ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Zadní náprava vozidel Škoda 105-136
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Zadní náprava vozidel Škoda 105-136

RE: Pruziny
Datum: 20.01.2009, 21:14
Od: Jan Kalvoda <jan.kalvoda@email.cz>

Unavená zadní péra jsem řešil minulý měsíc. Mám Š120 s lpg a hroyně sedela.Koupil jsem si péra nová na Š130 a vůbec se mi zadek nezdvihl.Podložky jsem taky dávat nechtěl až jsem na webu narazil na radu dát tam PŘEDNÍ PRUŽINY ZE ŽIGULA. Jsou asi o pět cm vyšší a stejného průměru i průřezu.Mám tam dané zelené(barva označuje tuhost, jinak VAZ 2101-2107 mají tejné pružiny).Měl jsem trochu strach jestli to bude v poho, ale koupil jsem je a po trošku trápení je stlačil a nasadil.Škodovka se zvedla neuvěřitelně a jízdní vlastnosti jsou snad ještě lepší a hlavně tam nemám A-čko a mám mnohen výš i tažné . Pružiny ze žigula můžu jen doporučit.


RE: Úhlová kyvadlová náprava
Datum: 12.07.2008, 11:22
Od: Petr Maixner <maixneP@seznam.cz>

Mam dotaz kde muzu sehnnat celou nápravu ať kyvadlovou nebo vlečnou tuto nápravu máme na vleku a při jízdě padá kolo a zachytí se za blatník. Předem Vám děkuji Petr Maixne


dotaz
Datum: 10.07.2008, 15:54
Od: Honza Waso <jendas89@seznam.cz>

dobry den chtel jsem se zeptat jestli mi pujde dat na škodovku z roku vyroby 1985 5q když mam kyvadlovou napranu nebo budu muset dat 5 stupnovou převodovkou i s vlečnu napravou diky za každu odpověd honza


Pruziny
Datum: 23.12.2006, 22:09
Od: sisa <jaroslav.melichar@centrum.cz>

Na S125 s vleckou mam unaveny zadni pera. Auto je po oprave a podelny i sikma ramena jsou vyztuzena. Silentbloky jsou tvrdsi oproti normalnim. Auto je na LPG, takze vaha navic. Je mozne nejak pera natahnout zpet (cili pretahnout lehce pres puvodni velikost), dovarit dalsi zavit nebo je jinak upravit/upravit aby z napravy zmizelo Acko? O podlozky nestojim. Prip. technologicky postup: vyzihat-natahnout-zakalit-popustit. Material neznam. Zkousel nekdo neco takoveho?


RE: Problém
Datum: 1.12.2006, 16:40
Od: Libores <riderbmxxx@seznam.cz>

podivej se na uchiceni podelnych ramen jestli jak jsou silembloky vsechno drzi jak ma mel jsem stejny problem a mel jsem trochu urvanej kastlik:-) pripalil jsem ho C02 a bylo poproblemu


poloosa
Datum: 29.11.2006, 15:20
Od: martin klabal <klabalm@seznamcz>

koupim poloosu na š130l zadní levá tel 721138168 ne na email moc dik


polonáprava a vzpěrné rameno
Datum: 25.11.2006, 17:58
Od: Michal Klimeš <klimes77@seznam.cz>

Zdravím. Jeden z předešlých majitelů mé S105L emko přivařil zadní polonápravu a rameno k sobě napevno. Sváry na mě nepůsobí nijak bezpečně. dá se koupit jen ta "spojka" nebo je nutné vyměnit celé rameno? To má taky něco za sebou ( vyvařit X nové ). Děkuji za poznatky a omlouvám se za neodbornost. Michal


rozborka klbov lobro
Datum: 28.07.2006, 20:10
Od: milano <mipu@zoznam.sk>

zdravim. potrebujem vymenit manzety na klboch lobro, pretoze su popraskane a zacina presakovat vazelina. vie niekto, aky postup zvolit, pripadne ake su zaludnosti demontaze? gumene manzety sa daju bezne kupit, alebo tam pasuju z niecoho ineho? prosim o odpoved na mail. auto nemozem odstavit a jazdit s popraskanymi manzetami znamena naisto znicenie klbov. diki milano


RE: Zadná poloos
Datum: 12.05.2006, 14:11
Od: mich <m_abc@email.cz>

Tak s tím bych už nejezdil, poloosa se ti hnula v ložisku a to je tak na prasknutí poloosy. Brzy se unaví a za jízdy ti upadne kolo.


RE: uhlova naprava
Datum: 19.03.2006, 11:19
Od: marquee <marquee@atlas.cz>

a nemáš zvedlej zadek auta???


SHANIM RADU
Datum: 5.03.2006, 16:04
Od: Tomas Honig <Tom911turbo@seznam.cz>

Mam S120 s rozedlou zadni napravou.chtel bych zednout zadek tak o5-6cm.co mam pouzit za pruziny a kde je sehnat???diky


uhlova naprava
Datum: 9.02.2006, 9:56
Od: Libor <smuk@seznam.cz>

caute lidi mam problem s uhlovou napravou na rapidu, problem zpociva v tom ze pri pridkem projeti levotocive zatacky mi vyskoci poloosa z unasece u prevodovky, pak je auto nepojizdne a nezbyva nez si nechat vysoustruzit valecky a znova nasadit. jinak v ramenech naprava sedi jako pribita neni videt nejaky pohyb. Zkuzte mi poradi cim by to mohlo byt diky Libor


Rozšíření zadní nápravy
Datum: 25.12.2005, 20:00
Od: Pavel D. <kaktus00@centrum.cz>

Chci rozšířit zadní nápravu z GARDE. Stačí sehnat delší poloosy nebo musím měnit i ramena?


RE: Zadná poloos
Datum: 26.08.2005, 9:57
Od: Honzik <honzik.t@seznam.cz>

když to bouchá tak je to v ložisku nebo chce přelisovat nákružek co je za ním, kdyby to nebouchalo tak jsou to jen velky vule v rozvodovce


RE: Zadná poloos
Datum: 20.08.2005, 3:24
Od: Petr <fatal@email.cz>

Poloosu drží proti pohybu ložisko, tam bych hledal problém. Ložisko je vidět po demontáži bubnu (stahovákem).


Zadná poloos
Datum: 16.08.2005, 15:28
Od: michal marton <mmarton@celestica.com>

mám 120cku s kyvadlovou zadnou nápravou a čosi mi tam začalo buchotať keď idem pomaly. Zhodil som zadné koleso a celý bubon aj s poloosou sa mi hýbe asi 5mm. Bubon je na poloosy nalisovaný dobre lebo len tak zhodiť nejde. Vedel by mi niekto poradiť čo s tým je a ako to opraviť? Vopred díky.


RE: Olej z prevodovky v bubnoch
Datum: 10.08.2005, 12:42
Od: Petr <fatal@email.cz>

Mám zřejmě podobný problém, olej mi prosakuje kolem osy polonápravy (kyvadlová náprava) až k matici a vytéká na disk (zatím jsem nesundával buben, tak nevím jak to vypadá uvnitř). Stačí vyměnit jen vnější gufero, nebo budu muset sundat i ložisko kvůli vnitřnímu guferu? Čím je mazáno ložisko v případě dobrého těsnění obou gufer?


RE: vrzání v kole
Datum: 23.07.2005, 20:33
Od: kirkx <zdenek.sigmund@volny.cz>

Nejspíš to bude chtít pořadne dotahnout matici se zavlackou u bubnu na hřídeli. je tam kužel a spíše to tak jakoby chroustá:-))) Měl jsem tuhle závadu a ani mechanici na to nepřišli...


vrzání v kole
Datum: 19.06.2005, 13:55
Od: štěpán soušek <stepsouk@seznam.cz>

Chtěl bych se zeptat co může způsobovat nepříjemné vrzání až pískání na pravém zadním kole ,mám 130L, nejvíc to vrže při zařazené rychlosti a přidání plynu. Tlumiče mám měněný a od brzd to asi taky nepude. Prosím poraďte, díky.


Nutně sháním
Datum: 9.06.2005, 15:57
Od: Pavel Dvořák <subaru@pkt.cz>

Nutně sháním vnější manžety zadních poloos na vozidlo Škoda 130 M ze zadní lichoběžníkovou nápravou s šikmou osou kývání. Originální číslo manžety je 114-329821 Nemohu sehnat,prosím poraďte,popřípadě dejte vědět,kde se tento díl dá ještě sehnat. Mnohokrát děkuji,prosím napište e-mail.


Problém
Datum: 12.05.2005, 14:37
Od: Jiří <jskipi@seznam.cz>

Dobrý den.mohl by mi někdo poradit co se zadní nápravou na Rapidu 136 rok výroby 1989? Byl jsem na geometrii a tvrdili že je v pořádku.Jenže kola kola stále sedí a náprava má tvar A.Navíc když jedu rychlostí 70-80km/h tak auto jemně škube.Při jiné rychlosti se škubání neobjevuje.Auto v zatáčkách sedí bez problému,ale na rovince jakmile najedu na jakoukoliv nerovnost tak se hned rozvlní a při vyšší rychlosti to docela rozhodí řízení.Mám měněny všechny tlumiče a převážená kola.Mockrát děkuji za radu. JSkipi@seznam.cz Jiří


RE: Deformacia KYVADLOVEJ napravy do A
Datum: 7.09.2004, 15:57
Od: Pavel K. <tico@quick.cz>

Vymena podelnejch ramen, ale to asi nechces slyset :). Podlozky pod pruziny to vyresej, ale nesmi se to presvihnout, protoze pak zase hrozi "V-efekt" :) Zkusil bych podlozku (preklizka) cca 1,5-2cm. Ja to prave presvihnul s podlozkou tl. 3cm....


Deformacia KYVADLOVEJ napravy do A
Datum: 25.08.2004, 11:53
Od: Martin <m@m.m>

Mam S105 M, r.v. 1986 s povodnou kyvadlovou napravou. Zadne kolesa su viditelne rozidene do "A". Cim to moze byt sposobene ? Aky je najlepsi sposob opravy? Nemusi to byt tip-top. Uprednostnujem nieco financne nenarocne, ale bezpecne. Kamarat mechanik hovoril nieco o podlozkach pod pruziny. Mate s tym niekto skusenosti?


RE: RE: RE: Olej z prevodovky v bubnoch
Datum: 29.05.2004, 19:36
Od: Kachnis <green.devil@seznam.cz>
WWW: www.greendevil.wz.cz

Takova malickost, nezapomnel si treba pri vymene na takovy to gumovy kolecko, co se nasadi do toho pouzdra ??nemyslim ani vnejsi ani vnitrni gufero,ale takovou gumicku..


RE: RE: Olej z prevodovky v bubnoch
Datum: 29.05.2004, 15:51
Od: Drak <drak@chupila.cz>

Podívej se na poloosu, jestli nemá vydřený pertl od gufera. Jestli jo, zkus stáhnout pružinku na guferu, jestli to nepomůže tak ten pertl budeš muset buď stočit na soustruhu a nebo vyměnit poloosy. Jestli tam ten pertl není, tak zkus stáhnout pružinky, poloosa bývá v místě těsnění provozem zeslabená. Mělo by to pomoct.


RE: Olej z prevodovky v bubnoch
Datum: 21.04.2004, 10:31
Od: robo <robo@ibgslovakia.sk>

Ja mam podobny problem. Ale este sa len chystam na vymenu gufer....pockam na reakciu na tvoj dotaz a potom sa mozno do toho pustim...inac dost to nasere, ked vymenis zadne oblozenie a znovu ti to zasere olej:)


RE: Prosba
Datum: 26.03.2004, 9:45
Od: Labros <martin.nav@quick.cz>

Stahovak neni nutne potreba, pokud chces stare lozisko znicit, muzes normalne hridel vymlatit z loziskove skrine palici pres nejakou treba hlinikovou podlozku. Nove nalisuje s pomoci stareho, ze ktereho si udelas narazec. Posledni misto, kde sezenes levne loziska, je Prondo v MB, tam maji jeste socialisticke zasoby (cca.180Kc/ks), vsude jinde vcetne ZKL zaplatis minimalne 300/ks.


RE: RE: RE: ramena
Datum: 26.03.2004, 9:41
Od: Martin <martin.nav@quick.cz>

Sadu na vyztuzeni Ti udela Saky v Praze, napis mu na soukupr@feld.cvut.cz


Olej z prevodovky v bubnoch
Datum: 5.12.2003, 9:54
Od: Marek <ja@ja.sk>

Mam problem s tym ze u kyvadlovej napravy sa mi dostava olej z prevodovky okolo poloosi cez lozisko az do bubna a potom mi zadok vobec nebrzdi. je to pruser ked vam brzdia len predne kolesa az do smyku a zadok nic... semeringy na vnutornej strane loziska aj na vonkajsej strane som vymenil za nove, tyzden to drzalo a potom zasa povolilo. hladina oleja v prevodovke je na normalnej urovni, teda po kontrolny sroub. poradte nieco, lebo ked ma to nastve tak vymenim celu napravu za vlecenu ;) len keby to nestalo tolko casu, namahy a penazi ;))


kolibani auta
Datum: 4.11.2003, 11:33
Od: daggereall <pnemam@post.cz>

kamos ma rapida a kdyz sem s nim parkrat jel tak pri brzdeni v male rychlosti /napr.na cervenou na krizovatce/ bylo dost citit jak se auto trosku kolibe ze strany na stranu,slo to jakoby zezadu,nevite nekdo co by to mohlo delat?


RE: RE: RE: RE: RE: Úhlová kyvadlová náprava
Datum: 25.08.2003, 20:11
Od: jaromir dusek <jaromir.dusek@centrum.cz>

Vím jak upravit odklon kol . Znám 3 možnosti - vyzkoušeno - 2 roky. tel - 608730626


RE: RE: RE: RE: Úhlová kyvadlová náprava
Datum: 25.08.2003, 19:51
Od: jaromir dusek <jaromir.dusek@centrum.cz>

Vím jak na to . Znam 3 možnosti - vyzkouseno .


RE: RE: RE: RE: RE: Úhlová kyvadlová náprava
Datum: 21.08.2003, 8:45
Od: Petr <petanek@wo.cz>

Taky sem se ted o tom bavil s jednim chlapkem kterej ma rapida a rikal,ze ty sikmy ramena upraostred prohl na nejakym lisu,ale to me pride takovy dost brutalni. Pokud nahodou budes delat to prizvednuti uchyceni,tak dej vedet jak to dopadlo.


Dotaz
Datum: 11.08.2003, 12:02
Od: David <d.v.@email.cz>

Potřeboval bych vědět, zda de zaměnit levou poloosu za pravou?


RE: RE: RE: RE: Úhlová kyvadlová náprava
Datum: 14.07.2003, 15:16
Od: Libor <libor.lichovnik@worldonline.cz>

Podle meho nazoru se maj vymenit podelny i sikmy ramena, protoze kdyz jsem vymenil pouze ty podelny (shodne s S120)a vystuzil jsem je + novy pruziny, tak se to sice zlepsilo, ale porad to bylo trochu A. K tomu prevareni drzaku sikmeho o 0,5 cm jsem uvazoval, ale jeste nezkousel. Mozna, ze prave toto vyresi ten odklon do A.


RE: RE: RE: RE: Úhlová kyvadlová náprava
Datum: 11.07.2003, 12:02
Od: Petr <petanek@wo.cz>

sem zapomnel toho mejla napsat: posli.e-mail@seznam.cz, nebo na ICQ: 348490227 Dikec


RE: RE: RE: Úhlová kyvadlová náprava
Datum: 11.07.2003, 11:59
Od: Petr <petanek@wo.cz>

Ze su tak smelej a vracim s k tematu ktery ste probirali skoro pred rokem,ale nejak jste je nedoresili!!! Jak je to teda s tema uhlovejma napravama. Ktery se maji menit? Jak je na jinych tunigovych strankach clanek o Skodovce EVO1. Tak tam pisou toto: "Zadní náprava je také standardní úhlová pochopitelně vyztužená, pouze uchycení šikmých ramen bylo posunuto o 0,5 cm vzhůru" Tak pokud nekdo vite proc to ma uchyceny o toho 0,5 cm vis,tak mi to prosimvas napiste na mejla. Nepomuze to vissi uchyceni srovnani kol do puvodni polohy? Diky


Mazanie zadnej nápravy...
Datum: 20.11.2002, 7:55
Od: Dzino <dzino@post.sk>

Je možné namazať ložisko zadnej nápravy bez zložitého rozoberania? Moja zadná náprava na GARDE má oproti ostatným škodám vačší valivý hluk. Dúfam, že namazanie pomôže. Alebo príčina môže byť aj inde?


chvění zadní nápravy
Datum: 10.10.2002, 9:17
Od: Paťo <patrik.gleta@kar.os.ds.mfcr.cz>

Zdravím mám problém,při startování nebo při přidání plynu když auto stojí,se hýbe znatelně zadní část vozu čím by to mohlo být způsobeno ? odpověď prosím pošlete na mail patrik.gleta@kar.os.ds.mfcr.cz díky


RE: RE: ramena
Datum: 6.10.2002, 17:34
Od: Milan Krigar <mk.mk@worldonline.cz>

Mám také problém se zadní vlečnou nápravou. Kde seženu sadu na zesílení o které se zmiňujete. Díky Milan


Hřídel z Felicie v nápravě Š 130?
Datum: 13.09.2002, 9:41
Od: Greg <greg@volny.cz>
WWW: http://www.volny.cz/greg

Mám následující technický dotaz: Ve stotřicítce mojí přítelkyně je údajně v pravé zadní nápravě (úhlová kyvadlová - "vlečená") jedna část hřídele (pokud to nejsou dvě části jedné hřídele ale dvě hřídele, tak mě nekamenujte) z Felicie, nevím jestli ta u kola nebo ta u převodovky. Když její známej mechanik to auto dával dohromady, tak nemohl sehnat odpovídající část hřídele stotřicítkovou, tak tam (prý) dal odpovídající část hřídele z Felicie. Nevím, jestli je to možné - na to se Vás právě chci zeptat. Jeho se zeptat nemůžu, už je bohužel po smrti. Jinak mě by to bylo cekem jedno, ale... Při cca 60km/h a při cca 80km/h se začne ta pravá zadní strana auta "vrtět". Nevím, k čemu bych to přirovnal, asi jako kdybyste měli nevyvážený kolo, ale fakt hrubě nevyvážený. Nebo jako kdyby to kolo bylo šišatý. (Všechna kola jsem nechal vyvážit a změna žádná). Když jedu mimo tyto rychlosti, je vše ok. Ten mechanik mi tehdy říkal, že to je asi tím, že ty drážky na hřídeli z Felicie a na hřídeli ze stotřicítky nejsou asi úplně stejný, takže se to tam asi nějak "kvrdlá". Po pravdě řečeno si nejsem jistej, jestli tam náhodou nejsou obě ty části hřídele z Felicie. Tak nevim - co si o tom myslíte Vy? Dík Greg


RE: RAMENA???
Datum: 2.07.2002, 20:57
Od: VMac <vmac@click.cz>

Ramena jsou stejně dlouhá jak na uzké tak na eMku,tudiz je lze zamenit, eMko ma pouze delší poloosy oproti užovce.


RE: RE: Úhlová kyvadlová náprava
Datum: 21.03.2002, 19:54
Od: Rados <Mrazekr@SEZNAM.CZ>

Mam RAPIDA 136 z roku 89 a zadek uz taky pekne sedi, zkousel se ptat po mototechnach ale vsude mi rikaly ze uz ty ramena nevedou (prej ze uz se nedelaj). Nevis kde by se daly sehnat? DIK


RAMENA???
Datum: 24.02.2002, 16:18
Od: Petr Opálko <opi@yo.cz>

Potřeboval bych poradit,je záměnné rameno zad. nápravy z úské škody z rameno ze široké škody, mam široké nápravy s ohlími rameny a přebytečná ramena z úzkých náprav. předem děkuji


RE: ramena
Datum: 21.11.2001, 9:15
Od: Webking <webking@centrum.cz>

Měl jsem stejný problém. Odklon dělají příčná ramena. JAk je v článku řečeno jsou slabá. Pokud tedy chcete odkolon opravit je potřeba je vyměnit.Od roku 86 se dělají ramena trošku zesílená. Já jsem rovnou měnil i pružiny a tlumiče. A je to OK. Ještě se prodává sada na zesílení vertikalních ramen,ale s tou nemám žádnou zkušenost.


RE: RE: RE: RE: RE: Úhlová kyvadlová náprava
Datum: 15.11.2001, 17:46
Od: Netopýr <netopyr@plivnik.cz>
WWW: http://plivnik.cz

u uhlove zadni napravy se davaji jine hrnce do kastle, daji se ale pouzit i upravene kejvackove, rozeberou se, vyreze se z nich ta guma a zase se svari. proto to mas tak vysoko.


Dotaz Š 130
Datum: 12.07.2001, 9:51
Od: Boček P. <bocek2@atlas.cz>

Z předešlé diskuze jsem snad pochopil že se jedná o výměnu šikmých ramen. Mám Š 130L (r.v.86) a zadní náprava je jak "štafle". Je vystužení zadních šikmých ramen již od roku 86 včetně? Je třeba při opravě dát i nové pružiny? Existují spec. prožiny pro "130" ? Děkuji za odpověď Boček P.


RE: RE: RE: RE: Úhlová kyvadlová náprava
Datum: 11.07.2001, 0:54
Od: Palomino <p@p.pp>

Mam drobny problem, podobne jako JirkaT a to, ze po vymene klasicke zadni napravi za lepsi uhlovou mam zad vozu cca o 13cm vyse, nez predtim. Pruziny jsou spravne. Co ted??? Ma kastle S130 jine horni uchyceni pruzin, ci co?


ramena
Datum: 5.07.2001, 22:53
Od: JirkaT <tham@volny.cz>

Jinak kamarád měl na rapidu odklon cca 20° - značkový servis Škoda provedl opravu (2000,- za jednu stranu, celkem 5600 s výměnou ložisek)a po roce jsou kola jako predtim...


RE: RE: RE: Úhlová kyvadlová náprava
Datum: 5.07.2001, 22:51
Od: JirkaT <tham@volny.cz>

Zajímalo by mě (podobně jako Karbiho), která ramena se tedy vlastě deformují - různé materiály si totiž protiřečí. Mám nápravu z vozu Š136 (r.v.88) a přesto má pravé viditelně odklon -> i "vystužené ramena" jsou zřejmě stále poddimenzována.


RE: POMOZTE
Datum: 18.06.2001, 4:03
Od: martin rs <jarda_n@volny.cz>

obavam se ze doslo k vymackani drazek na hridely a naboji kola moznost povoleni matice i nepatrne kontrola soudim dle toho ze to dela jen pri prujezdu zatackou


RE: Ramena na Rapida
Datum: 2.06.2001, 13:36
Od: Milan <Vincent.Black@click.cz>

Mel jsem ten samy problem. A proto jsem se informovval primo u Skody automobilove, a.s. Ramena maji na sklade, staci zajit do autorizovaneho servisu Skody a pomoci katalogu je pro vas servis objedna. Ze skody mi poslali i mail, kde pisi cislo v katalogu, bohuzel to nemam ted po ruce. Kdyztak napiste mail na skodu-auto s popsanim problemu a roku vyroby vaseho vozu. Urcite vam radi poradi( na me byli moc prijemni).


POMOZTE
Datum: 14.05.2001, 19:15
Od: Jarda Němeček <jarda_n@volny.cz>

Prosím o radu jsem vlastníkem Rapida 130 a mám následující problém Při jízdě na nerovnosti a v levotočivé zatáčce se to vydává zvuky jako když jedu po vlnitym plechu Už sem to měl dokonce dvakrat v servisu, v prvnim servisu označily za viníka silentblok převodovky (tim to nebylo) V druhym servisu vůly v řízení (tím to také nebylo) Osobně jsem vyměnil pravé (odtut zdá se jde ten zvuk) kompletní rameno,kloubové hřídele, v předu řídící tyče a ze zoufalství i převodovku. Pořád nic, nemohl by někdo pomoci i třeba dobrou radou nebo kontaktem na někoho kdo se ve Škodkách vyzná líp než já. Předem dík za jakoukoli naději jarda_n@volny.cz


RE: ramena
Datum: 30.04.2001, 15:27
Od: SiMi <sindelm@post.cz>

Myslim, ze se zacala montovat v prubehu roku 87. Melo by to byt jasne z katalogu. Po ruce ho ted nemam, ale maji ho v kazde slusne mototechne...


ramena
Datum: 27.04.2001, 10:21
Od: alena <blechova@bal.cz>

Jsou už zesílená šikmá ramena na Rapidu z r.87, jak se pozná rozdíl- v síle,?


ramena
Datum: 26.04.2001, 20:45
Od: Petr Řezka <rizek-bunny@seynam.cz>

Prodám vlečná ramena na Garde nepoužitá 2000,- obě telefon 0165/620 279 do 18:00,


RE: Prosba
Datum: 18.04.2001, 0:04
Od: SiMi <sindelm@post.cz>

Je treba stahovak na ta loziska. Jde to casto hodne blbe, nejlepsi je to nechat udelat, nebo si sehnat nekoho kdo ten stahovak ma a uz to nekdy delal. Krom toho je treba dost kvalitni imbus na povoleni sroubu priruby kloubu. Dva jsem pri jejich demontazi znicil :-). Protoze stahovak nemam, nechal jsem si to udelat. Loziska + gufera vyjdou asi na 800 - 900 Kc (koupeno v prodejne ZKL).


Prosba
Datum: 17.04.2001, 19:11
Od: Petr Kotik <ancek@email.cz>

Cau vsichni Skodovaci,mam na Vas prosbu.potreboval bych vymenit loziska na mem Rapidu 130 a potreboval bych navod,protoye jsem to jeste nedelal a nerad bych neco po.... Je na to potreba nejake specialni naradi ? Skode zdar ancek@email.cz


Vymena lozisek
Datum: 17.04.2001, 19:07
Od: Petr Kotik <ancek@email.cz>

Prosim o navod na vymenu lozisek na zadni naprave u Rapida 130.Predem diky ancek@email.cz


PROSBA
Datum: 20.03.2001, 19:57
Od: Roman Horak <roman.horak@volny.cz>

Kdo mi poradí jak narvat do mé Š 105M r.v.1985 zadní vlečenou nápravu.Chtě bych i 5-kvalt .Díky za info Roman.


Ramena na Rapida
Datum: 20.03.2001, 17:06
Od: Roman Oswald <roman.oswald@ct.cz>

Dobří lidé, dají se ještě někde sehnat vlečená ramena na Rapida 130. Mám model 85 a zdeformovanou zadní nápravu. Cena by až tak nevadila, jen je nemohu nikde sehnat. Pokud víte o nějaké zapadlé mototechně nebo je mate dokonce doma a chcete je prodat ozvěte se prosím. Nevěřím, že by nebyl žádný druhovýrobce, vždyť se ty auta přestala vyrábět v roce 1990. Díky za jakýkoliv kontakt.


RE: RE: RE: Siroke napravy na S120/1977?
Datum: 13.02.2001, 16:00
Od: Lukas <Lukas.P@email.cz>

Cau To ze si platil pokuty to se teda divim. Protoze ja mam na skode 110R Coupe taky siroke napravy z emka. Jezdim stim asi 3 roky a nic. Jo a byl jsem stim uz na STK (PRAHA)a zadnej problem. Jinak na policajty narukuj s tim paragrafem kde to je povoleny a voni ti daj pokoj. SKODE ZDAR LUKAS


RE: RE: RE: Siroke napravy na S120/1977?
Datum: 13.02.2001, 10:30
Od: Jan Ziegelbauer <jziegelb@atlas.cz>

Ja mam na Gardovce vpredu sirokou napravu vzadu podlozky 2x35 mm a jeste me pokuta nepotkala..dyz me chytli tak se ptali jestli tam mam podlozky ja jim rek ze ne ze tam mam sirsi napravy a bylo po problemu. Na technickej pokud nebudes mit podlozky bys mel projit. Honza P.S. jezdim s tim cca rok a pul


RE: RE: Siroke napravy na S120/1977?
Datum: 6.02.2001, 12:40
Od: Viky <valentvi@spse.cz>

Spis mne zajimalo, jestli s tim nekdo ma "prakticke zkusenosti", napriklad: Jezdim s rozsirenymi napravami bez uprav karoserie a pokuty jsem za tri roky dostal jenom 40krat... A tak podobne. :) Ze to je povoleny, pokud se predela karoserie vim, ale to neni zrovna moje hobby, kdyz uz mam 23let starej vehikl, tak at je to na nem videt. Cili zajimal by mne spis nazor nekoho, kdo jezdi s podobnou potvorou, jako chystam, na to, jak moc nebezpecny je ukazat se s tim na silnici (o STK nemluvim). I presto diky.


RE: Siroke napravy na S120/1977?
Datum: 25.01.2001, 12:14
Od: Chipmen <chipmen@panda.cz>

Povolena uprava to je, ale jako celek, tj. je nutne dat novou predni a zadni napravu(siroke) a nove predni blatniky , celo a svetla + drobnosti. Jednoduse reseno zmena podvozku i karoserie na Mko.


(m)naprava
Datum: 25.01.2001, 10:00
Od: PavelStaniczek <JKisz@post.cz>

Asi tak před měsícem jsem vyletěl z cesty protože jsem to trochu přehnal ale to je jedno. Poškodil jsem si přitom pravou zadni nápravu potřeboval bych vědět jak se da vyměnit ložisko a gufera v zadni ose. Prosim dejte vědět kolika způsoby se to dá udělat.Diky moc Pavel


Siroke napravy na S120/1977?
Datum: 24.01.2001, 14:51
Od: Viky <valentvi@spse.cz>

Zdravim, mam dotaz: Mam S120/1977, po nekolika upravach to uz neni ani 120ka, a rok vyroby by byl dlouhy vycet ruznych let. Stabilita v zatackach se mi moc nezamlouva a chystam se tam nacpat sirokou zadni napravu. Podle toho, co je v clanku napsany to neni povolena uprava, ale zda se mi, ze s obutim 14" to nebude ani moc poznat. Mate s tim nekdo prakticke zkusenosti? Nerad bych to vymenoval zbytecne, precejen je to dost prace.


Chyba roku změn
Datum: 19.01.2001, 9:40
Od: Luboš <lubikos@atlas.cz>

Mam pouze malou připomínku k roku kdy se začaly používat delší poloosy. Nejedná se totiž o model 85 (od srpna 84). K výměně došlo u každého modelu jindy, ale hlavní přelom většiny standartních modelů (nepočítám Garde Rapid a podobné) došlo u modelů 84 tedy v srpnu 83 zároveň s přechodem na model karoserie M. Já sám jsem jezdil ve 105 L září 83 a měla karoserii M a široké nápravy. V srpnu 84 (model 85) došlo k hlavní záměně řízení z maticového na hřebenové (opět platí že změna proběhla u každého modelu jindy). Zdroj údajů považuji za věrohodný neboť je čerpám z originálního katalogu náhradních dílů Škoda 105 - 136. PS: Brzy čekejte můj nový článek. "Elektrika z felicie ve 120-kách"


RE: RE: Úhlová kyvadlová náprava
Datum: 18.01.2001, 11:04
Od: Karbi <130gl@centrum.cz>

ramen jakych (ty jak jsou tam "sikmo"? mozna debilni dotaz, ale radsi ze ptam kdyz je to tak drahy .... diky


RE: Úhlová kyvadlová náprava
Datum: 18.01.2001, 7:32
Od: Jan Ziegelbauer <janziegelb@atlas.cz>
WWW: http://sweb.cz/ziegelbauer

Nejjednodušší oprava spočívá ve výměně těch ramen za ramena vyrobená po roce 1986. Ale sou poměrně dost drahá. Honza


RE: Dotaz
Datum: 17.01.2001, 14:20
Od: chipmen <chipmen@panda.cz>

Ja myslim ze v clanku to v podstate je, budete potrebovat komplet prevodovku s poloosami, vcetne tlumicu a pruzin. Dale hrdlo nadrze (tu trubku) a kryt nadrze. Upravy na karoserii nejsou potreba.


Dotaz
Datum: 17.01.2001, 14:01
Od: Bad.Man <Bad.Man@seznam.cz>

Mam Š120, 4-kvalt, r.v. 86, je tedy možná záměna za vlečenou nápravu bez větších úprav?


Úhlová kyvadlová náprava
Datum: 17.01.2001, 13:32
Od: Pavel M. <pamu@centrum.cz>

U své Š 130 /Rapid/ je použita původní "náprava s vlečenými rameny" - typ před zmíněnou rekonstrukcí v r. 1986. Deformací došlo k negativnímu odklonu kol. Jaký je v dnešní době nejlepší způsob opravy této závady. Děkuji. Pavel



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení