ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Repase alternátoru
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Repase alternátoru

pomoc
Datum: 12.05.2008, 12:36
Od: jiri horvath <horvathj@seznam.cz>

prosím kdo zna spusob jak zapojit alternator jako motor tedy buzení stwtoru napište mi děkuji


Divnej zvuk
Datum: 1.12.2006, 17:28
Od: John II <ne@nechci.cz>

Delal jsem jednou na 120 alternator loziska.uhliky, atd.(zrovna v zime se to muselo poosr...) ale dobre udelal sem ten repas a asi tak za pul roku se jednou zacal linout od motoru takovej divnej zvuk (susteni) a vypadalo to jako ze by byly loziska v trapu ale nezdalo se mi to remen byl celou dobu dobre napnuty a lozis. kvalitni tak sem mel pochybnosti. Nakonec jsem jeste pred rozebranim(do ceho jsme mi samozrejmne nechtelo) vzal pripravek ve spray kterej se nanese na remeny za behu a remen se stane jako lepivym a zvetsi se jeho treci schopnosti. Co je ale nejdulezitejsi susteni bylo pryc. Nevim proc to ten remenovy prevod delal ale ani sem po tom dal nepatral.Pripravek se mys.jmenuje Belt grip nebo tak nejak presne nevim ale da se to myslim bezne sehnat. Ps: mohl sem ho mozna skusit trochu pritahnout ale mam skusenosti ze loziska na alternatoru a vodni pumpe to na jakemkoli aute to nemaj radi.


Toto není repas!!!
Datum: 26.05.2006, 7:06
Od: Jan Slanina <slanina.honza @seznam.cz>

Z tohoto článku mám dojem že při problému s alternátorem stači vyměnit uhlíky a ložiska a vše je OK.A co takhle změřit funkci diod,přerušení vynutí,zkrat na kostru a pak konečné dobíjení soustavy?A taky byste mohli zapřemýšlet jek dostat napětí dobýjení při plné zátěži na 13,5V a ne slabích 13V.Jinak návod dobrej.


repasovanie
Datum: 10.12.2003, 7:54
Od: Jaro Karoli <hell-boy@post.sk>

Prosim vas jakim sposobom sa daju odtiahnut tie 3 srubky na alternatore ja ich neviem ani tuknut a bojim sa ze ich zderiem a budu nepouzitelne


RE: Dotaz pro vsechny
Datum: 5.02.2003, 18:26
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Nevím, jestli je to ještě aktuální, ale alternátory do série zapojit lze, každý ale musí mít svůj regulátor a nikdy je nesmíš za chodu rozpojit. Ovšem není lepší použít alternátor z náklaďáku?


RE: Dotaz pro vsechny
Datum: 3.01.2003, 14:12
Od: Rovensko <vladimir.mrazek@cegedim.fr>

Da sa alternator upravit, aby daval stale napatie lubovolne /teoreticky/, prakticky 36V bez problemu. Otec ma firmu na autoelektriku a moze tento problem vyriesit.


Dotaz pro vsechny
Datum: 15.04.2002, 9:06
Od: Martin Hůla <doctor@ratbike.org>
WWW: http://www.mujweb.cz/www/hulamartin

Mam zvidavy dotaz. Dalo by se prakticky (teorie je sice krasna ale nekdy nevyjde) zapojit do serie vic alternatoru? Potrebuju totiz vetsi napeti. Tzn. ze kdyz budu chtit 36V, jestli muzu za sebe nejak zapojit 3 alternatory do serie? Neodpali se nejak vnitrek alternatoru? Diky za jakoukoliv odpoved.


Moje poznatky
Datum: 17.10.2001, 10:25
Od: Zdeněk Salcman <webking@centrum.cz>
WWW: http://mujweb.cz/zabava/skoda.rapid

Protože se hluk ložisek stal neunosným rozhodl jsem se je vyměnit a mám jen pár vlastních poznatků k tomuto článku. Rozhodně doporučuji použít stahovák na ložisko i na řemenici. Pozor na uhlíky jsou dva a každý má jinak dlouhý drátek.Jeden má na konci očko a druhý se letuje.(mě prodali oba stejné) Pozor při půlení!!!Stator je přiletován a drátky se mohou utrhnout. Výměna ložisek i uhlíků je opravdu jednoduchá jen to chce pracovat opatrně a podle návodu. Já jsem po složení celého alternátoru dojel na poškozenou matici řemenice a musel jsem ji jet koupit (autobusem a to bylo dost hrozný).Je to matice M14x1,5 určitě se vyplatí si ji koupit dopředu. Výměna se povedla a alternátor šlape jako hodinky.Určitě to zvládne každý průměrně zručný člověk.


Hlucna loziska
Datum: 31.07.2000, 9:23
Od: Teepee <Tee.pee@post.cz>
WWW: http://mujweb.cz/www/teepee

Panove, Skodu 130L mame od roku 1993 a mela najeto 50 000km, ted ma 80 000 km. A uz v roce 1994 sem menil klinovej remen protoze neco "sustilo". Neprestalo a tak se chystam ze budu muset vymenit ona popisovana loziska - od roku 1994! Na otazku vznesenou Pepou Prepechalem je jednoducha odpoved. Na loziska v alternatoru se skutecne vyprdni protoze obcas sou slyset, pak zase ne a ve skutecnosti to porad funguje... (do urcite miry plati stare vyzkousene "cim min se v tom vrtas, tim lepe jezdis"). Jen kdybych jel za hranice tak se nad tim zamyslim znovu. Hodne dalsich km preje Teepee.


RE: RE: Hučící ložiska i po opravě
Datum: 31.07.2000, 5:57
Od: Pepa Přepechal <prepechal@atlas.cz>

S tím rotorem je to nepravděpodobné, protože je vyměněn za nový - i když nin není nemožné, že? A ještě takový zajímavý poznatek, ten hluk (šelest) se nejvíc projevuje, když prší nebo je zima.


RE: Hučící ložiska i po opravě
Datum: 29.07.2000, 10:59
Od: jf <jarosf@seznam.cz>

Častým problémem jsou i volná ložiska na hřídeli nebo v díře v hliníku. Ložiska musí být naklepnuta (ne jemom volně nasunuta rukou). Potom pomůže jemom staré pocínování hřídele nebo ložiska, nebo (doporučuji)zalepit přípravkem od firmy LOCTTITE (speciálně pro tento účel prodáváno)


RE: Hučící ložiska i po opravě
Datum: 28.07.2000, 16:49
Od: Milan Kovář <milan.kovar@kouzlaacary.cz>

Asi bych se zaměřil na napnutí klínového řemene, pokud ložiska odcházejí, mohl by být napnutý víc, než je zdrávo. Taky by mohlo být rozhozené vyvážení rotoru - není někde kousek vyštípnutý nebo omačkaný ?


Hučící ložiska i po opravě
Datum: 28.07.2000, 13:44
Od: Pepa Přepechal <prepechal@atlas.cz>

Postupoval jsem přesně podle návodu, protože mým problémem byly "hučící" ložiska. Ty jsem vyměnil a po chvíli byl můj problém opět přítomný. To se opakovalo celkem 4x. Už to nechávám být a čekám, kdy to klekne. Mohl bych vědět, v čem dělám chybu?



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení