ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Náhrada za teplotní snímač
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Náhrada za teplotní snímač

Kdo vyrobí
Datum: 9.06.2005, 11:07
Od: Pavel Plachý <pajaplachy@seznam.cz>

Jsem v oboru elektroniky úplný amatér. Vím jen, že elektrika běhá po drátech:-). Ale tohle čidlo bych potřeboval (na š110R)a na výrobu si netroufám. Nemohl by mi ho někdo vyrobit za rozumnou cenu? Jsem z Prahy. Díky moc, Pajk


RE: RE: dotaz
Datum: 5.09.2000, 12:05
Od: Simi <sindelm@post.cz>

Ale muze a snadno! To by pak kazdy termostat (regulator) musel mit presne definovanou dynamiku a musel by byt pro kazde auto jiny. Me jen slo o to jestli se v praxi ta teplota nerozkolisava po zminene montazi elektronickeho spinace.


RE: dotaz
Datum: 28.08.2000, 8:22
Od: Tom <tomas@nct.cz>

Pokud je v pořádku termostat v motoru, nemůže dojít k rozkolísání. Tom


Nelze pouzit s klimou
Datum: 24.08.2000, 20:41
Od: Ales Povolny <alp@alpnet.cz>
WWW: http://www.alpnet.cz

Snad jen drobne upresneni k navodu, jelikoz u aut s klimatizaci (favorit felicie) slouzi spinac v chladici zaroven take na udani teploty chladice klimatizace je hodnota udavana teplomerem kapaliny motoru irelevantni. Doporucuji si toto zapojeni modifikovat o elektronicky teplomer s klopnym obvodem umisteny mezi chladicem vody a klimatizace.


RE: Pozor na ventilátor !
Datum: 22.08.2000, 16:20
Od: Šimi <sindelm@post.cz>

Mám dotaz. Mám stejné auto jako ty. Mám problémy s chlazením (více info v připonínkách ke článku Chladíme ..). Měl jsem tam tu masku s dálkama, ale její odstranění vůbec nebylo znát (na chlazení), na rozdíl od jiných oprav. Chtěl jsem se zeptat, jak moc podle tvé zkušenosti ovlivňuje ta maska s dálkama chlazení? Musím říct, že mě to teď při těch vedrech cca 35st. prostě s ní chladí se stejnými problémy, jako bez ní. :-(


Pozor na ventilátor !
Datum: 21.08.2000, 21:49
Od: Luděk Pavlus <lpav.edm@worldonline.cz>

Moje zkušenosti s tímto problémem jsou následující: mám Rapida 136 a vše bylo úplně v pořádku, dokud jsem nevyměnil standartní masku chladiče za masku s přídavnými dálkovkami. Jednou, když jsem málem "vyvařil",jsem při kontrole zjistil, že tepelný spínač na chladiči sice sepne, ale ventilátor se neroztočí. Bylo to na jaře, takže je jasné, že ventilátor během zimy "zatuhnul". Po roztočení ventilátoru rukou bylo vše dobré. Situace se ještě několikrát opakovala (ventilátoru se muselo "pomoct") a pak už proběhlo celé léto bez problémů. Doporučoval bych proto uvedené zapojení doplnit o obvod, který by po každém zapnutí zapalování ventilátor na několik vteřin rozběhl,aby nedošlo k jeho zatuhnutí.


Teploměr
Datum: 18.08.2000, 12:12
Od: Pivson <j.bond007@seznam.cz>

To že teploměr na přístrojovce ukazuje jinak při zapnutých blinkrech ci světlech je pěkne otravný.Člověk vlastně nikdy neví jaká je teplota a vypínat si třeba v noci světla je dost blbý.Mě to taky furt zlobilo,ručička si dělala co chtěla.Tak jsem se naštval,vyndal přístrojovku a teploměr odpojil od centrálního kostření pro přístrojovku.Na kontakt přetahnul izolaci a nechal jsem to tam ležet(Proud prochází do dalších budíků a zárovek).Od teploměru jsem vyved drat kostření přímo na kastly(dal jsem ho pod matku,kde je přidělaná přístrojovka) a od tý doby je klid.Ručicka je klidná a nějáký zapnutí světel ji ani nevzrušuje.Tak zdar


RE: RE: dotaz
Datum: 17.08.2000, 17:25
Od: Šimi <sindelm@post.cz>

Sorry myslel jsem, že jsi to zkoušel i na 120. Jinak, ale nemohu souhlasit. Je pravda, že čidlo u chladiče stabilizuje teplotu vody u chladiče, proti tomu nic. Ale tato smyčka (rozumněj smyčku: čidlo -- vrtule + chladič tj. akční člen) neobsahuje žadné dopravní zpoždění (které navíc není invariantní), které by ji mohlo destabilizovat. Takže spíše je z tohoto pohledu rizikové to spínání "od zadu". Tím, ale v žádném případě nechci říct, že to nemůže fungovat. Vůbec by bylo zajímavé celý chladicí systém Škodovky namodelovat (matematicky) a pak podle toho třeba navrhnout nějakou regulaci. Zajímal by mě výsledek (asi proto, že jsem přes regulaci), ale nemám na to čas.


RE: dotaz
Datum: 17.08.2000, 16:03
Od: H-D <eda.feifer@post.cz>

Nemohl jsem nic pozorovat,protože jsem psal,že to mám na Š110.Myslím,že nejde ani tak o vzdálenost mezi čidlem a chladičem,ale mezi motorem a chladičem.Potřebuješ mít konstantní teplotu v motoru a ne na snímači teploty.(pod chladičem) Když je snímač daleko od motoru,snímá úplně jiné hodnoty,než v motoru ve skutečnosti jsou. Jistě,že u tohoto obvodu dochází k určitému spoždění,ale jinak si myslím,že když máš vepředu i čidlo,tak to zpoždění a kolísání je ještě větší. Tu zpětnou vazbu považuju za dobrej nápad,ale spíš pro auta s chladičem blízko u motoru.Jenže zase ta škodovka.Když to nastavíš na 90-85,tak s tím spožděním dosáhněš (bajvoko)95-80.Jak jsem psal,myslím si že u škodovky k rychlému spínání snad ani nemůže dojít,a že by se to celé bez IOB i obešlo. Další věc je také přesnost a tolerance součástek v řádu megaohmů.Při těchto hodnotách se člověk může dočkat nejednoho překvapení.


RE: dotaz
Datum: 17.08.2000, 13:32
Od: Travex <travex@mujmail.cz>

Kdysi jsem sestavil neco podobneho pro svoji 120ku. Spinalo to pri cca 90C na cidle a zozpinalo pri asi 80C (teploty dle teplomeru na pristrojovce). Stejne tak jsem pouzival dobeh (zpozdeni) to cinilo asi jednu minutu a problemy jsem zadny nenasel. Konstrukce to byla udesna, s pouzitim tranzistoru, protoze mela neustale malou odolnost proti vode a otresum zalil jsem to cely epoxidem. Pak uz byl pokoj - akorat to odolavalo opravam...


C1
Datum: 16.08.2000, 14:40
Od: Luboš O <otepka@agsystems.cz>

Problém s rychlým spínáním kolem hraniční teploty se u komparátoru (IO1A) elegantněji řeší přidáním kladné zpětné vazby (odpor řádu megaohm mezi vývody 1 a 3 IO1A). Tím se docílí potřebné hystereze při spínání (např. sepne při 90C a vypne při 85C). Velikost hystereze je určená poměrem přidaného odporu a odporu R2. Součástky D2, C1 a R11 se mohou vypustit.


dotaz
Datum: 16.08.2000, 12:50
Od: Šimi <sindelm@post.cz>

U vozidel škoda s chladičem vepředu je poměrně velká vzdálenost mezi snímačem a akčním členem (vrtule) takto vytvořené regulační smyčky, což má za následek jisté dopravní zpoždění - významné zejména při malých otáčkách. S tímto zpožděním tento spínač-regulátor nepočítá. To by se mohlo projevit rozkolísáním teploty motoru. Nepozorujete něco podobného ??



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení