ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Automatický spínač osvětlení pro Škodu Felicii 1.3LXi
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Automatický spínač osvětlení pro Škodu Felicii 1.3LXi

RE: RE: Světla
Datum: 15.01.2010, 13:23
Od: michal <michal.matys@volny.cz>

Myslím zapojení na alternátor s klasickým relátkem. Pokud vozidlo přestane dobíjet světla automaticky zhasnou.


RE: Světla
Datum: 15.01.2010, 13:20
Od: Michal Matys <michal.matys@volny.cz>

Používám toto zapojení hned od začátku. Jde to namontovat kamkoli. Montoval jsem to i do scénika. Jediná věc pokud budu chtět použít dálková světla musím zapnout světla klasicky na páčce. Vypnout světla nezapomenete - upozorní Vás zvuková signalizace. Je třeba navíc použít diody.


RE: RE: RE: RE: Světla
Datum: 8.02.2001, 9:57
Od: Chipmen <chipmen@panda.cz>

Přeložení reakce autora článku: Já jsem polák a rozumím pouze části českého textu. Já jsem instaloval WA protože: 1. Je to dobré a praktické mít oddělený vypínač pro dodatečné "přístroje". 2 Já mohu se kdykoliv kouknout na polohu vypínače WA (je to miniaturní přepínač). Pozice originálního W2 není přímo viditelná a v slunném dni nejsou kontrolky příliš vidět.


RE: RE: RE: Světla
Datum: 6.02.2001, 8:56
Od: Miloš <jaks.pt@cmail.cz>

Vím že jste autorem tohoto článku ,ale vašemu dotazu nerozumím. Prosim o přeložení. Předem Děkuji Miloš jaks.pt@cmail.cz


RE: RE: Světla
Datum: 1.02.2001, 10:06
Od: Tomasz <tomhab@poczta.onet.pl>

I'm Polish and I can understand only fragments of Czech texts. I installed WA because: 1. It,s a good practice to install separate switch do additional devices. 2. I can see the position of WA (it is a level type miniature switch). The position of the original W2 is not visible and in a sunny day you sometimes cannot see the bulb signalling that the lights are on.


RE: RE: RE: Světla
Datum: 27.01.2001, 11:09
Od: Jan Mucek <jan_mucek@post.cz>

Nejsem sice žádný elektrikář, ale pokud bys mi poslal schéma na favorita, rád bych si to udělal.


RE: RE: Světla
Datum: 24.01.2001, 8:06
Od: Jakš Miloš <jaks.pt@cmail.cz>

Tak abychto Všem visvětlil. Moje zapojení je jednoduché vtom že světla ovládá nastartovamý motor.U Favorita i Felicie a dalších druhů aut co mají dva spínače na světla, se nechaji zaplé tlumená světla/ktará ma větsína řidičů stejně zapnutá/a relátko klemuje spínač parkovacích světel. To proto aby se mohly používat větla i vletním čase.Jak je ovládané relátko? Velice jednoduše.Když zhasne kontrolka dobíjení,sepne relátko a rozsvítí svetla. Vtomto obvodě připojim jakýkolov spínač. Kdo chce můze prodat spínač na přístrojovku.Vše se dá pořídit ákupen v mototechně /spínač parkovacích světela jedno relátko spínací 7*konektor a přbložně 1,5m kabelu.Kdo chce vědět vic ať napíše. Toto zapojení mám odskoušené i na OCTAVII 1,9TDI.A de použít u každého vozu, i s otočným spínačem světl jako mé moje auto. Akorát se přidají do určitých obvodů diody.Předělání světel na faforitu i felicii mě trvalo cca 40min. spozravem všem Miloš / jaks.pt@cmail.cz P:S: Nápad je v dnešní dobe drahý.


RE: Světla
Datum: 23.01.2001, 21:54
Od: Petr <elpos@cmail.cz>

Jestli jsem si v tom schématku doře všiml, je tam pro vypínání přídavného relé použítý spínač "WA". Toto se mi zdá být dost zbytečné. Já mám na autě už asi půl roku podobnou úpravu - stačilo mi jednokontaktní relé a automatické rožínání světel lze vypnout spínačem tlumených světel "W2". V praxi to vypadá tak, že "W2" je trvale zapnutý (což většina stejně má i při nezměněném zapojení) a při zapnutí zapalování se rozsvítí kompletní osvětlení auta.


RE: Co zimní strarty?
Datum: 23.01.2001, 19:32
Od: Rudolf Ferbs <rudolf.ferbs@quick.cz>

Podle toho co jsem vysledoval u otcovi feldy,tak má odpojovací relé už v základní elektrice.Při startování totiž zhasnou nejen světla,ale vypne se i rádio atd.A myslím si že je v celku jedno jestli jsou světla zapnuta orig.spínačem nebo tím v článku ukazovaným.Při startování prostě zhasnou tak jako tak.čau Ruda


RE: Světla
Datum: 23.01.2001, 17:24
Od: Netopyr <tvoves@seznam.cz>
WWW: http://plivnik.cz

na jake je to auto? jestli na 742/743 mohl bys mi prosim poslat schema a jake relatkos pouzil? dik


RE: Světla
Datum: 23.01.2001, 3:09
Od: TomP <peterka@profinet.cz>

Uz u clanku signalizace rozsvicenych svetel jsem do diskuse psal, ze jsem to vyresil tak, ze se relatko v poloze II opet vypina. Takze nez nastartuju, svetla probliknou. Ze zimy jsem mel vitr, protoze jezdim ,a LPG, motor je pred generalkou a parkuju venku. Zjistil jsem, ze ani kdyz jsem nastartoval na 4 pokus, nebylo nutne vypinat svetla. Sviceni na alternator je dobry napad, ale pak se tezko da svitit pri vypnutem motoru. Ja jsem relatko zapojil seriove na hlavni privod ke svetlum. Se zarovkama problem zatim taky neni.


Světla
Datum: 23.01.2001, 0:02
Od: Jakš Miloš <jaks.pt@cmail.cz>

Proč tak složitě. Není jednoduší aby se světla rozsvítili až po nastartování motoru a pri ukončení provozu zase zhasli.Mám to odskoušené z provozu.Relátko je ovládané alternátorem.Jednoduchusti je krása.


Co zimní strarty?
Datum: 22.01.2001, 23:29
Od: Honza Hlaváč <bob.trouba@post.cz>

Nevlastním sice Felicii (Š 110 L), ale myslím si, že i ta bude v zimním, to je studenějším období, startovat déle. Při delším točením startérem + zapnutými světly dostane baterka dost zabrat. Myslím, že by stačilo přidat jednoduché časované relé (které je také obvykle závislé na teplotě).


kdy
Datum: 22.01.2001, 21:50
Od: Radek <petric@post.cz>

Moc jsem to nestudoval, ale ty světla se zapnou ještě před nastartováním motoru?


Kterej je kterej
Datum: 22.01.2001, 17:32
Od: MaVac <mavac@post.cz>

Kterej spínač je kterej? :o)) Prostě kterej z nich je zapnutí světel celkově a kterej je zapnutí/vypnutí potkávaček?



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení