ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Dodatečná montáž zadních pásů
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Dodatečná montáž zadních pásů

Somarina
Datum: 24.01.2004, 23:04
Od: FILDI <viktor.fildi@post.sk>

Dodatočne montovať pásy?A ešte do škodoviek.Väčšiu somarinu som ešte nepočul.Vezmime si to tak, že v dnešnej dobe si už skoro nikto nedáva pásy v predu a nie ešte v zadu.Podla mňa je montáž zadných pásov len strata času.


Promazat
Datum: 26.05.2002, 16:42
Od: ferda mravenec <ferdatečkamraveneczavináčcentrumtečkac>

Nechapu, proč se všichni bojíte té pružiny. Ja jsem místo řidiče rozebiral asi 7x a už jsem tak zvyklej, že mi to nepřijde. Než bych je vyměňoval za ty vzadu, který stejně fungujou hůř než ty vepředu, tak to je raději namažu, jenže tady začíná problém. Nejdřív jsem ji zakápl olejem, ale ono to šlo pořád ztuha, tak jsem ji namazal takovim tim sajrajtem na mazání vodní pumpy, ale pořád to stálo za prd, tak jsem ji namazal olejem, ale fest (zalil jsem ji olejem tak, že z toho kope olej, ale ono pořád nic. Proto jsem se chtěl zeptat, jestli někdo nevíte o nějakém dobrém mazivu.


RE: RE: Jenom jeden!
Datum: 3.10.2001, 11:59
Od: Karel Petr <karelpetr@seznam.cz>
WWW: http://www.volny.cz/karelpetrcz/skoda110r/

to Morrison: Doufám, že ten mechanizmus máš spolu s pásovinou a tu upevněnou pod šroubem ve sloupku. Pásy se montují jenom do jedné díry přes tu pásovinu!!! Podrobnější popis montáže samonavíjecích pásu i s fotkami je v článku Záměna předních pásů za samonavíjecí na TechWebu.


RE: Jenom jeden!
Datum: 17.09.2001, 20:08
Od: Morrison <zdenek@ssakhk.cz>
WWW: http://www.ssakhk.cz/home/zdenek

Tak to mam taky, to je normalni. V ty jedni dire, co v ni neni zavit to drzi tou dylkou toho sroubu, ja bych se toho nebal.


RE: RE: RE: SAMONAVIJECI
Datum: 30.08.2001, 11:29
Od: palo <drabb@tuke.sk>

Trocha som sa potrapil ,ale mam navod ako natlacit pruzinu pasu za 35 sekund. 1. pruzina je ukotvena jednym hacikom na umelohmotnom obale a druhym stocenejsim na stredovej oske. 2. Pruzinu vyrovname 3. Na stredovu osku si namotame cely pas rucne tak ,aby pas bol v strede dveri.Takto si pri natacani pruziny mozme aj sadnut na sedadlo zadne a pas sa nam s dostatocnou rezervou bude dovijat.Logicky, ak nedotocime viac ako po uroven kde ho naspodu montujeme,tak sa nam potom cely nedomota,prave o ten zvysok. 4.Ukotvime hacik pruziny na menej stocenom konci do zarezu na umelohmotnom obale,tak ze telo pruziny je vo vnutri a hacik je vonku. 5.Hacik si pridrzime palcom ruky,ktorou drzime cely mechanizmus,do druhej volnej ruky zoberieme pruzinu asi 10 cm od hacika a snazime sa ju prilozit na vnutornu stranu umelohmotneho obalu tak ,ze opisete kruh az ku hacikovi,tam si palec uvolnite a prechytnete,takze uz mate pod palcom hacik a jednu obmotavku pruzinu.Postupujte tak dookola az do konca pruziny. 6.Po prvej slucke zistite,ze kedze pruzina je krizmo tocena od vyroby,musite okrem kruziveho pohybu,ktorym omotavate okolo vnutornej steny umelohmotneho obalu aj pretacat ruku,lebo sa vam pruzina zacne pretacat. A prave tento pohyb vam pomaha k tomu ,ze pruzina akokeby sa navijala sama.Je to balada ako to ide same.Skuste. 7.AK uz nemam co navijat,hacik na skrutenejsom konci pruziny zasuniem do zarezu na stredovej oske. 8.Dam tam kryt 9.Poroz ,teraz budete musiet s pasu trocha odvinut ,aby ste dosiahli s pasom ku podlahe ,kde je montazny bod,nezabudnite,ze mechanizmus je zaseknuty a musite trocha este navinut a az potom odvijat,ale kedze mate zariadenie v ruke ,nesmiete nim hybat,lebo sa zase zasekne. Takze zafixujem si ho v ruke,trocha este natocim a v zafixovanej ruke pomaly odvijam.


Jenom jeden!
Datum: 11.07.2001, 14:14
Od: Laďa <vlasmi@centrum.sk>

Při kontrole kotevních bodů v mé Š 105L (1982) jsem zjistil,že mám kotevní závit jenom v jednom sloupku. Do toho druhýhu ho asi někdo v továrně zapoměl namontovat!


pasy 120L rv 1980
Datum: 4.06.2001, 8:37
Od: lubik <lubos.smatlanek@mao.slovnaft.sk>

v stlpiku mam navarok, dole pri dverach je nejaka diera /nepozeral som dovnutra, treba rozrezat kozenku ci co to je/, len neviem kde uchytit treti koniec. Moze niekto poradit


RE: RE: RE: SAMONAVIJECI
Datum: 7.05.2001, 11:51
Od: Igor MARKO <igor.ma@pobox.sk>

No neviem, ako si prehodil zadne pasy v skodovke do predu, ked to nejde. V zadu su totiz pasi o dost kratsie, takze ak ich das do predu, tak sa ledva priputas a to je uz cely vymotany, ibaze by som mal nijake "cudne".


RE: Pasy se zasekavaj
Datum: 12.03.2001, 15:09
Od: Sechoun <jsechovec@post.cz>

Měl jsem ten samej problém. Pak jsem vyndal závažíčko z tý blbiny uvnitř. Ten pás byl ve fáčku asi jinak nakloněnej a ve 105 to závažíčko blokovalo odvíjení, zvlášť čumákem zkopce.


Pasy se zasekavaj
Datum: 16.02.2001, 1:15
Od: Faramir <faramir@centrum.cz>

Mam mensi problem. Dal jsem si to S105 samonavijeci pasy z fava a je docela tezky je zapnout. Kdyz je zacnu vytahovat, proste se zaseknou a je potreba je hodne dlouho presvedcovat. Pritom ve favu fungovaly dobre. Poradte please.


Pasy jdou ztuha
Datum: 7.02.2001, 14:11
Od: Pavel <krejci.p@seznam.cz>
WWW: nemam

Koupil jsem si zadní pásy Moravan Super Rol ("nové"-nepoužité, ale nějaké staré zásoby, že už se teď prý nevyrábí) a jdou docela ztuha vytahovat, jeden se zpátky navíjí bez problémů, druhý ne. Je to vlastně jako přední. Ty už mi taky moc neběhaj. Nikde to nedře, alespoň tam kde je to vidět. Zatim je rozebírat nechci (po přečtení ostatních příspěvků), ale proč když mají tak velký tah při vytahování, nejdou dobře natočit?


RE: RE: SAMONAVIJECI
Datum: 20.09.2000, 9:17
Od: Jan Zdeněk <zdenek@ssakhk.cz>
WWW: http://www.ssakhk.cz/home/zdenek

Jo jasne, ten kryt uz sem nedavno sundaval, protoze se mi zasek pas a kdyz sem to rozdelal, tak ta pruzina uz se tlacila ven, coz neskoncila jinak, nez ze ven skutecne vylitla a pak to deb*lni namotavani zpet. Ale jak ji mam napnout to sem prilis nepochopil, protoze kdyz ji treba vic stahnu pri namotavani, tak se po uvolneni stejne rozvine na puvodni rozmer.


RE: RE: RE: RE: SAMONAVIJECI
Datum: 18.09.2000, 9:53
Od: Petr Hrbek <petr584@seznam.cz>

Amatéři , každej alespoň trochu šikovnej člověk ty pásy rozebere a dá zase dohromady.Pokud je nevymontujete, tak vám to musí vylítnout do xichtu, protože to pero je tochu natažený.


RE: RE: RE: SAMONAVIJECI
Datum: 12.09.2000, 23:03
Od: Radek <petric@post.cz>

Zdravim. Jestli mohu doporucit, tak ty pasy nerozebirejte, jestli se nechcete zabit. Je sice pravda, ze by se teoreticky nemělo nic stat, ale podle vyrobce je lepsi pas radsi vymenit. Ale to je vec kazdeho. Taky jsem to rozebral a ani mi to nevystrelilo, ale co kdyby. Jinak je dobry skusit si dat dopredu pasy z facka. Maj jinej uhel sepnuti pri nakloneni vozu do strany a doslova to pri prudkem zataceni pricvakne k sedacce. Ale je treba prohodit levy za pravy a otocit ten zasuvnej kolik. Zdravim a hodne uspechu s namotavanim pruzin....


RE: RE: SAMONAVIJECI
Datum: 12.09.2000, 11:11
Od: SiP <sip@email.cz>

No ja osobne moc nedoporucuju sundavat ten kryt toho pasu. Taky jsem mel takovej zachvat predelavani a chtel zvetit tah toho pasu, rozdelal jsem to a pruzinka na me vyskocila jak certik z krabicky a vubec jsem to tam nemohl dostat zpatky.Po nekolika marnych pokusech jsem ten pas radsi vymenil se zadnim (kde je nevyuzitej), takze na miste ridice je uz zase funkcni navijeci pas, ale za sedackama je bohuzel nefunkcni.To samy se podarilo tatkovi, jenze ten nema vzadu samonavijeci,takze si to musel pridelat na pevno a ten pas uz neni navijeci.


RE: Š100/110R
Datum: 12.09.2000, 6:42
Od: Chipmen <chipmen@panda.cz>

Pravdou je že u stovek a eRek, jsem se tím příliš nezabýval takže jsem je automaticky přihodil do pytle s tisícovkama, chybu jsem již napravil. Jinak když jsem hledal kotevní úchyty na tisícovce vzadu tak se mi majitel vysmál a řekl že přední pásy byly v době výroby toho auta nepovinné a že si je musel připlatit... <br>Zadní pásy ze sedanu a kupé by měli být záměnné, alespoň pokud vím, pokud nejsou úplně totožné. Rozdílnost pásů uvádí odborná literatura bez dalšího podrobného pitvání, takže z toho není možné vyvodit co měli autoři na mysli.


Š100/110R
Datum: 12.09.2000, 4:56
Od: ladis <ladis@post.cz>

Nesouhlasím s tvrzením že pásy nejdou do starších aut, jdou stovka a erko má taky vzadu úchyty,ale jdou namontovat pouze krajní pasy, ten prostřední nejde, úchyty jsou ve sloupkách jako u 120 a dole na kraji u prahu a na tunelu v prostředku, alespoň já je tam mam originál z fabriky


RE: SAMONAVIJECI
Datum: 11.09.2000, 13:37
Od: Barešáček <baresacek@email.cz>

Jo jde to. Musis je vymontovat z auta a potom sundat ty plastovykryty co na tom jsou. Ale pocitej s tim, ze je to peknej opruz, protoze tu silu tam vyvyji listova pruzina ztocena dokolecka. Ta ti s nejvetsi pravdepodobnosti vystreli, takze pozor na oci. Potom ji tam musis znova navinout a poradne dotahnout, ale musi tam zustat nejaka vule pro odmotani pasu. Takze primerene :o) No a potom uz jenom trochu stesti, aby ti to uz vickrat nevystrelilo (Me osobne to vystrelilo 5x, jsem sikula, hec) a je to. Jeste si davej pozor, aby si tam tu pruzinu namontoval ve spravnym smeru, protoze je nemile, kdyz to tam namontujes a zjistis, ze se ti pas sam odviji misto naviji. Ale jako efekt to neni spatny. Hodne stesti a trpelivosti preje Baresacek.


RE: RE: pásy
Datum: 11.09.2000, 13:14
Od: Kamil Horák <khorak@mailandnews.com>

Já mám Rapida z roku 1986 a pásy tam nebyly, úchyty ano (pod čalouněním). A fakt jsou zadní pásy do sedanu (120) jiné než do kupé (Garde, Rapid)? (kromě toho, že tam není ten prostřední)


SAMONAVIJECI
Datum: 11.09.2000, 12:46
Od: Jan Zdeněk - Morrison <zdenek@ssakhk.cz>
WWW: http://www.ssakhk.cz/home/zdenek/de

Cau, zajimalo by me, zda je mozno nejak upravit silu, kterou jsou napinany samonavijeci pasy MORAVAN SUPER ROL, protoze je mi neprijemny, ze jim pri odepinani musim rukou pomoc, aby se stahly az dolu. Cau Morrison


RE: pásy
Datum: 11.09.2000, 8:26
Od: Chipmen <chipmen@panda.cz>

Zadní pásy jako takové povinné nejsou, pokud jimy vozidlo není vybaveno z výroby ani není přímá povinnost jimy vozidlo dovybavit. Povinnost vzniká pokud vzadu chcete vozit dítě v autosedačce, ta musí bt připoutána. Jinak montáž do Š Rapid je v podstatě stejná jako u sedanu, akorát tam není prostřední pás, kotevní místa jsou stejná, tj. pod zadním sloupkem, za opěradly, a pod sedáky. Ale pokud vím vozy Š Rapid byly standartně vybavovány pásy i vzadu (alespoň co jsem viděl rv 86/87/88).


pásy
Datum: 11.09.2000, 8:21
Od: alena blechová <blechova@bal.cz>

jsou zadní pásy povinné podle nové vyhlášky i u Š rapid, když nejsou doposud v povinné výbavě, kam je připevnit, když nemá sloupek, Děkuji


Pásy i ve Š100
Datum: 11.09.2000, 7:15
Od: Roman Kolbábek <rkolbabek@volny.cz>

Pasy na zadní sedadla jde zcela jiste doplnit i do automobilu Skoda 100. Uchyty jsou hotove, avsak schovane pod oblozenim zadniho sloupku apod. Nasel jsem je pred par roky pri zvrakovavani sveho auta. Kolbis



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení