ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Signalizátor rozsvícených světel
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Signalizátor rozsvícených světel

RE: Hlídač světel?
Datum: 21.08.2006, 2:42
Od: mapan <mapan@sezmam.cz>

Stačí jedno relé a pár desítek centimetrů drátu .Start rosvícená světla okanžitě . Je to opravdu pár ampér proti spotřebě startéru . A v době mrazů je to pro baterku takové jemné probuzení . Používám toto zařízení trvale už několik let a je to super .Nevím jak u traktorů ale asi by to taky fungovalo . Cena jedno relé a asi metr drátu a konektory tak asi stovka . Zdraví MAPAN


RE: RE: RE: RE: Hlídač světel?
Datum: 17.08.2000, 6:59
Od: Tomáš Peterka <peterka@profinet.cz>

O řešení elektronickou cestou jsem uvažoval, ale sám si časovač sestavit neumím a stavebnice tohoto zařízení stojí cca. 600,- Kč, což je víc než 3x cena dvou relátek. Dále je diskutabilní odběr časovače, který má i v klidu odběr cca. 20 mA. Těžko říci co v zimě uškodí baterii víc, jestli toto zařízení s alarmem (v klidu odběr od 30 do 50 mA) nebo jedno až dvě probliknutí světel. Samozřejmě, že rád poběžím nakoupit součástky a pustím se do práce na lepším systému za cenu dvou relátek + něco málo, pokud někdo příjde s lepším nápadem.


RE: RE: RE: Hlídač světel?
Datum: 14.08.2000, 9:18
Od: Petr R. <regent@volny.cz>

Máš sice pravdu,že baterka je dražší,ale ani té neprospěje dát přes 10 Ampér,pro nic za nic.Co kdyby se ta světla rozsvítila až po nastartování?Takovej problém to udělat není.Dokonce by to šlo i z těch relátek.Já osobně bych volil radši polovodičovou metodu.


RE: RE: Hlídač světel?
Datum: 9.08.2000, 22:54
Od: edba <edba@seznam.cz>

ale baterco to přidá na životě, a baterie je trochu dražší než žárovka, nebo se snad pletu?


RE: Hlídač světel?
Datum: 9.08.2000, 10:26
Od: Petr R. <regent@volny.cz>

Není zbytečné ty žárovky v poloze 1 rozsvítit,za okamžik při startování zhasnout a zase rozsvítit.To těm žárovkám na životnosti zrovna moc nepřidá!


Hlídač světel?
Datum: 7.08.2000, 22:56
Od: Tomáš Peterka <peterka@profinet.cz>

Já jsem tento problém vyřešil trochu jinak, dvě relátka jsem si zapojil tak, aby při nastartování nebo spíš přepnutí klíčku na polohu 1 se světla zapla automaticky a při startování (poloha 2) se vypnou na dobu startování. Původně jsem to chtěl vyřešit zpožďovacím obvodem, ale to by vyšlo dráž. Toto zapojení lze provézt dvěma způsoby: sériově před spínač parkovaček, výhoda: lze vypnout světla manualně v poloze klíčku 1, nevýhoda: nelze použít parkovačky bez klíčku v poloze 1. Druhý způsob je paraelně na spínač parkovaček, zde výhody a nevýhody obrácené. Zapojení je jednoduché, spínací kontakty jednoho relátka se paraelně nebo sériově připojí na spínač parkovaček a + se připojí na kontakt na "klíčku", který je sepnutý při poloze 1. Tento přívod je ale nutné přerušit rozpínacími kontakty druhého relátka, který připojí + na kontakt na "klíčku", který je sepnutý při poloze 2 (startování). Inspirovala mne zpráva o tom, že v některých severských zemích nelze vozidla bez automatického rozsvěcení světel používat. Vylepšení rád přivítám, s pozdravem TomP.



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení