ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Přehled vaček
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Přehled vaček

RE: Chyba v tabulce
Datum: 23.09.2010, 8:58
Od: MIra <otahal.miroslav@post.cz>

Zdravím, mám vačku 260st. u favorita komprese 10,5:1, vložka filtru green, koncovka výfuku, slícované potrubí s kanály,rozdělovač z 50kw, předstih 11stupnu, dává to 60kw/5550ot/min dle DIN na brzdě...pružiny jsou originál, nic neodskakuje. Spotřeba nevím, když přepnu na plyn tak mám 8,5L/100km pri normální jízdě výkon na plyn 56KW. Myslím si že pružiny to zvládají, jinak by výkon šel k šípku....z těchto drobných úprav si myslím že výkon 60kw dle DIN nebo 63KW dle CSN je dobrý.


Chyba v tabulce
Datum: 14.02.2009, 20:46
Od: Adam Vystrčil <Adam.Vystrcil@seznam.cz>

Nejostřejší vačka je v motoru 781.136 B a je jedno, jestli z Favoritu nebo z Felicie. Ta měla totiž hodnotu 254/254. Felicie 1,3 50kW neboli 136 měly stejné časování 254/254, ale jednobody BMM měli uložení jako škodárny a Favority a vícebody MPI měly větší uložení, takže pro sériové škodárny a Favority nepoužitelné. Ještě bych rád zdůraznil, že při záměně vačky za ostřejší 247/247, 248/248 a 254/254 je nutné vyměnit také ventilové pružiny v hlavě motoru z verze 50kW (ty byly ze série tvrdší) nebo vám to nebude fungovat na 100%. Zhruba od 3000 otáček za minutu začnou rozvody odskakovat a tím pádem jste si moc nepomohli, protože ostřejší vačka pomáhá hlavně pro tah ve vyšších otáčkách.


RE: RE: RE: ostření vačky
Datum: 25.04.2008, 21:48
Od: kasparek <J.Kasparovsky@centrum.cz>

mam zajem o klikovou hridel na favorita rok vyroby91 za kolik by byla a nebo prebrouseni kde to provadi diky moc jarda


RE: RE: Poradí znalec?
Datum: 4.03.2008, 21:38
Od: tom <jecmon@seznam.cz>

zdravim chci se zeptat jestli nevite o nekom kdo prebrusuje z obyc vacky na ostrou? úprej to de co sem slysel


RE: RE: Kupa vacky
Datum: 4.03.2008, 21:35
Od: tomJ <jecmon@seznam.cz>

zdravim potrebovalbych ostrou vacku na favorita?kolik by me ton stalo?od vas


RE: RE: Koupím
Datum: 4.03.2008, 21:33
Od: TomJ <jecmon@seznam.cz>

zdravim mate jeste ostrou vacku na favorita?popripadne kde bych ji sehnal diky za odpoved


RE: Kupa vacky
Datum: 14.10.2007, 23:59
Od: S. Hlava <SHsportmotory@seznam.cz>

Dobry den Vasky vyrabim, jakou potrebujete?


RE: Koupím
Datum: 14.10.2007, 23:56
Od: S. Hlava <SHsportmotory@seznam.cz>

Dobry den Tu ostrou vacku mam. V pripade zajmu napiste. Naschle


Koupím
Datum: 10.03.2007, 9:26
Od: Jakub Majtner <zajda.majky@seznam.cz>

Ahoj, nemáte doma někdo ostrou vačku do Favorita 135???? Měl bych zájem... Nebo, nevíte kde by se dala sehnat??? Za všechny rady předem dík..


RE: RE: RE: RE: VACKA Z 1.3BMM
Datum: 16.02.2007, 20:41
Od: Michal <Michalh18@seznam.cz>

dobrý den, Chtěl bych se zeptat kde jste si to nechal dělat a kolik vás to zhruba stálo? zajímalo by mě to. děkuji za odpověď


RE: RE: RE: ostření vačky
Datum: 12.12.2006, 1:01
Od: Jan Svoboda <jan.svobodavolny.cz>

Ahoj, máš vačku z favorita 136x, nová stojí 1700kč a nevíš kde sehnat hliníkové rozvodove tyčky.Diky Honza


vačka
Datum: 22.11.2006, 10:24
Od: Milan <tomasekmilan@seznam.cz>

Ahoj, stavím motor a tak se chci zeptat na vačky jakoutam dát a jak poznám jaká je když mám třeba 3 na ponku a nejsem si jist jaká to je. předem dík


120LS
Datum: 9.11.2006, 16:20
Od: Sepp <jon.john@seznam.cz>

120LS ma jiny časovani než 105 a 120 - je ostřejší. Viz. Andrt


vacky
Datum: 9.10.2006, 23:30
Od: Stanley <skormunda@centrum.cz>

ale pozor, vacka z 135 a 136 ma oproti vackam 120 a starsim posunuty klinek - ve vztahu ke klikovemu hrideli, takze je treba vzdy davat k vacce prislusnou kliku!!! jinak je motor spatne nacasovan!!! Takze davat eRkovou vacku do 136-tky moc smysl nema, ale do 120 LS (vzhledem ke kompresi) jiz ano...


RE: Poradí znalec?
Datum: 23.06.2006, 18:30
Od: patrik <patrik-hp@volny.cz>

Zdárec.Doufám že si nekoupil originál.Ta 248čka je fakt stará a bez vahadel s céčkem nejede.Jestli chceš tip,tak mám dva lidi,co se zabívají přebrušováním vaček.Dej tam tu 260 a budeš v šoku.Z originálu ani moc né.Měli je dávat už dávno do sériovejch motorů.Jejich volnoběh už je trochu za hranicí klidu,ale tak nepatrně,že to ani nepocítíš.Ta z MPI čka 254 ka je ta hranice klidu,ale počítej,že ta má jiný ložiska,stejně pořád o 1mm menší zdvih než ta upravená a nemáš záruku,jestli je rovná.Pokud nekoupíš novou.Vačka se totiž taky rovná na hodinkách a jsou to cca 2 setiny povolený na házivost.A to asi víš.nepočítej s tím,že to bude brus.Hlava je základ všech úprav...Vačka jen oddaluje expanzní tlak.Proto výkon se objeví až víše,než-li u série.Ale bude lepší.A zvuk z motoru je taky lepší.


Poradí znalec?
Datum: 26.03.2006, 18:48
Od: Zip <pesta75@seznam>

Potřebuju vědet jestli někdo mi může říct podle čísla motoru š120,jakou vačku koupit,když tam mám Ls písty,ale nevim rok výr.bloku?Nebo nejakou co by tam šla.Dík


RE: RE: TRASENIE
Datum: 2.03.2006, 14:47
Od: PETSOFT <NIEJE>
WWW: http://NIEJE

NAZDAR ACE,KED NANIECO NOVE PRIDES Z TYM TRASENIM TAK ODPIS,DIKI....


RE: TRASENIE
Datum: 23.02.2006, 19:22
Od: ace <dualband@seznam.cz>

Mám úplně ten samý problém. Mám Rapida 136, orig. motor, ale prý ostřejší vačka. Zkoušel jsem už hodně věcí, ale nemá na to vliv karburátor, rozdělovač ani nastavení zapalování. Nyní ETZ z Fa. Proto si teď vytvořím kotouček a změřím časování vačky a doufám, že z toho něco vyčtu.


RE: TRASENIE
Datum: 14.12.2005, 11:56
Od: roman <mpi.inn@seznam.cz>

Nevim co presne myslis pod pojmem treseni motoru(nepravidelny chod???)-ale primo s vackou by to nemelo mit nic spolecneho,protoze 260tka z MPi(predpokladam ze ze 136 MPi) neni nejak extra "ostra"- jinak ses si jistej ze tam mas vacku z MPi?? ta se do klasickyho bloku 742 nebo 781 dat neda protoze ma uz jinej prumer lozisek-ale pokud si to vsechno udal spravne a vsechno poradne utahnul, tak spis bude problem nekde jinde - treba v nedokonale serizenych ventilovych vulich, nebo v neserizenem karbu nebo v neserizenem zapalovani - ale videl bych to spis naty ventily


TRASENIE
Datum: 15.11.2005, 10:57
Od: PETSOFT <nieje>

Mám škodu rapid 130,mam tam vačku z felicie mpi,aj vahadla c-kove,pri jazde mi jemne trase z motorom a to pri otackach 2100 až 2500,ak prejdem nad tie otáčky tak už to nerobí,mohol by mi niekto poradiť,kde je chyba?diki.


vačky
Datum: 2.05.2005, 18:23
Od: ggdfgdfg <herman.k@email.cz>

cha cha...........to je parada jak tady pisete o vackach a jak se bojite o kliky....ale ze se nekdo neboji o to ze se mu treba potkaji pisty s ventilama???podlozky a nebo tvrdsi pruziny...o tom tu nikdo nic nepsal....takze takovy ty cislo ze nekdo toci 6500ot/min jsou pro zasmani.mit tam tyhlde otacky delsi dobu tak se to potka.....a jestli odecitate hodnoty otacek jen s otackomeru,tak tomu moc neverte-je tam odchylka jako svine.....


Kupa vacky
Datum: 16.03.2005, 23:08
Od: Rado <thecolt@post.sk>

Kde v Cechach sa da kupit vacka z Priamo z obchodu.Vopred dik


djz
Datum: 28.11.2004, 12:31
Od: djz <djz>

dzjdjz


RE: RE: RE: ostření vačky
Datum: 1.11.2004, 14:10
Od: Roman <mpi.inn@seznam.cz>

No vsak ja sem tim nemyslel ze je to dobry, ale ze je to jedna z moznosti a ze to jde. Osobne bych si to ale udelat nenechal.


RE: RE: ostření vačky
Datum: 14.10.2004, 9:16
Od: vici <vici@centrum.cz>

navarovani je blbost. celkem hodne toho jde nabrousit na seriovou vacku a to co uz ne (jde o zdvih) tak se dela z polotovaru..... Mam na prodej dve kvalitni vacky na 135/6/favo/felda pokud by mel nekdo zajem, domluvime se mailem


RE: ostření vačky
Datum: 10.10.2004, 14:03
Od: Roman <Mpi.inn@seznam.cz>

V podstatě máš pravdu. U vaček do 280 st. se zbrušuje ta náběhová plocha aby to mělo strmější náběh. Ale když chci mít víc jak 280, musí se na vačky materiál navařit a pak přebrousit.


RE: KÚPIM VAČKU
Datum: 1.10.2004, 10:40
Od: rapid <rapid1@chello.sk>

maš ešte zaujem otie vačky 280-260


RE: Kúpim vačku
Datum: 31.07.2004, 9:35
Od: milan <www.gouden.ousa.sv.alzbeta>

mam taku teraz som rozobral erkacko. ale daju sa zohnat z boleslavy hocijake.za par grosov


RE: ostření vačky
Datum: 31.07.2004, 9:26
Od: milan tarc <ousa.sk.>

to teda nie


ostření vačky
Datum: 28.06.2004, 17:24
Od: kld <f>

jaktože když chci zvostřit vačku tak ji musim zbrousit spiš se tam materiál musi přidat ne?


uhel vačky
Datum: 28.06.2004, 17:06
Od: cerrma <cermicek@atlas.cz>

jak zjistim uhel vačky z uhlu otevření a zavření motoru


RE: RE: RE: Vacky
Datum: 18.04.2004, 19:09
Od: milano <mipu@zoznam.sk>

pre vykonne a sutazne motory Skoda sa pouziva rozdelovac z 105 pretoze podtlakova regulacia ma vo vyssich otackach skoro linearny priebeh. kedze pre taketo motory sa predpokladaju vysoke otacky-od4000 a viac je to uplne vyhovujuce. Pripadne je je mozne pouzit bezpodtlakovy- tvrdy rozdelovac Bosch a nastavit predtih tak 10-12 stupnov- podla stupna uprav motora. s tym talianskym rozdelovacom by som sa nebabral. ja osobne jazdim na kompletnom elektronickom - tyristorovom? zapalovani z fava. rozdiel je skutocne poznat hlavne s lepsimi svieckami (championy)


RE: RE: casovani vacky z Fabie 1.4
Datum: 15.01.2004, 11:16
Od: Jan Korecky <cmk@volny.cz>

Napr. ja mam ve Fabka motoru vacku z Felicie (tedy jeji zaklad, ale prebrousenou na jiny hodnoty) - mam to proto, ze ma delsi konec, takze tusim ze pohani nahon rozdelovace (mam ten motor v rapidu s karbecem a rozdelovacem)... Takze pri pouziti prsou z Fava, otocenejch rozvodu apod... to jde. Vacka z Felicie MPi je ale stavena na zdvih 72, ne 78, to si radsi nech prebrousit stavajici vacku v nejaky profi firme, bude to stat kolem 3.000 Kc a budes mit jistotu, ze to za to stoji, kdyz k tomu snizis palici o 0.9mm, mas se zakladnim tuningem vyhrano.


RE: casovani vacky z Fabie 1.4
Datum: 10.01.2004, 17:06
Od: jan kurek <kurek@centrum.sk>

Vačkový hriadeľ pre Fabiu 1,4 MPI 44kw má časovanie výfuk: ot. 45° pred HU, zat. 12°po DU sací ot. 15° pred HU, zat. 42° po DU a 1,4 MPI 50kw má časovanie výfuk: ot. 44° pred HU, zat. 13°po DU sací ot. 17° pred HU, zat. 40° po DU čiže 237/237. Ale či sa dá použiť vačka z felicie 1,3 MPI do fabie1,4 MPI, to potrebujem zistiť aj ja. Ak už si to niekde zistil, daj vedieť. Díky.


RE: KÚPIM VAČKU
Datum: 11.12.2003, 19:33
Od: David <baranekd@seznam.cz>
WWW: http://www.grateful-hemp.com

Shanim saci a prip. i vyfukove potrubi na Rapida nebo eMko 136/135. Dikec.


RE: HILFE
Datum: 11.12.2003, 19:30
Od: David <baranekd@seznam.cz>
WWW: http://www.grateful-hemp.com/

Pražská ulice 94, Bosonohy, Brno pan Pavlicek, +420547227654 ti nabrousi na serii co budes chtit, brousil bych tam max.300/300, rozumne je 300/280, zarucene 280/280, podlozit vent. pruziny, nebo BMW sestivalce benzin maji tvrdsi a uplne stejne jak facko. Cena prebrouseni je !!!! 900,- Kc !!!! Tu 280ku nemusis nitridovat, jinak ti to nanitridujou v kazde kalirne (napr. www.bodycote.cz) s cenou od 200Kc za kilo hmoty. 260ky a niz prej nic moc... zdar DaVE


HILFE
Datum: 25.11.2003, 8:28
Od: HELMUTH <vrana-tomas@post.cz>

DELAM SI RAPIDA 136 A POTREBOVAL BYCH JASNE VEDET JAKOU VACKU DO NEJ DAT .CHCI TO NA VYKON ALE ABY SE TO TAKY DALO NORMALNE POUZIVAT.ZATIM NEJVIC LIDI TVRDI DAT TAM VACKU Z FELICIE MPI - 254/254 MUZE MI NEKDO KOMPETENTNE RICT Z JAKE FELICIE PRESNE TU VACKU CHCI A KOLIK TO STOJI? DIKY ZA POMOC


casovani vacky z Fabie 1.4
Datum: 24.11.2003, 12:19
Od: Roman <mpi.inn@seznam.cz>

Nevite nekdo, jake casovani ma vackovy hridel z fabie 1.4 MPi 50kW??? A nevite, jestli ma stejny prumer lozisek jako felicie MPi? Nebo jeste jinak-jestli by do bloku fabie sla dat vacka z fava nebo z feldy MPi{kvuli tomu, ze bych tam potreboval narvat rozdelovac}. Dekuju, Roman.


KÚPIM VAČKU
Datum: 10.09.2003, 13:58
Od: Viper <Vipo1@azet.sk>

Ahojte ak niekdo viete nejeaku ostrejšiu vačku na Favo. dajte vediet rad by som kupil. Najlepšie od 260 do 280 stupňov. moj mobil je 0907335325 ale len SMS lebo ho mam zapnutý len občas.dik a rýchlej jazde zdar. Mozte ponuknut aj ine veci na RAPID 136


136 B
Datum: 3.08.2003, 20:07
Od: triskac <jfjf@orangemail.sk>

Ostrejsia vacka je v 136 B 22 52 57 17


RE: Vačka pro fel. MPI
Datum: 30.07.2003, 14:21
Od: daggereall <pnemam@post.cy>

ne,bohuzel neni mozny pouzit tu vacku bez precipovani,program v ridici jednotce je nastavenej na starou vacku a pri vymene vacky za ostrejsi se musi preprogramovat ridici jednotka na novou vacku.


Vačka pro fel. MPI
Datum: 13.07.2003, 12:36
Od: Jarda <sfj@seznam.cz>
WWW: http://www.favorit-tuning.wz.cz

Je možné použít vačku 280/280 do felicie 136 MPI bez přečípování, bude to fungovat? a jak? předem moc díky za odpovědi.


Vacka
Datum: 2.07.2003, 11:37
Od: Majo <skoda_105gl@post.sk>
WWW: http://www.webpark.sk/skoda105

Chcel som sa opytat ci do Skody 120 dostanem bezproblemov vacku z favorita alebo musim nieco prerabat ?? Niekdo mi hovoril, ze ked dam osterjsu vacku musim vymenit aj pruziny na ventiloch na tvrdsie.


Kúpim vačku
Datum: 28.06.2003, 11:13
Od: Karol Kováč <nemam@ziadny.sk>

Kúpim vačkový hriadeľ zo škody 110R. Ponúknite. tel. č. 0908 388 466 Trnava, Slovakia


RE: kaleni vacky
Datum: 23.06.2003, 21:34
Od: MPI <andy.nobel@seznam.cz>

Ptal jsem se ve firmě, kde brousej vačky, kliky, hlavy a všechno kolem tady toho a řekli mi, že vačky do 280 stupňů(tzn. ty, který se jen brousej a na který se ještě nemusí nic navařovat) u vozidel š 1xx až favorit a felicie 1.3 se znova nitridovat NEMUSEJ. Neplatí to už ale v případě vaček z motorů VW a jiných, tzn. i felicia 1.6. atd, kde se to už nitridovat musí. Ale prostě u českejch motorů to prej rozhodně potřeba není. Možná se to vztahuje i na fábie 1,4 8V, která jsou prakticky odvozený od českejch třináctistovek. Čau Roman. PS: Jinak za znovunanitridování vačky na si tady řikaj 800Kčs(favo). Je to podle hmotnosti.


kaleni vacky
Datum: 5.06.2003, 22:14
Od: daggereall <pnemam@post.cz>

Teda tvrdit ze po prebrouseni vacky neni potreba ji znova nitridovat bych si nedovolil.To nitridovani je tam proto aby ta vacka vydrzela ten napor.S tim ze je kovana to nema nic spolecnyho.Dat si vacku po prebrouseni do motoru bez toho abych je nechal ponitridovat tak si rovnou zhanim novy nahradni dily do motoru.


RE: RE: RE: RE: Vacky
Datum: 26.05.2003, 14:34
Od: otmen <otore@email.cz>

Pánové až si necháte brousit vačku ze škody tak ji pak nekalte, je to zbytečný, protože aji po obroušení zůstane dostatečně tvrdá, protože je kovaná. Mimojiné vačky se nekalí ale nitridují, protože při kalení by se mohla vačka ohnout. Jedinej způsob pokud chcete kalit je zakalit natvrdo a pak teprv bousit ale fakt je to zbytečný. škodě zdař Otmen


RE: RE: RE: Vacky
Datum: 1.04.2003, 10:47
Od: HUSA <hhusa@seznam.cz>

Tady je info o tom přebrušování vaček BRNO - BOSONOHY, PRAZSKA c. 94 TEL.:05 - 47 22 76 54-5 Fax: 05 - 47 22 71 05 * * * * * POSKYTUJEME SPECIALNI OPRAVARENSKE SLUZBY brouseni klikovych hridelu automobilu vybrusy bloku motoru uhlovani a opravy ojnic U hlav valcu motoru provadime: svarovani a vyvarovani zafrezovani ventilu vcetne vymezeni ventilove vule tlakovou zkousku prebrouseni specialni upravy dle potreby i na prani zakaznika Dale provadime: opravy vackovych hridelu, vahadel svarovani bloku motoru svarovani hlinikovych prevodovych skrini svarovani hlinikovych dilu U motoru AVIA provadime: vrtani zhavicu hlav valcu, prevrtani bloku motoru vlozkovani bloku vareni bloku PRODEJ NAHRADNICH DILU MOTORU ZDENKA VOJTASKOVA - MOTORDILY TEL., FAX: 05 - 47 22 71 05


RE: RE: Vacky
Datum: 2.12.2002, 6:39
Od: Řehy <p.rehy@seznam.cz>

Můžu se jen zeptat, může mi někdo polopaticky vysvětlit, jak upravit odstředivou a podtlakovou regulaci?? Jasně, přihýbyt/odhýbat uchycení pružin odstředivé a přidávání/ubírání podložek podtlakové regulace, ale podle čeho?? Mám srtoboskopickou lampu + nějaké ty diagramy průběhů obo regulací, ale to je vše... Pokud podle diagramu má být předstih odstředivé regulace ve 3000ot. např 30st, mám k tomuto ještě připočíst základní předstih?? Zkoušel jsem se s tím patlat, příhýbat a všelicos, ale jede mi to asi nejlépe, když jsem odpojil podtlak....Ten motor má nějakou tu úpravu, jako hlava, setrvák, fel.vačka, ojnice, řemenice, filtr, ventily.. Slyšel jsem, že pro tunning se nepoužívají obyč. rozdělovače, ale rozdělovače Magneti Moreli...bez podtlaku... ???? Má to nějaký smysl? Podle mě se i obyč. rozdělovač dá seřídit jako ten italskej... Díky moc


RE: RE: RE: VACKA Z 1.3BMM
Datum: 18.11.2002, 20:30
Od: PT <pec.vat@tiscali.cz>

Co se týká přestavby Fava tak jsem něco podobného provedl na mém (FA135 - 40 KW BMM) vyměnil jsem písty za rovné (136) snížil hlavu (komprese cca 10.8 :1) vyleštil a slícoval kanály ,namontoval vačku 275 a nechal přečipovat řídící jednotku - je to fakt super. Favál krásně tahne a i do kopce je předjíždění jedna radost. Taky sportovní filtr tomu trochu pomohl, ale motor s vačkou není vše - pak to chce i pořádný výfuk, pokud možno "od hlavy až k patě" a bez katu!


RE: RE: VACKA Z 1.3BMM
Datum: 8.10.2002, 14:20
Od: Roman <mpi.inn@seznam.cz>

Teda nechci nic řikat, ale můj fágl má taky 254/254, kompresy jamo 136MPi, tedy 10:1, ale že by někam "vystřeloval" při startu, to se říct nedá. Jako jasně, je to jiný kafe nežli vobyč. fáčko 135 nebo 136, ale furt to má značný rezervy. Ale kopce to na 5 drží docela dobře. Mám v autě plno píčovin a taky 185/55, takže to docela brzdí. Ale na vobyč. 13kách to jede fakt slušně. čau R.


RE: VACKA Z 1.3BMM
Datum: 8.10.2002, 14:17
Od: Roman <mpi.inn@seznam.cz>

nene-fava 135 maj 230/240 a 136(nevim přesně) ale 100% 136X maj 248/248. 254/254 maj 136 MPička felicie. Ale žadnej zazrak to taky neni. R.


RE: VACKA Z 1.3BMM
Datum: 7.10.2002, 19:58
Od: Baghira <zach.m@volny.cz>

Vačka 254/254 je ze 136 Mpi. Typ 136 BMM má tušim 248/248. A to že nejdou u karburátorových verzí od spodu je absolutní píčovina. Ten rozdíl u vačky 254/254 je znatelný především od spodu. Sám jsem tomu skoro nevěřil jak mi to auto vystřelilo při první pokusné jízdě s touto vačkou.


VACKA Z 1.3BMM
Datum: 1.09.2002, 15:17
Od: daggereall <pnemam@post.cz>

CO SEM SE DOCETL NA INTERNETU,TAK FAVA S MOTOREM BMM BY MELI MIT VACKU S CASOVANIM 254/254 ALE NEVIM CO JE NA TOM PRAVDY.NEVITE NEKDO JAK TO JE?


RE: RE: Vacky
Datum: 25.08.2002, 7:58
Od: sotek <denycek@seznam.cz>

Takže když vyměním na mé karburatorové 135 vačku za tu ze 136X, nebo ze 136MPI, tak to nebude mít spodek a hůř to pojede, až ve vyšších otáčkách se to pak zlepší. Nebo to pojede vždycky líp, než originál motor před úpravou. Díky


RE: RE: Zháňam súrne Vačku !!!
Datum: 24.08.2002, 10:05
Od: KazimírJanša <jansa-technik&in.slovanet.sk>

Reagujem nie na článok,ale - Zháňam súrne vačku!Mám k dispozíciji jednu vačku-úplne novú zabalenú v orig.púzdre na S110R Kto ma záujem nech sa ozve.


RE: Zháňam súrne Vačku !!!
Datum: 22.08.2002, 19:01
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Pozor na "velké" vačky, mají větší průměr čepů a musí se převrtávat blok (nevratně)!! Hlavně - nejde o celkové otevření ve stupních, ale o nárůst otevření ventilu na stupeň otočení klikového hřídele. Měl jsem v ruce dvě vačky 260/260 a na každou ten motor jel jinak! Doporučuji spíše menší otevření a větší ostrost, hlavně aby nebylo příliš velké překrytí v HÚ, potom to na volnoběh škytá.


RE: Vacky
Datum: 22.08.2002, 18:54
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Přestavba ze 40 na 50 kW - u Fa z karburátorem (43 kW na 46 kW) jen rozdíl v kompresi, na 50 kW vačka se zeleným pruhem, upravit předstih a odstředivou regulaci. 135BMM - 136 BMM opět komprese, vačka a výměna čipu. 135MPI a 136MPI totéž. Při zvýšení komprese bezpodmínečně palivo Natural 95!! U Fa a BMM lze snížit hlavu o cca 0,8 mm nebo vyměnit písty za ty s rovným dnem. Pokud tomu moc nerozumíš, sám to nedělej.


RE: Vacky
Datum: 22.08.2002, 18:45
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Motor 135/136 se liší pouze kompresním poměrem, vačka stejná. 136x má vačku odlišnou, nutná úprava předstihu a odstředivé regulace, karburátor osazen stejně. 135BMM má vačku jinou, 135MPI zhruba jako 136x, 136 MPI má vačku otevřenou nejvíce. POZOR - nejde o "ostré" vačky na závodění, mají pouze větší otevření. (Výkon se zvedne po montáži do karburátorových verzí ve vyšších otáčkách, "dole" to nejede a více to žere.)


RE: JAKA JE TO VACKA??
Datum: 22.08.2002, 18:39
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Se zeleným pruhem je vačka z Favoritu 136x (50 kW karburátor). Nutné upravit oproti normálnímu Fáčku odstředivou regulaci předstihu!!!


Vacky
Datum: 5.08.2002, 15:41
Od: Ludo <informa@zv.psg.sk>

V tomto clanku su popisovane ako rovnake vacky na 135/136 karburator a vstrekovanie. Nejako sa mi to nezda. V knihe od T. Malinu sa hovori o vackach pre 135/136 karburator, 135/136 BMM, a 136x. Ked sa tam hovori o znaceni vaciek uz su rozdielne aj na 135 a 136 BMM. Vedel by niekto vysbvetlit tento chaos? Ma niekto skusenost s tuningom 40kw BMM? Co je treba vymenit aby z toho motora vznikol seriovy 50kW? (piesty/znizenie hlavy,?sanie,lambda,RJ) Dakujem.


RE: V A Č K A !!!
Datum: 13.06.2002, 17:24
Od: mick <rezhg@oishfd.sdaůjf>

telefon je 05-47227105. vcera sem tam byl. jede se tam autobusem c.69 a je to predposledni zastavka-hned naproti to je. jinak prebrusujou na tri rozmery 280/280, 260/260, a este jestli se nepletu na 280/260. muzou asi udelat i ostrejsi, ale to je drazsi, protoze tam musej kus navarit. jinak k predchozim komentarum k vacce 280/280- myslim ze davat to na 8-kanal je fakt blbost, ale na 5-kanal uz to tak strasny neni.


V A Č K A !!!
Datum: 27.05.2002, 14:37
Od: Hrucho <hrucho@pobox.sk>
WWW: http://hrucho.webpark.sk

No panstvo !!! Pozná niekto presnú adresu, pripadne iny kontakt (tel, mobil, fax,@...) firmy, ktorá brúsi vačky ???? Zatial som sa dočítal len to, že je to niekde v Brne (Bosonohy). Co keby ste sa niekto urval a pripísal tam konecne aj nejake cislo ??? Firma XY a urcite aj veľa čitateľov bude určite veľmi vďačná.. (vrátane mňa)


RE: Tak jak to je?
Datum: 27.05.2002, 14:27
Od: Hrucho <hrucho@pobox.sk>

Pravdaze mozes. Ak chces, tak si pozri http://hrucho.webpark.sk Za tie peniaze sa to rozhodne oplati !!! V sekcii tuning a skoda 110R....


JAKA JE TO VACKA??
Datum: 23.05.2002, 23:01
Od: Bohuslav Šolc <realife@sendme.cz>
WWW: http://www.sendme.cz/motorsport

Mam doma vacku, ktera je oznacena zelenym pruhem. Nutne potrebuji vedet o jaky druh vacky se jedna. Vite to nekdo???


Zháňam súrne Vačku !!!
Datum: 18.05.2002, 19:53
Od: Martin Tuchyňa <mtm@stonline.sk>

Zháňam všetko o vačkách a zároveň zháňam vačku. Za každý e-mail každú radu budem vďačný a vopred Vám ďakujem. Zháňam Ostrejšiu vačku do Motora Š RAPID 136. Vraj najlepšia by mala byť nejaká 274. Až ju zoženiem budem Vám povďačný! Pomôžte český priateľia u nás na Slovensku je to čo sa týka motorov ŠKODA a tunningu na ne veľmi biedne. Ďakujem. Martin Tuchyňa Partizánska 30 957 01 Bánovce nad Bebravou SLOVENSKO +421 905 367 579 +421 38 760 43 85


Tak jak to je?
Datum: 18.05.2002, 18:37
Od: Zdendys <soudruhzmoskvy@yandex.ru>

Ja sem tu poprvy a porad nevim co si o tom mam myslet... muzu teda dat vackovej hridel ze S110R na moji 120LS?


Vačka
Datum: 24.04.2002, 20:32
Od: Řehy <p.rehy@seznam.cz>

Dobrý den, potřeboval bych ostrou vačku třeba z fel 50kW na mojí Š130. Prosím, pište mi na mail. Děkuji


RE: RE: RE: RE: RE: Motoráři poraďte
Datum: 21.04.2002, 10:01
Od: Marek Imlauf <rs.system@centrum.cz>

Záleží co od tohop motoru očekáváš???


RE: RE: RE: RE: Motoráři poraďte
Datum: 16.04.2002, 18:55
Od: manOfmountain <manOfmountain@email.cz>

Mám Rapida 130-tku a rád bych se po řadě předchozích úprav pustil i do úpravy spodku motoru včetně výměny seriové vačky za ostrou. Zatím jsem pouze na motor dal novou hlavu s tvrdými sedly sníženou o 0,3mm odlehčenou řemenici a setrvák. Jaké vrtání, kliku, písty a vačku byste doporučili?


RE: RE: RE: Motoráři poraďte
Datum: 15.04.2002, 9:50
Od: samo <skoda@volja.net>

Hello! I have a Skoda Favorit 135 and I started tuning it a year ago! I have already fitted a 295° cam shaft and soon I will replace the original carb with a Dellorto DRLA 36 carb, now I need to know how much can I lower the head? Do I need harder valve springs? How do I get a shorter differential... Please help me with suggeestions!


RE: RE: Motoráři poraďte
Datum: 9.04.2002, 13:35
Od: Netopýr <netopyr@plivnik.cz>
WWW: http://plivnik.cz

Nemůžu přesně souhlasit - hlavu bych sebral. Vačka 260/260 je zbytečně moc, pokud to chceš fakt na denní ježdění do práce - dal bych výrazně levnější 254/254 z Feliny MPi do modelového roku výroby 96 - potom odstala větší střední ložisko, je označená žlutou barvou. Naprosto souhlasím s úpravou sání - slícovat, odstranit alespoň hrubé otřepy ap. když už ne vyleštit. Sportovní filtr mi ale přijde pro denní provoz zbytečný, jednak je celkem drahy na to, co poskytuje - rozdil to je, ale ne tak velky, jako dobre pruchozi vyfuk - ne jen nejaky vykuchany, ale dobre udelanej pricnak. tvrdsi pruziny jsou sice zajimave, ale pouzitelne pouze pri vysokych otackach, kdyz uz, tak i vylestit hlavu a ventily, jakož i jejich odlehčení. Škodě zdar.


RE: Motoráři poraďte
Datum: 19.03.2002, 10:50
Od: Kony <Czech.tech@seznam.cz>

Spíš než vačkám a snižování hlavy bych se v tvém případě věnoval ůpravě sání(parohy), sportovnímu filtru, laděnému výfuku a svodům k němu. Jestli ti ještě zbyde chuť, tak ůprava sedel ventilů a tvrdší pružiny taky nejsou na škodu!


Všem
Datum: 19.03.2002, 10:43
Od: Kony <czech.tech@seznam.cz>

Ostrá vačka je základ, ale není všechno!


Vačka na favorita
Datum: 24.02.2002, 21:48
Od: Jan Vomela <jan.vomela@quick.cz>

Poradí někdo, jaká je optimální ostřejší vačka na favorita, aby měl motor co nejlepší spodek a slušnou akceleraci na 4 a 5. (260/260?? zdvih??) Díky


Motoráři poraďte
Datum: 24.02.2002, 13:39
Od: Baghira <zach.m@volny.cz>

Prosil bych o radu. Rád bych na svém sériovém motoru Š-130 nechal udělat lehčí tuning, tedy snížit hlavu o 1,0 mm a ostřejší vačku (260/260). Myslíte, že to jsou hodnoty pro každodenní provoz tak akorát nebo spíše přehnané? Rád bych také, aby mi motor ještě nějakou (co nejdelší) dobu vydržel. Dik


Koupím ostrou vačku
Datum: 15.12.2001, 19:29
Od: Jiří Marek <tuningjvmara@centrum.cz>

Koupím ostrou vačku (265)na Favorita.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: sháním ostrou vačku
Datum: 15.11.2001, 8:34
Od: vici <vici@centrum.cz>
WWW: http://www.vici.wz.cz

Prodam vacku 278/256 zdvih 7,1/6,7mm , z polotovaru. Cena dohodou....


RE: RE: RE: RE: RE: sháním ostrou vačku
Datum: 16.04.2001, 0:14
Od: vici <vici@centrum.cz>
WWW: http://vici.wz.cz/favo.html

ostrou vacku poznas tak, ze na ni sahnes prstem a porezes se, u zavodnich vacek muzes timhle postupem prijit i o celou ruku. seriova vacka je tupa a tudiz mene nebezpecna.


RE: RE: RE: RE: sháním ostrou vačku
Datum: 15.03.2001, 13:31
Od: MIchal Mikask <FilipMikasek@sendme.cz>

jak poznam ostrou vacku.dik.


RE: RE: sháním ostrou vačku
Datum: 15.03.2001, 13:22
Od: Michal Mikasek <Filip.Mikasek.@sendme.cz>

PRosimte mužež mi poslat adresu kam jsi dal tu vacku přebrousit .Nebo jestli se dá stebou nějak spojit.Dik předem.


Otáčky
Datum: 24.01.2001, 11:04
Od: Michal Mikuš <mikusm@post.cz>

Samozrejme ja vim, ze neni vhodne tocit seriovy motor nad 5000, jenze to bych pak musel jezdit po dalnicich jako snek. Ted jezdim vetsinou nad 120(5000 ot/min) na rovinach to jde ke 140 (150) a to je 5500 (6000). (Ach ta spotreba) Resenim by byla 5-st. prevodovka, ale to bych musel delat dost slozite prestavby (mam r.v. 82). A kdyz clovek chce bezpecne predjizdet, tak proste ten motor roztocit musi... Takze az odejde motor, tak se sezene jiny (asi i auto)...


RE: RE: RE: RE: Vacka 260/260
Datum: 23.01.2001, 12:17
Od: vici <vici@centrum.cz>
WWW: http://www.vici.wz.cz/favo.html

Jestli mate MPi 50kW (nebo i 40,ale ta jede uplne o nicem) jen s udelanou jednotkou a se ser. vackou tak je myslim uplne zbytecne to tocit nad 5000... dyt to stejne v otackach akorat rve a nic nedela..6500 je podle me zbytecne niceni techniky. jeden znamy mel jednotku cimbu,nizsi tesneni pod hlavou,koncak Remus a melo to na brzde asi 51kW,ale proc to rikam, mel staly prevod 4,86, takze to jelo jako pila a slo to brutalne do otacek. po najetych 20 000 byl motor po rozebrani za ucelem vetsi upravy docela na sracky.... Proste tocit ser. motor se seriovou vackou a ser. ventilovyma perama je podle me zbytecne a docela hazard...vzdyt uz ani nove motory pro sk.A nejsou stavene pro super vysoke otacky..a maj kolem 140PS...


RE: RE: RE: Vacka 260/260
Datum: 22.01.2001, 16:28
Od: David Otáhal <otahal.david@seznam.cz>

Poznámka k Vašemu komentáři o otáčkách. Pravdou je, že klika v motoru je "jen" 3x uložená. Měl jsem možnost tuto problematiku konzultovat přímo ve vývoji motorů v Boleslavi s Ing. Gabryšem, který mne ujistil, že nemusím mít obavy. Sám se podílel na vývoji motorů škoda s 5x uloženou klikou pro závodní účely, bohužel tento motor se nikdy nedočkal sériové podoby. Já sám vlastním Felicii s motorem 1.3 MPI. Hned od počátku jsem si nechal přeprogramovat jednotku a zvýšit max. otáčky na 6500. Mám najeto 55 tis. km, velmi často motor točím až k maximu a jsem velice zvědav, jak bude vypadat, až ho nyní rozdělám. A za celou dobu jsem pod kapotou nemusel " nic zbírat". Jinak se já chystám motor nyní předělat na Vámi zmíněný objem 1450 ccm s ostrou vačkou a přeskládanou převodovkou. A jsem velmi zvědav, jak to pojede.


RE: RE: Vacka 260/260
Datum: 20.01.2001, 23:07
Od: vici <vici@centrum.cz>

panove bavite se tu "odborne" o vackach,hazite cisly s lomitkama ale nikdo se nebavi treba o zdvihu...coz je v dusledu velice dulezity udaj... vacek 280/280 napriklad muze byt cela hromada a kazda bude jina... muze mit jiny zdvih atd... a vysledek bude vzdy jiny... to jen tak jako neodborna poznamka... mimochodem o vackach neco malo napsal CMT v clanku Jak na tuning I.... Jo a kdo toci motor s trikrat ulozenou klikou casto nad pet tisic tak dlouho jezdit nebude..a tocit vic nez 6 to se nekdy podari jen jednou a pak pozbirate ojnice z kapoty... kdo chce otacky at si poridi treba Hondu VTi...a nebo na kazdy tyden novy motor. Veskere tajemstvi uprav motoru skoda je v tom ze je treba jit do vetsiho obsahu..sam jsem vyskousel par motoru od upravy Sprint72 pres motor s velkou vackou a T-pisty atd... no ale nejlepsi je 1450ka s vackou kolem 270/270...je to uplne jiny kafe nez 1300 ma to super spodek,seriovy petikvalt s 4,16 stalym prevodem je k tomu kratky,a ted chystame s CMT 1600...


RE: Vacka 260/260
Datum: 18.01.2001, 10:31
Od: Netopyr <tvoves@seznam.cz>
WWW: http://plivnik.cz

jestli nemáš vyváženej motor, tak ti moc dlouho nevydrží, pokud ho budeš točit přes 5500ot. jinak hlavu ti snižej skoro kdekoli za 300-500kc, vacku si muzes koupit novou cca za 2500,-, nebo si nechat prebrousit tu tvou (dělaj to někde v Brně) za 800,- (ale má pochopitelně menší životnost) na maximálně asi 275/275.


Vacka 260/260
Datum: 17.01.2001, 12:58
Od: Michal Mikuš <mikusm@post.cz>
WWW: http://www.mujweb.atlas.cz/www/mikusm

Nevite nekdo, kde sehnat vacku kolem 260°? Idealne by to bylo s montazi a se snizenim hlavy - na 120 L (Praha + okoli). Ted mi auto toci 5500, ale k pres tech sest to uz neni ono i kdyz mam predstih kolem 8° a palivo N95 (98). Dík za pomoc


RE: Co takhle vacka z 781.136B
Datum: 6.12.2000, 9:53
Od: Netopyr <tvoves@seznam.cz>
WWW: http://plivnik.cz

tak si to zpočítej, píšeš, že: Sani 22 pred HU a 52 po DU. vyfuk 57 pred DU a 17 po HU. tzn. že máš 22+180+52=254pro sání a 57+180+17=254pro výfuk tzn. že tam máš vačku 254/254.


RE: RE: RE: Vacka
Datum: 6.12.2000, 9:49
Od: Netopyr <tvoves@seznam.cz>
WWW: http://plivnik.cz

standardně se do Fáva dávají vačky 270/270, ale to se musí měnit vůle ventilů ==>větší opotřebení a hlučnost :c(<br>280/280 bych tam fakt nedával


Co takhle vacka z 781.136B
Datum: 1.12.2000, 14:41
Od: jan klein <cpoj.cz>

V knizce na faforita je : motor Š 781.136B Sani ot. 22 pred HU zavira 52 po DU vyfuk ot. 57 pred DU zavira 17 po HU Ta v tom vyctu neni uvedena. Jestli v knizce cedrych FA nekecaj tak bych se byl rad dozvedel jak si stoji v porovnani s ostatnima Diky Dinslaken


RE: RE: Vacka
Datum: 30.11.2000, 10:34
Od: KArbi <130gl@centrum.cz>

Znamej mi rikal, ze do motoru favorit 136 se dava nejcastej vacka 280. (nevim co je za lomitkem), ale cetl sem tady na techvwebu, ze vacka 280/280 neni dobra...... co si muzete mi nekdo poradit jakou vacku si tam mam dat, abych prosel emisema a mel zazitek z jizdy ? diky Karbi


RE: Vacka
Datum: 29.11.2000, 20:19
Od: Netopyr <tvoves@seznam.cz>
WWW: http://plivnik.cz

takový normální tuning na škodovku se počítá s vačkou 260/260, jestli tam musíš měnit volnoběh nevim, ale asi ano. víc bych tam nedával, pokud chceš jezdit normálně s tím, že to občas přišlápneš :c)


RE: Dotaz
Datum: 29.11.2000, 20:17
Od: Netopyr <tvoves@seznam.cz>
WWW: http://plivnik.cz

nejostřejší vačka na Fáva je stejná jako na Š130L/A tudíž 320/300st.


Vacka
Datum: 20.11.2000, 8:31
Od: kryton <kryton@atlas.cz>

Jakou vacku by jste mi doporucili, aby se nemusel menit volnobeh kvuli onomu neklidu. Jaky to ma vykon???


Dotaz
Datum: 19.11.2000, 12:23
Od: Jericho <aaaabc@seznam.cz>

Jaká nejostřejší vačka(existuje)se dá dát do favorita 136L. Dík za odpověď.


RE: RE: RE: sháním ostrou vačku
Datum: 7.11.2000, 21:59
Od: Rdim <dedek1@cbox.cz>

Zdar,je to v Bosonohách firma Pavlíček-brousí tam klikovky aji zarovnává a snižuje hlavy.Ale musíš tam donést tu starou a tu ti přebrousí na max.278 stupňů. Jinak kdybys měl zájem tak mám doma vačku z Felicie která má najetých kolem dvou tisíc km-jako nová.Má 258 stupňů a oproti Favoritové vačce je to dost znát.právě tu jsem taky zkoušel a momentálně zkouším tu nově přebroušenou.Ta vačka z Felicie ma devátou vačku na pumpu samozřejmě a je značená žlutou barvou. zatím zdarec a když tak napiš!


RE: RE: sháním ostrou vačku
Datum: 5.11.2000, 23:33
Od: Netopyr <tvoves@seznam.cz>
WWW: http://plivnik.cz

Kde v brně? dej kontakt.dík


RE: sháním ostrou vačku
Datum: 30.10.2000, 23:23
Od: Radim <dedek1@cbox.cz>

Nazdar,před týdnem jsem zanesl svoji vačku z Favorita 136 na přebroušení z 247 stupňů(standartní vačka,felicie 50kw má 257 stupňů) na 277/277 stupňů-mimochodem mám ještě sníženou hlavu o 1 mm a jezdí to super.Jo a dělají to zrovna v Brně ,stálo mě to 800,-.Zdarec Radim.


sháním ostrou vačku
Datum: 20.10.2000, 22:40
Od: Martin <berrry.martin@worldonline.cz>

sháním(koupím)ostrou vačku pro Rapid 136.zatím dost bezvýsledně.jestli by jste někdo něco věděl,nebo měl vačku na prodej,tak si na mě vzpomeňte.Díky


shanim vacku
Datum: 19.07.2000, 23:54
Od: tom <nojdek@raz-dva.cz>

kdo mi doporuci jakou vacku dat na 120 ktera je nejlepsi a popr. ju i proda nebo nekdo jiny


Vacka
Datum: 11.07.2000, 8:06
Od: Petr <stasix@asysijd.cz>

Kdo jste mel v rukach vacku z Felicie, reknete: ma jeste devatou vacku pro palivove cerpadlo, když Felicie ma elektricke ? Petr


RE: RE: Vačka
Datum: 10.07.2000, 8:09
Od: Paja <pavel.horna@z14.preciosa.cz>

Ano, Felicie MPI mají první 2 ložiska vačky zesílená, ale až od modelu 98. Jinak pokud máme být zcela přesní tak dlužno uvést, že Felicie MPI s motory 40 kW mají vačky méně ostré (248 st. jsou stejné jako u Favorita 136X 50 kW). Tyto vačky jsou bez označení, vačky pro MPI 50 kW (254 st.)jsou začeny žlutou barvou.


RE: RE: RE: Pomuze to fest !!!
Datum: 7.07.2000, 21:24
Od: ota <edba@seznam.cz>

Mam ostrejsi vacku, lestene kanalky, karburator delany na zakazku, delsi svody, snizenou hlavu a blok prevrtan na 1.5l. Trochu vic uprav, ale za tu spotrebu se to vyplati. Jo jeste neco, nevi nekdo kde se daji sehnat T pisty a zakolik?


RE: Pomuze to fest !!!
Datum: 7.07.2000, 19:42
Od: Majo <msima@awt.sk>

Ja mam v 120L 260 vacku a ide to super motor okamzite vyleti do otacok a klesla spotreba a tak ako uz bolo spomenute je treba mat aspo 1000otacok na volnobeh inec sa to dos brutalne hada a treba mat favorit zapalovanie a spolu s vackou je to super.


RE: RE: Pomuze to fest !!!
Datum: 7.07.2000, 15:25
Od: Kamil Horák <khorak@mailandnews.com>

A to je to takový dělo jen s jinou vačkou nebo je na motoru ještě další úprava? Sériový Rapid 130 před i po GO mi (po rovině) moc přes 150 nejde a na 6000 motor taky nevytočím ani na trojku (a, upřímně řečeno, moc to nezkouším, obávám se, že by to nemusela vydržet třeba klikovka).


shanim vacku
Datum: 6.07.2000, 13:14
Od: padre <bruno.padre@post.cz>

shanim ostrou vacku(270°) do s135 jestli nekdo ma na prodej nebo aspon kontakt odepiste prosim na uvedeny e-mail


RE: RE: Pomuze to fest !!!
Datum: 4.07.2000, 15:37
Od: Lubos <lubos@ccc.sk>

To mi chcete povedat, ze ked si dam 260st. vacku, tak mi auto pojde ako delo? A 6900 otacok? Normalne sa mi tomu nechce verit. A to je podla teba pri 170km/h spotreba len 7.9l???? Sak kazdy tu pise, ze spotreba pri takej 140ke je okolo 12l !!!!! Ja mam klasicku 130l a to mi potom pojde auto ako delo. A kolko zhruba stoji taka 260st. vacka? Dik


RE: RE: Pomuze to fest !!!
Datum: 4.07.2000, 7:49
Od: Rrorejs <rorejs@telecom.cz>

Nevim, ono taky asi zalezi na zapalovani a poctu najetych km, navis je to skodovka, tasze co kus to original. Taky jsem cetl ze nekdy dost pomuze prekopat trysky a dorazy klapek v karbecu, ale k tomu jsem se nedostal protoze bych nerad zvedl spotrebu. Maximalni rychlost jsem nemeril ale jde bez problemu dostat tachometr "za roh".


RE: Pomuze to fest !!!
Datum: 3.07.2000, 22:00
Od: Ota <edba@seznam.cz>

To neni mozne. Ja mam 260 vacku, volnobeh na 650, max. otacky 6900 a nic nepraska. Spotreba (mereno dlouhodobe) do 120km 6,5l a 170km 7,9l. Max. rychlost 208km. Motor funguje perfektne, na stolici namereno 86 koni.


Pomuze to fest !!!
Datum: 2.07.2000, 17:43
Od: Rorejs <rorejs@telecom.cz>

Asi pred rokem jsem si do Rapida s motorem favorit 136 poridil vacku 260 stupnu a je to poznat vic nez jsem cekal, rekl bych ze se zvedl i tocivy moment a rozhoden to jde vic vytacet nez se standartni vackou. ( akorat jsem prvni 2 mesice furt menil hadice a tesneni protoze pri cca 6500ot./min ma chladici smes docela slusnej tlak ;-)) ). Kupodivu se na delsich cestach snizila i spotreba cca o 0.5l/100km na zhruba 5.5l/100km, ale chce to se udrzet a moc to nehonit ( max.140km/h a nechodit pres 5000ot./min ), pokud to honim ( vic nez 150km/h a trvale vic jak 5000ot./min ) neni problem se dostat pres 13l/100km. Jediny minus je nepravidelnej volnobeh - musi byt aspon 1000ot./min a jeste i tak se to trepe a vetsi citlivost na teplotu, dokud to nema "spravnejch" 90 tak se mu nechce.


Vacka pro 120L/120LS
Datum: 1.07.2000, 5:53
Od: Vladimir Jirasek <jirasekv@volny.cz>

Podle knihy "Udrzba a opravy automobilu Skoda 105-130" ma 120L jine casovani vyfuk. ventilu nez S120LS a to 40st10min/13st10min, resp. 46st30min/7st30min a to az do roku vyroby 3/77. Tak jak to tedy je? Bude pasovat vacka z favoritu 50kW do Skody 120? Vladimir.


RE: Vačka
Datum: 30.06.2000, 8:05
Od: vici <vici@centrum.cz>

Vacku z Felicie MPI nelze do starsich motoru pouzit bez upravy, ma vetsi prumer lozisek!


Vačka
Datum: 30.06.2000, 7:40
Od: Paja <pavel.horna@z14.preciosa.cz>

Kup si vačku z Felicie, má sání i výfuk 254 stupňů.


RE: zmatek nad zmatek)))
Datum: 29.06.2000, 19:25
Od: Netopyr <tvoves@itsignet.cz>
WWW: http://plivnik.cz

popis a ja je opravim


zmatek nad zmatek)))
Datum: 29.06.2000, 15:50
Od: vici <vici@centrum.cz>

v tomhle clanku je tolik nepresnosti ve znaceni motoru a vozidel ze se mi ani nechce je zde popisovat)))))



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení