ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Výměna rozvodového řetězu
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Výměna rozvodového řetězu

RE: RE: Pootáčení rozdělovače
Datum: 24.03.2007, 19:16
Od: milano <mipu@zoznam.sk>

na fave naozaj nemusi ist motor von, ani sa nemusi mierne spustit dole, ako sa niekde pise. iba nadvihnut pravu predne stranu auta a koleso dat dole. ale to zalezi od toho, ako silno su dotiahnute skrutky a od pouziteho nastroja. krtiticky je v podstate len jeden srobik, ale ten sme povolili a dotiahli malou golou so skratenym bitom. pri montazi sme ho vymenili za imbusovy. rozdelovac som vybral komplet cely aj s kominom. po jeho vlozeni naspat do povodnej polohy sme to skusobne nastartovali a motor naskocil na prvu supu. asi sme mali stastie, ale aj tak pojdeme na stroboskop. inak tie retaze su naozaj naprd. ten minuly vydrzal 16000 km a zacal chrastit. a to bol original v krabici polepenej skodovackymi znakmi ako vianocny stromcek. cela praca nam zabrala cca 3 hod.


komentář
Datum: 12.07.2006, 15:39
Od: Labros <martin.nav na quick.cz>

ten obrázek je z kapitoly o zkoušení axiální vůle, proto je šroubovák na opačné straně od ramene, takhle se vnitřní axiální kroužek nezajistí, spíš naopak...


nastavení
Datum: 1.02.2006, 22:35
Od: mir <cerm>

máte tu chybnou informaci ventily 4 válce musí pálit a ventily 1 válce ve střihu


RE: RE: Jen několik poznámek.
Datum: 17.07.2005, 21:45
Od: Vena <vaclav.vozka@centrum.cz>

hehe rozvodovej řetěz vyrábí každej trotl???tak to bych chtěl vidět:-)))ono to neni taková sranda jak by se mohlo zdát a moc firem se tim nezabývá


RE: Pootáčení rozdělovače
Datum: 3.06.2005, 17:08
Od: mish <michal1@post.sk>

chipmena pozdravujem, opisat daku blbost z knizky vie kazdy. take imbecilne obrazky su na nic, to si tam mohol odfotit kludne zadny stierac z fava... k tym rozvodom: celo nemusi ist dole, takisto z fava nemusi ist motor von (ako to pisu v kazdej knizke). obidva typy sa daju urobit aj bez jamy, akurat je to menej pohodlne. v podstate sa nemusi nic zaistovat, pokial sa pracuje s citom, co pri takejto praci predpokladam. vana by mala ist dole kvoli saciemu kosu a novemu tesneniu. co sa tyka rozdelovaca, ja ho vyberam aj s "kominkom", je to podstatne jednoduchsie. predzapal na S100-130 sa da nastavit pomerne presne podla ziarovky, na fave na nastartovanie od oka, potom potrebujete stroboskop... co sa tyka montaze toho rozdelovaca, myslim si ze ak sa niekto pusti do vymeny retaze, mohol by vediet ako motor pracuje. podla tychto clankov mam dojem ze vsetci ste machri na skodovky, takze nie je co riesit... :)))) ja osobne to nepovazujem za zlozitu vec, ale ja som tych retazi vymenil uz niekolko...(dost, na rozdiel od vas...) v podstate nemate co pokazit, akurat to nenatocite a mozete to rozobrat znovu. koniec koncov, su to vase auta... :)))))))))))))))))))))))))))))


Pootáčení rozdělovače
Datum: 14.01.2005, 18:13
Od: Jan Hochman <hochman.jan@seznam.cz>

Celou dobu mi vrtá hlavou, jaký význam má toto ustavování rozdělovače, jak je popsáno v článku. Stejný postup jsem četl i v knize od Andrta, ale nepochopil jsem význam tohoto. Podle mně je nejdůležitější, aby palec rozdělovače odpovídal prvnímu válci a případná nesrovnalost se dá napravit pootáčením samotného rozdělovače, aniž bych ho musel znova s víkem sundávat a opět nasazovat. Navíc pak musím nastavit předstih, a to znamená, že s ním budu zase pootáčet a vychýlím ho od rysky na tělese rozdělovače. Jestli je tu něco, díky čemu mi unikl význam tohoto ustavení, byl bych vám vděčný, kdyby mi někdo mohl vysvětlit, proč tento postup a ne jednoduché nasazení už při namontovaném víku s tím, že bude souhlasit zhruba palec - ryska.


RE: RE: fávo
Datum: 13.07.2004, 23:56
Od: Jo <trunc@tr>

MOtor na Facku nemusi ist von, staci mat auto nad jamou.


RE: Chybný obrázek
Datum: 16.06.2004, 23:06
Od: Petr <@>

Jaky smysl ma zmacknuta spojka?


RE: fávo
Datum: 3.12.2003, 21:18
Od: flico <flico@pobox.sk>
WWW: http://www.mujweb.cz/www/flico/

No ja som to robil iba na skodovke ale na Favorite asi musi ist vonku motor. Je dost problematicke dat dole remenicu a veko rozvodovych kolies ak je motor namontovany. Ak tu retaz nie je nejak extra dost pocut resp. nerobi nejake vazne problemy tak by som to nechal tak. Nove retaze vydrzia tiez dost malo. S pozdravom Flico.


fávo
Datum: 25.11.2003, 10:17
Od: favoman <gnip@chemko.sk>

Prosím Vás nemenil to už niekto na fáve.Ako sa to tam robí.Prosím napíšte tu niekto článok kto to urobil alebo mi to pošlite na mail.Diki moc


Chybný obrázek
Datum: 19.02.2003, 10:02
Od: Miky <info@miky.chytrak.cz>
WWW: http://miky.chytrak.cz

Nemohu si pomoct, ale šroubovák na obrázku tam cpou špatně.Klikovka se přece nesmí posunout dozadu.Takto by mi ten kroužek zaručeně vypadl. Dle odborníka je nejspolehlivější spojka zmáčknutá násadou od koštěte.


RE: Jen několik poznámek.
Datum: 6.04.2001, 12:39
Od: alena <blechova@bal.cz>

jen k té životnosti rozv. řetězu- je to omyl, běžně zakoupené vydrží mezi 6-10000 km norm.ježdění, dnes je vyrábí kdejaký trotl bez atestu, totéž platí i o spoj.ložisku, životnost je asi stejná, zhruba 10x menší než u starých Š 100.


Jen několik poznámek.
Datum: 10.12.2000, 0:28
Od: Ing. Josef Honsa <honsa@mbox.dkm.cz>
WWW: http://mujweb.cz/Instituce/skodaklub/index.htm

Já jsem dělal těch řetězů dost tak si myslím, že několik poznámek ke všem diskutjícím neuškodí. 1)Výměnu řetězu bych načasoval současně s výměnou oleje v motoru. 2)Raději sundavám vanu (celou), často dojde k poškození těsnění vany motoru. Pozor hliníková vana gumokorek, plechová vana pryžové těsnění. Obecně není třeba používat těsnicí tmel. 3)Víko je lepší sundat i s olejovým čerpadlem a proto se uvolní upevnění sacího koše na prostředním víku hlavního ložiska (M6 klíč S10) 4)Nemusí se sundavat zadní čelo a nárazník, ale jsou tady dva klíčové problémy: povolit šrouby M6 s válcovou hlavou pro šrobovák na víku rozvodů je někdy horor, dále přístupnost k rozvodům - přehlednost je ztížena ale jde to. 5)Zásadně se nesmí rozvodové kolo vačky narážet kladivem. Jak je v článku řečeno samotná vačka není směrem k strvačníku nikterak axialně jištěna. Konec vačkového otvoru je u setrvačníku zaslepen plechovou zátkou a tu můžete uvolnit. Pak poteče olej do prostoru spojky - vyjmutí motoru Vás nemine. 6)Než nasazuji víko rozvodů stejně kontroluji správnost nastavení rozvodu: první válec kompresní HU (to je poloha klikového hřídele)- vačky 4. válce "střih" a prvního uzavřeny. Je to vidět od spodu ale kdo si není jistý sejme víko ventilů a vidí to nahoře - viz seřízení ventilu.


RE: RE: proc klin?
Datum: 13.07.2000, 8:21
Od: Laďa <nemá>

Klín ,proto aby necouvla klikovka do zadu a nevyjelo zadní axiální ložisko zobáčkem z bloku.Místo klínu doporučuji při opravě na vozidle malou fintu.Stačí sešlápnout na spojku a sešlápnutý pedál zajistit proti vrácení(např.slabým prkénkem nebo násadou z lopaty -koštěte apod.zkráceným na potřebnou délku na rozepření proti př.desce-volantu-sedadlu.


RE: to snad ne ???
Datum: 4.07.2000, 5:57
Od: Jara <Jaroslav_P@hotmail.com>

Byl bych rad, kdyby jste vami uvedeny zpusob blize vysvetlil. Tak jak popisujete technologicky postup vymeny rozvodu je nemozne vubec viko rozvodu demontovat. Protoze ve viku rozvodu se skryva take olejove cerpadlo. Toto cerpadlo ma viko s trubkou, na jejimz konci je "saci kos". Vse je prisroubovano. Jednak k viku rozvodu a take potom k viku hlavniho loziska klik. hridele... Jara


RE: proc klin?
Datum: 4.07.2000, 5:41
Od: Jaroslav Plachy <Jaroslav_P@hotmail.com>

Jistě máte pravdu, že pokazit něco na montáži rozvodového řetězu s koly je umění. Dovolil bych si však pár poznámek z praxe. Není nutné tak úzkostlivě trvat na zaklínování klikového hřídele, je však velmi vhodné po namontování rozvodů a ještě před dotažením šroubu řemenice klikového hřídele zkontrolovat postavení vnitřního axiálního ložiska. Může se totiž stát, že při montáži a ev. otáčení klik.hřídele se vnitřní axiální kroužek pootočí, po dotažení šroubu řemenice se ulomí "zub" na obvodu axiálního kroužku a v následném provozu motoru se tento axiální kroužek začne protáčet (zvláště při vyšlápnuté spojce) a dojde ke zničení celého motoru. Neboť protáčející se axiální ložisko vydře dosedací plochu v bloku. Další nebezpečí spočívá při vlastní montáži rozvodového kola na vačkovou hřídel. Tady nedoporučuji použití jakého- koliv kladiva ani paličky byť gumové. Může se totiž stát, že pri použití těchto nástrojů se vyrazí na opačném konci vačkového hřídele ucpávka či těsnení (jiný název mě nenapadá) a demontáži motoru se nevyhnete... Je vhodné jmenované kolo na hřídel namontovat pomocí delšího šroubu. mnoho štěstí Jara


RE: to snad ne ???
Datum: 27.06.2000, 13:19
Od: Chipmen <chipmen@panda.cz>

Tenhle postup jsem ziskal z odborne literatury, jak to jde jednoduseji nevim, protoze ja sam jsem rozvodaky vzdy menil pri generalce, nebo vetsim rozebrani motoru. Ale pokud odklapite vanu tak uz to chce novy tesneni, a pokud tam chcete dat novy tesneni tak musi vana dolu, olej ven atd... Jinak k prvnimu prispevku, tohle je v podstate vycucnuty system ze servisni literatury. Takze vsechny dulezite body jsem tam nechal, jinak pokud tam nenechate rychlost a jsou vyndane svicky tak otaceni s klikovkou neni zase az tak tezke. Jinak ten obrazek neni zasaz uplne tak vhodnej, ale vystihuje podle me aspon to kde se to ma zaklinovat.


to snad ne ???
Datum: 23.06.2000, 17:09
Od: honza <suchyjhv@seznam.cz>

nechci nikoho napadat ani urazet, ale vymenoval jsem si u sebe retez take (+ dalsi dve auta) ale s klikovkou, svickami a s postupem takto slozitym bych se asi nerozjel. vana nesla uplne dolu jen co umoznila svym sklopenim na povolenych sroubech - vysazani vika ze zamku a na klikovku jem nesahl. jinak s timto podstatne jednodussim postupem jsem najel skoto 45 000 km bez jedine chybky.


proc klin?
Datum: 22.06.2000, 14:19
Od: Jirka <jdobry@centrum.cz>

Neni mne jasny proc zaklinovat klikovku. Ono se to tak snadno neotaci a retez pokud jsou na nem spravne nasazena kola, tak se neda dat do motoru spatne. Na zaklinovani axialni vule s tim bych souhlasil, aby se retez po tom co se klikovka vrati do ty "svoji" zabehany pokohy "nekrizil". Ale to se spatne dela podle obrazku na zjisteni axialni vule sroubovakem. Ta vule je zpravidla na obe strany, jinak ji nema smysl fixovat a je ji treba zafixovat z obou stran. Kromne toho jelikoz to budu delat taky jsem si zkusil nanecisto na vyrazenym motoru. Tak jsem jsi zkusil, ze dat to tam blbe to je uz umneni.A nejde to nejak lehko rozhodit. Ono i otocit klikovkou neni tak snadny pri jemnym zachazeni, ktery bohate staci. Na povoleni ty 30 na remenici a toho mensiho sroubu na malem ozubenem kole se mne osvedcilo nasadit paku na trubkovy klic a jenom do ni tuknout. Ono to povoli jako nic. Jenom silou jsem s tim nepohnul.



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení