? 3. To ti to chcipne jen tak?


RE: Ekotronik
Datum: 31.07.2001, 14:36
Od: Vasek <venoss@seznam.cz>

No ja mám podobný problém, taky mam dovezenou Skodu Forman 135 Le(93 rok) z Nemecka. Je vybavena katalizatorem a rizenym karburatorem. Taky nemuzu sehnat zadnou literaturu, v servisu mi rekli, ze se to vyrabelo jenom pro export a tudiz k tomu zadne podklady nemaji! S autem jsem docela spokojen, jen posledni dobou mi obcas uplne vypne motor - po seslapnuti spojky pri 3 a 4 stupni a dobrzdovani (pri prechodu na volnobezne otacky). Pokud vás neco napadá, tak mi prosim poradte. Dik


Vyndání katalyzátoru
Datum: 24.04.2001, 15:17
Od: McLir <jindrich.uhlar@ct.cz>

Prosím o radu, vlastním Felicii 1.3 Bosch 50kW.Moc se mi nechce do přečipování jednotky, takže jsem se změnu výkonu motoru rozhodl řešit úpravou výfukové soustavy. Zadní díl mám soietu a se zbytkem jsem začal laborovat. Když jsem odstranil střední díl, v nízkých otáčkách auto jelo hůř ale ve vysokých daleko líp, avšak na úkor spotřeby. Díl jsem vrátil a vyndal jsem katalyzátor - nahradil jsem jej prázdným s trubkou. Auto jede nádherně odspodu, snížila se spotřeba a soieta má dravější zvuk. Avšak ve vysokých otáčkách tolik netáhne, zřejmě se nevyplachuje motor. Poradíte mi někdo, jak tohle vyřešit? A ještě, máte zkušenost na hranicích, zda celníci nemají výhrady proti upravený výf. soustavě, konkr. Rakousko, Slovinsko a Chorvatsko???? Dík..


RE: Ekotronik
Datum: 20.11.2000, 8:24
Od: Kryton <kryton@atlas.cz>

Co by jsi chtel vedet, neco malo o tom vim.


Ekotronik
Datum: 4.11.2000, 10:43
Od: Martin <martin.jedlicka@mujmejl.cz>

Dobrý den. Měl bych dotaz na zařízení ve Škodě Favori 135 Le, jedná se o zařízení EKOTRONIK, jednobodové vstřikování. Auto jsem dovezl ze zahraničí, limitovaná serie. Nemůžu sehnat, žádnou literaturu. Prosím poraďte...


RE: Jak obejít emise
Datum: 11.07.2000, 19:25
Od: Bohuslav Šolc <realife@sendme.cz>

S tímhle mi nezbývá než plně souhlasit......


Jak obejít emise
Datum: 3.07.2000, 13:25
Od: Jirka <svety@seznam.cz>

Pokud máte obavu z toho, že Vaše auto neprojde na emisích, doporučuji mnou vyzkoušenou metodu. Opatřil jsem si první díl ze shodného auta bez katu (možno i s katem a zaměnit kat za trubku), namontovat tento první díl do auta a před měřením emisí opět vrátit původní díl na své místo. 100% to funguje.


RE: a co BIFENYLY ?
Datum: 11.05.2000, 17:45
Od: Bohuslav šolc <Realife@sendme.cz>

myslim ze o to tu vubec nejde a mimochodem nedavno jsem cetl studii, ve ktere bylo psano ze kat sam o sobe vypousti zplodiny horsi nez kdyby v automobilu nebyl!!


a co BIFENYLY ?
Datum: 8.05.2000, 22:56
Od: Martin Zeman <martin.zeman@seznam.cz>

a co BIFENYLY ? bezolovnaty benzin pouzivany bez katalyzatoru produkuje skodlive smesi bifenylu, ktere shori jedine ve fcnim katalyzatoru vyndavat katalyzator a neskodit vzduchu ma smysl jen pri provozu na plyn


Malá oprava
Datum: 29.04.2000, 21:42
Od: Pafol <esse@post.sk>

Uverejnený text, pri nezachádzaní do detailov, je v podstate je spravny, len pri Lambda-sonde je mierne zavádzajúci. Ak ide o stacionárny režim, nepridávate ani neuberáte plyn, nemenia sa otáčky motora a motor je zohriaty na prevádzkovú teplotu, tak je napísaný text správny. V prípade dynamického režimu už nemôžem súhlasiť. Ak si nakreslíme rozvinutý indikátorový diagram (pre laikov: priebeh tlaku vo valci v závislosti na otočení kľukového hriadeľa), tak zistíme, že nie je možné použiť Lambda-sondu na reguláciu počas prechodových (dynamických) režimov. (Tiež stačí si nakresliť časovanie ventilov na priamku.) Vysvetlenie: V súčasnosti je trend vstrekovať palivo na zatvorený sací ventil z dôvodu lepšej prípravy zmesi, samozrejme okrem maximálneho zaťaženia, kde vstrekovanie zasahuje aj do sacieho taktu. Uhol predvstreku býva okolo 230° až 250°, no a ak si do spomenutého diagramu zakreslíme okamih vstrekovania zistíme, že ešte nedošlo k otvoreniu výfukového ventilu. Ak z dôvodu vhodného časovania ventilov už je otvorený výfukový ventil, tak je tam ešte čas potrebný na dopravu výfukových plynov k Lambda-sonde a časová konštana sondy (čas kým sonda zareaguje na zmenu zloženia výfukovžch plynov). To znamená, že riadiaca jednotka motora nevie koľko zo vstreknutého paliva sa skutočne dostalo do valca, teda nevie ako má korigovať množstvo vstrekovaného paliva pre nasledovné vstrekovanie, aby bolo dodržané požadovné zloženie zmesi. Preto nie je možné použiť reguláciu vstrekovania so spätnou väzbou, tzv. Lambsa-sondou, počas prechodových režimov. Tieto prechodové (dynamické) režimy sú riešené pomocou zvláštnych algoritmov, ktoré vyžadujú naročné experimentálne naladenie. Inom možnosťou je použitie modelom podporované riadenie zloženia zmesi počas prechodových režimov. Riadiaca jednotka si vopred vypočíta, že za daných podmienok pred sacím ventilom (teplota motora, otáčky motora, tlak v sacom potrubí, atď...), koľko paliva sa skutočne dostane do valca a podľa toho koriguje vstrekovanie. Samozrejme tieto modely môžu byť veľmy zložité (pr: 3D_modely, čas výpočtu niekoľko dni na počítači typu CRAY) alebo jednoduché bežiace on-line v riadiacich jednotkách motora. Podľa mojich informácii zatiaľ žiadny európsky výrobca nepoužíva takýto riadiaci algoritmus v riadiacich jednotkách motora, ale v laboratórnych podmienkach už beží.


RE: uhlovodici
Datum: 26.04.2000, 11:22
Od: sotek <agrafik@atlas.cz>

Jestli vymenit lambda sondu, nebo katalyzator? To by ti meli rict na emisich, jestli je kat. funkcni, nebo ne. Ohledne lambda sondy, to by ti meli rict v servisu na testu, nebo co znam lidi, kteri meli lambda sondu v haji, tak jim pri stejnem stylu jizdy zvedla spotreba a motor mel problemy v prechod. rezimech. (Prechod z otacek na volnobeh). Vymenou sondy bylo po problemu.


uhlovodici
Datum: 26.04.2000, 9:54
Od: JenyK <jenyk@af.czu.cz>

Ze se oxid uhelnaty premeni na oxid uhlicity - jasny Ale jak se uhlovodiky muzou menit na vodu ? jestli ono to neni tak. Takovej uhlovodik se obycejne sklada z kostricky atomu uhliku (C) potazeny vodikama (H) tak ,aby se zaplacaly jeho 4 vazby.A v katalyzatoru se uhlovodik "spali" zpusobem : vodiky s kyslikem na vodu a zbyvsi uhlik na oxid uhelnaty a uhlicity. Cestu oxidu uhelnateho uz zname - ten se premeni na oxid uhlicity. Hele ,mam jeden dotaz. 170000 km najeto. Je cas vymenit lambda sondu a katal. ,nebo ne ? (kdyz auto porad jeste docela slusne jezdi ?)



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení